Ben jij wel eens door een hond gebeten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BarryPlopper

Re: Ben jij wel eens door een hond gebeten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 08:07

Vroeger een keer toen ik buiten aan het spelen was en de Duitse herder van de overburen ontsnapt was, beest was bijna net zo groot als mij dus ik werd er bang van en ging rennen waardoor de hond dacht dat we gingen spelen en hij dus in mijn kont beet :\

En paar jaar terug een paar keer maar dat was puur mijn eigen schuld, beetje spelen met de honden van een oom en tante en dan wil het wel eens wat te ruw gaan

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 08:43

Ja door een sint bernard waar ik de voerbak moest weg halen (was een kennel waar ik vrijwilliger was)
Door onze eigen hond (kruising herder x groenendaler) die blies ik in haar gezicht en was dus mijn eigen schuld, was denk 10 ofzo.
Toen ze later ooit eens een cavia beet heb ik haar in haar oor gebeten, ze heeft het nooit meer gedaan.
Voor de rest nooit

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 08:46

Ik ben een keer in mijn bil gehapt door oud politiehond. Ik hing over de schommel en wiebelde heen en weer. Dat vond hij niet normaal volgens mij. Maar dat was niet door bijten.

Ik ben een keer getuige geweest van een aanval van een Amerikaanse buldog.
Ik kan je vertellen dat dat zeer beangstigend is!! De hond was woest op andere honden en zag mijn hond. De man die er mee liep wilde de hond corrigeren en toen greep hij hem in zijn bovenbeen. De hond liet niet los waarom de man geprobeerd heeft om zijn bek open te krijgen met zijn handen.
Uiteindelijk liet de hond los maar de schade was enorm! Knokkels tot in het gewricht open en een enorme bijtend in zijn bovenbeen. Onderweg naar het ziekenhuis (in mijn auto) raakte de man weg en hebben we de ambulance gebeld. Toen hij in het ziekenhuis aankwam was de wond al aan het ontsteken dus hebben ze niet kunnen hechten. Die man is maanden aan het revalideren geweest en zal nooit meer normaal kunnen lopen.
Door dit voorval (wat al jaaaaaaaaaren geleden is) ben ik bang geworden voor honden met dikke koppen.
Ik verschillende risico honden gezien waarvan ik het gedrag niet vertrouwde.

Wij liepen eens in een stad en de kinderen rende voor ons uit. Voor ons liepen mensen met een stefferd achtige hond aan een rollijn. Deze hond vloog dus achter mijn zoon aan die gelukkig vergenoeg langs ze heen rende, anders had hij hem gehad. Niet gemeten dus maar ik zou niet willen weten wat er gebeurd was als hij wel gebeten had.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 08:53

Een keertje in mijn arm (geen bloed). Was toen 5 a 6 denk ik? Kwam omdat ik mijn eigen hond zat te duwen en die wilde dat niet en gaf heel netjes een snauw (geen kwestie van niet opvoeden, ik moest het gewoon niet doen. Was ook een hond die bij ons herplaatst was en verleden had) Eigen schuld dikke bult :+

Heb nog steeds honden trouwens!

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 09:13

Oh ja, toen mijn zoon een jaar of 3 was heeft mijn boxer hem in het gezicht gehapt. Het dier was vreselijk dominant naar mijn zoon. Ik gaf al heel lang aan dat ik het niet vertrouwde maar iedereen zei dat de hond zo vreselijk goed naar mij luisterde dat ze niet geloofde dat het verkeerd zou gaan.
Toen mijn zoon van buiten naar binnen wilde ging de hond in de deuropening staan om hem tegen te houden. Wij hadden de boodschap zo niet opgevat dus ik zeg nog "ga maar naar binnen" . Aangezien "de hond zo goed naar mij luisterde" geloofde ik niet dat het een keer zou uitlopen op happen WAAR IK BIJ WAS! Wel dus, in het gezicht. Gelukkig geen ernstige schade. De hond per direct de deur uit gedaan naar mijn ex op voorwaarde dat de hond bijwas als mijn zoon bij hem kwam.

