Welke waakhond past bij ons?

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 10:47

wilma84 schreef:
Ik hoop dat TS een waakhond zoekt, geen 'wapen'hond...

Ze zoekt een hond die activisten van het erf houd,dan zoek je denk ik iets anders dan een hond die aanslaat omdat er volk aan de deur staat.
Een groot terrein bewaken is iets anders dan een doorsnee huis of villa.

Ik had de indruk uit de OP ,maar daar kan ik verkeerd in zijn dat ze iets serieuzers zocht als een hond die blaft.Activisten zijn meestal wel hondekenners dus herkennen normaal gezien wel het verschil van blaffen en weten meestal ook iets van honden.

Majabeestje
Berichten: 3842
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 11:01

beatje schreef:
wilma84 schreef:
Ik hoop dat TS een waakhond zoekt, geen 'wapen'hond...

Ze zoekt een hond die activisten van het erf houd,dan zoek je denk ik iets anders dan een hond die aanslaat omdat er volk aan de deur staat.
Een groot terrein bewaken is iets anders dan een doorsnee huis of villa.

Ik had de indruk uit de OP ,maar daar kan ik verkeerd in zijn dat ze iets serieuzers zocht als een hond die blaft.Activisten zijn meestal wel hondekenners dus herkennen normaal gezien wel het verschil van blaffen en weten meestal ook iets van honden.


Ja, wat dat betreft zijn rottweilers nog niet zo gek :')
Of zo'n turkse herder, zelfstandige hond die zijn taak erg serieus neemt :=

dierenfan
Berichten: 9733
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Welke waakhond past bij ons?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 11:54

Ware het niet dat de gemiddelde anatool, turk, kaukaas, wat je ook neemt niet achter een meter hek blijft en het gemiddelde hekwerk niet bestand is tegen de kracht vzn deze honden.
Het kunnen idd pure moordwapens zijn, maar moet je gelukkig worden van 24/7 een loslopend moordwapen op je terrein als bescherming tegen mogelijk geweld eens in de zoveel jaar????

Ik zou gokken op normale bewaking honden, draadloze camera's en 112
Kan hoop ellende voorkomen en stuk prettiger rondom je boerderij denk ik zo.

Wat heb je overigens aan zeerrr fanatieke wakers? Neem aan dat er soms ook momenten zijn dat je een heel agressieve hond niet kan gebruiken dus moet deze de kennel in. Daar gaat je wapen, deze zit opgesloten en als er dan iets gebeurt en je laat hem bewust los dan heb je als eigenaar hier in Nederland een inmens groot probleem. Gelukkig wordt men namelijk steeds allerter op honden beten. Ja, ik vind dat gelukkig en ja ik heb zelf een agressieve hond in bezit. Ik vind het een veilig gevoel dat hij in bepaalde situaties gerust zal bijten maar hoop nooit in zo'n situatie te komen!!

LadyUrsy

Berichten: 679
Geregistreerd: 20-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 11:55

Denk dat bijna iedere combinatie die je maakt met een boerenfox goede wakers geeft. Wij hebben nu combi boerenfox - golden retriever. Waken als gekken, maar als er toch iemand doorloopt worden ze niet meteen aangevallen. In onze situatie wel fijn, buren en kennissen moeten gewoon binnen kunnen komen. Maar we horen wel als er iemand is.
Het argwanende van de boerenfox maakt hem een super waker. Voor jezelf zijn ze super lief. Ze vangen daarnaast ook nog ongedierte.

Hiervoor hadden we x mechelse herders. Ook super wakers. Zouden ook nog bijten als het nodig is. Dat is dan misschien meer wat jij zoekt.

dierenfan
Berichten: 9733
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Welke waakhond past bij ons?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 12:03

Haha ja hier een duitse jacht terrier x labrador. Enorm waaks, super snel en jaagt en vangt ongedierte overal. In nood bijt hij nog ook maar dat is als men probeert hem te pakken of aan te halen. In andere geval blaft hij enkel. Hij ziet en hoort alles doordat hij erg energiek is en altijd bezig is. Mijn herder is stuk rustiger maar als die kleine onraad aan geeft is hij er zo bij om te helpen te verjagen. Zonder die kleine zou de helft vd mensen niet opgemerkt worden ivm dat hij elders ligt te slapen hahaha

