Honden apart voor bezoek

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 10:54

Ts wat knap dat je oefent met je honden.
Ik hoop dat dit voor jou, je begeleider en de honden een fijne oplossing is.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 12:13

Kinke schreef:
Ik heb zelf moeite met mensen die vinden dat hun huisdier net zo belangrijk is als een kind :D
Ben echt gek op onze hond, maar het blijft wel een dier en geen mens. Ik zou het zelf bizar vinden als ik tegen iemand zou zeggen: 'goh, jij wilt niet ondergekwijld worden of vol met hondenhaar komen te zitten? Dan kom je er hier niet in, want dit huis is ook van onze hond". En zo mag onze hond ook niet op de bank, kan er zelf wel afgaan als hij erop zou gaan liggen met zijn +60 kilo. Maar ook voor een formaat handtassie zou hier hetzelfde gelden.
TS, echt super dat je gaat oefenen. Als je dat dan ook vertelt aan je begeleider gaat het vast goed komen!!

Dieren kunnen de rol van kinderen vervullen. Overigens kunnen onopgevoede kinderen net zo lastig zijn als onopgevoede huisdieren.

Kinke

Re: Honden apart voor bezoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 12:15

Dieren vervullen die rol alleen omdat de mens dat zo bedenkt. Dus dan kun je ook als je even visite krijgt bedenken dat zo'n dier gewoon ff moet oprotten :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 12:20

senna21 schreef:
Een begeleider is ook gewoon een mens. Omdat iemand bang is voor honden (wat niet altijd onterecht is),zou ze geen geschikte begeleider voor mensen zijn...
Juist ja...

Volgens mij heb ik nou toch al minstens drie keer gezegd dat het punt niet is dat iemand bang is, maar hoe iemand daarmee omgaat!

En nee, een begeleider is niet 'gewoon een mens'. Een begeleider is een mens met een professionele verantwoordelijkheid, die om die reden net wat meer vaardigheden moet hebben om met onverwachte of onplezierige situaties om te gaan.
Een goede begeleider kan zo'n situatie gebruiken. Maar een goede begeleider kan hopelijk ook goed lezen, en hoeft dus niet na meerdere toelichtingen van mijn kant mij iets toe te dichten dat ik niet zeg.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 12:32

Kinke schreef:
Dieren vervullen die rol alleen omdat de mens dat zo bedenkt. Dus dan kun je ook als je even visite krijgt bedenken dat zo'n dier gewoon ff moet oprotten :)

Misschien zou ik het dan leuker vinden als die visite zou oprotten!Overigens vind ik het wel anders als er iemand zakelijk komt,een monteur of bezorger of zo. Die moet gewoon zijn werk kunnen doen. Momenteel heb ik geen hond,maar ik sluit geen vriendschappen met mensen waarvan er geen dieren in huis mogen. Het gaat om het principe. Maar huisdieren moeten zich wel goed gedragen,dus niet bijten of dreigen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 12:39

wauw! En familieleden dan? Die laat je ook buiten staan?

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 12:53

Kinke schreef:

Not on my watch ;)

Mijn hond hoort bij mij, in mijn huis, op zijn plek.
Mensen die op visite willen komen weten dat we een hond hebben.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 14:15

Kinke schreef:
wauw! En familieleden dan? Die laat je ook buiten staan?

In mijn geval heb ik geen niet-diervriendelijke familieleden.Maar als ik die wel zou hebben,dan zou het hen vrijstaan om gewoon niet op huisbezoek te komen.Moet er toch iets besproken worden of zo,dan kan dat op een andere locatie.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 14:17

ik persoonlijk vind het echt bizar dat je zo ver zou gaan alleen maar omdat je vindt dat je huisdier overal bij moet zijn.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 14:27

Ik wil Tinkertreas een enorm compliment geven, want ik vind haar reactie gezien het feit dat ze ASS heeft echt een hele knappe. Ik vind dat jouw oplossing enorm oplossingsgericht is, de honden zijn toch in dezelfde ruimte, maar kunnen de begeleider niet bereiken. Ik denk dat dit een mooie oplossing is voor iedereen.

