Tekenbestrijding hond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

madeliefw

Re: Tekenbestrijding hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 17:16

Ik geef onze hond ieder jaar 1 bravecto tablet en heeft nooit teken ondanks dat wij regelmatig in twentse bossen en omgeving wandelen. Ook geen rare reactie op gehad. Dus dit jaar weer een bravecto.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 17:26

Ik lees ook mee.
We hebben 4 kortharige honden en wonen in het bos. Afgelopen weken was het weer feest (not) met de teken.

Heb nu voor het eerst Stop! Animal Bodyguard besteld en eergisteren erop gedaan. Ben erg benieuwd.

Heb Seresto banden overwogen, maar aangezien we een enorme tuin incl stuk bos hebben, voorzie ik dat ze die band in no time kwijt zijn en als ze niet blijven hangen, dan gaat het waarschijnlijk wel af met het wilde spelen van ze.

Bravecto/Simparica/Credelio/Vectra 3D komen er hier sowieso niet in!
Als de Stop! niet werkt, ga ik maar Advantix proberen vrees ik.
Frontline eerder eens geprobeerd en werkte helemaal niet in ieder geval.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 17:33

Myfairytale schreef:
Ik lees ook mee.
We hebben 4 kortharige honden en wonen in het bos. Afgelopen weken was het weer feest (not) met de teken.

Heb nu voor het eerst Stop! Animal Bodyguard besteld en eergisteren erop gedaan. Ben erg benieuwd.

Heb Seresto banden overwogen, maar aangezien we een enorme tuin incl stuk bos hebben, voorzie ik dat ze die band in no time kwijt zijn en als ze niet blijven hangen, dan gaat het waarschijnlijk wel af met het wilde spelen van ze.

Bravecto/Simparica/Credelio/Vectra 3D komen er hier sowieso niet in!
Als de Stop! niet werkt, ga ik maar Advantix proberen vrees ik.
Frontline eerder eens geprobeerd en werkte helemaal niet in ieder geval.

Je weet dat STOP! de eerste tijd veel herhaald moet worden voor het gaat werken?

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 17:55

Femke_Tweety schreef:
Dank voor al jullie ervaringen.

Maakt dat ik met iets geruster hart de band om ga durven laten.

Hier zijn ze de band ook vaak "kwijt" door te stoeien. Ze schuiven redelijk makkelijk los. Ik moet ze dus met regelmaat weer even strakker zetten.
Zowieso je band dus wel altijd even nakijken :) maar hier zit die makkelijk 6maand om zonder problemen en de honden lopen vrij los en binnen, spelen veel en liggen vaak tussen de bosjes in de tuin.
Soms vind ik dus ook de band tussen 1 van die bosjes :+ dus hij schuift echt wel gewoon af.
Maar, gaat dan ook weer niet zó makkelijk af dat je hem elke dag kwijt bent bvb als er niks gebeurd verder :D

Als er echt veel/meerdere kleine teken over je dier kruipen, ben je waarschijnlijk een nest gepasseerd.
De seresto band houd dit natuurlijk ook niet tegen.
Maar ik heb geen last van vastgebeten teken.

Ik vind het ze super handig en ik denk dat het bij jou ook helemaal goedkomt. Advies qua maat kan je ook altijd inwinnen bij de DA.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 18:01

Ik heb een seresto band en deze in een paracord geknoopte halsband gemaakt. De enige manier waarop ik ze hier teekvrij houdt is met een band.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 18:12

BillyJ schreef:
Femke_Tweety schreef:
Dank voor al jullie ervaringen.

Maakt dat ik met iets geruster hart de band om ga durven laten.

Hier zijn ze de band ook vaak "kwijt" door te stoeien. Ze schuiven redelijk makkelijk los. Ik moet ze dus met regelmaat weer even strakker zetten.
Zowieso je band dus wel altijd even nakijken :) maar hier zit die makkelijk 6maand om zonder problemen en de honden lopen vrij los en binnen, spelen veel en liggen vaak tussen de bosjes in de tuin.
Soms vind ik dus ook de band tussen 1 van die bosjes :+ dus hij schuift echt wel gewoon af.
Maar, gaat dan ook weer niet zó makkelijk af dat je hem elke dag kwijt bent bvb als er niks gebeurd verder :D

Als er echt veel/meerdere kleine teken over je dier kruipen, ben je waarschijnlijk een nest gepasseerd.
De seresto band houd dit natuurlijk ook niet tegen.
Maar ik heb geen last van vastgebeten teken.

