De dingen die wij niet begrijpen van onze huisdieren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 08:17

Afbeelding
Waarom mijn kleedjes altijd gebruikt worden.
Afbeelding
En waarom dozen zo leuk zijn :')

hoikimmmy

Re: De dingen die wij niet begrijpen van onze huisdieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 08:45

Waarom komen insecten wel netjes via de opening erin en waarom niet weer via dezelfde opening eruit. |o
Er zit hier een wesp achtig iets en die piept? Als hij op zijn plek zit dus niet tijdens vliegen.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 08:50

O ja nog een apart dingetje ik heb nu al zo vaak gezien dat als iemand valt en er is een hond in de buurt dat de hond altijd even komt checken of alles nog okee is? Sommige paarden doen dit ook maar dat is volgens mij meer uit nieuwsgierigheid en omdat je 2 tellen ervoor nog op zn rug zat. Maar honden komen echt even kijken en snuffelen en vaak gaan ze pas weer weg als ze weten dat je okee bent.

Juttertje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 08:52

Mijn katten schrapen 'schrapen' in de buurt van hun eten- en drinkbakjes met hun pootjes over de grond heen

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 09:04

Boompje1985 schreef:
O ja nog een apart dingetje ik heb nu al zo vaak gezien dat als iemand valt en er is een hond in de buurt dat de hond altijd even komt checken of alles nog okee is? Sommige paarden doen dit ook maar dat is volgens mij meer uit nieuwsgierigheid en omdat je 2 tellen ervoor nog op zn rug zat. Maar honden komen echt even kijken en snuffelen en vaak gaan ze pas weer weg als ze weten dat je okee bent.

Mijn dames doen het idd alle twee ;)
Bij Kelan durf ik te veronderstellen dat het niet nieuwsgierigheid is maar echt voorzichtig zijn met. Moet ik af en toe opletten met wandelen of tutten dat ik niet 1 keer een hoofd in mijn rug/borst krijg van ik wil aandacht... 1 keer ben ik op zijn hals met mijn gezicht geklapt en hij was megalief en “anders” toen ik terug liep met hem van bak naar boerderij omdat mijn bovenlip bloedde, ook de keer dat ik mij op de grond liet glijden en iets harder op mijn voeten landde dan normaal was hij super alert op mij.
Bij sommige paarden zal het dus idd nieuwsgierigheid zijn, bij andere paarden meer het checken of alles oké is.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 09:16

Jongste paard briest, laat dan een scheet door het briessen en schrikt dan van zijn eigen scheet.
Dezelfde moet ook alles wat ik op de grond laat liggen, halsters, hoofdstellen, tuinslangen,... in zijn mond nemen en mee slingeren?

Mijn hond heeft een vast ritueel om van de bank af te springen; draaien, voorpootjes op de grond en achterpootjes nog op de bank, uitrekken, 1 achterpootje, dan het andere achterpootje.

En de andere hond blijft maar steeds rondjes rond zichzelf draaien van zodra we richting de voerton lopen en dat tot we het eten op de grond zetten

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 09:18

hoikimmmy schreef:
Waarom komen insecten wel netjes via de opening erin en waarom niet weer via dezelfde opening eruit. |o
Er zit hier een wesp achtig iets en die piept? Als hij op zijn plek zit dus niet tijdens vliegen.

Foto?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 09:47

LukieBradley schreef:
WesternWay schreef:
Dat doet mijne ook! En mauwt er dan ook nog bij. Tegen de muur aan staan en dan met haar kopje helemaal achterover draaien en mauwen. Waarom? :?

Ik dacht al dat ik de enige vreemde kat had :Y) mijne mauwt idd ook erbij -O-

Die van mij kan ook altijd zo geobsedeerd kijken.

Ik spring dan altijd bang in de benen omdat ik bang ben dat ze een spin ziet ofzo. Maar meestal zie ik echt helemaal niks.

Mijn kat eet trouwens alleen zijn brokjes of kattenvlees. Verse zalm of vlees van mij haalt ze haar neus voor op. Maar ohwee als ik mayo op mijn bordje heb. Daar is ze dol op

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 09:51

Waarom je een uur piepend gaat lopen dralen door het huis met een botje in je bek, vervolgens datzelfde botje begraafd in de tuin, om hem een halve minuut later weer op te graven en hem dan met modder en al mee naar binnen te nemen en hem op te eten... What the?! :o?

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 10:09

Boompje1985 schreef:

Deed de mijne laatst ook.
Viel van de trap en schopte daarbij ook de hond.
Ging van mijn stok maar werd wakker gelikt in mijn gezicht door de hond terwijl ik die ook echt hard geschupt moet hebben.
Ze zijn gewoon heel loyaal :)

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 10:14

Wat grappig om te lezen allemaal!

