Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Rianne1994 schreef:Opvoeren tegen de leeftijd tja ik heb 5 hondjes in deze leeftijd gehad. Die bleven wellicht 1 week slungelig en dun daarna was het weer oke. Verder dog lovers gold krijg ik volgens mij een proefpakketje van dus die ga ik zeker proberen. Zoals ik zei heb ik alles opgeschreven op een sticky.
Verder vind ik het soms een beetje apart gaan. Plaats een foto van een schraal paard op een slungelige leeftijd en heel bokt valt erover beest moet meer eten. Ik wil mijn hondje wat voller krijgen is dat niet goed...de logica is beetje zoek hoor.
[ Video ]
Dit filmpje heb ik gemaakt van hoe hij eet..
@duhelo: ik heb rauw gehakt geprobeerd.. of bedoel je gewoon blokjes rauw vlees voor honden?
Palmera schreef:Met alle respect, maar de meesten hier hebben jou helemaal nergens voor uitgemaakt.
En als je moe wordt van goedbedoelde reacties kun je maar beter helemaal geen topic meer openen.
Ik trek me terug hier, je ontneemt de zin om mee te denken.
Ik hoop dat het hondje wat rust en ruimte krijgt en dat het dan helemaal vanzelf goed komt, zoals velen hier vermoeden, maar wat blijkbaar niet gezegd mag worden.
Barbet schreef:Ik heb het filmpje gezien.
Mijn hondje (van mijn eerste reactie in dit topic), dat gaat ongeveer net zo.
Die schuift vaak eerst een tijd met z'n neus over de grond, schuift daarmee het bakje weg door dat gedoe.
Soms begint ie daarna zo te eten en soms loopt ie eerst weer weg, en begint daarna het hele gedoe weer van voren af aan.
Bij hem maakt het niks uit welk voer hij eet, het gaat altijd zo.
Soms gaat het een paar dagen goed, en dan is ie weer een paar dagen aan het schuiven en treuzelen.
Hij heeft ook wel eens zo 1 of 2 dagen helemaal niet gegeten.
Mijn hondje is altijd op de ondergrens van het gewicht geweest, maar nooit echt te mager.
Hij at blijkbaar toch altijd genoeg om het er goed op te doen.
En hij is al bijna 16, dus stokoud en het gedoe met het eten gaat nog altijd precies zo.![]()
Alleen tegenwoordig voer ik hem soms met de hand, omdat hij wat warrig is dan en dan echt te weinig eet.
Maar uit noodzaak omdat hij zo oud is en z'n lijfje heel broos wordt, voer ik hem die A/D blikjes bij.
En ook geef ik hem tegenwoordig vaak iets van wat we zelf eten, dan maak ik een schoteltje voor hem klaar, alles wat hij eet is meegenomen.
Rianne1994 schreef:Hij zoekt ook echt de brokjes uit.. ene vind hij niet lekker en andere wel. Stom beest. Maar ik geef nog niet op en tja uiteindelijk geef ik net zo veel om hem als de fokker alleen stop ik er meer moeite in.
Lotgering kreeg hij bij de andere trainer ook dus misschien gaat dat erin
Rianne1994 schreef:Verder leg ik er weinig druk op. Ik vul zn bakje met brokjes en daar doet hij 3 a 4 dagen mee.
Rianne1994 schreef:Ga ik doen als dit bakje leeg is. Maakt het uit of de zak open is?
Rianne1994 schreef:Hij is met 8 weken naar de trainer gegaan. Met 5 maanden terug gekomen. Hij is nu 10 maanden bijna 11 maanden en net een maand bij mij?
En hij is na de trainer terug naar huis gegaan