Want het is een lastig vraagstuk. Wanneer ik op bezoek ga bij iemand met honden/dieren dan heb ik daar geen problemen mee. Maar ik weet wel dat mijn vriend het enorm kan waarderen als de hond niet bij hem in de buurt kan komen. Daarnaast komen honden er bij mij thuis bijvoorbeeld niet in. Wil je op bezoek komen dat moeten de honden buiten blijven.

Daarom mijn complimenten aan tinkertreas.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 14:37

Kinke schreef:
ik persoonlijk vind het echt bizar dat je zo ver zou gaan alleen maar omdat je vindt dat je huisdier overal bij moet zijn.

Ja,ze mogen overal bijzijn,maar mogen beslist niemand lastig vallen.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 14:55

Complimenten, TS, hoe je het oppakt en hoe de reageert +:)+

Wanneer er bij mij iemand binnen moet zijn (in mijn geval monteur o.i.d.), en die persoon angst heeft, zal ik zeker mijn hond aan de riem doen. Mensen die bij mij voor de gezelligheid op bezoek komen, weten dat ik een hond heb. Als zij het niet fijn vinden dat mijn hond er is, vind ik dat heel jammer, maar ga ik mijn hond niet opsluiten. Ik verwacht zelf ook niet dat mensen zich in dat soort dingen aan mij aan gaan passen, het is hun huis, en het zijn hun regels. Ik vind dat ik als gast me daaraan aan heb te passen. Maar goed, dat is mijn bescheiden mening :o

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 15:04

Precies wat jij zegt khirshanta.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 15:45

khirshanta schreef:
Wanneer er bij mij iemand binnen moet zijn (in mijn geval monteur o.i.d.), en die persoon angst heeft, zal ik zeker mijn hond aan de riem doen. Mensen die bij mij voor de gezelligheid op bezoek komen, weten dat ik een hond heb. Als zij het niet fijn vinden dat mijn hond er is, vind ik dat heel jammer, maar ga ik mijn hond niet opsluiten. Ik verwacht zelf ook niet dat mensen zich in dat soort dingen aan mij aan gaan passen, het is hun huis, en het zijn hun regels. Ik vind dat ik als gast me daaraan aan heb te passen. Maar goed, dat is mijn bescheiden mening :o

Grappig, ik doe dat toch anders.
Ik heb een vriendin die bang is voor honden en ondanks dat ik gekozen heb voor mij 2 honden hoeft een ander daar geen last van te hebben. Ik zorg dus wel voor dat zij er geen last van heeft. Ze komt niet dagelijks over de vloer dus die enkele keer dat zij er is passen mijn honden zich maar even aan. Kleine moeite.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 15:56

Ik lees eigenlijk heel veel over benches, vast leggen e.d.

Wat ik belangrijk vind is dat het een positieve ervaring blijft. Dus; waarom geen lekkere kluif als die begeleider op bezoek komt waarmee ze lekker bezig zijn?

Ik zou ook rustig uitleggen over angst, honden die dat aanvoelen en hierop reageren. Dus dat zij ook de taak heeft om er ook zelf mee te leren gaan ipv alles op de eigenaar af te schuiven. Komt van 2 kanten denk ik dan maar zo.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 16:03

Bralindy schreef:

Wat ik belangrijk vind is dat het een positieve ervaring blijft. Dus; waarom geen lekkere kluif als die begeleider op bezoek komt waarmee ze lekker bezig zijn?

Ik zou ook rustig uitleggen over angst, honden die dat aanvoelen en hierop reageren. Dus dat zij ook de taak heeft om er ook zelf mee te leren gaan ipv alles op de eigenaar af te schuiven. Komt van 2 kanten denk ik dan maar zo.

