Jouw dier en vooroordelen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 13:03

Wilawander schreef:
[ [url=m/QGnBqe.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier 8 Duitse herders in de IPO sport
vooroordelen
* gevaarlijk en bijten uit het niks
* DH heeft altijd HD en glijbaan ruggen
* Ipo sport is dierenmishandeling en het gevaarlijk maken van honden.

Vraag me af of jullie pakwerker al ooit een hond op zijn voet heeft gehad? Bij ons op de club(knpv) komt niemand in het pak zonder stalen neuzen.
Hebben ooit een beensteller gehad die kwam echt heel hard door, greep mis en dook toen op die kerel zijn voet (die dus geen stalen neuzen had), betreffende pakwerker heeft 3 maanden in het gips gezeten en zal altijd schade blijven houden.. Is trouwens niet als oordeel bedoeld maar het viel me heel erg op!
Je hebt trouwens wel een hele gave hond :j

Foto's van mijn teef aan het werk.
Ziet er totaal niet vriendelijk uit hier.. Maar zodra ze weg is bij de pakwerker kan iedereen met haar knuffelen..
Afbeelding

Afbeelding

Summerdreams

Re: Jouw dier en vooroordelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 13:13

Dat je een labrador niet hoeft op te voeden omdat het een makkelijk ras is.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 13:23

Ik heb 3 Shetlanders en daar kun je natuurlijk helemaal niets mee. Je kan ze beter wegdoen en iets fatsoenlijks kopen ~~}>

Zo ook 14 cavias, wat zou je toch met zoveel dieren moeten en der is niks aan. Ware het niet dat ik dat wel vind en er veel plezier aan beleef!

Überhaupt waarom ik zoveel huisdieren heb, je kan tenslotte beter gaan feesten en werken!
Want je hebt niks aan al die beesten.
Gelukkig heb ik niks aan feesten en doen

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 13:29

oh, en honden die je uit het buitenland adopteert kunnen niet loslopen. Vooral de jagers niet.

Ik heb een spaanse jachthond (kruising, iets van staande draadhaar met iets zwarts- het kan knoerhard in ieder geval)

Ze loopt eigenlijk altijd los- ja, ook op straat. Netjes precies naast me, mag ook geen stap verder. Dan krijg je ook weer 2 soorten mensen;
- zielig, want het is zo streng, en ze kan zo niet lekker hond zijn. Dit komt meestal van de mensen die hun hond niet onder appèl hebben en over straat voortgetrokken worden.

- mensen die het levensgevaarlijk vinden, want ze zou zomaar weg kunnen lopen. Dat houdt meestal op als ik ze laat zien dat ze ook met mensen en honden om zich heen kan zitten, wachten tot ik verderop sta, rustig komt wanneer geroepen en bij 'ho' stilstaat en weer gaat zitten.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 13:35

khirshanta schreef:
oh, en honden die je uit het buitenland adopteert kunnen niet loslopen. Vooral de jagers niet.

Ik heb een spaanse jachthond (kruising, iets van staande draadhaar met iets zwarts- het kan knoerhard in ieder geval)

Ze loopt eigenlijk altijd los- ja, ook op straat. Netjes precies naast me, mag ook geen stap verder. Dan krijg je ook weer 2 soorten mensen;
- zielig, want het is zo streng, en ze kan zo niet lekker hond zijn. Dit komt meestal van de mensen die hun hond niet onder appèl hebben en over straat voortgetrokken worden.

- mensen die het levensgevaarlijk vinden, want ze zou zomaar weg kunnen lopen. Dat houdt meestal op als ik ze laat zien dat ze ook met mensen en honden om zich heen kan zitten, wachten tot ik verderop sta, rustig komt wanneer geroepen en bij 'ho' stilstaat en weer gaat zitten.

Dit is dus écht hond-afhankelijk. Die van mij (een Portugees) kan helaas écht écht écht niet los. Ook niet met flinke training. Jachtinstinct zit er té diep in. Vermoedelijk een mix podengo (dat gedeelte is zeker) met terrier (onzekere gedeelte). Gewoon écht oostindisch doof :P Liefste hond die er is, maar hij gaat blind achter vogels en knaagdieren aan, en is dan niet meer terug te roepen. Als je ipv podengo/co er bijv. galgo in hebt zitten, is dat vaak al anders. Pods zijn over het algemeen erg zelfstandige jagers. Op het pod-forum zijn er van de paar honderd leden misschien tien die het aandurven ze los te laten in het bos of op het strand (niet-omheinde gebieden dus).

