Hond aangevallen, en nu?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 17:09

Bravura schreef:
Duidelijk ben ik nu wel geweest. Toendertijd ook....maar ze stond er al bij terwijl ik aangaf het geen prettig idee te vinden. Heb nu aangegeven dat ik het niet fijn vond dat zo'n grote hond over mijn pup staat terwijl ik weet dat die van mij ook aan het puberen is en terug kan grauwen. Het leed is dan niet te overzien. Denk dat het einde vriendschap is (van haar kant) aangezien haar hond haar heilig is en nooit iets doet en heel lief is...maar ze respecteert mij en mijn gevoel er bij niet. Dat laat ze steeds weer merken. Ik doe alsof haar hond vals is dan.

Best jammer dat zij vind dat haar reu gewoon op jou pup mag rijden.
Als het mijn reu was geweest had ik hem er al lang af getrokken (ik had het sowieso niet zo ver laten komen maar toch).
Ik heb het ook nooit geaccepteerd dat er een hond op de mijne wou of wil rijden, en andersom ook zeker niet.
Als ik jou was geweest had ik ook een heel stuk sneller gezorgd dat die hond van mijn pup af ging ;)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 17:18

Bravura schreef:
Als ik bepaalde honden qua gedrag niet vertrouw, al is het een losloop veld, houd ik mijn hond aangelijnd en ga een paadje verder. Soms draai ik om, ga naar huis en ga pas terug naar het park als de desbetreffende hond er niet meer is. Het heeft totaal geen zin om een eventuele confrontatie aan te gaan, ondanks dat ik een pup heb. Er zijn genoeg honden die hier loslopen die in mijn ogen aangelijnd horen te zijn, ook op het losloop veld. Of beter....in mijn ogen het losloop veld zouden mogen mijden.
Ik ben benieuwd wat er gebeurd als enkele honden hier, die ik als onbetrouwbaar inschat dan wel niet helemaal vertrouw, elkaar los ontmoeten. Denk dat er veel schade gaat ontstaan....maar hopen dat dat niet gebeurd.

Een losloop veld wil overigens niet zeggen dat alle honden los moeten. Het wordt gedoogd en is aangewezen gebied volgens de APV.

Bij schade....tja....je moet je hond onschadelijk houden. Dwz dat je ten alle tijden toch aansprakelijk bent voor het gedrag van je hond, mits (en dan komt eea via de gerechtelijke weg).

Wat betreft die stafford. Het baasje had wel in kunnen schatten dat het fout kon lopen als ze samen om het balletje gaan. Snap niet dat hij die hond dan inderdaad niet even bij zich hield.

Maar van de andere kant, als de hond van TS niet aan de bal van de andere hond gezeten had, was er niks aan de hand.. Waarop de hond van TS reageert en de bal van de andere hond wil pakken en daarbij dus in de poot van de stafford hapt(per ongeluk). De stafford doet toch niks verkeerd? Komt gewoon zijn bal terug halen. En er is dus geen gevecht geweest. Ja het baasje had de hond bij zich kunnen roepen. Maar van de andere kant, ik zou het best begrijpen als mijn hond zijn balletje terug zou halen. En als de hond van TS zich daar niet mee had bemoeid was er weinig gebeurd toch?
Of begrijpen wij elkaar(of het bericht van TS) verkeerd?

Over het loslopen ben ik met je eens. Er zijn een hoop honden die loslopen die in een losloop gebied niet thuishoren. En alleen al omdat de eigenaar zn verantwoording niet wil nemen.

luuntje

Re: Hond aangevallen, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 17:37

Waarom die rijdende reu er niet afgehaald.
Heb ook weleens een oversexte reu achter mijn geholpen teef aan gehad.
Eigenaar reu riep hem niet terug. Ik heb reu vn mijn teef afgeschopt.

Als ik in het losloopte ied die reu tegenkom lijn ik mijn teef aan.
Op die manier kan ik die reu op afstand houden.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 17:52

Kiwiwitje ik begreep uit het verhaal dat haar hond inmiddels met het balletje speelde en de Stafford niet. Dat zij voorts het balletje wilde pakken voor de eigenaar van de Stafford (zegt dat ook) maar daar dus de kans niet voor kreeg omdat de Stafford kennelijk ineens besloot de bal te halen. En ja....hier op het veld pakken ze elkaars bal ook maar pakt de eigenaar van de hond die dan de bal heeft hem af om hem aan de eigenaar terug te geven als die weg wilt gaan. Dat is hier gewoon de stilzwijgende etikette. Als er dan andere honden zich weer mee bemoeien kan diegene die de bal wilt pakken ook wel eens zijn hand er tussen hebben ipv een hondenpoot.