Oh kwam trouwens op vakantie langs een bedrijf met een kaukaas als waakhond. Dit in een kennel achter 2 meter hoog hekwerk. Beest ging gigantisch tekeer en kwam zeker tot 180 cm hoog staand op achterpoten. Zeer imponerend en zeer agressief maar totaal geen functie doordat hij zo goed weg gestopt zat (gelukkig)

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 12:06

Ik zal de op wel niet goed lezen.maar ik lees grote hond,en volgens mij niet met de bedoeling dat de activisten gewoon kunnen doorlopen.

Maar het gaat hier zoals in ieder topic waar mensen een hond vragen,ze gaan hun eigen honden aanraden. Ik heb nog een poedel lopen die waakt prima,kan mee naar de paarden maar ik denk niet dat mensen hard gaan lopen er voor.

Natuurlijk moet je met een kaukaas of zwaardere hond een hoog en degelijk hekwerk hebben.Maar dat hebben de meeste kippenboerderijen wel,al is het om idd de activisten of simpelweg inbrekers buiten te houden. Een beetje mechel of pitbul achtige komt ook over 1.50 heen.Je gaat sowieso een hekwerk van minstens 2 meter moeten zetten.Dat hebben wij ook rond ons domein staan hoewel mijn honden geen inbreker zullen opvreten wil ik gewoon niet dat ze buiten mijn grond raken.

LadyUrsy

Berichten: 679
Geregistreerd: 20-10-13

Re: Welke waakhond past bij ons?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 12:13

# beatje Denk dat je niet helemaal goed leest. De boerenfox heeft in het waken een duidelijke functie. Zoals ook dierenfan schrijft zijn ze door hun energie en argwaanheid heel erg allert. Geloof mij maar dat er niets gebeurd wat zij niet merken. Combineer je dit met een "grote stoere waakhond", dan heb je een prima combi. Felheid van de grote hond wordt aangewakkerd door het gekef van de kleine. Desnoods twee grote, één kleine.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 12:17

beatje schreef:
Ik zal de op wel niet goed lezen.maar ik lees grote hond,en volgens mij niet met de bedoeling dat de activisten gewoon kunnen doorlopen.


Of eentje waarbij ze wél kunnen doorlopen en niet meer weg komen, zo functioneerde de bouvier van mijn opa en oma vroeger: je kwam er wel op, op het erf. Maar never meer af. Voordeel daarvan: je kunt de politie bellen en die kunnen de overtreders direct inrekenen ;) }>

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 12:22

Ik ken boerefoxen vooral als fijne rattenvangers en te erge keffers. Ik heb niet de indruk dat ze daar naar op zoek is.
Maar daarom zal jij het voor jou absoluut een fijne hond zijn. Ik zie een boerfox kruising niet als meer waarde boven een bouvier rotweiler of duitsers, honden die prima aanslaan als er bezoek komen.Vooral niet omdat ze speciaal op zoek is naar een grote hond en een boerefox ,groot van hart is dat niet van formaat,ook niet als je gaat kruisen. Mijn Duitse reu is 70 cm dat red je niet met kruisingen.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 12:23

wilma84 schreef:
Ik hoop dat TS een waakhond zoekt, geen 'wapen'hond...


Nou inderdaad :j
Een kaukaas moet je in Nederland überhaupt niet willen hebben vind ik.

LadyUrsy

Berichten: 679
Geregistreerd: 20-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 12:32

beatje schreef:
Ik ken boerefoxen vooral als fijne rattenvangers en te erge keffers. Ik heb niet de indruk dat ze daar naar op zoek is.
Maar daarom zal jij het voor jou absoluut een fijne hond zijn. Ik zie een boerfox kruising niet als meer waarde boven een bouvier rotweiler of duitsers, honden die prima aanslaan als er bezoek komen.Vooral niet omdat ze speciaal op zoek is naar een grote hond en een boerefox ,groot van hart is dat niet van formaat,ook niet als je gaat kruisen. Mijn Duitse reu is 70 cm dat red je niet met kruisingen.