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 13:37

Maine coons zijn knuffelkatten. Als hij je begint te kennen kan je misschien eens over zijn kopje aaien, hij zal niet vals reageren maar hij zal je wel wegduwen of weg wandelen. Bij ons is hij een echte knuffelkat maar bezoekers worden genegeerd en als je nieuw bent krijg je hem niet eens te zien. Vaak vragen mensen dan om hem te gaan halen want ze willen hem zien. Meestal doe ik dit niet want het beestje heeft er gewoon geen zin in.

Labradors zijn allemans vrienden die als ze los zijn op andermans honden afdenderen en geen oren meer hebben, vooral de blonde...
Mijn labrador liep vaak los, luisterde perfect en denderde nooit op een andere (onbekende) hond af. Was geen allemans vriend, kinderen wel, hij was zot van kinderen. Volwassenen negeerde hij soms gewoon compleet. Riepen ze zijn naam met hun armen wijd open liep hij erlangs. Was een rustige hond, respectvol en absoluut niet hyperactief. Was ook geen vriendjes met elke hond, vooral niet de hyperactieve, opdringerige honden.
Mensen zien een labrador en laten hun hond direct los met het gedacht dat hij wel wou spelen, euhmm ik wil wel eens proberen om te zien of ze overeen komen maar hij is geen vriendjes met iedereen...
Hij was een volle reu wat voor sommige betekende dat hij niet met andere volle reuen kon. Zolang ze hem niet probeerde te domineren was als ok. Ik nam vaak een andere volle reu mee wandelen en ze hebben samen vaak in het park gespeeld en nee ze kenden elkaar niet van puppy af. Kwam vaak een andere volle reuen tegen tijdens wandelen, besnuffelde elkaar, had ik het gevoel dat het niet zou werken of dat de andere zich te dominant opstelde. Wandelde ik verder en floot ik eens, liep hij direct mee zonder problemen.

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 14:01

Afbeelding

Heb een mopsje, echt een lieverd 1e klas! Speelt heel graag en ook met andere hondjes, maar hijgt wel vrij luid... De eerste reactie van mensen als ze haar horen; jeetje, gaat het wel goed met haar? Dat klinkt niet gezond hoor! Of als beste; die stikt zometeen hoor!

Oh en heb nog een PRE met valkkleur, hoe vaak al tegen haar gezegd is; dat is wel een grote Fjord...

Afbeelding
Hier met haar Fjordenvriendin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 14:10

Mijn pony van 30 moet ik maar weg doen, want daar kan ik toch niks meer mee.

Als ik trots vertel dat ik 2 voskleurige merries heb, moeten er altijd zure bekken getrokken worden.

Mijn paard is klein, ik weet haar exacte schoftmaat niet. Zal zo rond de 1.58 zijn. Maar iedere keer, waar ik ook kom met haar, zijn er mensen die vragen, is het nou een pony of een paard?
Geen idee, maakt het uit?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 14:11

CharmingS schreef:
Wilawander schreef:
[ [url=m/QGnBqe.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier 8 Duitse herders in de IPO sport
vooroordelen
* gevaarlijk en bijten uit het niks
* DH heeft altijd HD en glijbaan ruggen
* Ipo sport is dierenmishandeling en het gevaarlijk maken van honden.

Vraag me af of jullie pakwerker al ooit een hond op zijn voet heeft gehad? Bij ons op de club(knpv) komt niemand in het pak zonder stalen neuzen.
Hebben ooit een beensteller gehad die kwam echt heel hard door, greep mis en dook toen op die kerel zijn voet (die dus geen stalen neuzen had), betreffende pakwerker heeft 3 maanden in het gips gezeten en zal altijd schade blijven houden.. Is trouwens niet als oordeel bedoeld maar het viel me heel erg op!
Je hebt trouwens wel een hele gave hond :j

Foto's van mijn teef aan het werk.
Ziet er totaal niet vriendelijk uit hier.. Maar zodra ze weg is bij de pakwerker kan iedereen met haar knuffelen..
[ [url=m/Q0c6ip.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/jqHvqR.png]Afbeelding[/url] ]

Nee nog nooit. Mijn man is pakwerker. Is niet die op de foto maar draagt vaak voetbalschoenen met plastic noppen of sportschoenen. Wel een keer in het been en laatst in de wang. Ongelukkige samenhang daar de eigenaar niet oplette hoe lang de lijn was :+ en één van mijn honden een keer in de hand van een pakwerker. Dat is eigenlijk het enige in 13 jaar zeer actief sporten.