Luuntje....dit was pure dominantie. En als ik en de ander de hond aangelijnd hebben vind ik het aan de eigenaresse daar iets aan te doen. Ik trek geen hond van 55 kilo van mijn pup af terwijl ik mijn pup aan de riem heb. Dat moet de eigenaresse zelf doen. Heb dat ook duidelijk gevraagd. Maar als dat geweigerd wordt kan ik daar niks aan veranderen dan alleen zoen dat ik mijn pup er onder vandaan en bij krijg. Ik vraag ook niet om die hond bij mijn hond te laten. Heb zelfs dat duidelijk aangegeven. Ook dat wordt genegeerd en er wordt gewoon op mijn pup af gelopen tot ze bij elkaar zijn. Nog wel op onze eigen oprit.
Laatst bijgewerkt door Bravura op 13-06-17 17:58, in het totaal 2 keer bewerkt

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 17:57

Ik snap dat gooien met balletjes op losloopgebieden niet... Een balletje in de bek omdat de hond dan normaal is oké, maar hier gooien ze balletjes en worden boos als mijn reu sneller is en het balletje van de grond pakt.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 17:59

Hier pakken ze elkaars balletjes op het losloopveld. Ze spelen samen in een groep. Zijn meestal dezelfde honden, stuk of 8 a 10 in totaal in wisselende samenstelling. Sommige honden zijn helemaal bal gefocust en kunnen dat dan soms verdedigen. Het betreffen het meest gecastreerde reuen en een enkele teef of ongecastreerde reu.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 18:15

Bravura schreef:
Kiwiwitje ik begreep uit het verhaal dat haar hond inmiddels met het balletje speelde en de Stafford niet. Dat zij voorts het balletje wilde pakken voor de eigenaar van de Stafford (zegt dat ook) maar daar dus de kans niet voor kreeg omdat de Stafford kennelijk ineens besloot de bal te halen. En ja....hier op het veld pakken ze elkaars bal ook maar pakt de eigenaar van de hond die dan de bal heeft hem af om hem aan de eigenaar terug te geven als die weg wilt gaan. Dat is hier gewoon de stilzwijgende etikette. Als er dan andere honden zich weer mee bemoeien kan diegene die de bal wilt pakken ook wel eens zijn hand er tussen hebben ipv een hondenpoot.

Luuntje....dit was pure dominantie. En als ik en de ander de hond aangelijnd hebben vind ik het aan de eigenaresse daar iets aan te doen. Ik trek geen hond van 55 kilo van mijn pup af terwijl ik mijn pup aan de riem heb. Dat moet de eigenaresse zelf doen. Heb dat ook duidelijk gevraagd. Maar als dat geweigerd wordt kan ik daar niks aan veranderen dan alleen zoen dat ik mijn pup er onder vandaan en bij krijg. Ik vraag ook niet om die hond bij mijn hond te laten. Heb zelfs dat duidelijk aangegeven. Ook dat wordt genegeerd en er wordt gewoon op mijn pup af gelopen tot ze bij elkaar zijn. Nog wel op onze eigen oprit.

Ja maar in het beginsel, de hond van TS gaat er met de bal van de stafford vandoor. De stafford komt het balletje bij TS terug halen, waarop haar hond de bal wil hebben en dus per ongeluk bijt. Haar hond had niet aan de bal van een andere hond te komen.
Wat geeft het hond van TS het recht om met de bal van een ander er vandoor te gaan, en dan ook nog dat een andere hond het balletje niet terug zou mogen halen? Het is tenslotte zijn speeltje. De hond heeft nog netjes gedeeld ook. Er is niet gevochten, hond van TS beet perongeluk de stafford, en die heeft daar dus niet op gereageerd(dmv terug bijten etc. )
Ik zou hier ook niet blij mee zijn. In de zin van dat de hond van TS dan mijn hond zou pakken. Alleen ja ik zou dan (afgezien van de eventuele verwondingen van mijn hond en de reactie van mijn hond verder niet moeilijk doen richting TS, dat is namelijk het risico van los laten lopen en dus samen spelen.

