Slecht etende magere hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 17:56

TS, wat jammer dat je zo fel en enorm uit de hoogte reageert.
Je krijgt hier zoveel goedgebedoelde tips, maar ik snap echt niet waarom je dit topic überhaupt het geopend als je nergens voor open staat.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 17:56

Maar hoe een dier is als pup/puber hoeft toch absoluut niks te zeggen over hoe die in een later levensstadium is? Kijk naar mollige peuters en slungelige pubers die uitgroeien tot normale volwassenen. "Naarlingen" en puppypaarden, of laatbloeiers die tot ruim hun 5e er "net niet" kloppend uitzien.

Je kan ervan vinden wat je wil, maar het is NORMAAL dat dieren niet altijd er precies uitzien zoals de boekjes het beschrijven. Als de dierenarts bevestigt dat er medisch niks aan de hand is, dat hoeft dat verder toch helemaal geen drama te zijn?

Ik snap dat je je aangevallen voelt door de opmerkingen die beweren dat showresultaten voor alles gaan. Volgens mij ben jij helemaal niet zo'n persoon, maar weet je niet goed wat je met een deze "uitzondering" aan moet. En daar is mijn antwoord (en dat van een hoop andere bokkers): helemaal niks, gewoon afwachten :)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 18:26

Rianne1994 schreef:
Opvoeren tegen de leeftijd tja ik heb 5 hondjes in deze leeftijd gehad. Die bleven wellicht 1 week slungelig en dun daarna was het weer oke. Verder dog lovers gold krijg ik volgens mij een proefpakketje van dus die ga ik zeker proberen. Zoals ik zei heb ik alles opgeschreven op een sticky.

Verder vind ik het soms een beetje apart gaan. Plaats een foto van een schraal paard op een slungelige leeftijd en heel bokt valt erover beest moet meer eten. Ik wil mijn hondje wat voller krijgen is dat niet goed...de logica is beetje zoek hoor.

[ Video ]

Dit filmpje heb ik gemaakt van hoe hij eet..

@duhelo: ik heb rauw gehakt geprobeerd.. of bedoel je gewoon blokjes rauw vlees voor honden?

Gehakt is ook weer gemalen, dus bij moeilijke eters kan het niet de correcte textuur zijn. Hier gaat een hele kipfilet of kippenbil er veel brter in dan gemalen kip.
Gewoon eens proberen met verschillende stukjes rauw vlees, voor zon klein hondje kan je het prima bij de slager halen, wat kippenfilet, runderstoofvlees, lamsstukjes, ...

Anonymous86

Re: Slecht etende magere hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-17 18:46

Hele kipfilet durf ik niet aan ivm salmonella heb het wel gekookt geprobeerd.

Verder wbt de reacties dat ik naar reageer dat is wellicht hoe jullie het lezen maar ik heb geen zin om nogmaals dezelfde discussie te krijgen als een paar paginas terug.

En wellicht als het beestje ongelukkig is dan zal hij vast bij de fokker goed eten.
Maar bij de fokker at hij nog slechter dan hier. Verder is hij al vanaf dat hij terug is van die andere trainer mager. Ja dat zal vast de leeftijd zijn. Hij is smal gebouwd maar dan nog is hij gewoon veel te dun. En ik wordt een beetje moe van de "goedbedoelde" reacties dat ik me er maar bij neer moet leggen. Dat doe ik niet dus die reactie is nuttenloos. Alle tips ed doe ik wel wat mee. Maar ik ben klaar met de azijnpissers. Daar is niks uit de hoogte en naar aan. Dat is een reactie die te verwachten valt als je voor van alles wordt uitgemaakt.

