MightyMike schreef:Denk idd ook dat parkieten 's nachts niet geheel stil zijn, stof van vogels idd niet fijn voor de gezondheid. Komen de katten ook op de slaapkamer van je dochter? Als dat laatste wel zo is, zou ik het niet durven. Maar hamster en gerbil natuurlijk ook aantrekkelijk voor een kat wanneer je dochter die uit de kooi haalt. Konijn hier kon ivm het weer niet gelijk naar buiten en hebben we even in huis gehad, die kon 's nachts enorm stampen en aan zijn drinkfles trekken. Stond helemaal niet op een slaapkamer, maar was blij toen het weer zachter werd en hij naar buiten vertrok. Gerbils zijn wel super snel, dat vinden onze meiden wel eng om mee te spelen buiten het hok. Overigens lees ik overal dat ze niet bijten, maar je kunt er zeker wel treffen die toch bijten. Hier zit er eentje, en kan je wel vertellen dat die dan een stuk harder bijt dan het hamstertje, is ook de aap die ruzie maakt met zijn broertje, maar ze zijn idd super leuk om naar te kijken. Hebben ook graag een looprad, maar liever geen plastic in de kooi doen, zijn slopertjes, maar ook een rad voor gekocht van hout dat heel stil is.
Konijnen zijn idd niet geschikt als dier op een slaapkamer maar zeker wel geschikt voor binnen. De problemen die jullie hadden komen door verkeerde keuzes in de verzorging
Ts ik vind gerbils ook een leuk dier voor kinderen. Zelf ook een vogel gehad maar past een grote kooi wel op de slaapkamer?