Kan indd zoals StonedRomy zegt, niet begrijpen waarom er met balletjes gespeeld zou moeten worden in een losloop gebied.

Voor een van mijn honden zou dat ook echt niet leuk zijn. Mijn reutje is veel minder wendbaar en veel minder snel dan mijn teefje. Reutje en teefje zijn beide gek op balletjes. Maar we pakken het reutje apart om te spelen met een balletje als het teefje er niet bij is omdat hij het spelletje zo echt niet leuk vind. Hij maakt geen schijn van kans.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 18:20

StonedRomy schreef:
Ik snap dat gooien met balletjes op losloopgebieden niet... Een balletje in de bek omdat de hond dan normaal is oké, maar hier gooien ze balletjes en worden boos als mijn reu sneller is en het balletje van de grond pakt.

Ik ook niet. Vragen om problemen is dat.

Ik denk ook niet dat de hond per ongeluk in de poot van de Stafford beet. Honden weten over het algemeen precies waar ze in bijten.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 18:43

Mensen kunnen zo dom doen.

Van de week heb ik me nog heel erg boos gemaakt op een baas die zijn hond met muilkorf om los liet in het losloopbos. Zijn visie: met muilkorf kan hij geen kwaad en toch lekker loslopen.
Deze hond heeft zoveel hond-agressie dat hij meteen eropaf vliegt met drive-to-kill. En dan dus met 40 kg op mijn 15 kg hond zit.

Heeft als jonge hond heel leuk met de mijne gespeeld en is van het ene op het andere moment doorgedraaid en heeft mijn hond gegrepen. Gelukkig door het tuig en de dikke vacht van mijn hond geen ernstige schade.
Daarna nog een keer met muilkorf boven op mijn doodsbange hond.

Deze keer zag ik ze aankomen en heb ik kunnen voorkomen dat de hond op mijn hond sprong, maar meneer vond het vreemd dat ik zijn hond niet in de buurt van mijn hond wil en kon zich de voorvallen niet herinneren.
Op mijn oproep op Facebook kwamen meer mensen met hetzelfde probleem met dezelfde baas en hond.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 18:53

Met bal is een ongelukje, vind het wel een rekening die absurd hoog is, stond er een datum op?? Kan maar zo van een eerder iets zijn.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 19:16

Lijkt mij dat er wel een datum op de rekening staat?

Wat die gemuilkorfde hond betreft. Dat is niet voor niks. Dat ze de hond dan gewoon los laten...kun je wel inschatten dat een hond met een dergelijk gewicht en vechtlust ook alleen met het lichaam en de harde muilkorf schade kan maken. Domme lui heb je toch.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 21:05

Bravura allereerst is een hond van zes maanden geen pup meer, zeker niet in de ogen van een volwassen reu. Een puberende reu heeft tig keer zoveel testosteron in zijn lijf dan een volwassen reu en dit kan voor een volwassen hond provocerend overkomen. Ik zou mijn hond nooit toestaan op een andere hond te rijden, daar niet van, maar weet welke leeftijd je hond heeft.

Maar los daarvan: jij hebt je hond aan de lijn. Waarom loop je niet met afstand om die mensen heen? Als jij die confrontatie niet wil, laat dat dan ook niet gebeuren.
Bij mij geldt sowieso de regel dat aan de lijn niet gespeeld wordt, en in principe ook niet gesnuffeld.
Neem zelf je verantwoordelijkheid; wacht niet tot een ander dat doet.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 21:13

Nikass.....lees nogmaals even goed (blz 6) wat ik schreef. Dan wordt het wat duidelijker. Ik denk dat je eea verkeerd gelezen hebt aangezien jouw antwoord niet raakt waar het over gaat.
Laatst bijgewerkt door Bravura op 13-06-17 21:24, in het totaal 3 keer bewerkt

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 21:13

Even over het verkeerd begrijpen misschien:

Mijn hond pakte inderdaad de bal een hond ziet in mijn mening tussen 2 ballen niet het verschil tussen de ballen.