Afbeelding

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 14:16

“Grappig” dat ik in zo’n topic als dit dan toch ook weer vooroordelen over bordercollies lees...
Mijn twee borders waren de geweldigste honden ooit...met mijn reu Jay heb ik vroeger schapen gedreven waar hij mega goed in was. Helaas mee moeten stoppen vanwege hyperthermie.
Mijn teefje Chance vond schapen geen hol aan, ze was de meest ideale liefste gezinshond die je je maar voor kan stellen. Ze had geen woorden nodig om iets te snappen, ze voelde alles en iedereen aan. Heeft vaak onze kinderen getroost, ons getroost, ons laten lachen en huilen...meest geweldige hond die je kan hebben.
En ik schrijf dit met tranen over mijn wangen...want van Jay hebben we 15 mei afscheid moeten nemen op 14 jarige leeftijd, en Chance ging er precies een maand later achter aan op 15 juni op 13 jarige leeftijd.
Het is nog kort geleden en we missen ze zooooo verschrikkelijk erg

Afbeelding

Afbeelding

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 14:16

khirshanta schreef:

Beter als mensen dat denken, want het grootste deel waar iets van podenco of iets in die richting inzit, kan toch lastig loslopen. En ik heb heel lang in dat wereldje gezeten. Tuurlijk kunnen er genoeg ook wel los op veilige plekken, maar heb liever dat mensen heel voorzichtig zijn dan dat ze denken dat de hond wel snel en makkelijk los kan.

Ik ging paar jaar geleden regelmatig wandelen met iemand met 3 buitenlanders, in 2 zat wat podenco en de andere was een herderachtige.

Die gingen standaard elke wandeling met z´n 3en op pad en duurde dan heel lang voordat ze weer terug kwamen. En daar stonden we dan te wachten, ik met oa 2 jachthonden die dus netjes aan het wachten waren :+

Dat is ook wel een vooroordeel. Mensen gooien vaak alle jachthonden op 1 hoop. Een podenco is een jager, dus dat is een jachthond, net zoals bijvoorbeeld een hond uit groep 7. Euh nee.

De jachthonden rassen gaan echt niet allemaal zelfstandig jagen als je weet hoe je ze moet opvoeden. Tuurlijk, in sommige zit wat meer passie, maar dan moet je zelf maatregelen nemen om ze veilig te houden. Alle jachthonden die ik heb gehad leren gelijk de fluit en kwamen altijd direct terug als ze die hoorden. Heb nu een jonge hond die best fanatiek is en die laat ik ook aardig ver gaan, omdat ik hem niet wil afremmen ivm veldwerk. Maar als ik eenmaal fluit, dan komt die ook wel. Jachthonden rassen leren samen te werken met de baas, die horen niet zelfstandig te gaan jagen. Sowieso heb ik altijd voorstaande honden, dus die gaan voorstaan op beestjes, niet zomaar grijpen.
Maar ja, er zijn natuurlijk ook domme bazen en die denken, laat ze maar gaan, het is toch een jachthond :+

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 14:24

khirshanta schreef:

Wat heeft het voor meerwaarde om je hond op straat los te laten lopen? Ongeacht wat voor ras het is. Super dat je je hond onder controle hebt, super fijn. Heb ik ook maar mijn hond loopt alleen los op plaatsen waar dat is toegestaan. Maar ieder zijn ding natuurlijk, ik zou er niet voor kiezen ;)

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 14:27

Ianthe schreef:
Beter als mensen dat denken, want het grootste deel waar iets van podenco of iets in die richting inzit, kan toch lastig loslopen. En ik heb heel lang in dat wereldje gezeten. Tuurlijk kunnen er genoeg ook wel los op veilige plekken, maar heb liever dat mensen heel voorzichtig zijn dan dat ze denken dat de hond wel snel en makkelijk los kan.

