ElviraKelan schreef:dierenfan schreef:Honden vanaf fokkers herplaatst die daar gewoond hebben die zijn vaak niet gewend als enigste hond door het leven te gaan he
Mag op zich niet zoveel uitmaken weet ik uit ervaring.
Ik heb zo’n herplaatser die ongeschikt is voor de fok vanwege haar sensibele karakter, ook of misschien beter gezegd juist in de roedel waardoor ze zichzelf letterlijk geen rust gunde.
Op drie jarige leeftijd bij ons gekomen en drie weken later deed onze pup van dezelfde fokker haar intrede.
Ze, de herplaatser, heeft hier aardig haar rust gevonden, heeft meer zelf vertrouwen gekregen al blijft ze echt gevoelig voor bv stemmingen.
In een groep honden zie ik echter haar over actieve gedrag gelijk weer terug.
Maar ik zou zo weer zo’n herplaatser nemen. Geen seconde spijt gehad ondanks dat ze bij ons bv pas los door het huis mocht lopen als we er niet zijn. En ze af en toe ook richting ons wel eens afgeremd moet worden in oa claim gedrag.
Ps: het is een labrador
Oh hier ook 3 vd 6 als herplaatsters gekomen en mijn eerste 3 honden waren allemaal herplaatsers. Persoonlijk vind ik puppen stront vervelend en zwaar irritant haha maar soms komt het net wat beter uit zeker in onze huidige roedel is pup makkelijker dan herplaatser maar in principe neem ik liever een herplaatser (met rugzak want train graag met de hond) dan een pup.
In TS haar situatie zou ik absoluut 100 procent zeker voor herplaatser boven de 3 jaar gaan