Herder sloopt ineens alles

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-17 13:07

ThreeFingers schreef:
Dit topic word behoorlijk vermoeiend! Het reageren van mensen die nog nooit met een bepaald type hond te maken hebben gehad.

Even voor de duidelijkheid, TS traint met haar hond het KNPV programma.
Dat is een programma (opleiding) die gemaakt is voor de Dienstverlening ( de overheid ), honden voor bewaking, speuren, politie,douane enz.
Deze honden leren ook te bijten! Omdat ze later ook ingezet worden bij inbraak...of demonstraties, denk eens aan hooligans!

Denken jullie nu echt dat de gemiddelde huishoud daarvoor geschikt is?

Om dit werk te kunnen doen, moet een hond bepaalde eigenschappen hebben.

Nu worden de knpv X mechelaars al 100 jaar lang uitgeselecteerd.
Om honden te krijgen die tegen een stootje kunnen en hun mannetje staan binnen al het geweld.

We kennen allemaal wel de beelden van de politie paarden en honden tijdens relletjes enz.

Dit type hond is vaak niet super sociaal ( gaat niet met de inbreker, met een balletje spelen ) ze moeten zelfs commando's van vreemden wijgeren ( logisch kun je in de praktijk niet gebruiken )

Dit type hond is in het algemeen een heel stukje harder dan andere honden. De meeste hebben daarnaast een enorme werkdrift.

Waardoor het gebruik van een pinnenband en of teletac mits goed gebruikt soms gewoon nodig is.

Belangrijk is en blijft, dat je altijd controle over je hond hebt. En dit geldt voor ieder hond.

Bedankt voor de toelichting! Had het niet beter kunnen verwoorden. Helaas lezen sommige mensen alleen wat ze willen lezen. Daarnaast richt ik deze hond af voor de hobby en gaat Fenix niet weg, vooral omdat dit alles nog vrij nieuw is voor mij en zei de eerste hond is die ik hiervoor africht. De volgende herder die ik neem ga ik uiteindelijk wel verkopen aan politie of luchtmacht.

Over de prikband, ja die heb ik nu op het moment nodig. Wil hier wel zo snel mogelijk vanaf en over naar een gladde band.