Ik ging paar jaar geleden regelmatig wandelen met iemand met 3 buitenlanders, in 2 zat wat podenco en de andere was een herderachtige.

Die gingen standaard elke wandeling met z´n 3en op pad en duurde dan heel lang voordat ze weer terug kwamen. En daar stonden we dan te wachten, ik met oa 2 jachthonden die dus netjes aan het wachten waren :+

Dat is ook wel een vooroordeel. Mensen gooien vaak alle jachthonden op 1 hoop. Een podenco is een jager, dus dat is een jachthond, net zoals bijvoorbeeld een hond uit groep 7. Euh nee.

De jachthonden rassen gaan echt niet allemaal zelfstandig jagen als je weet hoe je ze moet opvoeden. Tuurlijk, in sommige zit wat meer passie, maar dan moet je zelf maatregelen nemen om ze veilig te houden. Alle jachthonden die ik heb gehad leren gelijk de fluit en kwamen altijd direct terug als ze die hoorden. Heb nu een jonge hond die best fanatiek is en die laat ik ook aardig ver gaan, omdat ik hem niet wil afremmen ivm veldwerk. Maar als ik eenmaal fluit, dan komt die ook wel. Jachthonden rassen leren samen te werken met de baas, die horen niet zelfstandig te gaan jagen. Sowieso heb ik altijd voorstaande honden, dus die gaan voorstaan op beestjes, niet zomaar grijpen.
Maar ja, er zijn natuurlijk ook domme bazen en die denken, laat ze maar gaan, het is toch een jachthond :+

Je hebt binnen de groep jachthonden dan ook een enorm scala, dat vergeten mensen vaak die niet in de jachthonden zitten... Een beagle is een jachthond, een labrador, een spaniel, een staander... Allemaal iets andere manier van jacht wel :)

En ja, mijn pod is óók een jager. Maar waar ik mijn spaniel in losloopgebieden los kon laten - die ging écht nergens heen - moet ik dat met de pod niet proberen... Zijn natuurlijk honden voor de zelfstandige lange jacht, wat écht heeeel anders is dan de functie van een retriever. Daar verkijken best veel mensen zich op... 'maar je liet de spaniel toch óók los?' Ja, die ging niet verder dan 10 meter. De pod gaat rustig kilometers als hij denkt iets te kunnen vangen. Better safe than sorry: de pod gaat nergens los, behalve als er een goed hek om heen staat... :Y)

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 14:35

Skippy01 schreef:
Je hebt binnen de groep jachthonden dan ook een enorm scala, dat vergeten mensen vaak die niet in de jachthonden zitten... Een beagle is een jachthond, een labrador, een spaniel, een staander... Allemaal iets andere manier van jacht wel :)

En ja, mijn pod is óók een jager. Maar waar ik mijn spaniel in losloopgebieden los kon laten - die ging écht nergens heen - moet ik dat met de pod niet proberen... Zijn natuurlijk honden voor de zelfstandige lange jacht, wat écht heeeel anders is dan de functie van een retriever. Daar verkijken best veel mensen zich op... 'maar je liet de spaniel toch óók los?' Ja, die ging niet verder dan 10 meter. De pod gaat rustig kilometers als hij denkt iets te kunnen vangen. Better safe than sorry: de pod gaat nergens los, behalve als er een goed hek om heen staat... :Y)

Ja inderdaad, ik heb wel een super onbekend ras, dus niemand weet wat het is haha.. maar daar ga je weer heel anders mee om. Ken iemand die field trial labs heeft en daar lopen de labjes altijd echt naast haar. Die laat ze niet ver gaan en luisteren echt perfect. Ik laat mijn hond juist heel vrij lopen met wandelen, zodat ik hem niet verpest voor veldwerk. Maar hij staat wel gewoon onder commando. En dan heb ik ook nog een teckeltje, ook een jachthond, maar weer heel anders :+ Daar vergissen mensen die er eentje nemen zich ook vaak in, het lijkt een leuk schoothondje, maar euh nee echt niet. Heb het geluk dat ik geen wegloper heb, maar je moet wel streng zijn. Zijn echt drammers die hun zin willen krijgen.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 14:41