Oh ja, hij had ook een keer bij de postbode in de broek gehangen.
En durfde ik wel s nachts met hem door Amsterdam te lopen. Die hond beschermde mij een beetje te veel.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 09:20

Ik schrik er echt heel erg van hoeveel mensen hier door hun eigen hond gebeten worden om voer of een speeltje en dat dan "normaal" vinden. :oo

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 09:26

Als kind op t strand bij mn haar gegrepen door een hond. Weet niet meer goed wat voor soort hond. Ik geloof een herder achtige? Ben als kind nog lang bang geweest en nog altijd geen fan van loslopende grote honden die recht op mij af komen.

Later op dorp ook nog een incident gehad met een waakhond van een boerenerf die een voorbijgaande fietser (schooljuf van mijn toenmalige basisschool) op de weg had gegrepen. Hond bleek vaker aggressief en is ingeslapen.
Laatst bijgewerkt door mairead op 14-03-17 09:33, in het totaal 1 keer bewerkt

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 09:33

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... _tn__=%2As

Zolang hondeneigenaren op dit soort berichten reageren met Cute en Schattig....Dan zal er weinig verandereren en vooral kinderen gebeten worden. Eigenlijk zou men verplicht een theoretische en praktijk cursus moeten volgen over hondengedrag bij aanschaf van een hond.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 09:39

Azmay schreef:
Ik schrik er echt heel erg van hoeveel mensen hier door hun eigen hond gebeten worden om voer of een speeltje en dat dan "normaal" vinden. :oo

Dat verbaasd mij ook, het aantal door een eigen hond en hoeveel als klein kind.
Dan lijkt het er op dat veel toch een hond aanschaffen en er geen bal verstand van hebben. Of ben ik nu te kort door de bocht.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 09:58

DatBenIkNou: dat vind ik echt een stom filmpje ind... never niet dat mijn hond zulke dingen mag doen bij kinderen.

ook speeltjes en voer kunnen pakken heb ik vanaf pups af aan gedaan en niet goed gevonden als ze claim. Mijn herder heeft 1x boven mijn oude hondje gestaan met tanden ontbloot. Omdat me herder dacht dat me oudje haar bot wou afpakken. (me herder lag niet op haar kleed, ook niet bij haar bot, en was ook niet bezig met haar bot) dit heb ik gelijk gecorigeerd.

Ik weet nu achteraf dat, dat gedrag mijn eigen 'fout'is. Mijn herder at als pup heeeeel slecht. en tja pup van 8 weken moet wel overleven. Fokker deed toen erg haar best om ze goed te laten eten, ook daar aten ze slecht, ze had nog nooit zo nest gehad, wat heel slecht at)

fokker vertelde mij ja dan moet je je andere hondje bij haar voerbak zetten zodat, ze net als bij der broertjes/zusjes concurentie heeft en dan wel gaat eten. Dus ik denk dat het gedrag daar vandaan komt

de franse buldog van me proef die is nu een maand of 10. Mag alles pakken uit haar bek, haar bot, haar speeltje, haar bal.

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 10:05

Ja, door mijn eigen Beagle toen die aan het puberen was :+ Hij bedacht zich op een dag dat hij het baasje wel in het oor kon bijten. Alleen had 'ie er niet op gerekend dat het baasje vervolgens terug zou bijten en dat dat pijn deed :)*

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 10:09

Ja door eigen honden. Nooit door die van een ander.
Vroeger toen ik jong was door onze duitse herder in mn arm. Ik zwaaide altijd met mn mouwen en dan mocht ie erin hangen, leuk spel. Behalve toen ik dat deed met mn armen in de mouwen :+
En door mijn 2 reuen alle 2 1x. Ze vlogen elkaar wel eens in de haren en als ik ze dan uit elkaar trok ging het wel eens mis. 2x in mijn bovenbeen. Dat zijn een Puli en een kruising Golden retriever.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 10:10

Een keer tijdens de les honden training, zat er een tandje in mn vinger. Gevalletje te enthousiast de bal willen pakken. Was niets ernstigs. Wel als peuter een keer gered moeten worden door papa, wilde aapje aaien in de Apenheul...
Aapje of zegmaar aap had mn pols geheel in z'n bek. Kan het zelf niet meer herinneren..

