Wie weet hoe? Vriendin & hond moeten Australië uitvluchten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 12:05

Ethelate, ik geloof heus dat ze zelfstandig en onafhankelijk was toen ze daarheen ging. Maar nu is ze dat niet meer en moet ze via internet geld bij elkaar krijgen om een hond naar NL te vliegen. Ze ging haar droom achterna en dat werd een nachtmerrie uiteindelijk. Soms gaat het niet zoals je wil, zo is het leven nu eenmaal. Er is heel veel leed in de wereld en vaker dan verwacht ook in je directe omgeving.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 12:07

Pipodipo volgens mij gaat het enkel om het vervoeren van de hond en is de vraag hoe goed je iemand kent helemaal niet relevant of wel.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 12:10

KM_Ris schreef:
Is er misschien niet een lieve bokker die daar in de buurt woont en de hond zo lang kan opvangen ?

Vraag het inderdaad eens in het emigratie topic (zie onderschrift) zitten zoiezo 2 in Australië. Verder kun je er nog 2 vinden in het draf- en rensport forum die in australie wonen.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 12:11

Duhelo schreef:
Ik denk dat er nu ook wel genoeg gezegd is over die privé situatie. Het belangrijkste én de insteek van dit topic is hoe de hond veilig en gezond naar Nederland kan gebracht worden,

En dan is de vraag of veilig en gezond wel überhaupt mogelijk is.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 12:13

dromertje2 schreef:
Duhelo schreef:
Ik denk dat er nu ook wel genoeg gezegd is over die privé situatie. Het belangrijkste én de insteek van dit topic is hoe de hond veilig en gezond naar Nederland kan gebracht worden,

En dan is de vraag of veilig en gezond wel überhaupt mogelijk is.

Daarom heeft de ts ook dit topic aangemaakt :)* wie weet zitten er hier nog betere ideeën waar de ts nog niet aan gedacht heeft

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 12:14

Duhelo schreef:

Niet door de lucht, aldus mensen die er verstand van hebben.
Dus daar is nu dan ook wel genoeg over gezegd misschien.
Of je daar een bemiddelingskanaal voor moet willen zijn als bokt is ook iets om over na te denken.

Anoniem

Re: Wie weet hoe? Vriendin & hond moeten Australië uitvluchten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 12:20

Maar zou vervoer per boot niet mogelijk zijn? Zo deden ze dat in ieder geval in het verleden. Ik kan me ook voorstellen dat dat goedkoper is.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 12:23

Dan is hij minimaal 3 weken onderweg.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 12:24

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 12:27

Mando schreef:
Dan is hij minimaal 3 weken onderweg.

Dus? Als er goed voor de hond gezorgd wordt, lijkt mij dat geen probleem?

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 12:27

Ik vraag me toch af wie dat beestje eten gaat geven en uit gaat laten als je deze via zee gaat verschepen of via de trein laat gaan.

Oprechte interesse hoe dat in zijn werk zou gaan.
Dan lijkt vliegen me een betere optie, dat is dan 'maar' 1 tot 2 dagen stress.

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 12:32

Dan is het maar 1 tot 2 dagen stress, inderdaad, maar het houdt dus wel heel wat gezondheidsrisico's in.
Bij een vlucht is er een behoorlijk verschil in luchtdruk. Dat kan best gevaarlijk zijn voor een hond en houdt heel wat risico's in, zeker bij zo'n hond.
Op een andere manier is de hond inderdaad misschien langer onderweg, maar so be it dan. Als je je hond mee wil nemen van Australië naar Nederland, doe je dat liefst zo veilig mogelijk, lijkt mij.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 12:34

LukieBradley schreef:
Pipodipo volgens mij gaat het enkel om het vervoeren van de hond en is de vraag hoe goed je iemand kent helemaal niet relevant of wel.

Jawel, want voor het vervoer van de hond wordt om geld gebedeld en ik vroeg mij af hoe goed de TS deze vriendin kent. In de huidige tijd gebeurt het vaak dat men vrienden heeft die ze nog nooit in het echt hebben ontmoet. Het heeft in dit geval ermee te maken om te achterhalen hoe geloofwaardig en betrouwbaar het allemaal is. Wat is daar mis mee?

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 12:38

-
Laatst bijgewerkt door Undefined op 10-02-22 16:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 12:38

Jeetje Pipodipo, je standpunt is nu wel duidelijk, is het echt nodig om zo door te blijven zaniken?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 12:44

Tazzey schreef:
Jeetje Pipodipo, je standpunt is nu wel duidelijk, is het echt nodig om zo door te blijven zaniken?

dit ja.
Niemand is verplicht geld te geven.

