Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Phoya schreef:Ik heb een vraag aan jullie. Toen mijn vriend en ik bij onze bezoeken aan het asiel aantoonde dat we interesse hadden in Rutger werd ons eerlijk verteld dat hij HCM had en afwijkende nierwaarden en dat hij over 6 maanden een hartecho nodig had. Na te lezen over de ziekte en kijkend naar Rutger besloten we het Risico te nemen. Echter bleek na de adoptie al vrij snel dat hij braakt. Ik had het asiel gebeld toen het na enige tijd maar aan bleef houden toen werd gezegd dat braken inderdaad bekend is bij Rutger. Dit hebben ze echter niet vermeld aan ons voor de adoptie.
Ik ging er vanuit dat Rutger 'gezond' en 'goed' genoeg was om geplaatst te worden.
Maar Rutger blijkt gewoon een hele zieke kat... Ze zeiden: een kat met HCM en nierklachten is een risico, in de toekomst zal hij wellicht medicatie nodig hebben. Kan met 2 jaar over zijn of met 5, valt weinig over te zeggen.
Niet 'Rutger is ziek, braakt bijna dagelijks en hoort al op medicatie te zitten'.
Terwijl dit wel het geval is eigenlijk.
Ik voel me toch een beetje genaaid dat er over dat braken niks gezegd is en dat Rutger gewoon al ziek is. Joolien had gelijk dat ik Rutger niet in zijn goede gedrag heb gezien. Hij kwam op mij niet over als een zieke kat vanwege zijn energie en aanhaligheid. Maar hij is dit wel. Rutger was helemaal niet goed genoeg om geplaatst te worden. Of is hij heel toevallig ineens echt ziek geworden precies toen hij bij ons kwam. Lijkt me sterk, omdat dat braken bij hun dus al bekend was.
Als ik dinsdag naar de dierenarts ga en daaruit blijkt dat hij per direct op medicatie moet vind ik dat het asiel dit mag vergoeden. Ja ik ging akkoord met een kat met HCM. Maar wel met het vertrouwen dat hij gezond genoeg was om geplaatst te worden...
Wat vinden jullie?