Ik riep mijn hond bij mij om de bal terug te geven aan de eigenaar van de andere hond.

Ik was expres wat verder gaan staan voor ik er erg in had wilde de andere hond ( de stafford) de bal pakken waarop die can mij de bal ook wilde pakken en dus perongeluk zijn poot pakte ( lang leven rollende dingen )

Dat de hond zou weten dat het zijn poot was im zag en weet dat het niet opzet was hij ging achter het balletje aan.

Ik was alleen benieuwd naar de meningen. De rekening was wel van dezelfde dag alleen uuuuren later.

Ik doe er verder ook nie5 moeilijk over en wbt een aangelijnd3 hond.

Ik snap eerlijk gezegd niet dat je als je hond nooit los loopt omdat hij reageert op andere je perse in een afgesloten losloop gebied moet lopen en zo andere moet "dwingen" hun onder het spelen hun hond aan te laten lijnen

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 21:28

Thenexttry....dat laatste wat je aan haalt snap ik ook niet. Maar bij een open losloopgebied vind ik het wat anders. Wat dat betreft kan iemand zijn hond ook aanlijnen omdat het dier bv een operatie heeft gehad, men niet gedoemd is van contact met de loslopende hond (bv een hond die bekend staat dat hij bijt) ed. Ik vind het wel zo beleefd om je hond dan aan te lijnen als je ziet dat iemand zijn dier aangelijnd houd. Dat is wat mij betreft niet meer of minder dan goed fatsoen en rekening met elkaar houden. Het wil niet zeggen dat een hond die aangelijnd is bijt of vals is. Er kunnen andere redenen voor zijn. En ik zou het van de zotte vindenken als men dan een bepaald park zou moeten mijden omdat de hond niet los kan. Zou wat zijn met 1 park hier voor de deur....
Laatst bijgewerkt door Bravura op 13-06-17 21:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 21:30

Bravura schreef:
Nikass.....lees nogmaals even goed wat ik schreef. Dan wordt het wat duidelijker. Ik denk dat je eea verkeerd gelezen hebt aangezien jouw antwoord niet raakt waar het over gaat.

Volgens mij heb ik het goed gelezen hoor. Je hebt die hond een aantal keer aan jouw hond laten snuffelen terwijl je dat niet wou. De laatste keer eindigde dat erin dat de hond op jouw hond ging rijden terwijl jouw hond op zijn rug lag.
Ik lees dat jij toegeeft terwijl je niet wil omdat die mensen beweren dat er anders in de toekomst gevochten gaat worden (wat werkelijk nergens op slaat)
Dus mijn reactie is: trek je eigen plan en ga niet wachten tot die mensen zich zo gaan gedragen zoals zou moeten want dat gaat waarschijnlijk niet gebeuren.
Je bent nu duidelijk geweest zeg je maar alsnog bleef de reu op jouw hond rijden. Snap best dat je een hond van een bepaald gewicht niet zomaar even van je hond afhaalt, maar het was bij mjj al niet zover gekomen.

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 21:39

Bravura schreef:
Thenexttry....dat laatste wat je aan haalt snap ik ook niet. Maar bij een open losloopgebied vind ik het wat anders. Wat dat betreft kan iemand zijn hond ook aanlijnen omdat het dier bv een operatie heeft gehad, men niet gedoemd is van contact met de loslopende hond (bv een hond die bekend staat dat hij bijt) ed. Ik vind het wel zo beleefd om je hond dan aan te lijnen als je ziet dat iemand zijn dier aangelijnd houd. Dat is wat mij betreft niet meer of minder dan goed fatsoen en rekening met elkaar houden. Het wil niet zeggen dat een hond die aangelijnd is bijt of vals is. Er kunnen andere redenen voor zijn. En ik zou het van de zotte vindenken als men dan een bepaald park zou moeten mijden omdat de hond niet los kan. Zou wat zijn met 1 park hier voor de deur....

En dat is hier dus het geval. We hebben meerdere parken waar je wel degelijk met de hond mag komen. Gelijk ernaast ligt een mooi park waar je mag komen alleen de hond aa gelijnd moet blijven.