Ianthe schreef:
Ja inderdaad, ik heb wel een super onbekend ras, dus niemand weet wat het is haha.. maar daar ga je weer heel anders mee om. Ken iemand die field trial labs heeft en daar lopen de labjes altijd echt naast haar. Die laat ze niet ver gaan en luisteren echt perfect. Ik laat mijn hond juist heel vrij lopen met wandelen, zodat ik hem niet verpest voor veldwerk. Maar hij staat wel gewoon onder commando. En dan heb ik ook nog een teckeltje, ook een jachthond, maar weer heel anders :+ Daar vergissen mensen die er eentje nemen zich ook vaak in, het lijkt een leuk schoothondje, maar euh nee echt niet. Heb het geluk dat ik geen wegloper heb, maar je moet wel streng zijn. Zijn echt drammers die hun zin willen krijgen.

Klopt ja! Een kennis jaagt met een Duitse staande langhaar en een teckel. De teckel is echt de meest fanatieke van de twee!

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 14:58

wat een geweldig topic! En wat zijn die honden met die lichte ogen vet <3 zo een wil ik ook!

Ik heb een haflinger, is uiteraard een sloom ding, niet vooruit de branden, kan niks in de sport, en is veel te dik.
toch?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 15:05

Mijn koningspythons... man oh man wat een reacties krijg ik soms, zowel online als in het echt

1."eet hij je honden niet op?!!" (Uhm mijn half volwassen slang is 90 cm lang, wat denk je zelf?)
2. Eet hij JOU niet op?
3. Dit is eentje die ik vaak online krijg "slangen rekken zich uit om plaats te maken in zijn buik en te meten of hij je op kan eten!" (Nee hoor, hij ligt gewoon naast me te luieren)
4. Blijkbaar bijten alle slangen je zodra je in de buurt komt, omdat het gewelddadige moordlustige wezens zijn die iedereen willen bijten (... :+)
5. Alle slangen moeten dood! Ze zijn slechte dieren (vooral veel gelovige mensen die ik online tegen kom delen deze mening)

Maar goed, ik weet zelf dat ik een hele lieve knuffel slang heb en dat ik 1000 keer liever door hem wordt gebeten dan door mijn kwaadaardige hamster :o

Vaak wanneer ik vertel dat ik twee slangen heb, dan beginnen mensen heel enthousiast te vertellen over hoe 20 jaar geleden ze ooit gehoord hebben hoe een ontsnapte slang een kind heeft gewurgd :') nou leuk, daar heb ik wat aan. Zal ik de volgende keer dat u mij over uw honden verteld, beginnen over hoeveel kinderen dood zijn gebeten door een hond? Vindt dat soort reacties zo onbeschoft

Laatst liep ik naar beneden om mijn spaghetti sliert te wegen en blijkbaar was er een gast beneden (dat wist ik dus niet, anders had ik even gewacht) en de vrouw en haar kind begonnen te gillen en te roepen hoe gevaarlijk het was, terwijl de man gelijk zei "oh ja ik heb een keer slang gegeten!"

Nou... daar sta je dan..

Afbeelding
Hier een foto van het levensgevaarlijke monster. Hier was hij net bij de reptielen arts geweest, en had de arts gecheckt of hij een jongen of een meisje was... (dat doen ze door een soort ijzeren dikke naald in te brengen. En nee. Dit moordlustige beest beet niet naar de arts maar bleef rustig in mijn armen zitten) arme sliertje was zo gestresst dat hij een half uur lang zo heeft gezeten bij mij

Afbeelding
(Hier lag hij te slapen <3 )

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 15:14

Waarom ik toch in hemelsnaam een PRE kocht; ik wilde toch dressuren???

Tsja...

