Mijn maatje heeft heel veel duimpjes nodig.... niertumor

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Re: Mijn maatje heeft heel veel duimpjes nodig.... niertumor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 11:40

Wat moet dat fijn zijn Sec
Gewoon goed piesen :)
En het eten komt zo te lezen ook wel goed
Zo net na een toch best wel pittige ingreep mag je je als hondenvent toch best een beetje sneu voelen en comfort dood willen ;)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 11:43

Wat een heerlijke manier om de dag te beginnen *\o/*

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 11:49

*\%/* *\%/* *\%/*

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-16 11:55

Sonja_vR schreef:
Zo net na een toch best wel pittige ingreep mag je je als hondenvent toch best een beetje sneu voelen en comfort dood willen ;)

>;) >;)
:D :+ :')

Moest ff 3x lezen, haha. Maar idd, comfort food. Zal hem mac and cheese maken :9k

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 12:26

Goed nieuws!!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 21:25

Wat fijn! Voor jullie allemaal emotioneel toch?

Wij hebben eens een hond gehad die van de heimwee amper plaste en heel veel vocht vast hield.. Eenmaal thuis heeft ze enorme plassen gedaan.
Misschien had hij dat ook een beetje?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-16 21:47

Nee, ik denk dat hij zich daar gewoon zo'n 24uur heeft zitten opnaaien. En dan gaat hij hijgen. En van de stress en het hijgen krijgt hij dorst, gaat hij zich nog minder lekker voelen, nog meer stress. En toen de autorit er ook nog eens bij, autorijden geeft bij hem ook een hoop opwinding. Normaal positief, maar ik denk zomaar dat dat nu niet zo was met een gestresst lijf, pijn, dorst... dan ontstaat er een vicieuze cirkel waar hij niet uit komt zolang hij niet op een plek is waar hij tot rust kan komen.
Nu hij thuis is voelt hij zich zoveel beter gelukkig. Achteraf (en voor een volgende keer die hopelijk nooit komt) moet ik dit gewoon goed bespreken met Utrecht als hij daar moet blijven. Dan moeten ze iets rustgevends geven misschien en zeker niet meer midden door de drukke avondspits 2 uur met zo'n hond in de auto stappen, terwijl je zelf emotioneel en gestresst bent. We hebben dat zelf gewoon echt onderschat hoe hij er aan toe zou zijn. Maar dat is achteraf.

En feit dat de urine nu helder is, is omdat die nier er uit is, hij had hiervoor constant last van hematurie door die beschadigde nier.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-16 15:36

Vandaag was Sinterklaas langs geweest, die natuurlijk gehoord had dat er wat kilootjes bij moesten. Hij snapte er alleen niks van, dus zijn grote zus mocht even helpen uitpakken <:) :+:

en ja, ze was lichtelijk overenthousiast. DOOD aan het inpakpapier :=

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 16:00

secricible schreef:
Sonja_vR schreef:

>;) >;)
:D :+ :')

Moest ff 3x lezen, haha. Maar idd, comfort food. Zal hem mac and cheese maken :9k

O dear lord
En dan ook echt serieus niet gezien hebben ... Kan ik deze op de autocorrect afschuiven aub :=

Mac and cheese with loads of Ham please

Grote zus is een goeie hulp zie ik wel

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-16 16:08

:') :') :')

En ja, meestal wel. Maar ze wil ook heel graag spelen. Ruw spelen als het kan en dat mag niet. Arme meid. Is ze eindelijk weer blij en goed in haar vel, mag ze niet spelen

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 16:38

<3 lief! Lekker op eten dat lekkers. Wat ziet hij er helder en actief uit na zo'n heftige operatie!

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 16:43

Ah wat lief!!! ❤️❤️❤️

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 16:44

En waren ze ook nog een beetje blij met het cadeautje zelf? :D

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 16:58

Lief! <3

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-16 17:18

Hannanas schreef:
<3 lief! Lekker op eten dat lekkers. Wat ziet hij er helder en actief uit na zo'n heftige operatie!

Het wisselt een beetje. Ene moment beter dan het andere.

Shirley schreef:
En waren ze ook nog een beetje blij met het cadeautje zelf? :D

Eten is altijd goed :+

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 14:22

Hoe gaat het nu met hem??

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-16 14:33

Nou, eigenlijk wel goed geloof ik. Vanochtend lag hij languit in zijn mand te slapen, voor het eerst sinds vrijdag.
Ik vind hem buiten heel happy, krijgt ook alweer streken. Binnen vind ik hem nog een beetje stilletjes, hij zondert zich redelijk af en gewoon mwah. Maar denk de oorzaak ondertussen wel te hebben, namelijk dat stomme rompertje (medical pet shirt) wat hem grandioos irriteert, dat was na castratie ook.
Morgen ben ik de hele dag thuis, dan ga ik hem eens lekker uit doen en kijken hoe hij dan in huis is.

