Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SimoneeM schreef:c_alsemgeest schreef:echt? kan ik een bestelling bij je plaatsen?
Dus geen jelly?
Zit namelijk op internet te zoeken en daar vind ik ook alleen die ellendige blikken met jelly erop.
Bij zooplus hebben ze er nog best wat in de normale variant geloof ik?
Annelien92 schreef:Wij hebben altijd Whiskas gevoerd, wat helaas geresulteerd heeft in een kat met ernstige nierproblemen (vanwege het hoge zoutgehalte in dit voer). Sindsdien heeft hij een lange periode op voer van de dierenarts gestaan CD en SD was dat volgens mij. Vervolgens over gegaan op het voer van Hill's. (verkrijgbaar bij DA en dierenspeciaalzaak) en dan speciaal gericht op het onderhouden van de blaas en urine wegen in ons geval)
shiroihebi schreef:Annelien92 schreef:Wij hebben altijd Whiskas gevoerd, wat helaas geresulteerd heeft in een kat met ernstige nierproblemen (vanwege het hoge zoutgehalte in dit voer). Sindsdien heeft hij een lange periode op voer van de dierenarts gestaan CD en SD was dat volgens mij. Vervolgens over gegaan op het voer van Hill's. (verkrijgbaar bij DA en dierenspeciaalzaak) en dan speciaal gericht op het onderhouden van de blaas en urine wegen in ons geval)
Ik weet dat Whiskas is gemaakt in samenwerking met diverse onderzoeksinstituten. Diervoeding moet gewoon aan wetgeving voldoen en je dier zal er dus niet ziek van worden. Heb ook nog geen onderzoek gelezen dat zo iets door "zout" komt (bedoel je NaCl of zouten in het algemeen?). Oudere katten krijgen snel nierproblemen en worden dan op een dieet gezet waar weinig eiwit in zit, omdat juist te veel eiwit (in die hippe graanvrije brokken van tegenwoordig, soms tegen de 50% eiwit!) de nieren belast. Dus enorm jammer voor de kat, maar Whiskas is geen gif ofzo. Niet een heel hoogwaardig voer, maar ze krijgen er niks van.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23551816 (Studie over hoe inname van zouten geen effect heeft op nierfunctie).
Horsie84 schreef:Ze kregen royal canin sensitief. Maar wil wat anders proberen omdat 1 dus met regelmaat brokjes eruit gooit. Heel&onverteerd en soms ook alleen "water-slijmie" Dit gaat met pieken en dalen...
Da heeft gebit gecheckt en was oké.
Ze is ook verder goed in orde.
Van da speciaal voer gehad. Ook een sensitieve soort. Maar ook weer kosten .
Vandaag cat lovers gold gescoord in de buurt. Ben benieuwd. Ik ben wel enthousiast.
Maar wat vinden jullie van de kenner graanvrij ?