Zoals gezegd ga ik verder er niet op in. De serieuze tips noteer ik allemaal en probeer ik tzt allemaal uit.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 18:49

Ik denk dat het ook een beetje is dat, hoe meer aandacht je eraan besteedt, hoe slechter hij eet. Mijn Jack Russell van 8 maanden heeft hetzelfde...Ook aan de magere kant, slecht eten. Bij haar helpt afwisseling gelukkig wel wat.... Maar ik heb zoiets nu van als je niet eet dan eet je niet, bij haar staan ook de hele dag brokken, en soms is dat ineens op, soms staat het er dagen...ik vind het inmiddels best. Ze zal binnenkort wel loops worden en ik gok dat het daarna beter gaat

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-17 18:51

Ik probeer er ook zo min mogelijk aandacht aan te besteden. Ik zet het neer. Maar het baart me zorgen dat hij zo weinig en slecht eet. En me gewoon er bij neerleggen kan ik niet. Want dat is gedaan en dat brak hem op. Het bakje staat in de bench. Daar gaat hij af en toe een hapje halen. Verder bied ik hem soms wat lekkers aan wat hij wel of niet aanneemt. Neemt hij het niet aan dan leg ik het weer weg

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 18:55

Met alle respect, maar de meesten hier hebben jou helemaal nergens voor uitgemaakt.
En als je moe wordt van goedbedoelde reacties kun je maar beter helemaal geen topic meer openen. ;)

Ik trek me terug hier, je ontneemt de zin om mee te denken.
Ik hoop dat het hondje wat rust en ruimte krijgt en dat het dan helemaal vanzelf goed komt, zoals velen hier vermoeden, maar wat blijkbaar niet gezegd mag worden.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 19:15

Palmera schreef:
Met alle respect, maar de meesten hier hebben jou helemaal nergens voor uitgemaakt.
En als je moe wordt van goedbedoelde reacties kun je maar beter helemaal geen topic meer openen. ;)

Ik trek me terug hier, je ontneemt de zin om mee te denken.
Ik hoop dat het hondje wat rust en ruimte krijgt en dat het dan helemaal vanzelf goed komt, zoals velen hier vermoeden, maar wat blijkbaar niet gezegd mag worden.

Ik ben het hier mee eens. Ik vind dat er weinig harde adviezen gegeven worden.
Het beestje is van de fokker, naar de ene trainer en naar jou gegaan in 8 maanden, daarbij een pubertijd en hormonen die opspelen en verschillend voer dat er al geprobeerd is in hele korte tijd. Hondje zal jouw stress erom ook goed aanvoelen. -O-

Maak gewoon een plan, houdt je daaraan en ga niet 10 verschillende dingen in een maand proberen. En laat het idee van het showen gewoon los.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 19:17

Ik heb het filmpje gezien.
Mijn hondje (van mijn eerste reactie in dit topic), dat gaat ongeveer net zo.
Die schuift vaak eerst een tijd met z'n neus over de grond, schuift daarmee het bakje weg door dat gedoe.
Soms begint ie daarna zo te eten en soms loopt ie eerst weer weg, en begint daarna het hele gedoe weer van voren af aan.
Bij hem maakt het niks uit welk voer hij eet, het gaat altijd zo.
Soms gaat het een paar dagen goed, en dan is ie weer een paar dagen aan het schuiven en treuzelen.
Hij heeft ook wel eens zo 1 of 2 dagen helemaal niet gegeten.

Mijn hondje is altijd op de ondergrens van het gewicht geweest, maar nooit echt te mager.
Hij at blijkbaar toch altijd genoeg om het er goed op te doen.
En hij is al bijna 16, dus stokoud en het gedoe met het eten gaat nog altijd precies zo. :+
Alleen tegenwoordig voer ik hem soms met de hand, omdat hij wat warrig is dan en dan echt te weinig eet.