Ik vind het ze super handig en ik denk dat het bij jou ook helemaal goedkomt. Advies qua maat kan je ook altijd inwinnen bij de DA.

Habibi (mijn vorige hond) is inderdaad wel eens door een nest gelopen. Niet helemaal gek met de baan die ik toen had, kwam wel eens op plekken waar zelden mensen kwamen.

Ik ben na 50 nymfen op haar lijf maar gestopt met tellen en de rest er gewoon afgeplukt.
Ik liep toen zelf ook (zeer) regelmatig teken op.

Inmiddels werk ik daar niet meer, en is het niet meer zó idioot.
Maar ik woon midden in de Kaapse Bossen, em hier zitten gewoon echt véél teken.
Tuin ook.
Dus ontlopen kan ik ze niet.

Ben ook redelijk handig met ze verwijderen. O'tom ben ik gek op.
Ideale haakjes.

De enkele keer dat ik ze niet lekker weg krijg, of het onhandig gaat, is als ik mijn tommetjes kwijt ben.
Heb inmiddels 4 sets, waarvan iig 1 set in mijn portemonnee.

Maar ja, nieuwe hond, dingen net anders dan met de vorige.

Bokt ervaringen zijn dan best even fijn :D

muzzy17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 06:57

Machie schreef:
Ik heb een seresto band en deze in een paracord geknoopte halsband gemaakt. De enige manier waarop ik ze hier teekvrij houdt is met een band.

Ik heb zelf paracord halsbanden gemaakt maar deze gaan altijd direct af na het wandelen.
Als je de seresto verwerkt in paracord ben je dan niet bang dat ze zich ophangen? Paracord breekt niet.

Vind zo'n gemaakte band mooier dan de lelijke grijze seresto band maar ik durf ze dan niet om te laten.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 08:58

muzzy17 schreef:
Machie schreef:

Ik heb zelf paracord halsbanden gemaakt maar deze gaan altijd direct af na het wandelen.
Als je de seresto verwerkt in paracord ben je dan niet bang dat ze zich ophangen? Paracord breekt niet.

Vind zo'n gemaakte band mooier dan de lelijke grijze seresto band maar ik durf ze dan niet om te laten.

Waar moeten ze zich aan ophangen? Ik heb in huis geen gevaarlijke dingen, en buiten ben ik er altijd bij.
Nadeel van die grijze is dat ik 'm dan zeker 2 x per week in mn handen moet hebben. Ik doe ze af als ik train, en bij wedstrijden moeten ze af. Die paracord halsbanden klik ik zo af en klaar.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 11:30

muzzy17 schreef:
Machie schreef:

Ik heb de paracord bandjes ook altijd maanden om. Ik maak ze met plastic sluitingen en die kunnen breken. Je hebt ook nog speciale sluitingen waar het ook de bedoeling is dat ze breken.

In huis kunnen ze nergens aan blijven hangen. Buiten zou eerder kunnen. Je kan ze ook alleen af doen wanneer je er niet bij bent ??

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 12:06

madeliefw schreef:
Ik geef onze hond ieder jaar 1 bravecto tablet en heeft nooit teken ondanks dat wij regelmatig in twentse bossen en omgeving wandelen. Ook geen rare reactie op gehad. Dus dit jaar weer een bravecto.

Hier krijgen ze in het voorjaar ook altijd 1 bravecto. Ik zweer erbij.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 13:01

Ik zweer ook bij Bravecto. Gisteren 11!!! teken van mijn hondje afgehaald na het wandelen. Ze komen één voor één tevoorschijn op haar koppie. Vinden haar blijkbaar niet te pruimen. Vlooien zie ik helemaal nooit

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 14:58

Ik durf dat met mijn mdr1 drager echt niet aan.

Mijnheer heeft nu sinds een dag of 10 een serestoband om
Sindsdien nog maar 2 teken, daarvoor dagelijkse raak.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 08:36

truus1957 schreef:
Ik zweer ook bij Bravecto. Gisteren 11!!! teken van mijn hondje afgehaald na het wandelen. Ze komen één voor één tevoorschijn op haar koppie. Vinden haar blijkbaar niet te pruimen. Vlooien zie ik helemaal nooit

Hier pluk ik ze nu na bravecto idd ook zo van de vachten af. Nog geen enkele teeknde laatste 2 weken die vast zat. Honden en ik blij