Citaat:
In jouw redenering is het dan ook egoistisch een paard in de wei te laten. Want geen enkele omheining is een 100% onneembare vesting als een paard heel erg schrikt. Dan is het ook egoistisch je kind met de fiets naar school te laten rijden. Want een fietser kan fouten maken.
Moeten we paarden dan maar 24/7 in een stal opsluiten? Kinderen thuisonderwijs geven?
Zodat autobestuurders een zorg minder hebben?
Ik vind het net een egoistische keuze om je kat altijd op te sluiten, raskat of HTK kat, maakt niet uit. Baasje is gerust maar de kat heeft maar een heel beperkt leven. Als je op een plek woont waar het niet haalbaar is om een kat buiten te laten (teveel verkeer, moeilijke buren, etc.) is het toch een optie om geen kat te nemen?
@ Sclimpre: Ik neem aan dat niemand zijn paard in de wei zet en zegt "goh ga jij maar lekker uitbreken en over straat rond rennen". Een kat kan ook uit huis ontsnappen en dat is heel anders als dat je zelf de deur open zet. Je kind laat je pas naar school fietsen als de verkeersregels duidelijk zijn en het kind heeft bewezen te kunnen fietsen.. En een kind met een kat vergelijken vind ik een beetje vreemd.. Maar je stuurt ook niet je kind bewust op pad met een fiets met de gedachte "als hij word aangereden heeft hij tenminste nog 5/6/7? jaar vrolijk rond kunnen spelen". Mag ik toch hopen..
En als jij een kat vanaf kitten hebt dan weten ze niet.. Mijn hond heeft ook een beperkt leven, die mag ook niet los door de wijk lopen.. Gek he? Want dan word gezegd dat mijn hond een gevaar is voor het verkeer en omwonenden..
Maargoed ik deel de mening met palmera dat katten niet buiten op straat horen te zwerven