Wat voer jij je hond en waarom?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

famoza

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 09:31

Onze amerikaanse stafford krijgt overdag brokken en eet ‘s avonds gewoon met de pot mee.
Van de zomer was ze een periode veelste slank en lukte het mij niet haar weer op gewicht te krijgen, sinds ze met onze pot mee eet ‘s avonds hebben we hier geen problemen meer mee en is ze mooi op gewicht :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 11:41

dierenfan schreef:
Net 2 nieuwe zakken royal canin totaal 35 kg (15 en 20 kg zak) voor 35 euro van marktplaats geplukt. De komende maand eten ze voornamelijk royal canin dus haha. Volgende maand nieuwe ronde, nieuwe kansen
Al hebben ze nu ook nog cavom, almo nature, Eukanuba en smulti staan waar we nog aan bezig zijn maar hier gaat zo'n 60 kg in de maand aan brok er doorheen

Via welke bezorgdienst heb je deze 35 kilo ontvangen? Op het postkantoor willen ze mijn pakket niet aannemen omdat hij zwaarder is dan 30 kilo.

Mayflower_

Re: Wat voer jij je hond en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 11:47

Onze hond (6 jarige Australian Shepherd teef) krijgt Essential Estate Living (lam/hert) en zalmolie. Na deze zak ga ik over op KVV (carnibest). Ik doe aan canicross en loop zo'n 40-50 km in de week met haar, dus ze heeft goed voer nodig. :)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 12:05

[***] schreef:
dierenfan schreef:
Net 2 nieuwe zakken royal canin totaal 35 kg (15 en 20 kg zak) voor 35 euro van marktplaats geplukt. De komende maand eten ze voornamelijk royal canin dus haha. Volgende maand nieuwe ronde, nieuwe kansen
Al hebben ze nu ook nog cavom, almo nature, Eukanuba en smulti staan waar we nog aan bezig zijn maar hier gaat zo'n 60 kg in de maand aan brok er doorheen

Via welke bezorgdienst heb je deze 35 kilo ontvangen? Op het postkantoor willen ze mijn pakket niet aannemen omdat hij zwaarder is dan 30 kilo.

Dat waren 2 pakketten. Dan onder de 30 kg blijven is enigste optie ;)

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 12:41

Mijn hond krijgt Wolf of wilderniss, omdat hij het hier prima op doet. Hiervoor kreeg hij Orijen, waar hij het heel goed op deed, maar die werden opeens veel duurder, dus toen overgegaan op deze goedkopere brokken.

Hij heeft ook nog een tijdje kvv gehad, maar ik moet zeggen dat ik dat toch wel een beetje gehyped vindt. Ik heb ervan geleerd dat je gewoon echt moet kijken waar jouw hond het goed op doet. Is dat op lidl brokken, prima, is dat op dure orijen, prima en is dat op kvv, ook prima. Maar elke hond doet het goed op ander voer.

Ik geef hem als belong en tussendoortje gewoon alles wat maar voorhanden is. Loop ik buiten langs een bramenstruik, dan krijgt hij een paar bramen. Binnen krijgt hij vaak een stuk kaas, cracker, de kruimels als ik mijn brood heb klaargenaakt. Brood wat ik zelf niet meer opkrijg. Hij mag de restjes van het avondeten, ruimt de kruimels van de grond, eet af en toe een kattenbrokje (en de kat een hondenbrokje, schijnt erg leuk te zijn :') ), stukje appel,komkommer, manderijn, etc. etc. En mijn hond vind vaseline ook geweldig. Dat is ook nog weleens handig met trucjes aanleren, omdat je het kan smeren.

Yanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 12:48

Pro plan Optiderma Atlethic
Dit is de enige brok die geen huidklachten bij haar geeft. Andere brokken, ook de speciaal voor gevoelige huid, zorgden ervoor dat ze helemaal gek werd van de jeuk.
En deze brok zorgt er iig voor dat ze op gewicht blijft, waar ze bij andere bijna niet op gewicht te houden was door haar drukke en actieve gestuiter.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 12:51

Vigor & Sage zalm omdat onze hond gevoelig is voor problemen met ruien (wat versterkt wordt wanneer hij kip ed eet). Hij krijgt er sowieso nog supplementen bij die zijn vacht bevorderen.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 09:33

Waar ik twee weken terug nog zei dat ik zo tevreden ben over acana, zit ik nu te denken om over te stappen. Niet omdat ik nu ineens niet meer tevreden ben, maar omdat acana(in amerika) ter discussie staat en gerelateerd wordt aan DCM. En omdat mijn puber wat grotere brokken nodig heeft.
Nu werd ik door wat fokkers uit engeland gewezen op arden grange hondenbrokken. Ik heb proefzakjes opgestuurd gekregen en vooral de adult large breed zijn de goede grote en mijn puber vind het nog lekker ook.
Zijn er hier mensen met ervaring met Arden grange?

