Is het dan echt de goede keuze....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 08:59

Wat een vervelende situaties en vreselijk negatieve reacties. Gelukkig heb jij een oplossing gevonden! Ik hoop voor jou dat het goed uit gaat pakken en ik wens jou natuurlijk heel veel sterkte vandaag! Wij hebben ook een hond van 1,5 uit een ander gezin, wij hebben de hond zelf opgehaald maar hun mogen ons altijd een bericht sturen met vragen en foto's van de hond!

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 10:36

Soms is het idd beter als een hond een nieuw gouden mandje krijgt waar hij de aandacht krijgt die hij verdient. Maar ik zou wel echt wat meer onderzoek doen naar waar hij heen gaat. Zitten zelf ook in dat trainings wereldje en als je ziet hoe ongelooflijk veel en vaak er naar zeer harde dwangmiddelen word gegrepen om de hond zo snel mogelijk op hoog niveau te hebben wat je dus niet op de trainings filmpjes terug ziet.....

Anoniem

Re: Is het dan echt de goede keuze....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 10:49

Ts ik vind het een super beslissing. Vind de reacties dat het onzin is ( dat geen klik en geen tijd ) echt schandalig. Gelukkig hebben die mensen dan wel hun leven helemaal uitgestippeld en weten ze de komende 20 jaar precies van dag tot dag wat er gaat gebeuren.. Sjongejonge..

Ik ben van mening dat je een klik wel of niet hebt, een band zou je inderdaad tijd voor moeten investeren maar een klik moet er zijn. Punt. Als je er ook nog eens geen fijn gevoel bij hebt en er zelfs door gebeten wordt, weet je dat het een goede keuze is.

En ook het verhaaltje dat 'geen tijd' onzin zou zijn... Onzin.. Situaties kunnen veranderen.. ik had 2 jaar geleden ook ruim de tijd voor een hond (of paard) en had geen kind ingeplanned voor de komende tig jaar. Maar ben nu toch moeder en nu is er écht geen tijd voor een hond of paard. Maar dat kan dus iedereen overkomen. Wat had je dan moeten doen.. Aan moeten houden tot het écht niet anders kan? Wie wordt daar beter van?

TS, ik vind dat je een topkeuze hebt gemaakt. En tuurlijk mag je daar best verdriet op hebben, want je hebt er wél voor gezorgd. Maar ergens voor zorgen betekent ook dat je soms een keuze moet maken waarbij het belang van de hond voorop staat.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 10:51

Ik zou de hond wel brengen zodat je kan zien waar hij terecht komt.
Maar ja, wat doe je als het je tegenvalt, neem je je hond dan weer mee?

Daarbij is de omgeving waar de hond terecht komt minder belangrijk, dan hoe zijn baasje met hem zal omgaan.
En dat blijft een gok, dat kun je niet voorspellen of het zo goed is als het nu overkomt.
Een hond heeft meer aan een fijne baas die veel met hem doet, dan aan een mooi huis met een tuin.

Maar als je hond daar blijft, zou ik niet meer op bezoek gaan om bij de hond te kijken.

Wat heb je daaraan, je hond moet zich hechten aan z'n nieuwe baas en hij zal misschien elke keer onzeker worden als hij jullie weer ziet en hem daar weer laten.
Je doet jezelf er misschien een plezier mee, maar je hond absoluut niet.
Misschien over lange tijd, als je hond daar echt geaard is en aan z'n eigenaar is gehecht.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 11:03

mvdbijl schreef:
Waarom vraag je het stamboek of een stichting niet mee te zoeken of de fokker? dan kom je denk ik ook bij wat betrouwbaardere mensen en meer door dachtte reacties dan facebook.

Hebben jullie wel goed over dit ras nagedacht? het zijn hele pittige honden die veel tijd kosten en zeer goede opvoeding nodig hebben van mensen die sterk in hun schoenen staan.

Als hij gebeten heeft zou ik hem eerst laten testen of bij een asiel brengen waar ze met hem aan het werk gaan. Je kan zo dier vind ik niet zomaar plaatsen..

