Sjong schreef:Ik vind het eigenlijk nogal knap dat zij de hond nog gewoon behandeld hebben. Ik zou dat denk ik echt weigeren.
Ik zou zelfs aangifte doen bij de politie.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Nikass schreef:Ik ben het er ook mee eens dat veel mensen honden gedrag niet (h) erkennen, maar juist als je dat weet, neem je je hondje toch in bescherming? Door hem op te tillen als dat moet, of door hem niet alleen te laten bij een wachtruimte met mogelijk minder sociale hondjes en baasjes.
Optillen roept inderdaad soms wel wat op bij de andere hond, en je maakt jezelf ook wel kwetsbaar, mocht de andere hond dan tegen je opspringen. Maar ik kan me ook wel voorstellen dat je het doet.
Ook dan is (agressief) gedrag van een andere hond de verantwoordelijkheid van diens eigenaar.
Maar ja ik snap ook wel dat het irritatie op kan roepen; deels door de suggestie dat jouw grotere hond wel niet te vertrouwen zal zijn, deels doordat je honden hebt die vrij en blij met andere honden omgaan, maar wel kunnen reageren als ineens, vlak voor hun neus (want zo laat gebeurt het soms, een hondje omhoog gehesen wordt, al dan niet getakeld aan de riem. Als eigenaar van de grotere hond kun je dan nooit meer op tijd zijn.
Ik heb het dan wel over een context waarin honden los mogen lopen.
Cemlys schreef:Het is gewoon bijzonder hoeveel mensen hun dier loslaten in de wachtkamer. Honden tot katten zelfs aan toe. We zitten aan een drukke weg, ik zou doodsbenauwd zijn dat mn dier de weg oprent als een andere klant binnenkomt. Ik heb regelmatig zelfs dieren die mn kantoor binnenlopen oof door de ok, gewoon omdat hun baasjes ze niet vasthouden.
beatje schreef:Ik geloof dat niemand het hondje de schuld geeft,meer dat het in het algemeen niet handig is loslopende honden in een dierenartspraktijk .
Waarschijnlijk is dit een spijtig ongeval geweest waar alleen maar slachtoffers zijn,zeker ook de boze honde eigenaar die dit ,kan ik me inbeelden,niet gewild heeft en een stomme inschattingsfout gemaakt heeft.
anjali schreef:Sjong schreef:Ik vind het eigenlijk nogal knap dat zij de hond nog gewoon behandeld hebben. Ik zou dat denk ik echt weigeren.
Ik zou zelfs aangifte doen bij de politie.
sunshine schreef:Ik vind het onprofessioneel omdat hier over een klant wordt geschreven, dat doe je gewoon niet als praktijk zijnde.
En er staat misschien geen naam bij, maargoed ten eerste weet die klant natuurlijk dat het over hem gaat en de naam zal heus bekend worden via die weg ( lang leve de social media natuurlijk ).
Ik weet niet hoe die klant zich voelt, maar volgens de post behoorlijk rot.
En ik denk, weet bijna wel zeker dat die klant zichzelf nu echt HELEMAAL in weg zit.
Nogmaals, ik keur het niet goed en vind het een verschrikkelijk verhaal, maar dit op deze manier op de fb pagina van de praktijk plaatsen? Nee sorry, ik zou als klant echt wegwezen daar als ik dit zou lezen over een andere klant.
Hoe dan ook, gelukkig herken ik de situatie niet. De praktijk waar ik kom nog nooit een hond gezien van medewerkers die daar (los) lopen.
En die van mij houdt ik ten alle tijden aan de lijn in de wachtkamer.
Kinke schreef:Ik weet niet of het juist is, maar ik krijg bij 'ik wens niet aangesproken te worden door iemand die zelf niet het goede voorbeeld geeft' of reacties van vergelijkbare aard hetzelfde beeld als mensen met kinderen die zich misdragen en die hun kind niet corrigeren. Daar lees je ook op Bokt wel reacties over als: 'ik ben de enige die mijn kind mag corrigeren'. Nou....newsflash, als je kind mij tot last is en je grijpt niet in, dan doe ik het uiteindelijk wel. Niet direct uiteraard, maar loopt het uit de hand, dan zeker wel. Zoals vroeger ook veel meer gebeurde, door de buren, de leraar etc.etc. Leren ze van.
Ik kan werkelijk niet begrijpen hoe je kunt vinden dat je niet aangesproken mag worden door iemand die het niet volgens jouw regeltjes doet, op de eigen locatie van diegene. Gedraag je gewoon als gast, luister naar de gastheer, kwestie van fatsoen.
JustMe8484 schreef:Kinke schreef:Ik weet niet of het juist is, maar ik krijg bij 'ik wens niet aangesproken te worden door iemand die zelf niet het goede voorbeeld geeft' of reacties van vergelijkbare aard hetzelfde beeld als mensen met kinderen die zich misdragen en die hun kind niet corrigeren. Daar lees je ook op Bokt wel reacties over als: 'ik ben de enige die mijn kind mag corrigeren'. Nou....newsflash, als je kind mij tot last is en je grijpt niet in, dan doe ik het uiteindelijk wel. Niet direct uiteraard, maar loopt het uit de hand, dan zeker wel. Zoals vroeger ook veel meer gebeurde, door de buren, de leraar etc.etc. Leren ze van.
Ik kan werkelijk niet begrijpen hoe je kunt vinden dat je niet aangesproken mag worden door iemand die het niet volgens jouw regeltjes doet, op de eigen locatie van diegene. Gedraag je gewoon als gast, luister naar de gastheer, kwestie van fatsoen.
Ik ben een van de gene die het niet kan waarderen aangesproken te worden als je zelf niet het goede voorbeeld geeft.
Ik zal een voorbeeld geven met mijn kinderen. Stel ik kom bij jou op de koffie met mijn kinderen. Jij geeft aan dat je niet wil dat de kinderen op de bank springen. Prima, jouw huis jouw regels. Dus dan zorg ik dat mijn kinderen dat niet doen. Maar zijn jouw kinderen er ook en gaan die vervolgens de hele middag op de bank springen zonder dat je er wat van zegt vind ik dat niet leuk. Dan kan het jouw huis en jouw regel zijn maar kom ik de volgende x toch met een stuk minder plezier bij je langs.
imaudy schreef:Helemaal eens. Ik vind dat de eigenaar zijn/haar verantwoordelijkheid moet nemen en de hond moet laten inslapen. Dergelijk gedrag mag gewoonweg niet getollereerd worden. Het gedrag van deze hond ging veel te ver.De Mastiff ging voor de kill en dat is wel een hele nare zaak.. die hond zou ik laten inslapen denk ik.
JustMe8484 schreef:@dat ben ik nou. Ik heb mijn post iets aangepast, wellicht geeft dat duidelijkheid, zo niet leg ik het graag alsnog beter uit.
beatje schreef:In dat geval doe je je voet op de riem zetten, maar mijns inziens had de mastif in dit geval beter gemuilkorfd kunnen zijn. Hond had al eerder gebeten en een stresssituatie zoals bij da bezoek is dan gewoon een verhoogd risico.Maar niemand weet toch waarom ze de hond losliet,aangezien de riem over de rug vd hond lag mischien en paar seconde om haar neus te snuiten een jas aan en uit te doen en heeft ze gedacht er is niemand ik kan dat rustig doen,waarschijnlijk heeft die vrouw dat hondje achter de balie ook niet gezien.Je gaat niet voor de lol je hond een andere hond laten doodbijten.Tenminste een normaal mens want er bestaan wel zulke idioten..