Nou is het wel zo dat angst niet zomaar weg te moffelen is.En er zijn ook honden die wel degelijk kunnen bijten.Maar als iemand ook geen brave honden accepteert,dan kan ik daar niet in mee.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-18 16:18

Mijn oudste hond is gewoon vrij angstig bij vreemde mensen, vandaar ook het blaffen in het begin. Maar als ik hem dan een kluif geef, doet hij daar niets mee op dat moment.
De jongste gaat wel lekker liggen kluiven in haar mand, maar goed die lag woensdag ook gewoon netjes in haar mand. Mn begeleidster voelt zich blijkbaar niet op haar gemak met honden die los in de kamer zijn.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 16:24

anjali schreef:
Bralindy schreef:

Nou is het wel zo dat angst niet zomaar weg te moffelen is.En er zijn ook honden die wel degelijk kunnen bijten.Maar als iemand ook geen brave honden accepteert,dan kan ik daar niet in mee.

Absoluut, dat is ook niet weg te moffelen. Je kan wel leren om er mee om te gaan (als de mens angstig is en de hond angstig is). Maar ik denk zelf persoonlijk de hond ergens aan fixeren dat dat niet verbetert (geeft spanning en hond kan niet weg) en dat je altijd het minst 'kwade' en zo positief mogelijk de hond moet helpen. In dit geval denk ik eerder een stuk van de kamer af zetten (omdat TS aangeeft dat de oudste eerst niet naar de kluif maalt, maar dat kan wel helpen terwijl de mevrouw in huis is en de eerste begroeting is geweest) zodat de honden wel in de ruimte zijn maar niet 'opgesloten' zijn.

Plus, ik vind zelf dat de begeleider zich ook wat mag schikken. Het moet van 2 kanten komen is mijn mening.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 16:44

Goof schreef:
Ik heb een vriendin die bang is voor honden en ondanks dat ik gekozen heb voor mij 2 honden hoeft een ander daar geen last van te hebben. Ik zorg dus wel voor dat zij er geen last van heeft. Ze komt niet dagelijks over de vloer dus die enkele keer dat zij er is passen mijn honden zich maar even aan. Kleine moeite.

Dat vind ik dus ook Goof. Maar blijkbaar is het ontzettend belangrijk dat mensen zich in zulke situaties maar aanpassen aan het huis en de regels. Ik vind gastvrijheid juist erg belangrijk, een stuk belangrijker dan mijn hond.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 17:23

Kinke schreef:
Goof schreef:

Dat vind ik dus ook Goof. Maar blijkbaar is het ontzettend belangrijk dat mensen zich in zulke situaties maar aanpassen aan het huis en de regels. Ik vind gastvrijheid juist erg belangrijk, een stuk belangrijker dan mijn hond.

Dat vind ik niet,want de hond die woont daar.En een gast is een gast,die woont daar niet.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 17:27

anjali schreef:
Dat vind ik niet,want de hond die woont daar.En een gast is een gast,die woont daar niet.

Knappe conclusie.
Maar inderdaad; een gast woont daar niet. Die is er dus niet permanent. Die is er misschien maar een paar keer per jaar en mijn honden krijgen er niks van om zich een paar keer per jaar aan te passen. De rest van het jaar mogen ze er gewoon bij zijn.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 17:32

Goof schreef:
anjali schreef:

Knappe conclusie.
Maar inderdaad; een gast woont daar niet. Die is er dus niet permanent. Die is er misschien maar een paar keer per jaar en mijn honden krijgen er niks van om zich een paar keer per jaar aan te passen. De rest van het jaar mogen ze er gewoon bij zijn.

Maar in de situatie van ts,waar het toch eigenlijk over ging,komt die bezoekster 2 keer per week.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 17:37

2x in de week ja, maar ze blijft geen hele dag ;)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 18:10

Er zijn nu heel wat meningen voorbij gekomen.Ik zou zeggen: honden mogen erbij zijn maar moeten vastliggen aan de lijn of in een bench,zodat ze niet bij de bezoekster kunnen komen.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 18:35

Ik heb jaren in de zorg gewerkt bij mensen thuis.
Vaak ook op boerderijen waar ze ook honden hadden.
Ik vroeg ook altijd om de honden ergens anders te doen, ben bang voor andere honden.
Zoniet dan ga ik weer.