Wat ben ik teleurgesteld in onze dierenarts

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Siesjuh

Re: Wat ben ik teleurgesteld in onze dierenarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 01:48

Ik denk niet zo zeer dat ts per sé korting wilde, aangezien ze het bedrag ook nog ruimschoots gedoneerd heeft. Ik denk dat ze van haar dierenarts die ze al zo lang kent en waar ze haar dieren al zolang laat behandelen iets anders had verwacht (ts, correct me if I'm wrong). Vandaar denk ik ook de topic titel dat ze teleur gesteld is in haar dierenarts. Of die verwachting terecht is of niet, het is haar gevoel erbij. En dat kan een situatie nog wel eens verkleuren. Ik vind sommige reacties dan ook echt onfatsoenlijk en onrespectvol naar ts. Ze heeft nog steeds het katje gevoerd en tam proberen te maken en nu blijkt ook nog eens dat hij het niet gaat redden.

Daarnaast vind ik het best jammer dat ze in Nederland schijnbaar geen potje meer hebben voor dit soort gevallen, tevens gratis castratie op bepaalde dagen in het jaar gebeurd volgens mij niet meer (ik heb voor 2 jaar geïnformeerd voor een vriend die op dat moment aan de grond zat, dus ik weet niet hoe het nu is). Eerlijk gezegd vind ik dat best jammer, want dat houdt mensen met een lager inkomen toch meer tegen om dieren en zwervers te laten castreren en zo komen er alleen nog maar meer zwervers. Tevens zullen ze minder snel met een zwerver naar de dierenarts gaan om het hulp te laten krijgen, want de kans is groot dat deze mensen al een paar weken bezig zijn met oplappen en tam maken (ik vraag me dan ook af hoelang ts het katje al tam had, voordat ze naar de dierenarts kon) zodat ze naar de dierenarts kunnen en dan ook flink gehecht zijn aan het dier. En erger nog, het dier aan hun. Ik denk dat er op deze manier dus ook zorgonthouding in de hand gewerkt wordt.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 02:04

Er zijn wel degelijk nog acties, alleen dan moet je zorgen dat je de fb van je dierenarts geliked hebt of de nieuwsbrief ontvangt.
Hier hadden ze in 2015 geloof ik een castratie-actie dat op vrijdag de 13e alle zwarte katers gecastreerd werden voor €13,- en op valentijnsdag werden alle katers voor €14,- gecastreerd.
Ook hebben ze castratiemaand, krijg je iets van 50% korting op castratie en februari hebben ze gebitsmaand, dan kun je gratis het gebit van je hond/kat laten checken (vaak wel op een bepaalde weekdag) en gebitsbehandelingen zoals renovatie/extractie gaan dan met iets van 10% korting.
Ook voor konijnen hebben ze entingsacties dacht ik.
Dus gewoon goed in de gaten houden, dan kom je vast wel wat tegen.
En mocht je dat nog te duur vinden dan ga je naar dr wooff of de intratuin/ranzijn, daar kun je je hond/kat voor ik dacht €25,- laten enten.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 02:10

Ik had een opvangkitten onder mijn hoede genomen die zwaar verwaardeloosd was met 7 welen. Broodmager, veel te klein en onder de vlooien. Mocht de tweede dag met spoed op een zaterdag naar de dierenarts omdat hij uitgedroogd was. Hij was suf, at niet en was niet zoals een kitten hoort te zijn. Hij kreeg infuus en medicijnen en ik mocht 120 euro aftikken. Eerlijk, dit was het waard. Had hem pas net maar je kan het niet laten leiden. Heb hem uiteindelijk tegen onkosten (dus kosten van DA rekening) herplaatst en heb daarnaast nog een hele hoop uitgegeven aan critical care voer om hem te laten aansterken. Hij is ontzettend opgeknapt in een maand en hij is nu een prachtige en vooral lieve kater.

TS ik vind het top dat je hen overgedragen hebt aan de dierenambulance en je hart is absoluut op de juiste plek. Ik snap ook wel dat zulke extra kosten heel erg zuur zijn als het niet je eigen kat betreft. Nou begrijp ik de dierenarts ook wel maar hij zou ook iets anders kunnen zeggen om je tegemoet te komen. Je kan een dier niet onnodig laten leiden als dierenarts.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 12:20

kainda schreef:
Oei ik vind sommige reacties wel erg hard aankomen.

Misschien is het beter om de volgende keer maar geen zwerfdieren meer aan te halen.
Ik deed/doe dit uit een goed hart.

Bedankt dat jullie mij daar van bewust maken!

Het gaat niet om jou goede daad maar om het feit dat jij je dierenarts zo neer zet terwijl die man gewoon zijn werk doet waarvoor hij betaald wil krijgen. Geheel terecht

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 22:08

Iedereen kan wel zeggen het is mijn dier niet, maar de dierenarts moet ook zijn levensonderhoud betalen. Hij verleend service en daar hangt een prijskaartje aan.

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 12:56

lor1_1984 schreef:
Er zijn wel degelijk nog acties, alleen dan moet je zorgen dat je de fb van je dierenarts geliked hebt of de nieuwsbrief ontvangt.
Hier hadden ze in 2015 geloof ik een castratie-actie dat op vrijdag de 13e alle zwarte katers gecastreerd werden voor €13,- en op valentijnsdag werden alle katers voor €14,- gecastreerd.
Ook hebben ze castratiemaand, krijg je iets van 50% korting op castratie en februari hebben ze gebitsmaand, dan kun je gratis het gebit van je hond/kat laten checken (vaak wel op een bepaalde weekdag) en gebitsbehandelingen zoals renovatie/extractie gaan dan met iets van 10% korting.
Ook voor konijnen hebben ze entingsacties dacht ik.
Dus gewoon goed in de gaten houden, dan kom je vast wel wat tegen.
En mocht je dat nog te duur vinden dan ga je naar dr wooff of de intratuin/ranzijn, daar kun je je hond/kat voor ik dacht €25,- laten enten.

Toen ik dit uitgezocht heb, was er dus helemaal niets. Verschillende dierenartsen benaderd en het asiel (want daar deden ze vaak in het voorjaar een castratie en entings actie. Dat was inmiddels dus allemaal afgeschaft. Maar ik ga je tip over facebook eens bekijken of de vaste dierenarts of eventueel een andere andere dierenarts wel van die acties (weer) heeft.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 18:45

Kan idd wel per praktijk/regio verschillen, de meeste van de hierboven genoemde acties waren bij mijn huidige praktijk en anders andere dierenartsen in de regio maar vaak wel zo voordelig dat je evt benzinekosten er ook nog uithaalt en dan nog goedkoper uit bent dan normaal.