Als je het niet vertrouwt, help je er niet aan mee.
Maar dan is de discussie ook wel klaar verder, lijkt me.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 12:50

Pipodipo schreef:
Jawel, want voor het vervoer van de hond wordt om geld gebedeld en ik vroeg mij af hoe goed de TS deze vriendin kent. In de huidige tijd gebeurt het vaak dat men vrienden heeft die ze nog nooit in het echt hebben ontmoet. Het heeft in dit geval ermee te maken om te achterhalen hoe geloofwaardig en betrouwbaar het allemaal is. Wat is daar mis mee?

En in deze tijd heb ik de liefde van mijn leven leren kennen via internet. We hebben in een jaar tijd een hele diepe vriendschap opgebouwd zonder elkaar ooit gezien te hebben. Dat je iemand nog nooit in het echt gezien hebt betekend niet dat de vriendschap niet echt is. Sterker nog, ik heb drie 'echte' vriendinnen verloren omdat zij er hetzelfde over dachten als jij. Mijn woord was blijkbaar niet goed genoeg voor ze.
Als TS zegt dat dit een goede vriendin van haar is waar zij voor in staat dan vertrouw ik haar.

Ik ga dit topic ontstippen bij de weg. Ik denk dat TS voldoende tips en adviezen heft gekregen. De rest gaat nergens meer over.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 12:52

Niks meer aan toe te voegen bij bovenstaande.

Word er überhaupt vervoer per boot gedaan trouwens, of is dat meer geluk hebben van een schip vinden?

Is er bij bepaalde maatschappijen geen verschil in vliegtuig vervoer? Ik bedoel speciale cabines ofzow of vraag ik iets heel raars.
Ik zou bij vliegen toch kiezen voor de zo kortst mogelijke vlucht Naar europa en de rest met de auto doen.
Of maakt de duur van de vlucht niet uit?

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 12:54

Hoe zijn de kansen voor herplaatsing voor de hond?
Zo te zien lijkt dat in het belang van de hond de beste oplossing.
Vliegen houdt gezondheidsrisico's in, per boot duurt het zo lang dat hij in die tijd het op een ander adres al gewend zou zijn.

jaji

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 13:50

Sclimpre schreef:
Hoe zijn de kansen voor herplaatsing voor de hond?
Zo te zien lijkt dat in het belang van de hond de beste oplossing.
Vliegen houdt gezondheidsrisico's in, per boot duurt het zo lang dat hij in die tijd het op een ander adres al gewend zou zijn.

On topic aub. Dit is de vraag van TS niet...
En zeker niet van zijn eigenaresse.

Er wordt hard naar de beste oplossing gezocht en ik hoop dat ze die vinden.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 13:56

Als je wil zoeken naar de beste oplossing moet je alle elementen meennemen in je beslissing, niet alleen wat je graag zou horen.
Toen TS de vraag stelde wist ze niet van de gezondheidsrisico's die een vlucht voor dat bepaald ras inhoudt (zie post van de medewerker van een luchtvaartmaatschappij). Dat lijkt me toch niet iets wat je zomaar kan negeren.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 13:58

Ik denk dat je idd vooral in het oog moet houden wat het beste is voor het belang van de gezondheid van de hond.
En daarbij toch je eigen behoeftes (hoe moeilijk ook) aan de kant zetten.
Ik vind het nogal wat om het risico te nemen dit dier zo'n lange reis te laten maken met alle gevolgen van dien.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 17-07-18 14:03, in het totaal 1 keer bewerkt

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 13:59

Als dat dier echt onmisbaar is dan is vliegen geen optie. Daarnaast is de hond al 6 jaar, dat is voor een Boxer al behoorlijk oud. Risico dat hond overlijdt door de vliegreis is helaas gewoon levensgroot. Wat heb je dan? Enorme kosten en een dode hond. Hoe moeilijk en verdrietig de situatie ook is, ze mag de realiteit niet uit het oog verliezen.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 14:00

Je hebt gelijk hoor, Sclimpre. Het Is juist hartstikke on topic.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 14:07

Las ik ergens een kostenpost van 5000 euro? Of ben ik abuis?

Hier de kosten per airline

https://www.skyscanner.nl/nieuws/kosten ... d-te-nemen

Wat ik nog niet snap als dit meisje naar Nederlans vliegt, de hond niet rechtstreeks mee gaat, die kosten zijn geen 5000 euro, of is het het ticket inclusief hond? Dat kan vlgs mij ook goedkoper, welicht geen rechtstreekse vlucht.