Daarnaast krijgt hij nog aardige hoeveelheden tramadol, wat ook het gedrag wel wat verandert. Die zou ik gisteren voor het laatst gegeven moeten hebben, maar ik vind het zo snel... Dus vandaag geen omeprazol meer gegeven maar nog wel tramadol en die stop ik ook morgen zodat ik er bij ben en alsnog kan geven als hij pijnlijk lijkt.

Utrecht nog steeds niet gebeld, denk donderdag of vrijdag. Maar ben er nog steeds niet mee bezig, maak me er niet druk om. Wat komt, dat komt straks, maar daar heb ik iig grip op als het slecht nieuws is. Dan kan ik rustig afscheid nemen en hem langzaam minder zien worden totdat het genoeg is. In plaats van een vrolijke blije hond afleveren en niks terug krijgen. Voelt toch anders.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 14:40

Fijn dat hij beter lijkt te gaan!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 14:45

Wat fijn om te lezen!! O, dat zou hier ook NIETS wezen, zo'n shirt (of wat dan ook om/aan hun lichaam :+ ).......Hoe lang moet hij die nog aan?

Hoe gedraagt zijn 'zus' zich nu om hem heen??

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-16 14:59

nee, maar een kap is nog zieliger haha, dus dit is wel het beste van de slechtste. Hij zit er ook verder niet aan, maar vindt het toch niks om hem zo los te laten lopen.

Sumiko is ongelooflijk uitgelaten de laatste dagen. Echt zo vrolijk heb ik haar heel lang niet meer gezien. Dat levert wat wrijving op :+ Sensei heeft namelijk echt helemaal geen interesse om te spelen nog, gisteren rende hij eigenlijk voor het eerst weer richting de tuinkamer (waar ze lag te slapen) toen we thuis kwamen, maar dat was het ook wel. Vooral buiten kan Sum ineens gek worden en haar broer ineens van achteren aanvallen *\%/* dus als ik haar dan halverwege blokkeer is er diepe belediging -O-
Verder weet ze niet zo goed wat ze met hem moet, hij is volgens mij gewoon vooral heel saai en niet interessant. Dus kruipt ze maar bij ons op de bank als we thuis zijn >;) Stomme saaie broer zie je haar dan denken. En stomme baasjes die zelfs nee zeggen als ze alleen maar aan zijn buik wil ruiken.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 19:30

Misschien wil ze hem alleen maar opvrolijken -O-

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-16 21:48

Ja tis goed met haar :o spelen gaat hier niet heel zachtzinnig normaal gesproken dus ga het niet afwachten :')
Zal mrgen paar fotos maken van de monsters <3

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 21:52

Ja, leuk!

Had trouwens nog een tipje gegeven in een ander topic, maar dat is helaas op slot gegaan...

Citaat:
secricible schreef:
Ik lees even mee, die hurtta ziet er wel super uit.
Ik zit een beetje in dubio. Onze kerel heeft een operatie gehad en is daardoor behoorlijk mager en flink geschoren (volledige buik en stukken vd poten plus een vierkant op de rug). Het is een akita, dus echt wel lekker warm, maar met al die gaten in zijn vacht en ook geen isolatievet toch soms wat kouwig. Hij draagt nu nog een rompertje maar die gaat ergens deze week uit dus dan is de vraag of hij het hiet nog kouder krijgt. We lopen nu alleen een snel rondje buiten, maar als hij straks een beetje is opgeknapt hoop ik toch weer echt te wandelen met hem en dan is die vacht nog niet aangegroeid.
Ik zou het liefst iets hebben dat de buik warm houdt en de rest niet, maar dat is vrij onmogelijk denk ik zo :+ die dekjes zijn iig sowieso niet geschikt hier. Ik volg even mee!

Citaat:
Een kinder t-shirt van de Zeeman en daar een warme buiklap van bijvoorbeeld een fleece sjaal aannaaien geen optie?
Dan blijft het wel op z'n plek en is de rug redelijk koel.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-16 21:57

Ja, die zag ik, heel erg bedankt! Stond bij dat hij heel kort op slot was dus dacht zal daar reageren ;)
Weet nog niet of dat ideaal worst, ben ook niet zo handig :o maar zou wel optie zijn, denk dat die hurtta jasjes te warm zijn...

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 21:58

Wat fijn dat het goed gaat met je schatjes!

Hoe veel is er geschoren?