Mijn ene hamster wil vaak aan en in mijn neus likken. Eh nee bedankt Chip.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 11:20

Boompje1985 schreef:

Vorige hond deed dat idd. Onze huidige hond zitten een paar steekjes los; die gaat dan in adhd play modus.
Keer een kopstoot gehad van hem (hond weegt 32 kilo, dus je begrijpt; dat was geen feestje), klapte vol op de rand van mn oogkas. Ik stort ter aarde, kreperend van de pijn met mn handen over mn oog. En hij? Als een dolle om me heen springen en stuiteren, want kom baas, spelen!!
Hij heeft me ook een keer ondersteboven gerend in de tuin. Helaas niet op het gras, maar de tegels, waarbij ik zeer hardhandig op mn schouder terecht kwam. Dus tja; again kreperend van de pijn op de grond...en meneer? Juist; keihard rennend door de tuin vliegen en iedere keer rakelings langs me scheuren...want hey; spelen!!!
Die ene keer dat ik zulke erge menstruatiekrampen had dat ik letterlijk kruipend over de vloer naar de bank ging om daar op te klauteren, stond meneer ook al heel enthousiast om me heen te springen en te doen.

Dus helaas; weinig empathie bij hem :+

xCynthiaVos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 11:52

1 van onze katten is geobsedeerd door licht weerkaatsing, zodra hij een lichtje ziet sprint hij erheen en maakt dus niet uit of je daar nou zit want dan heb je gewoon paar nagels in je lichaam :+

En hij springt soms wel eens heel random de lucht in en maakt dan een dikke salto en loopt heel classy weer weg.. Of hij springt tegen de muur aan om dan gelijk weg te sprinten de kamers door.

Hij is ergens niet helemaal goed denk ik haha

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 12:04

Waarom onze jongste kat al het eten (brokjes en natvoer) eerst uit zijn bakje mikt, om het vervolgens van de grond af te gaan eten. Snap ik echt geen bal van :? Nog nooit eerder gezien bij mijn katten.

En waarom alle speeltjes onder de kast gemept moet worden. Gewoon ook bewust hè, niet per ongeluk. En dan kunnen ze er niet meer bij... Jammer joh, ik blijf geen dingen onder de kast vandaan vissen. >;)

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 12:47

Oh ik weet nog eentje. Waarom mijn kat brokjes in de waterbak mikt, en ze vervolgens eruit zit te vissen met haar poot >;) . Met als resultaat, al het water uit de bak en alles kletsnat ^)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 13:24

Waarom mijn hond helemaal over de zeik gaat als er een vlieg binnen zit. Zeker als het een beetje een dikkere vlieg is die bromt.
De eerste keer was het gewoon paniek en rillend in haar mand. Nu is dat wel iets minder geworden, maar ze blijft er echt ontzettend mee bezig en naar staren als er eentje op het raam zit ofzo.
Buiten probeert ze ze vooral te vangen. Ook hommels etc probeert ze te pakken, maar dat hebben we nog kunnen voorkomen.
Ze komt uit Roemenië, dus wie weet heeft ze daar iets meegemaakt met vliegen ofzo, maar ik heb het nog nooit gezien. Dat honden naar vliegen happen wel, maar zo panisch in haar mand te gaan liggen trillen is voor mij nieuw.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 14:58

nenahdm schreef:
Mijn hond Maya (teef) plast soms als een reu, daar kijk ik niet direct van op maar vind het vooral vreemd dat ze dit pas is beginnen doen rond haar 6 jaar ofzo :+

Ik ben paraveterinair en laatst bij ons op de praktijk was er ook een teefje die dat deed, die had artrose in beide heupen. :(:)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 15:26

Cayenne schreef:
Onze papegaai doet de 'Stevie Wonder shake' en niemand weet waarom. Er schijnen meer papegaaien te zijn die dit doen :') Hij doet het alleen wanneer hij ondersteboven hangt.
[ Video ]

Mijn grijze roodstaart doet dat ook. :j
Hij doet het als hij zijn dolle 10 minuten heeft, zoals wij dat noemen.
Dat is bij mijn vogel ook echt geen uiting van frustratie ofzo, hij doet het nl ook als je met hem speelt en dan daagt hij je gerust vrolijk kraaiend uit als je wegloopt.
Het mooiste vind hij het aan het klepje van zijn kooi, dan hangt hij op zijn kop, kan je hem overeind zwiepen op het klepje en het klepje in een zwiep dicht mikken. :+
Dan zit hij te schateren van het lachen, en als je de kooi dan weer open doet rent hij dus dansend zijn kooi uit en gaat weer op zijn kop hangen. :+
Dat eindigd ook standaard in een kroelbui waar je het eerste half uur niet meer van af komt, als je stopt word je er ook gewoon op gewezen dat je door moet gaan.