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 10:15

DatBenIkNou schreef:
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... _tn__=%2As

Zolang hondeneigenaren op dit soort berichten reageren met Cute en Schattig....Dan zal er weinig verandereren en vooral kinderen gebeten worden. Eigenlijk zou men verplicht een theoretische en praktijk cursus moeten volgen over hondengedrag bij aanschaf van een hond.

Ik ga gedeeltelijk met je akkoord.
Ik vind dat er nog grote verschillen zijn tussen de honden die kinderen "corrigeren" aan hun eten of speeltjes, of diegenen die bij de kindjes gaan bij liggen om te slapen. No way dat ik het ook zal toestaan dat mijn border ooit aan mijn zoontje zijn broek trekt, hem achteruit sleurt of bruutweg een knuffel uit mijn zoontje zijn handen trekt. Maar rustig naast elkaar liggen slapen, met mij erbij, niet zo'n probleem, daar komt in mijn ogen geen enkele dominantie bij kijken.
Niet dat het bij mij gebeurt hoor, want baby en hond zijn zelden tot nooit in dezelfde kamer alleen, laat staat op dezelfde hoogte (hond op de grond, zoon in de zetel, in het park, in zijn stoel - dus altijd hoogteverschil.)

On topic: Ik ben zelf ooit in mijn hoofd gebeten door de duitse herder van mijn grootouders. Het beest heeft niet doorgebeten, ik heb er niets aan overgehouden en hij is niet afgemaakt. Toegegeven, ik weet de exacte omstandigheden niet meer omdat ik toen zo jong was (3-4j), maar nadien heeft de hond nooit nog iets mispeuterd.

Wat af en toe wel gebeurt, is dat mijn border mijn hand of vingers schampt tijdens het spelen, of wanneer ik de bal uit zijn bek probeer te wrikken (gelukkig laat hij nu ondertussen wel beter los). Maar echt bijten om te bijten heeft hij echt nog nooit gedaan.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 10:20

Ja, maar dat was wel sneu/grappig. :o
Onze Friese Stabij reu lag opgerold naast de bank. Ik lag op de bank.
Hond niet gezien, dus sta met een noodvaart op en sta hierbij vol op hem (echt op zijn borstkas). Hond verschiet er helemaal van en toen kreeg ik een hap. Geen wond oid, maar deed wel even zeer.
Hij verschoot daar ook van keerde gelijk voor me op zijn rug, want ik zei natuurlijk "AU!".
Dus, allebei weer wat geleerd.

Verder heeft hij absoluut nog nooit gebeten en is hij een hele brave hond, maar dit accidentje was wel vreemd.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 11:12

Als kind zijnde toen ik bij het buiten spelen langs een Bouvier rende, die zat aan de lijn, geen grote schade.

Bijna door een eigen Boxer toen ik 5 was ongeveer, ik deed iets (knuffelend heen en weer wiegen) wat hij niet leuk vond en begon te grommen, was onder de indruk door die waarschuwing. :D Behoorlijk dominante hond was dat maar ik was dol op hem en hij volgens mij ook op mij. Waren beide 8 jaar toen hij overleed. Fausto