Tuurlijk ik zit met een rattenplaag en wordt blij van keffende honden _/-\o_ . Het gaat om de combi!! Heb rottweilers, herders en een bouvier gehad en er 25 jaar mee getraind (ben al wat ouder ;-) ). Weet dus echt wel dat twee rottweilers imposanter overkomen dan twee foxen. Maar het is de combi die de goede wakers geeft. Misschien ook beter hanteerbaar voor TS

Maar denk dat we het topic vervuilen.

Amandavd
Berichten: 12112
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Welke waakhond past bij ons?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 12:43

Een kaukaas aanraden is echt het donste wat je kan doen. Dat zijn geen simpele hondjes. Die zijn gewoon levensgevaarlijk in de verkeerde handen.

_Ekenna
Berichten: 2804
Geregistreerd: 25-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-19 12:50

beatje schreef:
wilma84 schreef:
Ik hoop dat TS een waakhond zoekt, geen 'wapen'hond...

Ze zoekt een hond die activisten van het erf houd,dan zoek je denk ik iets anders dan een hond die aanslaat omdat er volk aan de deur staat.
Een groot terrein bewaken is iets anders dan een doorsnee huis of villa.

Ik had de indruk uit de OP ,maar daar kan ik verkeerd in zijn dat ze iets serieuzers zocht als een hond die blaft.Activisten zijn meestal wel hondekenners dus herkennen normaal gezien wel het verschil van blaffen en weten meestal ook iets van honden.

Klopt! Zoeken wel een iets serieuzere hond.

dierenfan schreef:
Ware het niet dat de gemiddelde anatool, turk, kaukaas, wat je ook neemt niet achter een meter hek blijft en het gemiddelde hekwerk niet bestand is tegen de kracht vzn deze honden.
Het kunnen idd pure moordwapens zijn, maar moet je gelukkig worden van 24/7 een loslopend moordwapen op je terrein als bescherming tegen mogelijk geweld eens in de zoveel jaar????

....


Er staat een vrij nieuw metalen hek van 2 meter hoog omheen.

Als de honden opgesloten moeten worden ivm bezoek oid dan hebben ze een hele grote uitloop met mogelijkheid om een geïsoleerde garage in te gaan die volledig voor hun ingericht zal worden.

Iemand vroeg of we ervaring met honden hebben, ja dat hebben we beide. En nee, niet met van die kleine keffertjes. :')

Skippy01 schreef:
beatje schreef:
Ik zal de op wel niet goed lezen.maar ik lees grote hond,en volgens mij niet met de bedoeling dat de activisten gewoon kunnen doorlopen.


Of eentje waarbij ze wél kunnen doorlopen en niet meer weg komen, zo functioneerde de bouvier van mijn opa en oma vroeger: je kwam er wel op, op het erf. Maar never meer af. Voordeel daarvan: je kunt de politie bellen en die kunnen de overtreders direct inrekenen ;) }>


Paar maanden geleden hebben er toch 10 uur lang activisten in een varkensstal gezeten? Boer kon er toen zelf niet meer in. Dit kan enorme gevolgen hebben. Als er op zo’n moment een storing komt opzetten, voer wat bijv niet door de stal verspreid wordt.. Ventilatie die uitvalt en je hebt geen mogelijkheid om er bij te kunnen.. en zo nog veel meer andere storingen die op kunnen komen zetten.. Dan kan je gewoon vrachtwagens van de Rendac laten komen.

