Welk eerste huisdier voor kinderen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 14:59

Shanna schreef:
Een aquarium vind ik niet geschikt voor kinderen. Dat is veel meer werk dan het lijkt, en ook erg zwaar werk, dus dat gaat hem niet worden. In het ergste geval (voor haar) krijgt ze geen eigen dier en zal ze het moeten doen met wat we hebben..! :Y)

Gerbils vind ik ook niet handig voor kinderen, zijn super snel/ niet te hanteren.

Daar heb ik hele andere ervaring mee, zijn geen schootdieren maar wel heel goed tam te maken.

Schemerdier

Re: Welk eerste huisdier voor kinderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 15:01

Wil jij niet gewoon heel erg graag vogels TS? Want naar iemand anders luisteren doe je niet echt.

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 15:07

Shanna schreef:
Gerbils vind ik ook niet handig voor kinderen, zijn super snel/ niet te hanteren.

Valt mee hoor, kinderen zijn ook heel vlug ;-) Mijn dochter van 6 vangt ze met gemak uit de glazen bak.
Ze laat ze door haar poppenhuis lopen, of neemt ze op schoot op de bank. In het begin is er 1x eentje ontsnapt uit haar handen, daarna paste ze beter op en nu gaat het al een half jaar zonder problemen.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 17:25

Parkieten, vogels, zijn helemaal niet geschikt voor een slaapkamer!

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 18:42

MightyMike schreef:
Denk idd ook dat parkieten 's nachts niet geheel stil zijn, stof van vogels idd niet fijn voor de gezondheid. Komen de katten ook op de slaapkamer van je dochter? Als dat laatste wel zo is, zou ik het niet durven. Maar hamster en gerbil natuurlijk ook aantrekkelijk voor een kat wanneer je dochter die uit de kooi haalt. Konijn hier kon ivm het weer niet gelijk naar buiten en hebben we even in huis gehad, die kon 's nachts enorm stampen en aan zijn drinkfles trekken. Stond helemaal niet op een slaapkamer, maar was blij toen het weer zachter werd en hij naar buiten vertrok. Gerbils zijn wel super snel, dat vinden onze meiden wel eng om mee te spelen buiten het hok. Overigens lees ik overal dat ze niet bijten, maar je kunt er zeker wel treffen die toch bijten. Hier zit er eentje, en kan je wel vertellen dat die dan een stuk harder bijt dan het hamstertje, is ook de aap die ruzie maakt met zijn broertje, maar ze zijn idd super leuk om naar te kijken. Hebben ook graag een looprad, maar liever geen plastic in de kooi doen, zijn slopertjes, maar ook een rad voor gekocht van hout dat heel stil is.

Konijnen zijn idd niet geschikt als dier op een slaapkamer maar zeker wel geschikt voor binnen. De problemen die jullie hadden komen door verkeerde keuzes in de verzorging

Ts ik vind gerbils ook een leuk dier voor kinderen. Zelf ook een vogel gehad maar past een grote kooi wel op de slaapkamer?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 18:48

Lukasje schreef:
Parkieten, vogels, zijn helemaal niet geschikt voor een slaapkamer!

Dit dus! Al heb ik ook nog een edelpapegaai en die produceren geen stof omdat zij een andere vederstructuur hebben, maar ook hem moet je niet op een slaapkamer zetten want daar maak je hem niet gelukkig mee :+
Valkparkieten en andere vogels maken erg veel veerstof aan en dan krijgt je dochter echt last van haar luchtwegen.
Wij hebben zwarte meubels en wanneer ik een valkparkiet even binnen heb kun je direct zien dat er veerstof op de meubels ligt.
Het zijn geweldige dieren maar niet voor op een slaapkamer.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 19:18

Hoe bedoel je Amber_anne, jij leest niets over hoe wij hem verzorgd hebben? Maar hij maakte s nachts wel veel lawaai. Hij was nog zo klein en kwam van binnen, wij wilden hem niet in de kou naar zijn buitenverblijf doen en hebben ze dus eerst binnen gehad totdat het weer iets warmer werd. Ts zoekt een dier op de slaapkamer wat geen tot weinig geluid maakt, daar vind ik een konijn niet bij passen. Zeker kunnen ze wel binnen, was bij ons gewoon een tijdelijke oplossing voor een paar weekjes. Onze konijnen wonen met zijn tweeën buiten in een groot geitenhok.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 19:24

Vogels horen gewoon in een grote voilere niet op een kinder slaapkamer in een kooitje.