Haar hond is degene die niet los mag omdat die nog al eens op andere honden reageert.
Mijn hond negeert andere vooral. Maar rent wel vrolijk spelend rond.
Het afgesloten honden park is misschien 200 meter lang met in principe 1 pad en een klein rondje zie het van bovenaf als een soort 6 als mevrouw het hele park doorloopt moet ik dus meerdere keren mijn hond gaan aankijken omdat ik haar passeer. Dat stukje snap ik dan niet. Juist als je hond aangelijnd alleen maar mee mag heb je zo ontzettend veel plekken on te lopen hier

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 22:15

Bravura schreef:
Nikass.....lees nogmaals even goed (blz 6) wat ik schreef. Dan wordt het wat duidelijker. Ik denk dat je eea verkeerd gelezen hebt aangezien jouw antwoord niet raakt waar het over gaat.

Maar wat wil je dan horen?

Ik zou de eigenaar ook vragen de hond er af te halen, doet ie dat niet, dan doe ik het. Dat meld ik ook. Als jij het niet doet doe ik het.

Ik weet geen andere oplossing?

Vind jij de hond misschien eng?

Overigens bedoel ik dit niet banketstaaf hoor!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 22:36

Over het aangelijnd zijn in een losloop gebied is het heel simpel.
Een hond los laten lopen betekend niet dat een hond maar kan doen en laten waar hij zin in heeft. Jij bent verantwoordelijk voor jouw hond en je dient controle te hebben over deze hond. Veel losloop gebieden zijn ook wandel gebieden. Dus ook gewoon voor mensen zonder hond. In een losloop gebied heb ik er als baasje van een aangelijnde hond(als voorbeeld!) rekening mee te houden dat het goed mogelijk is dat er een loslopende hond op de mijne af komt. Maar jij als baasje van een loslopende hond hebt ook rekening te houden met een ander. Of dat nu een mens of dier is. Wat in een ander topic ook al eens aangehaald is. Niet iedereen heeft de luxe om over veel plekken te kiezen om te wandelen. Er zijn zoveel redenen om een hond niet los te laten lopen. Maar dat betekend niet dat ik niks te zoeken heb met een aangelijnde hond in een losloop gebied.
Maar loop ik in een aanlijnplicht gebied word ik nog overlopen door alles wat los loopt. En daar mag het niet.
Ik heb verschillende redenen om mijn honden niet los te laten, maar geen van die redenen is omdat ze niet met andere honden overweg zouden kunnen..

Nog een voorbeeld. Mijn schoonvader is doodsbang voor honden omdat hij een keer letterlijk uit het niets gebeten is door een loslopende hond op straat.(hond liep los en schoonvader stapte alleen de auto uit) Gelukkig heeft ie er buiten de angst niks aan over gehouden.
Maar hij word ontzettend beperkt in de plekken om te kunnen wandelen. Hij loopt alleen in het dorp. Natuur bijna niet. En dan bedoel ik bos, dijk dat soort plekken. Waarom? In al die gebieden lopen honden. En dat zou geen probleem zijn als iedereen zich netjes zou gedragen en zijn fatsoen zou hebben. Maar of ze er nu los mogen lopen of niet, overal lopen ze los, en er zijn er maar een paar die daadwerkelijk in de gaten gehouden worden.

Ik wandel op plekken met mijn aangelijnde hond waar een aanlijnplicht geld. Ik heb geen moeite met loslopende honden, en ze mogen zelfs met die van ons spelen. Maar dat is volledig afhankelijk van het baasje en de situatie. Loslopende honden die luisteren/bij de baas geroepen worden en braaf mee lopen hoor je mij niet over. Wel over de honden die gewoon maar ergens lopen. Waar ik moeite mee heb, is dat als wij gaan wandelen ik alleen maar mensen tegen kom met hun hond los, en samen zo druk aan het kletsen dat ze geen idee hebben dat ''boris'' lekker doet waar hij zin in heeft. En baasjes die hun hond los hebben en lekker de hele tijd op hun telefoon zitten te kijken.
En dat is wat je ook veel ziet in plekken waar honden wel los mogen lopen. Lekker laten doen en niet kijken wat hun hond uitspookt. En na zo'n 7x roepen komt ie dan misschien toch maar naar het baasje terug.

