Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Palmera schreef:Ik ben eigenlijk oprecht benieuwd naar bench redenen. Met mijn tuinhonden heb ik die uiteraard niet, maar de honden vroeger bij mijn ouders waren, na enige opvoeding, in de woonkamer zonder problemen als we weg waren. Waarom die bench? En vooral: waarom een een hond leren braaf te zijn in de bench i.p.v braaf te zijn in de woonkamer? Of voor mijn part in de tuin, want ook bij mij in de tuin gelden gewoon regels, hoor! O.a dat IK de planten bij hou.
Yenni schreef:Graag weer ontopic gaan. Ik heb het topic geopend om te vragen hoe lang jullie honden alleen zijn. Niet of je een herplaatser of een pup moet kopen...
Palmera schreef:Ik ben eigenlijk oprecht benieuwd naar bench redenen. Met mijn tuinhonden heb ik die uiteraard niet, maar de honden vroeger bij mijn ouders waren, na enige opvoeding, in de woonkamer zonder problemen als we weg waren. Waarom die bench? En vooral: waarom een een hond leren braaf te zijn in de bench i.p.v braaf te zijn in de woonkamer? Of voor mijn part in de tuin, want ook bij mij in de tuin gelden gewoon regels, hoor! O.a dat IK de planten bij hou.
MarijeR schreef:Meer dan samen treurig op de bank liggen doen ze dan niet. Ze eten niet, drinken niet, bewaren hun kluifje die ze krijgen als ik weg ga en raken hun speelgoed niet aan.
Maar ze kunnen het. Slopen niets en overleven het zelfs.
Nagini schreef:Maar dit topic gaat toch helemaal niet over herplaatser of niet?
@ilsey ik weet dat honden veel slapen. De persoon die op mij reageerde duidelijk niet.
Kuggur schreef:Jessix schreef:Een hond is een roedel dier en zou als je uitgaat van zijn natuur dus nooit alleen zijn. Maar dat is uiteraard niet altijd te realiseren voor onze huishonden, dus daarom moeten we ze dat wel leren.![]()
.
Waarom niet? Gewoon twee of meer honden houden, simpel.
Jessix schreef:Kuggur schreef:Waarom niet? Gewoon twee of meer honden houden, simpel.
Quote dan ook mijn hele tekst want dan zie je dat ik dat ook heb geschreven.
madeliefw schreef:Hier precies hetzelfde mjetterd.
Ik wilde dit eigenlijk als pb schrijven maar toch maar hier gewoon:
Mooi hier alle honden die als prinsen en prinsessen behandeld worden en kampen met verschillende gevoelens, gesprekken voeren, in bed slapen. Voor mij is een hond gewoon een hond en moet hij zien te dealen met de situatie zoals hij is. De ene keer de hele dag aandacht en de andere keer een hele dag alleen. Ik zie ook geen verschil tussen beide dagen in zijn gedrag. Gevoelens beschrijven waag ik mij niet aan, ben geen hondenfluisteraar.
De discussie over een herplaatser vind ik ook al zo'n ding op bokt. Eerst schaf je een herdersachtige of pitbullachtige hond aan (liefst uit het buitenland). Vervolgens zie je hier de asielen vol zitten met dat soort honden. Geloof mij ik heb ook eerst bij de asielen gekeken maar er zit echt niets anders dan herder of terriër en ook niet voor niets (uitzonderingen daargelaten). Daarom lekker voor een pup gegaan van een betrouwbaar rustig vriendelijk en sociaal ras. Ouderhonden gezien van te voren. En heeft zo uitgepakt als verwacht. Een stabiele hond die goed alleen kan zijn en niet blaft of sloopt dan. Daarnaast ook goed meegenomen kan worden en iedereen is dol op haar en andersom.
Als je vijf dagen werkt en geen uitlaatservice of oppas of in ons geval (werk maar drie dagen overigens) geen lief buurmeisje hebt die kan uitlaten dan is het niet zo handig maar in alle andere gevallen kan je best een hond aanschaffen. Kijk dan wel naar het ras zou ik zeggen en geef de hond dan op andere momenten wel de aandacht en training.