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 15:19

Lestrange01 schreef:
Mijn koningspythons... man oh man wat een reacties krijg ik soms, zowel online als in het echt

1."eet hij je honden niet op?!!" (Uhm mijn half volwassen slang is 90 cm lang, wat denk je zelf?)
2. Eet hij JOU niet op?
3. Dit is eentje die ik vaak online krijg "slangen rekken zich uit om plaats te maken in zijn buik en te meten of hij je op kan eten!" (Nee hoor, hij ligt gewoon naast me te luieren)
4. Blijkbaar bijten alle slangen je zodra je in de buurt komt, omdat het gewelddadige moordlustige wezens zijn die iedereen willen bijten (... :+)
5. Alle slangen moeten dood! Ze zijn slechte dieren (vooral veel gelovige mensen die ik online tegen kom delen deze mening)

Maar goed, ik weet zelf dat ik een hele lieve knuffel slang heb en dat ik 1000 keer liever door hem wordt gebeten dan door mijn kwaadaardige hamster :o

Vaak wanneer ik vertel dat ik twee slangen heb, dan beginnen mensen heel enthousiast te vertellen over hoe 20 jaar geleden ze ooit gehoord hebben hoe een ontsnapte slang een kind heeft gewurgd :') nou leuk, daar heb ik wat aan. Zal ik de volgende keer dat u mij over uw honden verteld, beginnen over hoeveel kinderen dood zijn gebeten door een hond? Vindt dat soort reacties zo onbeschoft

Laatst liep ik naar beneden om mijn spaghetti sliert te wegen en blijkbaar was er een gast beneden (dat wist ik dus niet, anders had ik even gewacht) en de vrouw en haar kind begonnen te gillen en te roepen hoe gevaarlijk het was, terwijl de man gelijk zei "oh ja ik heb een keer slang gegeten!"

Nou... daar sta je dan..

[ [url=m/0JNlpD.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier een foto van het levensgevaarlijke monster. Hier was hij net bij de reptielen arts geweest, en had de arts gecheckt of hij een jongen of een meisje was... (dat doen ze door een soort ijzeren dikke naald in te brengen. En nee. Dit moordlustige beest beet niet naar de arts maar bleef rustig in mijn armen zitten) arme sliertje was zo gestresst dat hij een half uur lang zo heeft gezeten bij mij

[ [url=m/flbRaF.jpg]Afbeelding[/url] ]
(Hier lag hij te slapen <3 )

Geweldig mooi dier!

Heb zelf een koningspython gehad en een ratelslang, maar wegens mijn andere grote passie (reizen) heb ik er een heel fijn nieuw huisje voor gevonden.

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 15:28

Ah borderjay. Prachtige honden.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 15:31

Zeeuwsemeid schreef:
Ik heb een border collie teef, ze wordt vaak aangezien als Australian Shepherd.. -O-

Border Collie? Maar die zijn toch altijd zwart-wit? }:0
Jeetje, die zal zeker wel heel erg druk zijn? (ze ligt hele dagen te slapen, en is eigenlijk alleen actief tijdens het wandelen of trainen := )
En doe je dan schapen drijven? (met een border doe je dat blijkbaar meteen?)

[ [url=m/7PvbCG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn Border reu word ook altijd 'Australian shepherd' genoemd. Dat komt door hun kleuren :P Ik maak er altijd een grapje van, 'Hee hee, niet vloeken'.
Het stukje 'Je moet zóóóveel met die honden wandelen', ben ik het ook niet eens. Je moet met iedere hond wandelen, deze hebben gewoon uitdaging nodig en dat heeft niets met wandelen te maken :')

Het is niet echt een vooroordeel maar het feit dat er hondeneigenaren zijn die zeggen: Die van mij, die doet nóóóit iets!
Ja, zeg dat nu nog eens nadat ie mijn hond heeft los gelaten!?

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 15:36

Skippy01 schreef:
khirshanta schreef:

Dit is dus écht hond-afhankelijk. Die van mij (een Portugees) kan helaas écht écht écht niet los. Ook niet met flinke training. Jachtinstinct zit er té diep in. Vermoedelijk een mix podengo (dat gedeelte is zeker) met terrier (onzekere gedeelte). Gewoon écht oostindisch doof :P Liefste hond die er is, maar hij gaat blind achter vogels en knaagdieren aan, en is dan niet meer terug te roepen. Als je ipv podengo/co er bijv. galgo in hebt zitten, is dat vaak al anders. Pods zijn over het algemeen erg zelfstandige jagers. Op het pod-forum zijn er van de paar honderd leden misschien tien die het aandurven ze los te laten in het bos of op het strand (niet-omheinde gebieden dus).