Dus de honden mogen ze gewoon niet door laten gaan.
Laatst bijgewerkt door _Ekenna op 28-08-19 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt

_Ekenna
Berichten: 2804
Geregistreerd: 25-06-12

Re: Welke waakhond past bij ons?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-19 12:51

Kaukasen, anatolen etc. dat soort slag honden hebben we geen ervaring mee. Ik noem ze gewoon hier om jullie mening er over te horen. Wil geen gevaarlijke honden op het erf, maar wel honden die zelfstandig in grijpen als dat nodig is.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 12:53

_Ekenna schreef:
Paar maanden geleden hebben er toch 10 uur lang activisten in een varkensstal gezeten? Boer kon er toen zelf niet meer in. Dit kan enorme gevolgen hebben. Als er op zo’n moment een storing komt opzetten, voer wat bijv niet door de stal verspreid wordt.. dat kan enorme gevolgen hebben. Ventilatie die uitvalt en je hebt geen mogelijkheid om er bij te kunnen.. en zo nog veel meer andere storingen die op kunnen komen zetten.. Dan kan je gewoon vrachtwagens van de Rendac laten komen.

Dus de honden mogen ze gewoon niet door laten gaan.


Klopt hoor, situatie was bij mijn opa en oma anders: die hadden een olie bedrijf en de hond was voor bewaking van huis en haard. Daar zat (op wat hobbykippen na en een enkele zielige kat die mijn tante mee naar huis sleepte) geen levende have om rekening mee te houden. En dan is het dus wél handig om inbrekers vooral niet weg te laten komen ;)
Maar wel iets om rekening mee te houden bij het type bewaker dat je zoekt, want sommige laten je er wel in maar niet uit en bij sommigen kom je er niet in. Weet overigens niet of dat rastypisch is (zit zelf in de jachthonden, niet in de bewakers/ molossers/ herders)

tamary

Berichten: 29319
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 12:56

_Ekenna schreef:
Kaukasen, anatolen etc. dat soort slag honden hebben we geen ervaring mee. Ik noem ze gewoon hier om jullie mening er over te horen. Wil geen gevaarlijke honden op het erf, maar wel honden die zelfstandig in grijpen als dat nodig is.

Die zelfstandigheid is wel een gevaarlijke factor, komt bij dat je met de Nederlandse wet in de knoop komt.

superpony
Berichten: 25407
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Welke waakhond past bij ons?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 13:07

Koop dan kant en klaar getrainde waakhonden.

En ik geloof niet dat 1 of 2 waakhonden mensen gaan tegenhouden. Ze weten van tevoren wat er rondloopt en houden daar echt wel rekening mee als ze wat willen.

Je wil honden die ze afschrikken of tegenhouden. Dat doen veel honden. Honden die er meteen in hangen en erger, kom je misschien mee in de problemen en persoonlijk vind ik het wat ver gaan.

Ja, de activisten zijn vast een probleem, maar neem ook aan dat ze bedrijven uitzoeken waar veel mis gaat en niet waar de dieren buiten lopen en alles goed gaat.

_Ekenna
Berichten: 2804
Geregistreerd: 25-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-19 15:03

superpony schreef:
Koop dan kant en klaar getrainde waakhonden.

En ik geloof niet dat 1 of 2 waakhonden mensen gaan tegenhouden. Ze weten van tevoren wat er rondloopt en houden daar echt wel rekening mee als ze wat willen.

Je wil honden die ze afschrikken of tegenhouden. Dat doen veel honden. Honden die er meteen in hangen en erger, kom je misschien mee in de problemen en persoonlijk vind ik het wat ver gaan.

Ja, de activisten zijn vast een probleem, maar neem ook aan dat ze bedrijven uitzoeken waar veel mis gaat en niet waar de dieren buiten lopen en alles goed gaat.

Mag je aan nemen. Ik wil er gewoon een hond/honden hebben lopen die er voor zorgen dat er niemand het terrein op komt, ongewenst. :)

Ik wil ook geen honden die er METEEN inhangen.

_Ekenna
Berichten: 2804
Geregistreerd: 25-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-19 15:05

tamary schreef:
_Ekenna schreef:
Kaukasen, anatolen etc. dat soort slag honden hebben we geen ervaring mee. Ik noem ze gewoon hier om jullie mening er over te horen. Wil geen gevaarlijke honden op het erf, maar wel honden die zelfstandig in grijpen als dat nodig is.

Die zelfstandigheid is wel een gevaarlijke factor, komt bij dat je met de Nederlandse wet in de knoop komt.