2 keer op 2 verschillende stages in een asiel een bijtincident kunnen voorkomen omdat ik voor mezelf voor de goede aanpak had gekozen.
Gaat om een Rottweiler en een Akita Inu.
Bij de Akita heb ik mezelf overgeven anders had hij de aanval sowieso doorgezet, stond tegen de muur met zijn voorpoten tegen me aan en zijn kop op mijn hoogte, wilde na een wandeling zijn riem af doen maar zijn etensbak stond helaas al klaar wat ik niet op tijd zag, ik wilde hem bij zijn eten weg halen om de riem af te doen hij niet. Stom foutje met goede afloop.
Van de Rottweiler mocht ik niet stoppen met aaien. Ik zat gehurkt naast hem en zodra ik poging deed om omhoog te komen verstarde hij en begon te grommen. Net zo lang door gegaan tot ik er mee mocht stoppen, :') Bleek later na medisch onderzoek door zijn onvoorspelbare gedrag een hersentumor te hebben. Had ik hem willen corrigeren, of zelfs alleen maar gestopt wanneer hij dat nog niet wilde, dan had hij heel waarschijnlijk wel in me gehangen.

Door mijn eigen honden (waarvan 7 herplaatsers) nooit gebeten.
Mijn dochter heeft een keer een klein waarschuwings hapje gekregen, had haar gezegd niet te doen wat ze vervolgens wel deed (aanstaren/fixeren) en dat vond onze Boxer niet zo leuk. Stond er vlakbij maar was net te laat met mijn dochter te corrigeren :D wel een mooi leer moment met een klein krasje op de neus.

Vind het idee dat een hond altijd signalen afgeeft voordat hij bijt wat kort door de bocht. Binnen het gezin wel, waar de meeste bijtincidenten plaats vinden. Buiten als een hond komt aanstormen (zo ook een keer bij mijn zoon toen een jaar of 11, waarna de hond het liefst zijn gezicht wilde aflikken gelukkig) kun je niet altijd inschatten wat de hond gaat doen.

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 11:34

Ik ben in mijn gezicht gebeten door een mechelse herder...zie je gelukkig niks meer van.
In mijn elleboog door een soort van golden retriever.
En vaak achterna gezeten op de fiets door boerenfoks en jack russel...manman wat hebben die klotejoekeltjes last van grootheidswaanzin zeg.
Mijn zus is vroeger als kind in het gezicht gebeten door een klein pekineesje...daar zie je 35 jaar later nog steeds flinke littekens van.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 13:27

het punt is en ik praat het zeker niet goed.

rennende kinderen/mensen, weg fietsende mensen kan bij een hond een jacht instinct oproepen (net als bijv een kat die weg rent,maar met de huiskat die thuis zit kunnen ze prima overweg). Want zo heb ik zelf keer een boevier achter me aangehad. omdat ik snel na school toe fietste. Ik had door dat die hond me in ging halen dus ik ging maar stoppen. Die hond snapte dat niet maar bleef wel fel naar me blaffen. Weet nog de naam van die hond haha Joep! terwijl het zo 15 jaar geleden is.

zelf ben ik hiervan niet gediend. Mijn toen puberende herder is 1x achter een hardloper aan gegaan, die rende aan de overkant van de straat. Gelukkig stopte hij en draaide hij om, waardoor mijn hond zoiets had van ??? en ik haar na me toe kon roepen. en ze heeft geweten dat het niet mag. net zo goed met katten. Ze weet dat ze er niet achteraan mag. soms ziet ze ze eerder dan ik en heeft ze een sprint van 2 meter gemaakt, om daarna snel te stoppen voordat ze op der donder krijgt. (ze zit dan wel aan de rolriem)

ik was flink boos ze heeft het daarna nooit meer gedaan. Sinds dien als ik haar uit de auto haal, (want ze sprong zonder te wachten uit de auto) zorg ik dat ze wacht en hou ik haar vast bij de tuig of aan der nek vel en stuur ik haar daarna door na de voordeur.

