En dan word je bijna gegrepen door een hondje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Famke160301

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 20:49

Sluit me helemaal aan bij WeCo!

@ No go en anderen.
Wat een onvriendelijke, belerende, betweterige, beschuldigende en wantrouwende reacties!! Bah om misselijk van te worden.
TS heeft niks fout gedaan. Belachelijk dat jullie dit incident in haar schoenen willen
schuiven. Ga jullie diep schamen zeg!

Sonja_vR

Re: En dan word je bijna gegrepen door een hondje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 22:59

Als een hond het niet kan handelen dat er iemand langsloopt en hoi zegt zonder verdere toenadering
Hoort dat dier niet zonder geleider ergens vastgeknoopt te zitten, it'S really that simple :j

Snap sowieso al niet dat mensen heden ten dage hun hond nog bij de winkel aan het fietsenrek knopen en ze totaal uit zicht achter laten, er verdwijnen er genoeg.
En daarnaast weet de helft van langslopend Nederland nog net dat het hond is, maar kun en moet je er van uit gaan dat ze geen flauw benul hebben wat een hond wanneer bedoelt (lees: ze hebben geen flauw idee hoe een hond communiceert )
Je kunt er niet vanuit gaan dat iedereen alles wel snapt
Je moet er juist van uit gaan dat niemand er ook maar iets van snapt
Dat voorkomt een hoop ellende

Mocht ik bij langslopen opeens een hond in mijn broekspijp hebben hangen zonder gegronde aanleiding dan treed ik ook wel degelijk op (op eerlijke doch pittige wijze) en geloof ik dat ik even op de baas wacht

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 09:12

Ja maar ik snap niet dat je niet aan andermans fiets zit in het voorbijgaan maar wel aan andermans hond. Blijf er gewoon af, het is niet van jou.

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 09:16

TS bleef er toch ook vanaf? En als een hond het niet aan kan dat het door vreemde mensen aangekeken wordt, hoort hij niet zonder baasje in het openbaar te zijn.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 09:19

purny schreef:
Billy schreef:
Je bent er toch verrekte dicht lang gelopen als hij in je broek kon hangen. Dat kan heel bedreigend zijn voor zo'n dier...

Of de lijn was gewoon lang dat kan ook.
Maar ik begin een beetje moe te worden over het feit dat jullie beweren dat het mijn fout is geweest. Reageren jullie ook zo als het een klein kind was geweest of een pitbull/Stafford? Want nee dan is de wereld te klein.
Anyway ik heb geen zin meer in deze discussie. Iedereen bedankt die aan mijn kant staan en die er ook van overtuigd is dat wanneer een hond onberekenbaar is hij niet in het openbaar moet worden vastgemaakt

Tsja, als je zo'n hondenbijt topic opent en je wil alleen bijval/geestelijke steun dan is Bokt niet altijd de handigste plek. Veel lezers=veel verschillende meningen. kijk maar even bij de andere ''honden bijt topics'' die nu op Bokt veel en pittige reacties losmaken.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 09:28

xRaisin schreef:
TS bleef er toch ook vanaf? En als een hond het niet aan kan dat het door vreemde mensen aangekeken wordt, hoort hij niet zonder baasje in het openbaar te zijn.

Idd, maar ik vind dat je überhaupt niet je hond moet vastbinden en weg lopen om een boodschap te doen.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 10:53

Daar heb je gelijk in hoor, mijn honden zet ik nooit ergens vast....

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 12:02

Billy schreef:
Ja maar ik snap niet dat je niet aan andermans fiets zit in het voorbijgaan maar wel aan andermans hond. Blijf er gewoon af, het is niet van jou.

Ze zat er niet aan , is al meermaals herhaald in het topic
Maar dan nog , openbaar aanbinden zonder toezicht
Je weet gewoon dat er veel mensen zijn die wel aan honden willen en gaan zitten
Waarom het risico nemen ??

Net zoals jij , zal ik ze ook echt niet ergens aanbinden :n
Ik zie veel te veel stompzinnigheid om me heen

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 14:36

Billy schreef:

LEZEN!

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 14:57

Wat een mentaliteit van sommige mensen hier :+
Nu snap ik de steeds meer waar die niet opgevoede klote beesten vandaan komen, en er steeds meer ongelukken gebeuren.

Zo'n hond hoort niet eens buiten alleen bij een winkel te liggen.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 16:07

Booooo schreef:
Wat een mentaliteit van sommige mensen hier :+
Nu snap ik de steeds meer waar die niet opgevoede klote beesten vandaan komen, en er steeds meer ongelukken gebeuren.

Zo'n hond hoort niet eens buiten alleen bij een winkel te liggen.

Huh?
En waar komen de ' niet opgevoede klote beesten ' dan vandaan volgens jou?
' zo'n hond ' zal, zoals ik eerder meldde misschien net gepest zijn door iemand en daardoor uit angst / zelfverdediging zelf uithalen...
Een hond aangebonden achterlaten , ook al is het maar voor even, vind ik overigens geen goed plan.
Of de hond nu lief is of niet, een allemansvriend of niet, voor de veiligheid van mijn honden laat ik ze nooit onbeheerd, aangebonden achter .

