Van de zomer was ze een periode veelste slank en lukte het mij niet haar weer op gewicht te krijgen, sinds ze met onze pot mee eet ‘s avonds hebben we hier geen problemen meer mee en is ze mooi op gewicht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
dierenfan schreef:Net 2 nieuwe zakken royal canin totaal 35 kg (15 en 20 kg zak) voor 35 euro van marktplaats geplukt. De komende maand eten ze voornamelijk royal canin dus haha. Volgende maand nieuwe ronde, nieuwe kansen
Al hebben ze nu ook nog cavom, almo nature, Eukanuba en smulti staan waar we nog aan bezig zijn maar hier gaat zo'n 60 kg in de maand aan brok er doorheen
[***] schreef:dierenfan schreef:Net 2 nieuwe zakken royal canin totaal 35 kg (15 en 20 kg zak) voor 35 euro van marktplaats geplukt. De komende maand eten ze voornamelijk royal canin dus haha. Volgende maand nieuwe ronde, nieuwe kansen
Al hebben ze nu ook nog cavom, almo nature, Eukanuba en smulti staan waar we nog aan bezig zijn maar hier gaat zo'n 60 kg in de maand aan brok er doorheen
Via welke bezorgdienst heb je deze 35 kilo ontvangen? Op het postkantoor willen ze mijn pakket niet aannemen omdat hij zwaarder is dan 30 kilo.
akishino schreef:Waar ik twee weken terug nog zei dat ik zo tevreden ben over acana, zit ik nu te denken om over te stappen. Niet omdat ik nu ineens niet meer tevreden ben, maar omdat acana(in amerika) ter discussie staat en gerelateerd wordt aan DCM. En omdat mijn puber wat grotere brokken nodig heeft.
Nu werd ik door wat fokkers uit engeland gewezen op arden grange hondenbrokken. Ik heb proefzakjes opgestuurd gekregen en vooral de adult large breed zijn de goede grote en mijn puber vind het nog lekker ook.
Zijn er hier mensen met ervaring met Arden grange?
lotteenjoy schreef:Mijn hond / pup eet slachtafval (pens etc) daar doet ze het ontzettend goed opze wou haar brokken niet eten ook niet als ik afwisselde, en had enorm moeite om zindelijk te worden. Sinds ze volledig op vlees staat is ze zo goed als zindelijk!
Suusjepluus schreef:Ik volg die discussie ook ja. Sinds de overgang naar de nieuwe fabriek van Champion petfoods voer ik geen Orijen meer, ik heb voor carnilove gekozen. Ik ben nog wel op zoek naar een brok met veel vlees en dan bewust geen graanvrije, maar dat is erg moeilijk te vinden. Heeft iemand suggesties behalve Wolfsblut Range lamb? De range lamb werd niet erg enthousiast gegeten namelijk.
Shavis91 schreef:Ik ben me bewust van de discussie die dit gaat opleveren, maar ik voer mijn hond al bijna een jaar Hill's Medium Adult met elke dag een beetje natvoer omdat meneer anders zn brokken niet eet. Hij glanst, zit vol energie en zn gebit ziet er super uit. We hebben hem uit een herplaatsing waar hij een mix kreeg van allerlei goedkope supermarktbrokken en had de eerste week ontzettende diarree, we hebben hem langzaam omgemengd en sindsdien alleen als hij van iemand iets anders krijgt dan zn vaste dieet geen diarree meer gezien.
Van veel van de vleesbrokken hoor ik teveel slechte dingen (en te weinig medisch onderbouwde onderzoeken) en mis ik de taurine vaak omdat nergens meer granen inzitten en ik heb geen zin in te kunnen voorkomen hartproblemen bij mijn hond.
Mocht hij toch een keer iets anders nodig hebben dan ga ik denk ik overstappen op een Energique RAW voeding, dat is een medisch onderbouwde volledige rauwe voeding, en daar heb ik dan meer vertrouwen in dan een vleesworst waar maar de helft van zijn benodigdheden inzit.