Alhoewel in als ouder zijnde had gezegd dat er wel genoeg dieren zijn...honden, katten en een pony.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 19:39

MightyMike schreef:
Hoe bedoel je Amber_anne, jij leest niets over hoe wij hem verzorgd hebben? Maar hij maakte s nachts wel veel lawaai. Hij was nog zo klein en kwam van binnen, wij wilden hem niet in de kou naar zijn buitenverblijf doen en hebben ze dus eerst binnen gehad totdat het weer iets warmer werd. Ts zoekt een dier op de slaapkamer wat geen tot weinig geluid maakt, daar vind ik een konijn niet bij passen. Zeker kunnen ze wel binnen, was bij ons gewoon een tijdelijke oplossing voor een paar weekjes. Onze konijnen wonen met zijn tweeën buiten in een groot geitenhok.

Ik denk dat ik het verkeerd verwoord heb het is niet zo erg de verzorging maar meer de omstandigheden. Stampen komt natuurlijk voor maar heeft wel een reden die op te lossen is. Net als dat trekken aan een flesje komt uit frustratie, dat is makkelijk op te lossen met een bakje.

Zeker mee eens dat op een slaapkamer niet kan zoals ik al eerder zei

ClaudiaDer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 21:24

Misschien heb je het gemist hoor, maar de gekko geen optie? Als je de bak bioactief maakt hoeft je dochter alleen af en toe de raampjes schoon te maken.
Maken geen lawaai, produceren geen stof en zijn leuk om te hanteren :)

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 22:06

Shanna schreef:
Parkieten zijn goed tam te maken, spelen het meeste, zijn overdag actief, als het donker is gaan ze slapen. Ze spelen met speelgoed, schommelen graag, je kan ze leren praten/ liedjes / melodietjes zingen, ze hebben echt contact met mensen en zoeken dat ook op. Knuffelen zit er niet perse bij, maar ze komen wel graag bij je zitten en laten zich ook graag aaien (mits je ze dat op de juiste manier leert). Het zijn wel groepsdieren, dus minimaal met 2 houden wordt aangeraden. Hoewel 1 makkelijker tam te maken is en veel meer naar mensen zal trekken. Als het er 1 wordt zal hij ook echt veel uit de kooi moeten komen om niet te verpieteren. Het zijn echt interactieve diertjes, niet perse kijkdiertjes.
.

Dus deze leuke gezellige dieren wil je op een kinderkamer gaan houden? De helft van de tijd is er niemand. Want ik neem aan dat je kind gewoon naar school gaat. En de andere helft van de tijd is er iemand maar wordt er geslapen. Wat voor je kind natuurlijk heel goed is. Dit is toch helemaal niet fair naar het dier toe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 22:10

Zoals ik al eerder aangaf zouden vogeltjes los kunnen wanneer ik thuis ben, ik werk meerendeel vanuit huis, dus dat is zo’n beetje elke dag de gehele dag. Zo hield ik vroeger mn valkparkietjes ook, die stonden overigens ook op mijn slaapkamer.

Ik twijfel toch nog heel erg tussen hamsterscaping en parkietjes, ze hebben beiden voor en nadelen.. Alle andere dieren vallen tot nu toe af.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 22:14

Maar de vogeltjes zijn niet de enige in jullie huishouden. De rest van de dieren wil ook aandacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 22:27

En dat krijgen ze ook, waarom zouden ze dat niet krijgen? Zoals ik ook al eerder aangaf, als blijkt dat er geen geschikt dier is heeft kindlief pech en blijft het bij wat we hebben :Y)

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 22:38

Cowgirl schreef:
Vogels horen gewoon in een grote voilere niet op een kinder slaapkamer in een kooitje.