Verhaal van de bal vind ik nogsteeds erg dubbel. Als ik mijn hond los zou laten en laten spelen met een andere hond en er komt een wondje van door happen hoor je mij echt niet(afhankelijk van hoe mijn hond zou reageren en wat de verwondingen zouden zijn.) Maar jouw hond let als het goed is op jou, en op jouw bal. En ook alleen die bal. Anders is hij met hele andere dingen bezig geweest. Hier ligt het regelmatig bomvol speeltjes, maar wat ik ook gooi, dat komt terug en geen enkel ander speeltje. Ik vind nog steeds dat jouw hond niks bij de bal van een ander te zoeken had.

De uitleg die bravura(dacht ik? ) gaf dat er wel meer honden bij hun tegelijk met een balletje spelen vond ik ook echt anders. Daar is het gewoonte dat iedereen met elkaar en elkaars balletjes speelt begreep ik uit het berichtje. In het verhaal van de herder en de stafford mis ik dat. Zeker ook omdat uit het verhaal niet te halen is dat de honden echt bekende speelmaatjes van elkaar zijn.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 22:42

Over het geen verschil zien in balletje is echt onzin. Een hond laat zijn geur achter op een speetje. Ik kan in een roedel van 20 honden een frisbee gooien en enkel de hond van die de frisbee is zal deze naar mij brengen. De rest blijft mooi van de frisbee af. Dat is hondentaal.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 23:18

Thenexttry schreef:
Even over het verkeerd begrijpen misschien:

Mijn hond pakte inderdaad de bal een hond ziet in mijn mening tussen 2 ballen niet het verschil tussen de ballen.

Ik riep mijn hond bij mij om de bal terug te geven aan de eigenaar van de andere hond.

Ik was expres wat verder gaan staan voor ik er erg in had wilde de andere hond ( de stafford) de bal pakken waarop die can mij de bal ook wilde pakken en dus perongeluk zijn poot pakte ( lang leven rollende dingen )

Dat de hond zou weten dat het zijn poot was im zag en weet dat het niet opzet was hij ging achter het balletje aan.

Ik was alleen benieuwd naar de meningen. De rekening was wel van dezelfde dag alleen uuuuren later.

Ik doe er verder ook nie5 moeilijk over en wbt een aangelijnd3 hond.

Ik snap eerlijk gezegd niet dat je als je hond nooit los loopt omdat hij reageert op andere je perse in een afgesloten losloop gebied moet lopen en zo andere moet "dwingen" hun onder het spelen hun hond aan te laten lijnen

Een hond herkent echt zijn balletje wel en zeker een mechel. Gooi maar een stok in het bos ze komen altijd met de juiste terug.Ik vermoed dat de bijt in de poot niet per ongeluk ging maar express.
Geef niet zou mijn hond ook doen.Ik heb echt de braafste hond ter wereld goed afgericht veel prijzen verdiend,maar voor een balletje zou hij bij wijze van spreke een moord doen.In losloop gebied ben ik de gene die vooral gefocust s op ballen omdat ik weet dat hij van iedere bal denkt dat het de zijne is.Ik heb zelf altijd een hondenvest aan met van die grote zakken op mijn rug waar een reserve tennisbal in zit die ik in geval van bal alarm in de lucht houd en roep kom eens kijken.Werkt als een tierelier.Ik snap het ballen gooien in losloop gebied ook niet,maar die mensen blijf je toch tegen komen dus moet je daar op in spelen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 23:21

Je kunt nagenoeg overal lopen met een aangelijnde hond. Alleen niet op plekken waar je helemaal niet met een hond mag komen. Dat je dan met je hond die niet los kan in die spaarzame stukjes losloopgebied moet gaan lopen en dan verwacht dat iedereen zijn hond voor jou aanlijnd vind ik dus echt belachelijk. Je gaat ook niet in zo'n losloopstukje (want groot zijn die gebieden meestal niet) met een loopse teef lopen. Dat is gewoon de pret voor een ander verzieken. Heb je het over een groot losloopbos zoals het Amsterdamse bos dan vind ik het nog wat anders, maar hier gaat het om een mini stukje.

Veel loslooogebieden zijn ook wandelgebieden is een beetje onzin. De meeste losloopgebieden zijn de minst interessante plekjes. De mooie wandelgebieden zijn er niet voor loslopende honden. Zelfs op het strand krijg je het verst weggelegen naaktstrand. En loslooogebieden zijn meestal te klein om langer dan een half uurtje te kunnen wandelen zonder tig keer hetzelfde rondje te moeten lopen.