Er is geen stamboek want het is een kruising.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 13:38

Op bezoek gaan zou ik ook niet doen. Na mijn scheiding draaide de honden altijd een paar dagen piepend in het rond bij mijn ex wanneer ik op bezoek was geweest...
De hond doe je er geen plezier mee, die snapt niets van dat hij niet met zijn baas mee naar huis mag.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 13:44

Och, dat hangt er helemaal van af. Mijn eerste hond nam ik over van de eigenaar van de stal waar ik destijds mijn paarden had staan. Hij heeft geen enkele interesse getoond in zijn vorige eigenaar, hoewel we hem uiteraard vaak ontmoetten.

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 14:24

xxcleeoo schreef:
Wat een vervelende situaties en vreselijk negatieve reacties. Gelukkig heb jij een oplossing gevonden! Ik hoop voor jou dat het goed uit gaat pakken en ik wens jou natuurlijk heel veel sterkte vandaag! Wij hebben ook een hond van 1,5 uit een ander gezin, wij hebben de hond zelf opgehaald maar hun mogen ons altijd een bericht sturen met vragen en foto's van de hond!

Ik vindt het zeer negatief dat men ondoordacht dieren aanschaft en met krokodillentranen het dier de deur weer wijst.
Dat is zeer negatief voor het dier. En dat is nou het enige dat voor mij telt.

Dat TS moet janken om de negatieve reacties doet me nou helemaal niets.
Sterker nog, ik hoop dat door dit negatieve gezeik van mij en vele anderen hier, ze bij een volgende aankoop/aanschaf 10x beter nadenkt voor ze weer een pup aanschaft, en al helemaal, vervolgens weer in de verkoop zet.

Ik lees net ook dat het een fout geweest kan zijn waar ze van geleerd heeft.
Nou, een pijnlijke fout dan. Niet voor haar maar voor de hond. Deze is er namelijk de dupe van.
Voor zeker dit ras is het niet goed om van hand tot hand te gaan.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 14:39

Toen mijn yaro 6 maanden was kwam zijn vader in het asiel terecht. Puur omdat mijn ouders zijn vader niets vonden en ik nog bij mijn ouders woonde is yaro bij mij gebleven. Voor mezelf had ik hem zo "omgeruild" ik had niets met hem vergeleken wat ik had met zijn pa! Mij was verzekerd dat zijn pa nooit weg zou gaan bij zijn baas anders had ik gelijk daar voor gegaan. Scheelt wel dat ik zijn pa al lang kende en vaak op gehaald heb met de dierenambu en net zo vaak kwam hij zelf naar het asiel om aan de poort te blaffen of hij er in mocht hahaha.

Uiteindelijk is het hier goed gekomen hoor!! Yaro is mijn kameraad mijn makker mijn alles! Maar heeft lang geduurt eer we echt een band kregen ;) huidige pup had ik al een band mee voor hij in huis kwam dat is echt heel apart voor mij.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 16:31

jes_sira schreef:
Ik vindt het zeer negatief dat men ondoordacht dieren aanschaft en met krokodillentranen het dier de deur weer wijst.

Sterker nog, ik hoop dat door dit negatieve gezeik van mij en vele anderen hier, ze bij een volgende aankoop/aanschaf 10x beter nadenkt voor ze weer een pup aanschaft, en al helemaal, vervolgens weer in de verkoop zet.

Nou, een pijnlijke fout dan. Niet voor haar maar voor de hond. Deze is er namelijk de dupe van.

Wat is het nut ervan om iemand aan het einde van het topic nog op zo'n nare manier na te trappen?

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 16:58

Jennyj01 schreef:
jes_sira schreef:

Wat is het nut ervan om iemand aan het einde van het topic nog op zo'n nare manier na te trappen?

Wat is daar nu natrappen aan? Dat is gewoon de waarheid.
Ik kan me vinden in die post. Bezint vooralleer ge begint.

