Bambi1995 schreef:Wat kan de baas dan fout doen?
Puur het gedrag van iemand. Spanning, alertheid, adrenaline bijvoorbeeld. Maar de hond kan ook gewoon geen vertrouwen hebben in de baas, als in de baas zal mij niet beschermen,ik zal mijzelf(en baas) moeten beschermen.
Zijn maar een paar voorbeelden, maar er zijn nog wel meer opties.
Als je zelf boos of gespannen bent neemt een hond dat makkelijk over. De ene doet er meer mee dan de ander. De reactie van de hond hoeft ook niet het zelfde te zijn. Als ik gespannen ben, reageert het teefje door ontzettend alert te zijn. Terwijl mijn reu alleen als ik echt iets eng vind zal reageren. Ben ik heel boos en sta ik hoog in adrenaline, zijn de honden nog strakker te sturen, maar dan houden ze ook alles echt strak in de gaten. We hebben mee gemaakt dat we de hond uit aan het laten waren, en we iemand aanspraken op zn gedrag(harde muziek, laat in de avond(kopjes trilde op tafel.. ) Waarop meneer dus met een stuk gereedschap op ons af dook en de hond dus op hem af schoot. Gelukkig luisterde de hond prima, en bij een korte duidelijke''hier!'' ging ie weer naast mij zitten. Man bleef aggressief dus politie gebeld.