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 16:29

Waar die vandaan komen? Van mensen die het blijkbaar heel normaal vinden dat jouw hond het recht heeft om te bijten als hij bij een winkel vast gebonden ligt aan een lijn, en je daar voorbij loopt :+

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 17:08

Meestal ligt de kwestie iets genuanceerder :)

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 17:15

Bekend maatschappelijk fenomeen, de verantwoordelijkheid afschuiven. Hier in tweeërlei opzicht:
1. Hond voor een winkel aanbinden omdat de baas toch echt even boodschappen moet doen. Ofwel: zonder toezicht achterlaten in een publieke omgeving en de evt. risico's (voor publiek èn hond) daarvan op de koop toe nemen.
2. Publiek verantwoordelijk stellen als de hond uitvalt, 'want dan had je maar beter moeten weten dan hem aankijken/toespreken/te dicht langslopen'.
Waarom is het niet gewoon verboden, of in ieder geval not done, om je hond onbeheerd aangebonden voor een winkel achter te laten? Zou je dat met je kind ook doen? En nee, een hond is geen kind. Hoewel er soms opvallende parallellen zijn in het goedpraten van (wan)gedrag van kinderen en van honden. Ook weer iets met verantwoordelijkheid.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 17:19

Margee schreef:
Billy schreef:

LEZEN!

Schreeuw niet zo..... dit is algemeen bedoeld, ik zeg niet dat ts het gedaan heeft. Gaat gewoon om iets algemeens...je blijft van andermans spullen af, dus ook van zijn hond lijkt me

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 17:36

Hahaha wat een hilarisch topic dit, jammer dat ik het nu pas zie. Heb alle pagina's gelezen.
Wat een commotie wegens zo'n incidentje.
Uiteraard ben ik het ook eens met het zeer goed geschreven verhaal van WeCo en ik begrijp jou, Purny dat je die reactie van de hond niet verwacht had.
Heel vervelend als je het meemaakt.
Wel denk ik dat er zeker niet vanuit Purny, maar ook vanuit de baas geen opzet in het spel is geweest.
Het baasje zit fout, maar mensen maken fouten. Sorry zeggen en schade vergoeden en verder van beide kanten de zaak niet verder opblazen.
Er zijn geen doden gevallen tenslotte.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 18:04

EmptyWords schreef:
Anoniem schreef:
Of je blijft gewoon bij andermans dieren uit de buurt als er geen eigenaar bij is om te vragen of je de dieren kunt benaderen?
Kindjes wordt toch ook geleerd dat ze eerst het baasje moeten vragen of ze het dier kunnen benaderen? Dat geldt gewoon nog steeds voor volwassenen.

helaas wordt dat tegenwoordig nog maar weinig kinderen geleerd...

Laatst ook een meisje bij een supermarkt, en dat was niet alleen aaien maar ze dook op de hond, armen om de nek. Toen hoorde ik haar moeder zeggen, dat moet je niet doen en ik dacht beetje aan de late kant maar goed dat ze er wat van zegt, komt er achter aan, daar krijg je vlooien van. :')

Ik vind wel dat als je weet dat je hond niet gek is op vreemden je daar rekening mee moet houden, vooral waar je de hond plaatst. Al vind ik dat je eigenlijk helemaal geen hond alleen moet laten in een winkelcentrum, voor hun veiligheid.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 18:09

kiwiwitje schreef:
Heb de uitleg van dat gele lintje en de werking gepost, klik even op "geplaatst" bij mijn naam dan vind je dat. Het is ook heel onbekend onder hondeneigenaren hoor. Al heb je ook duidelijkere vormen van de "lintjes" heb ik ook beschreven. :)

Geen hond die dat weet, zelfs een rood strikje in een paardenstaart krijg je nog opmerkingen: Goh, wou je hem versieren??? Indien mijn hond dit zou zijn werd hij alleen gemuilkorfd vastgebonden(of ik nam hem niet mee)

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 13:32

LEZEN![/quote]
Schreeuw niet zo..... dit is algemeen bedoeld, ik zeg niet dat ts het gedaan heeft. Gaat gewoon om iets algemeens...je blijft van andermans spullen af, dus ook van zijn hond lijkt me[/quote]

Blijkbaar kun je toch niet LEZEN, ze heeft het beest niet aangeraakt en jij blaat maar gewoon door.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 16:51

Jij kunt niet lezen... ik maakte een algemene opmerking, niet specifiek voor ts...

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 17:20

Billy schreef:
Jij kunt niet lezen... ik maakte een algemene opmerking, niet specifiek voor ts...

Wat heeft die algemene opmerking voor nut als het hier helemaal niet van toepassing is?

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 17:41

Gewoon een overpeinzing met een aanleiding in een topic.........