Ben van de Nederlandse wetgeving op de hoogte. De ene inbreker die wordt gegrepen heeft geen recht op schadevergoeding, de andere wel. Dus het is wat krom.
Maar een hond die niet zelfstandig is en gewoon wat liefjes voor zich uit blaft schrikt natuurlijk niet af. :+

superpony
Berichten: 25407
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Welke waakhond past bij ons?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 16:35

Maar dat is voor mensen die kwaad willen echt allemaal hetzelfde. Een blaffende hond, is een blaffende hond.
Je gaat er vanuit dat er activisten komen....
Heel rot, maar de een zal zich voorbereiden en de ander niet. De een zal zien wat voor hond je hebt en een stap terug doen en een ander niet.
Ze kunnen met een klein groepje komen of een hele grote groep.

Pas als ze een voet op je erf stappen, gaat het erom wat je honden gaan doen. Alleen echt flink aanvallen, dus erin hangen gaat ze tegen houden. En dan nog......hoeveel mensen houdt het tegen? 2 honden pakken enkele mensen en de rest loopt door.

Flink blaffen en dreigen en een goed hek moeten tijd rekken tot de politie er is, maar verder denk ik niet dat honden echt 100% afdoende werken.

Dierenactivisten zullen honden niks doen. Maar zoals ik al eerder zei, bij een overval op een juwelier schoten ze de DH gewoon dood.

chanicha

Berichten: 12232
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 16:55

Bij mijn Bouvier kwam je de deur niet door als wij er niet waren!
Wij waren weg en de onderbuur moest iets hebben en had de sleutel, nou vergeet het maar, hij viel niet aan ofzo maar liet duidelijk merken dat hij, als wijzer niet waren, de baas was.
Daarbij vind ik het voorkomen van een hond ook wel belangrijk als het om bewaken gaat.

Edit, als wij zeiden dat het goed volk was liet hij zich kreunend neerploffen :')

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 16:56

Eens SP.
Ik denk ook dat je (ts) de illusie moet loslaten dat je je 100% kunt beveiligen.

Kennissen van mij hadden twee imposante herders, en toch is er ingebroken in hun huis (woonwijk). Ze waren erg teleurgesteld dat de honden blijkbaar niets hadden gedaan. Ik was blij dat de honden niets was overkomen. :(:)
De meeste inbrekers gaan voor de makkelijkste weg, en dat is het erf zónder honden en camera bewaking.

superpony
Berichten: 25407
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 16:57

chanicha schreef:
Bij mijn Bouvier kwam je de deur niet door als wij er niet waren!
Wij waren weg en de onderbuur moest iets hebben en had de sleutel, nou vergeet het maar, hij viel niet aan ofzo maar liet duidelijk merken dat hij, als wijzer niet waren, de baas was.
Daarbij vind ik het voorkomen van een hond ook wel belangrijk als het om bewaken gaat.

Edit, als wij zeiden dat het goed volk was liet hij zich kreunend neerploffen :')


Dan heb je het over een normaal denkend persoon zonder kwaad in de zin.

Activisten bereiden zich voor; hekken, honden, alarmsystemen......

Sodeletuut

Berichten: 21315
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Drenthe

Re: Welke waakhond past bij ons?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 16:58

De Cane Corso? Zijn super waaks, maar ook heel goed met paarden/katten/etc. Goed trainbaar. Fijne gezinshonden. Beschermen je met hun leven!

_Ekenna
Berichten: 2804
Geregistreerd: 25-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-19 16:59

Nikass schreef:
Eens SP.
Ik denk ook dat je (ts) de illusie moet loslaten dat je je 100% kunt beveiligen.

Kennissen van mij hadden twee imposante herders, en toch is er ingebroken in hun huis (woonwijk). Ze waren erg teleurgesteld dat de honden blijkbaar niets hadden gedaan. Ik was blij dat de honden niets was overkomen. :(:)
De meeste inbrekers gaan voor de makkelijkste weg, en dat is het erf zónder honden en camera bewaking.

100% beveiligen kan niet, dat weet ik. Maar ik kan wel m’n best doen om het ze zo moeilijk mogelijk te maken. ;)