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 17:35

"De" waarheid bestaat niet :-)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 17:38

jes_sira schreef:

Hoezo "krokodillentranen" jij kan niet bepalen of TS echt verdrietig is of niet!?

Ik snap het idee niet zo goed om nog even de les te wijzen.
Nog even dat vingertje... Alsof jij beter bent dan een ander.
Alsof jij nooit een foute beslissing hebt gemaakt; of dingen altijd lopen zoals jij dat had bedacht.

Al mijn dieren zijn 2de hands (ohh nee ik lieg, 1 konijn heb ik met 7 weken gekregen... oh nee, dat is ook 2de hands)... en nee ze hebben geen trauma, niks negatiefs overgehouden van hun verhuizing/verandering.

Ik heb regelmatig honden tijdelijk opgevangen omdat ze accuut weg moesten en de tijd genomen om een plekje voor ze te zoeken.
En echt nooit rare dingen meegemaakt. Wel een x een hond terug omdat het niet ging.
Maar dat was de combinatie tussen karakter hond en de woonomgeving van die mensen.

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 17:51

Hoi TS,

Ik wil je gewoon even sterkte wensen met het vertrek van je hondje.
Soms gaan dingen anders dan je verwacht, en dan kan je niet alles voorkomen.Oordelen over jou keuze kan/wil ik niet. Hoop dat de hond zijn plekje vindt bij deze man, dat komt iedereen in deze situatie ten goede.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 18:10

Heb je de hond nu zelf gebracht uiteindelijk? En wat was je indruk van het nieuwe huis? :)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 18:12

Sorry hoor maar degenen met die rare reacties hebben die wel eens een pup opgevoed of uberhaupt een hond gehad?
Hier 3 volwassen herplaatsers. Vanaf minuut 1 draaien ze gewoon mee in het leven hier. Geen zielige honden die "rouwen" maar gewoon onderzoeken waar ben ik nu en wie geeft mij eten??
De honden die hier vanaf pup zijn (ook 3) weet ik zeker dan bij herplaatsing gewoon door gaan met leven. Alles is anders? Oke dan is alles anders....
Nu ook een pup erbij. Nu een week. Hij gaat net zo makkelijk met mij mee als met de oppas. Echter geeft een ander hem aandacht en wat lekkers dan gaat hij zo met die ander mee.

Ik bedoel maar het zijn honden en geen mensen. Ze leven in het nu en niet in wat ze hadden. Ze kijken niet terug ze kijken niet vooruit. Ze doen het met wat ze aangeboden krijgen. Zeker een beetje sociale jonge hond is zo gewend aan nieuw huis. Zeker als men daar met zijn karakter veel beter overweg kan en hem veel beter kunnen geven wat hij nodig heeft!

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 18:26

dierenfan schreef:
Sorry hoor maar degenen met die rare reacties hebben die wel eens een pup opgevoed of uberhaupt een hond gehad?
Hier 3 volwassen herplaatsers. Vanaf minuut 1 draaien ze gewoon mee in het leven hier. Geen zielige honden die "rouwen" maar gewoon onderzoeken waar ben ik nu en wie geeft mij eten??
De honden die hier vanaf pup zijn (ook 3) weet ik zeker dan bij herplaatsing gewoon door gaan met leven. Alles is anders? Oke dan is alles anders....
Nu ook een pup erbij. Nu een week. Hij gaat net zo makkelijk met mij mee als met de oppas. Echter geeft een ander hem aandacht en wat lekkers dan gaat hij zo met die ander mee.

Ik bedoel maar het zijn honden en geen mensen. Ze leven in het nu en niet in wat ze hadden. Ze kijken niet terug ze kijken niet vooruit. Ze doen het met wat ze aangeboden krijgen. Zeker een beetje sociale jonge hond is zo gewend aan nieuw huis. Zeker als men daar met zijn karakter veel beter overweg kan en hem veel beter kunnen geven wat hij nodig heeft!

