Ben je het met bepaalde voorwaarden niet eens en vallen die niet te bespreken, wees dan eerlijk en zie er vanaf.
Andersom zou je dat ook niet op prijs stellen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Shirley schreef:Kom op, iets lachend ondertekenen en vervolgens weggooien is willens en wetens de boel gewoon platweg belazeren!
Ben je het met bepaalde voorwaarden niet eens en vallen die niet te bespreken, wees dan eerlijk en zie er vanaf.
elenaMM77 schreef:Shirley schreef:Kom op, iets lachend ondertekenen en vervolgens weggooien is willens en wetens de boel gewoon platweg belazeren!
doen alsof je een rechtsgeldig document laat ondertekeningen waarop mensen het dier eerst gratis moeten aanbieden bij jou als fokker waardoor mensen het gevoel hebben dat dat blijkbaar zo moet volgens de wet, is niet de boel belazeren?
Shirley schreef:Nee, inderdaad.
Doe ze wel voor minder weg als ik er een goed gevoel bij heb, maar dat staat totaal los van het bod dus.
Jij bent een mooie: geld aannemen en dan nog eisen stellen over de kwaliteit van leven van het betrokken dier!
Beestje is dan ook van de sheik, al maakt hij er een muts van, zijn dier...
elenaMM77 schreef:fijn dat we elkaar begrijpen Jis.
En ik begrijp het standpunt van fokkers echt wel..
en mede uit respect voor dat standpunt onderteken ik het ook gewoon want het geeft de fokker een gevoel van zekerheid dat alles goedkomt met hun fokproduct.
als het puntje bij het paaltje komt, dan moet ik op zo'n moment bekijken wat in het belang van mijn huisdier (of heel reel, van mijn beurs zolang het het belang van het dier niet schaadt) wat de beste optie is.. Dat kan zijn dat ik mij tot de fokker went, voor hulp bij het vinden van een nieuw adres (maar dan wel van mijn huis uit, want met zo'n dier leuren en dan meerdere keren verhuizen vind ik niets), of ik vind zelf een prima stekje voor hem en dan laat ik het een fokker even weten, eventueel met gegevens van de nieuwe baas als de nieuwe baas daarmee instemt.Shirley schreef:Nee, inderdaad.
Doe ze wel voor minder weg als ik er een goed gevoel bij heb, maar dat staat totaal los van het bod dus.
Jij bent een mooie: geld aannemen en dan nog eisen stellen over de kwaliteit van leven van het betrokken dier!
Beestje is dan ook van de sheik, al maakt hij er een muts van, zijn dier...
lol shirley.. dat bedoel ik dus niet.. ik probeer zoveel mogelijk mijzelf vooraf te verzekeren dat het dier een goed leven krijgt.. daarna laat ik het los.. iemand die een dier van mij koopt, koopt het zonder voorwaarden.. Als hij er een muts van maakt, dan zou ik balen, maar het is zijn goed recht.. Net zoals een fokker als het erop aankomt het nakijken heeft als ik van mijn duur gekochte dier een prachtig zadelbontje zou maken bij wijze van spreken (zoekt vast dekking voor de zekerheid, ik zweer je dat doe ik niet, zelfs geen wanten)
miss_lizje schreef:Ik blijf het apart vinden dat wanneer het om een kat gaat van een fokker dat een contract met naar de wet gekeken vreemde voorwaarden als normaal wordt gezien. Terwijl met paarden iedereen vele malen makkelijker over eventuele rare voorwaarden zo van tafel schuift.
Duhelo schreef:Elena: Waarom lees je enkel de dingen dat je wil lezen? Er wordt nu al meerdere keren aangegeven dat het zo in het contract staat, maar dat de meeste fokkers geen probleem hebben om in overleg te herplaatsen...
Bij mij is het gewoon heel simpel, er wordt akkoord gegaan met mijn voorwaarden, wil de klant dat niet dan krijgt die geen kitten. Als het dier moet herplaatst worden moet er worden overlegd met mij en kijken we samen voor een oplossing, ofwel naar een ander gezin ofwel terug naar mij. Wederom, financieel aspect zien we dan wel. (na een jaar herplaatsen omdat het karakter niet bij de eigenaar past, of omdat ze hem beu zijn, dan betaal ik er niet voor, een dier kies je voor het leven ... Herplaatsen wegens financiele problemen, gezondheid of andere omstandigheden door onmacht, dan is dat uiteraard een ander verhaal. Maar het belangrijkste is dat het dier een goed tehuis krijgt en dat ik ze niet uit het oog verlies.)