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 09:26

Ik kreeg wat berichten uit amerika dat er een relatie zou zijn tussen dcm en bepaalde merken (naar aanleiding van de onderzoeken taurine tekort en dcm) Toen kreeg ik ook nog bericht van zooplus dat ze stoppen met de import van acana, dus dan gaat er bij mij wel een belletje rinkelen.

Edit, dit was een reactie op iemand, maar zie nu het bericht niet meer?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 09:28

akishino schreef:
Waar ik twee weken terug nog zei dat ik zo tevreden ben over acana, zit ik nu te denken om over te stappen. Niet omdat ik nu ineens niet meer tevreden ben, maar omdat acana(in amerika) ter discussie staat en gerelateerd wordt aan DCM. En omdat mijn puber wat grotere brokken nodig heeft.
Nu werd ik door wat fokkers uit engeland gewezen op arden grange hondenbrokken. Ik heb proefzakjes opgestuurd gekregen en vooral de adult large breed zijn de goede grote en mijn puber vind het nog lekker ook.
Zijn er hier mensen met ervaring met Arden grange?

Er is in 2018 in Amerika een onderzoek gestart naar de oorzaken van DCM. Het gaat om graanvrije brokken die een Taurine of Carnitine tekort veroorzaken. En dit zou weer DCM tot gevolg hebben.
Ik weet alleen niet hoe ver ze met dit onderzoek zijn.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 09:30

Sorry akishino. Dat was mijn bericht.
Ik had hem verwijderd om weer opnieuw te plaatsen.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 09:36

_O- ik dacht ik ben gek aan het worden

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 09:43

Ik volg die discussie ook ja. Sinds de overgang naar de nieuwe fabriek van Champion petfoods voer ik geen Orijen meer, ik heb voor carnilove gekozen. Ik ben nog wel op zoek naar een brok met veel vlees en dan bewust geen graanvrije, maar dat is erg moeilijk te vinden. Heeft iemand suggesties behalve Wolfsblut Range lamb? De range lamb werd niet erg enthousiast gegeten namelijk.

lotteenjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 09:11

Mijn hond / pup eet slachtafval (pens etc) daar doet ze het ontzettend goed op :) ze wou haar brokken niet eten ook niet als ik afwisselde, en had enorm moeite om zindelijk te worden. Sinds ze volledig op vlees staat is ze zo goed als zindelijk!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 09:16

lotteenjoy schreef:
Mijn hond / pup eet slachtafval (pens etc) daar doet ze het ontzettend goed op :) ze wou haar brokken niet eten ook niet als ik afwisselde, en had enorm moeite om zindelijk te worden. Sinds ze volledig op vlees staat is ze zo goed als zindelijk!

Ik hoop dat dat wel in balans is... Pens en zo klinkt niet echt als een verantwoord dieet om een jonge hond te laten opgroeien.. Google eens op all meat syndrome bijvoorbeeld..

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 09:22

Ik voer brokken van canex hypoallergeen. Als tussendoortje krijgt hij soms een letterlijke kippenpoot(echt dat stuk voet met tenen...zijn gewoon kluiven) of oorpit, andere kluiven eet hij tot nu toe niet.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 10:38

Suusjepluus schreef:
Ik volg die discussie ook ja. Sinds de overgang naar de nieuwe fabriek van Champion petfoods voer ik geen Orijen meer, ik heb voor carnilove gekozen. Ik ben nog wel op zoek naar een brok met veel vlees en dan bewust geen graanvrije, maar dat is erg moeilijk te vinden. Heeft iemand suggesties behalve Wolfsblut Range lamb? De range lamb werd niet erg enthousiast gegeten namelijk.

Dogloversgold? Of Euhm farmfood?

Shavis91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 17:43

Ik ben me bewust van de discussie die dit gaat opleveren, maar ik voer mijn hond al bijna een jaar Hill's Medium Adult met elke dag een beetje natvoer omdat meneer anders zn brokken niet eet. Hij glanst, zit vol energie en zn gebit ziet er super uit. We hebben hem uit een herplaatsing waar hij een mix kreeg van allerlei goedkope supermarktbrokken en had de eerste week ontzettende diarree, we hebben hem langzaam omgemengd en sindsdien alleen als hij van iemand iets anders krijgt dan zn vaste dieet geen diarree meer gezien.
Van veel van de vleesbrokken hoor ik teveel slechte dingen (en te weinig medisch onderbouwde onderzoeken) en mis ik de taurine vaak omdat nergens meer granen inzitten en ik heb geen zin in te kunnen voorkomen hartproblemen bij mijn hond.

Mocht hij toch een keer iets anders nodig hebben dan ga ik denk ik overstappen op een Energique RAW voeding, dat is een medisch onderbouwde volledige rauwe voeding, en daar heb ik dan meer vertrouwen in dan een vleesworst waar maar de helft van zijn benodigdheden inzit.