Precies. Ik heb nu een logé in huis en die vindt mij na drie dagen al een God :')
Ik ken overigens wel twee honden waarbij het niet goed zal gaan/gaat, waarschijnlijk omdat ze al zo vaak herplaatst zijn. Dit zijn wel honden met een triest verleden.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 18:29

dierenfan schreef:

jup mijn jonge hand was 4 maanden oud en wij waren haar 4e thuis. eeste maand erg veel problmen om gehad. mijn oude hond moest een weekje uit longeren bij mijn tante (die ze kent) en toch beet ze iedereen daar. ik kom erg veel in het asiel. ik heb honden werkelijk kapot zien gaan door een herplaatsing. liefste honden bij vorige eigenaars, in het asiel na een tijdje ook lief, maar een niewe thuissituatie? nee dat ging niet, mensne aanvallen, niet willen eten etc...
Dus zeggen dat het ene hond niets kan maken, nee dat kan je niet zomaar. er zullen altijd hondne zijn die het niets kan schelen, maar anderen...

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 18:39

Als eerste vind ik dat een hond voor het leven word aangeschaft maar er kunnen natuurlijk altijd Dingen zijn waardoor dat niet mogelijk is. Al kan ik me dat niet echt vorstellen en zou een oplossing zoeken.

Maar toch heb ik respect voor de keuze. In het belang voor de hond. Beter nu als dan er ernstigere Problemen optreden.

Wat betreft geen click. Dat kan. Hebben hier 7 honden waarvan ik met 1 echt geen click had. Mijn man wilde haar perse voor de Sport. Nu train ik met Haar en zijn we een echt Team geworden

Snorkel8Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 18:46

Wat fijn ts dat het is gelukt om een baasje te vinden!

En voor alle betweters: ik heb ook een herplaatser, oke een chihuahua zonder gedragsproblemen maar ze houd niet van kinderen. Toen ik zwanger raakte heb ik met mijn moeder de afspraak gemaakt dat als het niet gaat met mijn hondje en onze kleine dat ze naar mij moeder gaat.

Ondanks dat ik onwijs gek op haar ben en zij op mij, en ondanks dat ik weet dat het haar heel veel verdriet zou doen laat ik njet mijn kindje door haar bijten. Nu gaat het toevallig echt super goed tussen mijn zoontje en haar dus hoeft het gelukkig niet.

Ik wil alleen maar aangeven dat er gewoon situaties zijn waarbij het soms gewoon de beste keuze is. Dus voordat iedereen allemaal aannames doet kun je ook wat begrip tonen voor iemand. Je wilt On beest toch ook niet weg laten kwijnen omdat he hem nog eenmaal tot zijn dood moet houden...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 19:03

Zoe_97 schreef:
dierenfan schreef:

jup mijn jonge hand was 4 maanden oud en wij waren haar 4e thuis. eeste maand erg veel problmen om gehad. mijn oude hond moest een weekje uit longeren bij mijn tante (die ze kent) en toch beet ze iedereen daar. ik kom erg veel in het asiel. ik heb honden werkelijk kapot zien gaan door een herplaatsing. liefste honden bij vorige eigenaars, in het asiel na een tijdje ook lief, maar een niewe thuissituatie? nee dat ging niet, mensne aanvallen, niet willen eten etc...
Dus zeggen dat het ene hond niets kan maken, nee dat kan je niet zomaar. er zullen altijd hondne zijn die het niets kan schelen, maar anderen...

Ik denk dan niet dat het goede alternatief is (zoals bij TS) om de hond dan maar te houden. Ik heb ook in een asiel gewerkt en ongeacht de hond gaat het veelal toch het beste bij mensen die 1) ervaring hebben met het ras 2) weten waar ze aan beginnen en dit ook met toewijding, tijd en geduld aanpakken 3) weten wat de hond nodig heeft (of dit goed kunnen inschatten). Die honden zie je nooit meer terug omdat ze het super doen bij hun nieuwe baas :j Heb bijv een Anatolische herder meegemaakt die al 3x teruggebracht was omdat hij gewoon niet met andere honden kon en te sterk was voor de meeste eigenaren. Uiteindelijk kwam hij terecht bij een rasliefhebber die een terrein met garageboxen had waar de hond de hele dag mocht waken. Dat was zijn ideale plek: een taak overdag en 's avonds een aai van de baas. Zette je hem in een gezinswoning dan sloopte hij binnen een paar dagen alle meubels en zat hij constant te jammeren.
Een vergelijkbaar verhaal met een kruising die in beslag was genomen door de DB bij een verslaafde. Geen slecht karakter maar absoluut geen respect voor een meerdere. Die is geplaatst bij een vrij dominante hond die hem goed op zijn plaats hield. Ook hij zat daar perfect. :) En ook na meerdere malen terug te zijn gebracht.

