Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:Grommen zal ik ook nooit afstraffen
Gaat mij meer om dat veel mensen zeggen dat hond dus niet op bank mag ivm hoogte. Of dat bijtenden honden aggresief zijn of dat met aardig harde druk een hond aaien een test is voor dominantie. Ik zocht daar in feiten voornamelijk. Aan de hand van dit topic ligt het niet zo zwart wit maar is het per ras, geslacht en individu dus verschillend. Ik wil diepere info over gedrag van honden, liefst lezen.
HorseTopShop schreef:Ik heb je het antwoord al 4 keer gegeven.En andere hebben hetzelfde antwoord gegeven. Schijn baar wil je het niet lezen.
Maar ik vind je nu wel echt heel vervelend worden ThreeFingers. Daarom is dit mijn laatste reactie op jou.
kiwiwitje schreef:Wij waren gisteren naar een zandverstuiving in de buurt. We waren met mijn schoonmoeder om foto's te maken. De zanverstuiving is een soort van gescheiden. Er staan in het midden struiken en bomen.
In een Noodgang komt er een grote ruwharige hond op ons af. Haren recht omhoog van zn nek t/m staart! Onze honden stonden vrij ver uit elkaar aangezien we met 1 van de honden foto's maakte en mijn vriend met de andere stond Dus we konden niet een van de honden afgeven en dan de andere hond vast pakken. Geen Baasje te bekennen helaas. Dus wij beginnen te roepen, en de hond duikt recht op onze hond af. Met als gevolg dat mijn vriend gewoon een gerichte trap uit deelde. Amper raak maar toch. Vervolgens komt baasje met een vriendin aangerend helemaal boos. Het is een losloop gebied en een jonge hond dus dat ie niet luistert is zo gek niet. Het feit dat haar hond inmiddels op onze andere hond duikt met zn haren recht omhoog maakte geen verschil. We moesten niet zo opgeblazen doen want haar hond doet niks..
Maar na dat ze een stuk of 6x riep kwam ie nog niet.
Jammer dat zulke mensen gewoon hun hond losklikken en lekker zelf laten uitzoeken wat ie doet en dan niet eens weten wat ie doet en wat zn gedrag laat zien.
Kort daarna treffen we een bruin witte langharige hond aan. Leek op een collie achtig iets alleen dan veel groter. Er loopt een man met een klein hondje aan een vaste lijn aan de rand van het bos/zandverstuiving. Nog laat ze haar hond er op af rennen. Na dat ie over het kleintje heen stond hapte dat kleintje. En het toppunt. Baasje van de langharige hond vond het maar wat grappig. Haar hond ziet die van ons en komt ook daar vol op afgestormd. Ook hier weer meerdere keren op haar fluitje blazen voordat haar hond kwam.
Bloed irritant.
Seven schreef:Ik blijf er bij dat je je hond enkel los kan laten als hij komt als je hem roept, wat voor afleiding er ook is.
Maar daarom gaan mensen naar een losloop gebied, de hond mag daar namelijk losgeslagen rond rennen naar de hele week aan een korte riem de baas rond te hebben getrokken.
Ik kom er nooit, heb er ook geen honden voor. Mijn honden vinden andere honden prima en willen ook gest spelen, mits ze zich netjes voorstellen en er dus niet gelijk op duiken. Dien ze dat wel dan zullen ze alle vier vertellen dat, dat asociaal gedrag is. Wat ook nog wel goed is voor dat soort honden. Helaas denken de eigenaren daar vaak anders over.
ThreeFingers schreef:Heel erg herkenbaar, en totaal geen controle over hun hond, wat mij enorm irriteert.
Heb je zelf bv een hond die agressief is en aangelijnd en hij bijt de "niet luisterende" los lopende hond....krijg je ook nog een grote bek.
Je hond onder controle hebben is voor veel honden bezitters een vaag begrip. Maar wel de veroorzaker van ongelukken, en van honden die in een asiel landen.