Bijna aanval op de fiets door rottweiler wat kan ik doen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 23:14

De politie doet wat ze kan binnen de mogelijkheden van de wet.
Dus als je een arrestatieteam verwacht, nee dat wordt m niet. Maar dat wil niet zeggen dat ze "biets" doen.
Op basis van de summiere informatie die je in jouw voorbeeld geeft kan ik daar weinig over zeggen. Ik zou dan bijvoorbeeld heel benieuwd zijn hoe ze die mensen heeft gewaarschuwd en hoe de politie dat dan weet.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 16:57

Het was een hond uit het asiel, en daar hadden ze gezegd je moet er mee op cursus want hij kan niet met andere honden. Dus kom je een hond tegen loop dan om, maar dat deden ze niet. Ze zeiden ook met een stalen gezicht dat de hond heel sociaal was. Tot het goed mis ging, en de eigenaar van de gepakte hond heeft dus andere honden mensen gewaarschuwd. Ze zei kijk uit voor die rottweiler want die heeft mijn hondje gegrepen.

Dat hoorden dus die rottweiler eigenaren en die gingen klagen bij de wijkagent dat ze werden zwart gemaakt.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 18:12

Vreemd dat het asiel die hond zo heeft geplaatst...
Okee, ik begrijp het, vreemd als de wijkagent dan zo kort door de bocht reageert naar de eigenaar van het hondje.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 16:06

Ja heel vreemd, dus ik let echt op als die vond zie.

Bambi1995

Re: Bijna aanval op de fiets door rottweiler wat kan ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-17 20:01

Mijn moeder was met onze hond uit. Toen kwam ze de rottweiler tegen. Het waren mensen die daar op visite waren die met de rottweiler liepen en ze hadden nog een hond bij zich.
Mijn moeder liep voorbij en de rottweiler deed helemaal niets. Ik ben er echt verbaasd van. Iemand een idee hoe het kan? Zou het door die mensen komen? Zou hij alleen zo agressief op ons reageren met zijn baas er bij?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 21:56

Bij ons woont een herder in de straat die mega uitviel als haar baas er mee liep. Beest had al veel honden gegrepen. Man is overleden en sinds zijn dochter er mee loopt heeft het beest nooit meer wat gedaan.Dus ja ligt aan de persoon die met de hond loopt.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 10:26

Het kan wel degelijk aan de baas liggen!

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-17 16:37

Wat kan de baas dan fout doen?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 19:53

Bambi1995 schreef:
Wat kan de baas dan fout doen?

Puur het gedrag van iemand. Spanning, alertheid, adrenaline bijvoorbeeld. Maar de hond kan ook gewoon geen vertrouwen hebben in de baas, als in de baas zal mij niet beschermen,ik zal mijzelf(en baas) moeten beschermen.
Zijn maar een paar voorbeelden, maar er zijn nog wel meer opties.

Als je zelf boos of gespannen bent neemt een hond dat makkelijk over. De ene doet er meer mee dan de ander. De reactie van de hond hoeft ook niet het zelfde te zijn. Als ik gespannen ben, reageert het teefje door ontzettend alert te zijn. Terwijl mijn reu alleen als ik echt iets eng vind zal reageren. Ben ik heel boos en sta ik hoog in adrenaline, zijn de honden nog strakker te sturen, maar dan houden ze ook alles echt strak in de gaten. We hebben mee gemaakt dat we de hond uit aan het laten waren, en we iemand aanspraken op zn gedrag(harde muziek, laat in de avond(kopjes trilde op tafel.. ) Waarop meneer dus met een stuk gereedschap op ons af dook en de hond dus op hem af schoot. Gelukkig luisterde de hond prima, en bij een korte duidelijke''hier!'' ging ie weer naast mij zitten. Man bleef aggressief dus politie gebeld.