Wat ik probeer te zeggen is dat een perfecte plek minstens zo belangrijk is als een baas voor het leven. En op een slechte plek vind ik die tweede per definitie minder belangrijk. Daarnaast: moet jij je eens indenken dat je verplicht samen moest leven met iemand die je eigenlijk niet mag, op een plek waar je ongelukkig bent... En als je dan word verplaatst, dan zit je daarna misschien een week in de stress omdat je de plek niet kent, maar uiteindelijk ben je daar blijer dan eerst :)

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 19:12

dierenfan schreef:

Volgens mij heb ik geen rare reactie geplaatst, maar wil toch even reageren. ;)

Ik heb dus wel een herplaatser gehad die door het diverse malen herplaatsen sociaal onmogelijk was. Dus ja, het is "maar" een hond, en geen mens, maar dat wil niet zeggen dat het in alle gevallen goed gaat. Denk dat er genoeg honden in het asiel zitten voor wie dit geldt.
In mijn geval ging het om een hond die 5x herplaatst was, en ik hoop voor TS dat haar hond een blijvend adres heeft gevonden en het goed gaat. Maar mocht de beste man toch besluiten om de hond door te verkopen, dan worden de kansen wel steeds kleiner.
Dus nee, honden zijn geen mensen, maar het is ook niet zo dat er nooit problemen kunnen ontstaan door het herplaatsen.

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 19:17

oh bah wat een nare reacties, een huisdier ( en ook een paard ) heb je voor je plezier, als dat niet werkt is het toch geen wereldramp om dat toe te geven ??? ik vind het dapper van TS dat ze dat zelf inziet, en ja dat is verdrietig. maar vaak beter voor mens en dier.

je zal toch een vent hebben die je niet past he :+ , die kan je toch ook wegdoen, inruilen weet ik veel. t leven is te kort om je niet gelukkig te voelen hoor :D

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 19:34

Ieder mens,dier en situatie zijn weer anders.Ts heeft haar best gedaan voor de hond.Als iets niet gaat dan gaat het gewoon niet.En zo'n jonge hond die van een moeilijk ras is, die kun je beter overplaatsen voor er ernstige ongelukken mee gebeuren, wat kan als hij zijn eigenaar gaat domineren.Ik hoop dat hij nu een fijn tehuis heeft gevonden!

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 20:38

Ik ben diegene die altijd het hardst schreeuwde dat dieren voor het leven zijn. Totdat ik jaren geleden mijn eerste herplaatser in huis kreeg.
Het arme dier was echt compleet van slag. O.a. door een slechte socialisatie en gebrek aan kennis van het ras van de vorige eigenaresse.
Uiteindelijk veranderde ze van een hoopje ellende in een hele stabiele en betrouwbare hond. Ik heb nog nooit een hond gehad de ik zoveel vertrouwde.

Daarna nog meerdere herplaatsers in huis gehad met gedrags problemen. O.a. ook zoals bij TS. Happen naar de baas en naar andere mensen.

Ik ben terug gekomen van mijn "geschreeuw" dat een dier voor het leven is.
Als ik zie hoe sommige honden opknappen bij een ander baasje... En ik geloof ook echt dat er tussen sommige baasjes en honden geen match is.

TS, het zal heel moeilijk voor je zijn, maar soms is het gewoon beter.
Ik hoop dat je een goed blijvend thuis hebt gevonden voor je hond.