Stank kattenbak.. Goeie tips nodig

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 23:03

Cardy schreef:
Zonnetje81 schreef:
Is toch veel meer werk elke dag poep scheppen en dan nog moeten schudden voor het zaagsel en om de vier dagen legen en wassen.

Veel meer werk vergeleken met?

Een gewone kattenbak die ik 1x per dag schoonmaak en twee x pm leegkiep en uitwas. Maar goed daar ging het topic eigenlijk ook niet om. :+

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 23:09

Ik ben benieuwd naar jouw ervaring Lor. Hier werkte het werkte het echt niet om een gewone gritbak te laten staan.

overigens vind ik het stuiven bij schoonmaken van gewoon grit erg meevallen. Ik vind het eigenlijk niet op meubels terug zoals ik ergens las geloof ik.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-17 08:45

Zonnetje81 schreef:
Cardy schreef:

Veel meer werk vergeleken met?

Een gewone kattenbak die ik 1x per dag schoonmaak en twee x pm leegkiep en uitwas. Maar goed daar ging het topic eigenlijk ook niet om. :+

In eerste instantie ging het in dit topic wel hierover, dus geen probleem hoor!
Ik deed voorheen ook wat jij nu doet, en nu met de Peewee ben ik toch echt veel sneller. Ik vind het ook veel hygiënischer dan voorheen, niet alleen voor de katten maar ook voor mij.

De Onderbanken worden bij mij 1x per week geleegd: zaagsel in de groenbak en kort schoonmaken met tuinslang en groene zeep. Geen gerotzooi meer met vieze bakken.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 10:19

Omdat hier veel goede tips naar voren kwamen Vwb de stank heb ik een andere vraag.

Ik heb 2 Maine Coon katten van een behoorlijk formaat (10KG). Ik heb open kattenbakken met een mengsel van peewee korrels met silicaat. Van de stank heb ik geen last, deze combi werkt fantastisch. Waar ik wel last van heb is dat mijn prinsen het geweldig vinden om midden in de nacht hun behoefte te doen en dan minuten lang een poging wagen om te graven. Ze schrapen als het ware met hun poot langs de zijkanten van de bak i.p.v. dat ze de vulling eroverheen gooien. Het maakt zo’n lawaai dat wij het door onze dichte slaapkamerdeur heen horen.

We hebben de grootse maat kattenbak die er is. Ik heb verschillende soorten vullingen geprobeerd. Een dichte kattenbak ook maar de grootse maat is gewoon weg niet groot genoeg.

Heeft iemand nog tips hoe ik dit kan voorkomen?