Dat klopt, maar het is niet per definitie zo. Ik ken meer honden die wél los kunnen, dan niet

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 15:53

“Honden die op marktplaats staan kf uit een asiel komen zijn gevaarlijk, ze moeten niet voor niets weg”
“Honden uit t buitenland moet je niet nemen, zijn ook gevaarlijk”
Hier thuis 2 honden die we via marktplaats/een stichting en bijde als zwerver geboren in Spanje en Italië en allebij eerst een tijde bij een andere eigenaar geleefd voordat ze hier kwamen, maar t zijn schatten van honden, de jongste werd herplaatst door een stichting omdat de vorige eigenaar er niets mee kon ofzo (jonge drukte hond met zogenaamd verlatingsangst, mensen durfde de hond ook alleen maar aan de lijn uit te laten en kwam verder naast t uitlaten niet buiten, hier kan ze de hele dag kiezen of ze naar binnen of buiten wilt en de hele dag rennen en spelen) en de andre hond stond op marktplaats omdat die mensen erachter kwamen dat ze toch geen tijd hadden, die mensen hadden Luna meegenomen uit Italië
Ook nog een hond gehad uit t asiel (6 jaar geleden ingeslapen op 17 jarige leeftijd) herderxhusky deed ook geen vlieg kwaad

Melyoramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 16:14

Mensen hebben zoveel vooroordelen bij honden op ras en uiterlijk.
Ik probeer het niet te doen, maar ik merk dat ik het toch zelf ook wel heb hoor. Een grote pitbull ga ik liever uit de weg als ik met mijn hond aan het wandelen ben, maar ik probeer wel de houding van die hond en de mijne ik de gaten te houden om te kijken of een ontmoeting gaat.
De mijne wilt best snuffelen en spelen, maar ook niet altijd. Ik merk ook dat mijn houding een rol speelt in hoe mijn hond reageert.

Als pup is er weleens een DH al grommend bovenop hem gesprongen (die DH was een puber en de eigenaar had hem niet goed onder controle, hij had zich ook losgetrokken...).
Sindsdien heeft de mijne het niet meer op Duitse herders. Als we in een losloopgebied lopen kruipt hij er met een grote boog omheen of rent de andere richting op.

Maar ook type mechelse herder mag hij niet meer, en ik merkte dat ik dat versterkte. Dat ik die honden ook meer uit de weg ging. Nu loopt er in de buurt bij ons een herder die hulphond is, echt het liefste ding dat je je kan voorstellen. Dus ik eens een praatje gemaakt met die man, en de keer daarop dat ik hem tegen kwam terwijl ik met mijn hond liep kon er dus vol vertrouwen en open naartoe lopen. Ik kende ze tenslotte al, dus voor mij voelde het goed.
Nu is mijn hond hele goede vrienden met die hond :D

Dus ik probeer er ook aan te werken en mezelf ook positief op te stellen, dan gaat dat al veel beter. Het helpt ook dat op onze cursus bij de hondenschool ook een herder mee doet, eerst vond mijn hond hem ontzettend eng, maar nu kunnen we ook prima zonder riem langs elkaar lopen met de cursus etc etc. Oefening baart kunst!

Qua vooroordelen over mijn hond, het is maar een kleintje (sheltie mix) dus hij is lief en schattig en zo aaibaar. Ja, als ie je kent ja, maar vreemden liever niet, hij wilt op zijn eigen tijd kennis maken, snuffelen en uiteindelijk geaaid worden, maar je moet niet zomaar je hand naar hem uitsteken om te aaien, want dan gaat ie ervandoor. Kinderen vindt hij erger, te onvoorspelbaar wat ze met de handjes doen, en dat zijn altijd degenen die hem juist willen aaien XD Dat doen we dus maar niet.
Afbeelding

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 16:17

WesternWay schreef:
Dat je een labrador niet hoeft op te voeden omdat het een makkelijk ras is.

Ik heb zelf een kruising labrador herder en die heeft echt wel een eigen willetje en je moet consequent blijven.
Want geef haar 1 vinger en ze neemt je hele arm.
Dusse zeker moet je die ook opvoeden.
Ongeleide projectielen worden t anders.