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 23:35

beatje schreef:
Een hond herkent echt zijn balletje wel en zeker een mechel. Gooi maar een stok in het bos ze komen altijd met de juiste terug.Ik vermoed dat de bijt in de poot niet per ongeluk ging maar express.
Geef niet zou mijn hond ook doen.Ik heb echt de braafste hond ter wereld goed afgericht veel prijzen verdiend,maar voor een balletje zou hij bij wijze van spreke een moord doen.In losloop gebied ben ik de gene die vooral gefocust s op ballen omdat ik weet dat hij van iedere bal denkt dat het de zijne is.Ik heb zelf altijd een hondenvest aan met van die grote zakken op mijn rug waar een reserve tennisbal in zit die ik in geval van bal alarm in de lucht houd en roep kom eens kijken.Werkt als een tierelier.Ik snap het ballen gooien in losloop gebied ook niet,maar die mensen blijf je toch tegen komen dus moet je daar op in spelen.

Ja zijn speeltje of een stok die ik gooi herkend hij inderdaad dat snap ik ook. Maar als er een balletje ligt denk die hond niet "goh die val is van die hond " hij ziet die bal.

Dat hij moet leren dat niet te doen snap ik ook, maar ik passeerde die man. Over het bijt incident of se rekening doe ik ook zeker niet vervelend of moeilijk alleen kan dit verhaal ook van 2 kanten bekeken worden. Mijn hond had de bal niet moeten pakken. Meneer had zijn hond ook even bij zich kunnen roepen.

2 honden en 1 bal die rolt zorgt er wel degelijk voor dat er dus perongeluk een poot tussen kan zitten. Anders had hij op zn minst ook wel een snauw of iets gegeven.

Het gaat mij er ook niet om wie of wat en of er iemand schuld heeft want het is gewoon zo ben alleen benieuwd inderdaad naar de mening van andere :)

Dus jij ook bedankt voor je kijk er op want dat is voor mij reëel bedenken wat ik er nou van vind.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 23:48

Soms moet je het verlies pakken en het jouwe er van denken.Ik woon in natuurgebied maar sindskort is het in kaart gebracht door één of andere wieler club waar door er veel fietsers komen.Mijn honden reageren er niet open luisteren perfect.Dus op een dag komt er een fietser aan mijn honden lopen los en ik roep af.Waarop mijn honden af gaan en niet bewegen.Bij het passeren van mijn reu geeft die fietser hem een trap tegen zijn bek de hond reageert net eens maar ik was woest.A fijn kwam er op neer dat meneer beweerde gebeten te zijn.Het enige wat hij op zijn been had was een oppervlakkige kras van ik vermoed een braam struik.Maar mijn hond mocht er officieel niet los dus ik heb braaf mijn adres gegeven.Dat ik gelijk had en de wond niks was bleek uit de rekening van de huisarts alleen een visite gerekend die uiteindelijk op 5 euro kwam.Die heb ik dan ook betaald.Ik dacht ik kan hier een grote scene maken maar uiteindelijk met een duitse herder en iemand die beweert gebeten te zijn verlies je toch.Soms hoe oneerlijk ook ,moet je voor jezelf afwegen wat het beste is.

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 23:56

Wow beatje wat een ontzettend knappe reactie van jou.

Ik ken het van mijn vorige herder mensen hadden er een hekel aan en grepen elke kans aan die te schoppen.

1 keer in het losloop parkje toen. Die vrouw liep met haar kind en 2 pokke hondjes rond mijn hond stond gewoon te ruiken met die honden en ze gaf een schop.

Ik heb haar toen verteld dat ze geluk had dat haar kind er bij was en dat de eerst volgende keer dat ze alleen al haar voet op zou tillen bij het passeren van mijn hond ik haar er een paar zou geven.

Netjes is het absoluut niet begrijp mij niet verkeerd, maar zomaar een hond of ander dier schoppen die niets doet dat is ziekelijk.

Ik denk dat ik in jou geval meneer zijn fiets naar de filistijnen had geholpen. Dus ontzettend veel respect voor wat jij hebt gedaan.