Maar uit noodzaak omdat hij zo oud is en z'n lijfje heel broos wordt, voer ik hem die A/D blikjes bij.
En ook geef ik hem tegenwoordig vaak iets van wat we zelf eten, dan maak ik een schoteltje voor hem klaar, alles wat hij eet is meegenomen. :+

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-17 19:20

Barbet schreef:
Ik heb het filmpje gezien.
Mijn hondje (van mijn eerste reactie in dit topic), dat gaat ongeveer net zo.
Die schuift vaak eerst een tijd met z'n neus over de grond, schuift daarmee het bakje weg door dat gedoe.
Soms begint ie daarna zo te eten en soms loopt ie eerst weer weg, en begint daarna het hele gedoe weer van voren af aan.
Bij hem maakt het niks uit welk voer hij eet, het gaat altijd zo.
Soms gaat het een paar dagen goed, en dan is ie weer een paar dagen aan het schuiven en treuzelen.
Hij heeft ook wel eens zo 1 of 2 dagen helemaal niet gegeten.

Mijn hondje is altijd op de ondergrens van het gewicht geweest, maar nooit echt te mager.
Hij at blijkbaar toch altijd genoeg om het er goed op te doen.
En hij is al bijna 16, dus stokoud en het gedoe met het eten gaat nog altijd precies zo. :+
Alleen tegenwoordig voer ik hem soms met de hand, omdat hij wat warrig is dan en dan echt te weinig eet.

Maar uit noodzaak omdat hij zo oud is en z'n lijfje heel broos wordt, voer ik hem die A/D blikjes bij.
En ook geef ik hem tegenwoordig vaak iets van wat we zelf eten, dan maak ik een schoteltje voor hem klaar, alles wat hij eet is meegenomen. :+

Hij zoekt ook echt de brokjes uit.. ene vind hij niet lekker en andere wel. Stom beest. Maar ik geef nog niet op en tja uiteindelijk geef ik net zo veel om hem als de fokker alleen stop ik er meer moeite in.
Lotgering kreeg hij bij de andere trainer ook dus misschien gaat dat erin

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 19:29

Rianne1994 schreef:
Hij zoekt ook echt de brokjes uit.. ene vind hij niet lekker en andere wel. Stom beest. Maar ik geef nog niet op en tja uiteindelijk geef ik net zo veel om hem als de fokker alleen stop ik er meer moeite in.
Lotgering kreeg hij bij de andere trainer ook dus misschien gaat dat erin

Maar misschien zijn sommige hondjes zo, dat het eten altijd een gedoe blijft, net als met mijn hondje.
Met de natura die hij nu krijgt, dat is er in 3 smaken en in het begin maakte het niet uit welke ik kocht.
Maar nu eet hij het liefst die met kip, de andere smaken is het weer gelijk weglopen, schuiven met z'n neus etc.
Het lijkt nu zo alsof ik mijn hondje heel erg verwend heb, maar dat is helemaal niet zo.
Ik vertel in het kort over een periode van 16 jaar, ha ha :D

Maar als jouw hondje net zo is, dan blijft het eten altijd een 'ding'.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-17 19:41

Ja ben er bang voor maar goed. We kijken gewoon en anders proberen om de hoeveelheid brokken omhoog te krijgen

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 21:20

Je zou frolic nog kunnen proberen. Zijn veel honden gek op.
Slobbersaus is trouwens ook bij de ah te krijgen.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-17 21:28

Ja alleen heeft onze ah het niet. Zowel de xl als de gewone ahs niet. Dus moet even op zoek. Heb al een boodschappen lijstje voor morgen de dierenwinkel en dierenvoeders om te proberen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 21:37

Salmonella hoef je je geen zorgen in te maken, honden zijn daar niet zo gevoelig voor. Als het puur om salmonella op kip gaat kun je ook proberen met rund (zowiezo is rund en lam of geit wat vetter van vlees, kip is magerder dus heeft niet zoveel zin)

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 21:41

Rianne1994 schreef:
Verder leg ik er weinig druk op. Ik vul zn bakje met brokjes en daar doet hij 3 a 4 dagen mee.

Hm, dat zou ik dan niet doen. Hoe langer het voer uit de zak is hoe meer aroma er verloren gaat en juist dat aroma is een groot deel van de smaak. Dus gewoon een dagportie in het bakje (of tweemaal daags een halve dagportie), dan heeft hij tenminste altijd 'verse' brokken.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-17 21:43

Ga ik doen als dit bakje leeg is. Maakt het uit of de zak open is?

