En paar jaar terug een paar keer maar dat was puur mijn eigen schuld, beetje spelen met de honden van een oom en tante en dan wil het wel eens wat te ruw gaan
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Azmay schreef:Ik schrik er echt heel erg van hoeveel mensen hier door hun eigen hond gebeten worden om voer of een speeltje en dat dan "normaal" vinden.
DatBenIkNou schreef:https://m.facebook.com/story.php?story_ ... _tn__=%2As
Zolang hondeneigenaren op dit soort berichten reageren met Cute en Schattig....Dan zal er weinig verandereren en vooral kinderen gebeten worden. Eigenlijk zou men verplicht een theoretische en praktijk cursus moeten volgen over hondengedrag bij aanschaf van een hond.
ARCTN schreef:AfricanLady schreef:Wat ik juist apart vond om te lezen dat er veel wordt gezegd dat een hond uit het niets beet.
Een hond laat echt altijd signalen zie echt altijd.
Als je die niet kan herkennen ja dan lijkt het idd uit het niets dat hij beet.
Ookal kunnen sommige signale miniscuul zijn ze worden altijd gegeven.
Een normale hond laat zeker duidelijke signalen zien. Als die door mensen niet gezien worden en deze mensen 'doordrukken' zeg ik ook eigen schuld dikke bult. Maar ik vind dat de hond daar wel een gegronde aanleiding voor moet hebben.
In mijn geval liep ik zo'n 10 meter (op weg van kennel naar speelveld) achter de Boerboel en struikelde. Als een hond dan 10 meter terug gaat lopen om je vervolgens in je rug te bijten krijgt ie van mij het stempel vals. Ik vind niet dat dit een aanleiding is om te bijten.
In het geval van de bulmastiff kan het zijn dat ze op het moment dat ik de klink van de kenneldeur losmaak een klein signaal gegeven heeft die ik niet gezien heb omdat ik naar de klink keek. Dan nog vind ik het niet een normale reactie om gelijk rechts om de deur te gaan om dan tot 5 keer door te bijten, terwijl ze ook links kon gaan waar de uitgang van de kennels en dus de vrijheid van het speelveld is.