1x achter een kindje. die kwam om de hoek rennen en begon daarna te gillen.. dus dat vond ze wel een leuk spelletje.. maar na 1x roepen kwam ze terug. Mijn hond is kinderen niet gewend en ben ik daardoor extra voorzichtig. Ik vond dat niet zo leuk van der...

ook met uitlaten heb ik haar meestal aan een korte riem. als er geen honden zijn doe ik haar aan de rolriem. DIt omdat ze soms aan de riem uit wilt vallen, als andere na haar uitvallen (ben daar hard mee bezig en gaat al zeker beter) en met de korte riem doet ze dit niet.

vanmorgen een kind van jaar of 10 (geen ouders te bekeken) ging zijn 2 beagles uitlaten aan de rol riem. 1 ervan ging na mijn herder blaffen. Arme kind werdt onderhand over straat gesleurd door de beagles.

ik heb zo grote mogelijke bocht gemaakt. mijn hond vielt niet uit. en mochten de beagles onsnapt zijn dan weet me hond wat negeren is,maar je merk omdat me herder nog jong is, dat ze daar soms ook moeite mee heeft. Vond het sneu voor dat kind, en had echt zoiets waar is ma of pa ??

yindey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 17:22

Een keer in mn lip door onze oude jack russell... Ik stopte eten in mijn mond en Tracy zat naast mij en toen was het hap!
Was ook snel duidelijk hoe dit kon gebeuren, dag ervoor op de verjaardag van mijn oma heeft Tracy dit mogen doen bij een van de mensen die op visite was! (Iets met 2 tellen niet opletten..)

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 17:50

ja vroeger door ons oude hondje toen ik klein was maar dat was mn eigen schuld,leuk in de gezicht blazen en hap in mn lip! nou was t wel een kreng maar denk dat dat ook aan ons lag gezin zonder ervaring met honden.

en 1x in mn hand met mijn werk als trimster.
collega had een westy in een bench gezet zonder lijntje en hondje wilde er echt niet meer uit.
dus even doorgezet om hem toch te pakken met een paar beter als gevolg(niet door)
normaal zou ik het baasje om hulp hebben gevraagd maar het hondje was half af dus moest nog verder geknipt worden.

Gashmiron

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 18:30

Meer een hap dan echt bijten.
Ik had niet in de gaten dat ze al zo vast sliep dus ik wou haar optillen om in de bench te doen, daar schrok ze nogal van. Ze zeggen niet voor niets geen slapende honden wakker maken :+

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 18:35

Ik ben eens 'gehapt' door mijn eigen hondje toen ik een jaar of 5/6 was. Hondje trok al met z'n lip omdat hij het niet leuk vond dat ik aan zijn staart zat en mijn moeder waarschuwde dat ik dat niet mocht, maar ik deed het toch en toen was het klaar voor de hond en hapte hij in mijn hand. Jammer, eigen schuld, dikke bult.

Ik ben wel enorm gemeen gebeten door mijn kat, die ook nog doorbeet tot bloedens toe. Dat was minder fijn.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 19:41

ARCTN schreef:
AfricanLady schreef:
Wat ik juist apart vond om te lezen dat er veel wordt gezegd dat een hond uit het niets beet.

Een hond laat echt altijd signalen zie echt altijd.
Als je die niet kan herkennen ja dan lijkt het idd uit het niets dat hij beet.
Ookal kunnen sommige signale miniscuul zijn ze worden altijd gegeven.

Een normale hond laat zeker duidelijke signalen zien. Als die door mensen niet gezien worden en deze mensen 'doordrukken' zeg ik ook eigen schuld dikke bult. Maar ik vind dat de hond daar wel een gegronde aanleiding voor moet hebben.

In mijn geval liep ik zo'n 10 meter (op weg van kennel naar speelveld) achter de Boerboel en struikelde. Als een hond dan 10 meter terug gaat lopen om je vervolgens in je rug te bijten krijgt ie van mij het stempel vals. Ik vind niet dat dit een aanleiding is om te bijten.