Alhoewel in als ouder zijnde had gezegd dat er wel genoeg dieren zijn...honden, katten en een pony.

Hier sluit ik me volledig bij aan. Ik vind het een vogelonvriendelijk idee.

trysteffyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 22:58

maar wat ik mij af vraag.. je heb ook katten wat als je parkietje los is en in ene pakt je kat het vogeltje die lekker rond fladdert... daarom mogen mijn parkieten echt niet los door het huis alleen in mijn slaapkamer.. en ik zeg eerlijk hun zijn niet 1 van de stilste om half 6 sochtends als de vogeltjes buiten gaan fluiten.. ik denk dat een kind van 8(toch?) zeker haar slaap nog nodig heeft...

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 04:51

Kun je niet een van je katten bestempelen als kat van je dochter?
Dan heeft ze toch het gevoel dat een dier van haar is.

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 06:18

Lastige keus. Wij hebben vroeger alle soorten wel gehad ja, konijnen, ratten, hamsters, cavia's, muizen en gerbils dacht ik ook. (Groot gezin ;) ). Ik heb zelf ervaring met gras en valkparkieten.
Grasparkiet wordt opgegeten door je kat, en ook een valkparkiet is niet veilig. Maar onze kat kwam zelfs met duiven thuis dus naja.
Vogels zijn wel gezelliger en heb je meer interactie mee. Nadeel is dat ze bij zonsopkomst al lawaai gaan maken. En dan echt wel wat meer dan een piepend rad. Ze maken echt veel troep en als ze los zijn dan knagen ze snel aan van alles.
Hamster is wat saai, mijn broertje had een goudhamster. Die zijn wat groter. Op zich prima geschikt als slaapkamerbeest. Ik denk dat je dochter daar minder snel van wakker wordt dan van een parkietje die om 4u begint te fluiten.
Succes met je keuze.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 07:13

Een dier dat:
- Niet stinkt
- Geen rommel geeft
- Geen lawaai maakt
- Weinig verzorging nodig heeft
- Geen insecten eet
- Wel goed vast te houden is :

Wandelende takken!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 07:17

Wandelende takken zijn al heel vaak aangeraden bij TS, maar heeft ze volgens mij niet op gereageerd.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 07:21

Cayenne schreef:
Wandelende takken zijn al heel vaak aangeraden bij TS, maar heeft ze volgens mij niet op gereageerd.

Had geen fut alle pagina's door te lezen :o Maar is het enige dier dat ik kan bedenken, dus ben wel benieuwd wat TS er van vind! Zijn ook weer veel soorten en maten in.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 07:35

Ik snap het nog steeds niet: je dochter heeft een EIGEN pony dus allang een dier om voor te zorgen! Daarnaast hebben jullie als gezin diverse huisdieren. Als ze voor nog een dier wil zorgen naast de pony, wijs haar dan de zorg van 1 specifiek dier toe. Het klinkt tamelijk verwend om je dochter een eigen dier te geven, of geef toe dat je zelf graag nog dieren erbij wil in huis. Dat laatste gevoel krijg ik als ik het topic lees...

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 07:43

Ach Hilli, wat maakt dat nou uit? Ts kan toch zelf wel uitmaken of ze voor haar dochter naast een pony nog een diertje wil? Jeetje, wat verwaand om een ander dan verwend te noemen omdat ze misschien nog een hamster of parkiet krijgt..

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 07:48

Ik geef aan dat het mijn gevoel is hè? Daar kan ik niet zoveel aan veranderen ;-) (althans, ik ben in 7 pagina's nog niet overtuigd, maar wie weet...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 07:59

Wendy_Komen schreef:
Een dier dat:
- Niet stinkt
- Geen rommel geeft
- Geen lawaai maakt
- Weinig verzorging nodig heeft
- Geen insecten eet
- Wel goed vast te houden is :

Wandelende takken!

Ik krijg de kriebels van insecten. Enkel geprepareerd ingelijst vind ik ze mooi. Insecten vallen bij mij bij voorbaad dus al af :+
Een terrarium met een aaibaar iets zou nog kunnen, maar die dieren eten allemaal insecten dus dat gaat m ook niet worden.