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 17:57

ik geef sinds een maand eukanuba aan mijn flatcoated retriever reu.
Ik ben gaan zoeken omdat hij een zeikerd is met eten, en met beetje blik erbij dat is voor smaak. En avonds smuldier .
Maar wat mij is opgevallen dat mijn hond , nu meer van buiten eet.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 18:33

Een van mijn honden, mijn oude dame, is bijna kantje boord gegaan door de schildklier kwestie, 2 jaar geleden. Toen zat het nog in de doofpot en was er bijna nergens informatie over te vinden.
Te bizar voor woorden allemaal, maar hetzelfde gebeurt met vaccineren wat fout gaat helaas.
Ik voerde haar Smuldier, want vers, compleet, makkelijk (verkrijgbaar), goedkoop en lekker.
Het is dankzij mijzelf, een vriendin die in de diervoeding werkt en de endocrinoloog van Utrecht dat ze dat te boven is gekomen en sindsdien volg ik zijn advies op.
Hij adviseerde acuut met Smuldier te stoppen (duh) en over te gaan op supermarkt(!) brok.
Merken als Eukanuba etc. vond hij commercieel geprijsd en niets beter.
Sindsdien krijgen ze hier Bonzo of Lidl voer en af en toe een blikje en daar is mijn oude dame ontzettend van opgeknapt. De rest doet het er ook prima op.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 18:57

Het één sluit het ander niet uit (gelukkig).
Ik voer bijvoorbeeld bewust 4-5 dagen brokken, 1-2 dagen kvv en 1-2 keer per week vette vis en pens. 1x per week een rauw ei met schil, af en toe wat fruit. Ik ben niet tegen of uitsluitend voor brokken of vlees.
Om tekorten tegen te gaan is af en toe afwisselen in merk erg goed of je nu kvv of brokken voert.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 20:00

Shavis91 schreef:
Ik ben me bewust van de discussie die dit gaat opleveren, maar ik voer mijn hond al bijna een jaar Hill's Medium Adult met elke dag een beetje natvoer omdat meneer anders zn brokken niet eet. Hij glanst, zit vol energie en zn gebit ziet er super uit. We hebben hem uit een herplaatsing waar hij een mix kreeg van allerlei goedkope supermarktbrokken en had de eerste week ontzettende diarree, we hebben hem langzaam omgemengd en sindsdien alleen als hij van iemand iets anders krijgt dan zn vaste dieet geen diarree meer gezien.
Van veel van de vleesbrokken hoor ik teveel slechte dingen (en te weinig medisch onderbouwde onderzoeken) en mis ik de taurine vaak omdat nergens meer granen inzitten en ik heb geen zin in te kunnen voorkomen hartproblemen bij mijn hond.

Mocht hij toch een keer iets anders nodig hebben dan ga ik denk ik overstappen op een Energique RAW voeding, dat is een medisch onderbouwde volledige rauwe voeding, en daar heb ik dan meer vertrouwen in dan een vleesworst waar maar de helft van zijn benodigdheden inzit.

Waarom discussie? prima (wetenschappelijk onderbouwd) voer. Ik voer het nu al jaren naar volle tevredenheid aan mn honden en katten. Ze zien er prima uit, nooit problemen.
Er gebeurd zoveel onderzoek naar dit voer, dit zie ik bij veel voeren niet terug helaas

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 20:20

Als pup altijd dunne poep door brokken, verschillende geprobeerd maar alleen van de dure Hills brokken ging hij niet aan de schijt.

Overgestapt op vers vlees. 2 jaar gegeven zonder problemen maar was steeds zo'n gedoe.

2 maanden terug toch maar weer terug naar brokken om te kijken of het nu wel goed gaat.
Vanaf het begin goede ontlasting gehad en al 3 kilo aangekomen dus wij zijn blij. Hij krijgt nu Samshield 90% graanvrij en dan de zalm variant

Afbeelding

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 13:00

Onze Friese Stabij van bijna 2,5 krijgt eukanuba nature plus lam. Toen we haar kregen (ze kreeg vlees in het nest) hebben we ons verdiept in brokken en dit met een klein zakje geprobeerd en ze doet het super. Goede vacht, ze eet het goed, goede ontlasting. Dus door blijven voere. Omdat ze af en toe een droge huid heeft voeren we Lackse Krone zalmbrokken en krijgt ze Lackse Krone zalmkoekjes.

xDaphnexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 21:56

Onze podenco die krijgt caro croc brokken. Dat voerden ze in het asiel en wij zijn er gewoon mee door gegaan, omdat hij het erg goed op doet. Wel krijgt hij af en toe nog wat groente bij zoals sperziebonen maar dat is meer omdat hij dat gewend is en het lekker vind.