Hij doet het ook nooit om op negatieve wijze aandacht te vragen, ik heb het dus maar niet geschaard onder de categorie stalondeugden.
Mijne plukt ook niet, dat toe tapping ziet er ook wel hilarisch uit al snap ik dat je er stapelgek van wordt soms. :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 15:42

Als ik nies waar 1 van mijn honden bij is draait hij door. Oren plat, op schoot springen en hele gezicht af proberen te likken en jammeren/piepen. Hij komt zelfs van buiten gerend als hij het hoort...

Hij doet het niet bij de andere hond trouwens haha

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 16:53

Wat ik altijd wel mooi vind is hoe dieren soms heel anders naar dingen aan kan kijken als een mens.

Wat ik in de dierenwinkel denk:
Wat een leuk speeltje! Het komt in een kartonnen verpakking, dat had voor mij niet gehoeven maar oke het zal wel.

Wat mijn gerbils denken:
Wat een leuk karton! Huh er zit iets IN het karton, dat had voor mij niet gehoeven maar oke het zal wel.

Resultaat: er wordt een middag lief gespeeld en de beestjes zijn dankbaar en blij. Het nieuwe speeltje ligt ergens in een vergeethoek, totaal genegeerd :')

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 17:39

rockwitch schreef:
Waarom mijn hond helemaal over de zeik gaat als er een vlieg binnen zit. Zeker als het een beetje een dikkere vlieg is die bromt.
De eerste keer was het gewoon paniek en rillend in haar mand. Nu is dat wel iets minder geworden, maar ze blijft er echt ontzettend mee bezig en naar staren als er eentje op het raam zit ofzo.
Buiten probeert ze ze vooral te vangen. Ook hommels etc probeert ze te pakken, maar dat hebben we nog kunnen voorkomen.
Ze komt uit Roemenië, dus wie weet heeft ze daar iets meegemaakt met vliegen ofzo, maar ik heb het nog nooit gezien. Dat honden naar vliegen happen wel, maar zo panisch in haar mand te gaan liggen trillen is voor mij nieuw.

Hond hier ook.
Nooit iets mee gemaakt ofzo, gewoon in NL geboren.
Zal het geluid wel zijn.

Binnen of buiten maakt niet uit.
Staart gaat naar beneden en hij peert hem.

Even toevoeging, hij is sowieso héél gevoelig op geluid.

Juttertje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 18:27

Omany schreef:
Oh ik weet nog eentje. Waarom mijn kat brokjes in de waterbak mikt, en ze vervolgens eruit zit te vissen met haar poot >;) . Met als resultaat, al het water uit de bak en alles kletsnat ^)

ohja dat doen die van mij ook. Ze eten de brokjes via de waterbak of via de grond hahah

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 19:12

Telpeva schreef:
Wat ik altijd wel mooi vind is hoe dieren soms heel anders naar dingen aan kan kijken als een mens.

Wat ik in de dierenwinkel denk:
Wat een leuk speeltje! Het komt in een kartonnen verpakking, dat had voor mij niet gehoeven maar oke het zal wel.

Wat mijn gerbils denken:
Wat een leuk karton! Huh er zit iets IN het karton, dat had voor mij niet gehoeven maar oke het zal wel.

Resultaat: er wordt een middag lief gespeeld en de beestjes zijn dankbaar en blij. Het nieuwe speeltje ligt ergens in een vergeethoek, totaal genegeerd :')

Dat geldt ook voor onze hond. De leukste speeltjes zijn dingen als plastic verpakkingen (plastic is echt een favoriet, want dat maakt geluid als je het vastpakt), maar ook (inpak)papier etc is erg leuk.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 19:12

Mijn papegaai is er als de kippen bij wanneer ik mijn pincode moet intoetsen tijdens het internetbankieren >;)

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 19:15

Cayenne schreef:
Mijn papegaai is er als de kippen bij wanneer ik mijn pincode moet intoetsen tijdens het internetbankieren >;)

_O-

Mijn oppaspapegaai wil niet op de stok of van de bovenkant van zijn kooi af (want dan moet hij naar bed) dus hij grijpt de kooi vast met zijn snaveltje, dat betekent ''aai mij op mijn nek''. Slimmerik, niet slapen en wel kroelen.