Een eekhoorn op de grond heeft qua beweging best wel weg van een fret. Vind ik dan toch. Ik weet niet hoe goed een parkiet kan zien maar me dunkt dat ze van hun melk kunnen raken bij iets wat soortgelijks beweegt.
Ik heb niet alles gelezen en ik heb ook geen verstand van vogels, maar zou het kunnen zijn dat er 1 vogel een beetje dement is en denken dat er gevaar is, en vervolgens de hele groep bang maakt om niks? Sterkte met je vogels.
xxCYNNxx
Geplaatst: 10-04-17 00:24
zo heel erg koelt het ook niet af..of in elk geval hier niet...net nog de hond uitgelaten zonder jas; is nog redelijk warm buiten op dit moment. Dat knallen of tikken gebeurt toch meestal met een groot temp verschil...en dat valt nu wel mee..of in elk geval hier waar ik woon dan
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-17 00:24
Storm Op zich zou dat wel kunnen als ik hele oude vogels er tussen had zitten, maar de oudste zal dit jaar 7 worden en valkparkieten kunnen (in goede gezondheid) makkelijk 15 tot 20 jaar oud worden. Er zijn gevallen bekend die de 30 ruim hebben gehaald. Ik merk verder ook geen dement gedrag. Ze hebben allemaal weer een ander karakter, maar ze zijn wel goed bij de pinken Op de camerabeelden is ook niet te zien dat één vogel de rest aansteekt. Het is echt een collectieve paniekreactie op iets wat we nog niet hebben geïdentificeerd.
Is het een idee om een cameraatje aan de buitenkant/bovenkant te plaatsen? Ik weet niet zeker, maar het klinkt me net alsof er toch iets op/tegen het dakje aan komt als de eerste paniek begint? (op beide filmpjes) dus zou ook denken aan een beest wat op/tegen de volière aanspringt...
Hier een filmpje van het 'vals alarm' van vannacht. Breitling probeerde vanaf een draaiende schommel op een stok te springen, maar dat lukte niet helemaal De helft van de vogels over de zeik. De andere helft zwaar gepikeerd
Jolien87
Geplaatst: 10-04-17 10:31
Wat een pannenkoek.
Rivendell
Geplaatst: 10-04-17 11:27
Ik heb niet alles gelezen, maar staat er bij de volière een boom? Iets waar bladeren, takjes of zaden vanaf vallen? Ooit dode kippen gehad omdat bleek dat de kastanjes op.hun dak vielen. Zijn zich letterlijk dood geschrokken
Ik weet niet veel van vogels en ik weet ook niet hoe hun zicht in het donker is, maar zou een nachtlampje een optie kunnen zijn? Dan hebben ze een oriëntatiepunt en raken ze misschien minder snel in paniek... Ofzo...