In het geval van de bulmastiff kan het zijn dat ze op het moment dat ik de klink van de kenneldeur losmaak een klein signaal gegeven heeft die ik niet gezien heb omdat ik naar de klink keek. Dan nog vind ik het niet een normale reactie om gelijk rechts om de deur te gaan om dan tot 5 keer door te bijten, terwijl ze ook links kon gaan waar de uitgang van de kennels en dus de vrijheid van het speelveld is.

Als een hond je echt wil pakken dan waarschuwt hij niet. Het is tenslotte een roofdier en die gaat zijn prooi niet eerst waarschuwen.

Togechick

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 20:13

Toen ik 7-8 jaar was klom ik graag in bomen. Toen ik uit een boom sprong werd ik omvergegooid door een loslopende Duitse herder en in mijn buik gebeten. Deze hond is afgemaakt, ik meen me te herinneren dat dat ermee te maken had dat het niet de eerste keer was dat hij iemand had gebeten. Maar pin me er niet op vast, het is lang geleden.

Ik ben nooit bang geworden voor honden, wel voor de dochter van de eigenaar die heel boos was dat haar hond om mij werd afgemaakt. Heb ik me nog lang schuldig over gevoeld.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 11:24

In armen of handen gebeten tijdens druk spel reken ik niet als gebeten zijn := Die noem ik hier dus ook niet.

Ik ben wel door honden gebeten. Door een vuilnisbakje, beetje border collie achtig, van familie. Ik was jong, de hond al ouder en ik stapte bovenop hem toen ik van de bank afsprong. Die hing dus in me en dat was wel traumatisch voor jong meisje, ik wilde hem meteen troosten. :') Daar greep de rest gelukkig in en die hond heeft me daarna vooral gemeden geloof ik. Of ik werd braaf weggehouden.

Door een Mechelse Herder, ik kwam daar al vanaf dat de hond pup was meerdere keren per week over de vloer, ging mee met uitlaten, cursus enzovoorts. Wij aten regelmatig bij de eigenaren met hele gezin en tijdens het eten zat ik de hond al een tijd te aaien toen deze zich ineens omdraaide en in mijn hand hing. En nee, daar kwamen geen signalen aan te pas waar ik op had kunnen anticiperen, vanaf het moment dat de hond verstrakte stopte ik, maar dat was te laat. Met de hond is niks gebeurd, ik ben er nog een paar keer langs geweest, maar toen die hond ook al moeilijk ging doen als ik binnenkwam ben ik er niet meer heen gegaan. Diezelfde hond ontsnapte ook en vloog dan achter voorbijgangers aan en was niet betrouwbaar met bezoek. Ik weet eerlijk gezegd niet of er schade gemaakt is bij anderen, weet wel dat de vorige mechelaar van die mensen dat ook deed. Daar werd niet op ingegrepen.

En nog door een jachthond, maar daar weet ik eerlijk gezegd niet meer van hoe, wat en waar. Ik was op dat moment niet met die hond bezig.

En één keer uit angst door mijn eigen hond, een DH lookalike uit de broodfok. We kregen haar als herplaatser met enorme angstagressie tegen andere honden. Tijdens het uitlaten kwam er een andere hond aan en ik stak over. De eigenaar van de andere hond kwam ook naar de andere kant toe, zelfs toen ik vroeg of hij wat afstand wilde houden, omdat ik geen kant op kon op dat moment. Hij liet de lijn langer en mijn hond kon nergens heen en beet om zich heen, waaronder ook in mijn been. Die was echt totaal in paniek, omdat ze geen kant op kon. Voor ons die hond, naast ons een hek en andere kant een auto. Klein gaatje, enorme blauwe plek. En de eigenaar van de andere hond moest er heel hard om lachen... Er is niks met haar gebeurd, behalve dat we doorgegaan zijn met trainingen met een GT.

EDIT: Ik vergeet nog een hond die rondliep op stal. Kruising die aangerend kwam en meteen beet. Hond was van een gast en hoorde niet op dat erf. Ook een gat en die hond en eigenaar nooit meer gezien.