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 21:47

Rianne1994 schreef:
Ga ik doen als dit bakje leeg is. Maakt het uit of de zak open is?

Ik weet niet precies wat je bedoelt, maar zodra je de zak opent gaat ook langzaam het aroma verloren. Daarom maak ik zelf de zak altijd heel goed dicht tussendoor, maar elke keer dat je hem opent wordt het voer weer wat minder. Ik haal meestal een emmertje voer voor bijvoorbeeld een week eruit, zak kan daardoor de hele week dichtblijven en in het goed afgesloten emmertje blijft de weekportie ook goed 'vers'. Is dit een beetje wat je bedoelde met je vraag?

Oja, hoe langer de zak open is hoe minder smakelijk de brokken worden dus als je hond maar weinig eet kun je beter een kleine zak kopen dan een (veel voordeliger) grote zak.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-17 22:00

Ik heb een zak meegekregen van de fokker. Die is wel open vandaar mijn vraag. Maar ja dat was inderdaad wat ik bedoelde dankje!

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 22:24

Bij hoeveel verschillende adressen heeft dit hondje nu al gezeten dan? Iklees over een fokker, over jou, over een andere trainer... Misschien heeft ie gewoon ff tijd nodig?

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-17 22:38

Hij is met 8 weken naar de trainer gegaan. Met 5 maanden terug gekomen. Hij is nu 10 maanden bijna 11 maanden en net een maand bij mij?
En hij is na de trainer terug naar huis gegaan

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 22:39

Dus in 10 maanden 4 x verhuizen?
Dat is best heel erg veel....

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-17 22:46

Nou hij ging terug naar huis. Terug naar zn moeder dus vind dat best meevallen. Daar is hij zon half jaar geweest. Nu is hij bij mij omdat hij veranderde in een doodsbange hond.
En behalve het eten doet hij het super.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 22:56

Rianne1994 schreef:
Hij is met 8 weken naar de trainer gegaan. Met 5 maanden terug gekomen. Hij is nu 10 maanden bijna 11 maanden en net een maand bij mij?
En hij is na de trainer terug naar huis gegaan

Ik denk dat je de impact van stress op een hond niet goed inschat. Ik heb even je berichtjes terug gelezen.

Je gaf aan dat het hondje met een half jaar slecht begon te eten en dat hij erg veel stress had omdat er bij de fokker teveel honden waren.
Hierboven geef je aan dat het hondje met 5 maanden terug kwam bij de fokker. Kort daarna is het slechte eten dus begonnen.
Hondje heeft erna nog een verhuizing te verwerken gehad, wat ook stress gegeven zal hebben en toen is er in korte tijd enorm veel geprobeerd met zijn eten.

Je zal het beste met het hondje voor hebben, daar twijfel ik niet aan. Maar ik denk dat dit hondje gewoon even te veel verwerken heeft gehad. Tel daarbij hormonen op die beginnen te spelen rond deze leeftijd en je krijgt een hondje wat niet meer wilt eten. Constant iets anders proberen zal het ook niet beter maken, dus met een lijstje naar de dierenwinkel gaan heeft weinig zin schat ik.

Geef het beestje rust. Probeer de komende dagen af te wegen hoe veel dat hij eet. Verdeel dit over meerdere keren per dag en als dat 2 weken goed gaat, probeer het dan rustig op te bouwen.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-17 22:58

Ik volg hierbij mijn gevoel. En ik zei dat hij bij de trainer goed schijnt te hebben gegeten. Maar toen hij terug kwam bij de fokker had hij ondergewicht. Waarmee ik dus eigenlijk zeg dat ik niet denk dat hij zo goed heeft gegeten daar.
Hij ging weg als goede eter kwam terug als slechte eter.

Misschien schat ik de stress niet goed in maar van wat ik heb gezien viel de stress wel mee en wordt er nu van een mug een olifant gemaakt.