Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Myfairytale schreef:Ik lees ook mee.
We hebben 4 kortharige honden en wonen in het bos. Afgelopen weken was het weer feest (not) met de teken.
Heb nu voor het eerst Stop! Animal Bodyguard besteld en eergisteren erop gedaan. Ben erg benieuwd.
Heb Seresto banden overwogen, maar aangezien we een enorme tuin incl stuk bos hebben, voorzie ik dat ze die band in no time kwijt zijn en als ze niet blijven hangen, dan gaat het waarschijnlijk wel af met het wilde spelen van ze.
Bravecto/Simparica/Credelio/Vectra 3D komen er hier sowieso niet in!
Als de Stop! niet werkt, ga ik maar Advantix proberen vrees ik.
Frontline eerder eens geprobeerd en werkte helemaal niet in ieder geval.
Femke_Tweety schreef:Dank voor al jullie ervaringen.
Maakt dat ik met iets geruster hart de band om ga durven laten.
BillyJ schreef:Femke_Tweety schreef:Dank voor al jullie ervaringen.
Maakt dat ik met iets geruster hart de band om ga durven laten.
Hier zijn ze de band ook vaak "kwijt" door te stoeien. Ze schuiven redelijk makkelijk los. Ik moet ze dus met regelmaat weer even strakker zetten.
Zowieso je band dus wel altijd even nakijkenmaar hier zit die makkelijk 6maand om zonder problemen en de honden lopen vrij los en binnen, spelen veel en liggen vaak tussen de bosjes in de tuin.
Soms vind ik dus ook de band tussen 1 van die bosjesdus hij schuift echt wel gewoon af.
Maar, gaat dan ook weer niet zó makkelijk af dat je hem elke dag kwijt bent bvb als er niks gebeurd verder![]()
Als er echt veel/meerdere kleine teken over je dier kruipen, ben je waarschijnlijk een nest gepasseerd.
De seresto band houd dit natuurlijk ook niet tegen.
Maar ik heb geen last van vastgebeten teken.
Ik vind het ze super handig en ik denk dat het bij jou ook helemaal goedkomt. Advies qua maat kan je ook altijd inwinnen bij de DA.
Machie schreef:Ik heb een seresto band en deze in een paracord geknoopte halsband gemaakt. De enige manier waarop ik ze hier teekvrij houdt is met een band.
muzzy17 schreef:Machie schreef:Ik heb een seresto band en deze in een paracord geknoopte halsband gemaakt. De enige manier waarop ik ze hier teekvrij houdt is met een band.
Ik heb zelf paracord halsbanden gemaakt maar deze gaan altijd direct af na het wandelen.
Als je de seresto verwerkt in paracord ben je dan niet bang dat ze zich ophangen? Paracord breekt niet.
Vind zo'n gemaakte band mooier dan de lelijke grijze seresto band maar ik durf ze dan niet om te laten.
muzzy17 schreef:Machie schreef:Ik heb een seresto band en deze in een paracord geknoopte halsband gemaakt. De enige manier waarop ik ze hier teekvrij houdt is met een band.
Ik heb zelf paracord halsbanden gemaakt maar deze gaan altijd direct af na het wandelen.
Als je de seresto verwerkt in paracord ben je dan niet bang dat ze zich ophangen? Paracord breekt niet.
Vind zo'n gemaakte band mooier dan de lelijke grijze seresto band maar ik durf ze dan niet om te laten.
truus1957 schreef:Ik zweer ook bij Bravecto. Gisteren 11!!! teken van mijn hondje afgehaald na het wandelen. Ze komen één voor één tevoorschijn op haar koppie. Vinden haar blijkbaar niet te pruimen. Vlooien zie ik helemaal nooit