Mankeert Klaaz iets? Hartruis, schildklier?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fleurtjeuh

Re: Mankeert Klaaz iets? Hartruis, schildklier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 14:26

Hmmm hij is inderdaad aan het knijpen bij het uitademen.
Heeft hij iets voor vochtafdrijving gekregen?
En weten ze wat voor parasiet voor de bronchitis heeft gezorgd?

Wordt klaaz regelmatig ontwormt en ontvlooit? En met welke middelen?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 14:49

Poeh zowat alles dat je opnoemt doet me heel erg denken aan Sjorsie, mijn grijze katertje dat ik kreeg toen ik 9 jaar oud was.

Die had ook van die verontrustende dingen met raar zwaar / snel ademen, ook wel eens een soort aanval, héél erg bedeesd zijn en weinig muziek er in weet je wel...allemaal dingen die een ander niet opvallen maar waar je je erg zorgen over maakt en die heel ongemakkelijk en op een diep niveua heel alarmerend aanvoelen als het je eigenste katertje betreft :(:)

Ook de DA mee platgelopen en aangedrongen op meer onderzoek. Maar werd steeds afgewimpeld met nee hoor alles is goed, en van de zenuwen bij ons gaan er wel meer raar ademen. Ik steeds gezegd dat hij het thuis ook doet, dat er echt iets niet goed is en ik graag meer onderzoek wilde en dat ik het geen enkel probleem vond als dat 1 en ander ging kosten maar dat ik gewoon wilde weten wat er scheeld emet het diertje!

En toen is er met veel hangen en wurgen nog bloedonderzoek gedaan maar nee hoor ook toen was alles weer goed en geen enkele reden om verder te onderzoeken.

Een dag of 3 daarna kwam hij niet eens meer aanlopen 's ochtends voor een melkvel van de koffiemelk die hij af en toe wel eens kreeg en waar hij normaal een moord voor deed. Ik roepen maar nergens Sjorsie....tot hij ging mauwen vanaf een stoel onder de eettafel.

Daar kwam hij niet eens vanaf en toen ik hem hielp door zijn voorpootjes naar beneden te strekken....blubberde die hele kat naar beneden. Achterkant verlamd. Pootjes ijskoud en wit ipv. roze.

Uiteraard op een zaterdag dus onze eigen DA was dicht, snel kliniek gebeld paar dorpen verder en daar konden we meteen terecht. Kat in de auto bij moeder op schoot en ik rijden naar de kliniek.

Was een vreselijk nare rit, kat van die grote harde mauw-schreeuwen van de pijn. Daar kort onderzocht en meteen besloten in te slapen want zijn achterlijfje was aan het afsterven en beestje verging van de pijn, die wilden we niet langer laten lijden |(

Daar zeiden ze nog dat het niet bestond dat er een paar dagen eerder niks aan de hand was.
Maarja wat koop je daarvoor -O-

Wat het precies was weet ik nog steeds niet, maar blijkbaar een probleem in de circulatie dus toch iets van hart of een bloedprop ofzo denk ik.... maar die was dus ook al een jaar niet meer zichzelf en steeds meer teruggetrokken en minder leven in de brouwerij. Ook niet meer springen enzo.

Hij is 11 jaar geworden.

Huidige poezen zijn ook 11 en ik hou mijn hart vast, vooral de kater is een zorgenkindje met zijn hartruisje en ik word al misselijk als ik er aan denk dat daarbij hetzelfde gebeurd...dat geschreeuw onderweg was echt vreselijk, dat je dat arme dier niet kan helpen en de DA hem zo hebben laten barsten... heb ook echt spijt dat ik niet nog naar een kliniek ben geweest met het beestje maar je bent jong en naïef en denkt dat de dierenarts het wel zal weten.... en dat het dan toch wel gewoon de leeftijd zal zijn zeker.... -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 15:50

fleurtjeuh schreef:
Hmmm hij is inderdaad aan het knijpen bij het uitademen.
Heeft hij iets voor vochtafdrijving gekregen?
En weten ze wat voor parasiet voor de bronchitis heeft gezorgd?

Wordt klaaz regelmatig ontwormt en ontvlooit? En met welke middelen?

De da kon enkel vertellen dat ze denken dat hij of een parasitaire bronchitis heeft, of een astmatische vorm. Hij weet het dus niet zeker. Ze hebben een spoeling gedaan van de longen, zou je dat doen moeten zien? Hij heeft geen vochtafdrijvers gehad, omdat dat volgens de da niet nodig was.
Vlooien heeft hij niet :P ontwormen doen we ook eigenlijk niet, omdat hij enkel af en toe in onze tuin komt.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 16:18

Arme Klaaz, ik hoop dat erachter komen wat er precies aan de hand is, beterschap voor je bloterik!

Die foto met Klaaz op je rug, zoals hij kijkt, geweldig!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 16:42

Heel veel beterschap voor je blote man!
Ontwormen kan wel handig zijn trouwens... sommige parasieten kunnen ook via vogelontlasting in je tuin komen en soms zelfs via onze schoenen als die het snel genoeg op pikt.
Ontvlooien doen wij ook nooit :')
Die vlooien houden niet van kale landschappen :+
Hopelijk komen ze er snel achter welke behandeling het beste aan sluit op zijn situatie.
Een hartruisje is vervelend, maar hoeft ook geen gevolgen te hebben... de brit van mijn moeder is er 22 mee geworden en die had een flinke ruis met lekkende klep.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 16:47

Oh god, nee tuurlijk heeft hij geen vlooien :o?
Blondt en ziek zullen we maar zeggen...

Ontwormen kan verstandig zijn, sommige wormsoorten migreren door het lijf en komen daarbij ook door de longen heen.
Hoest hij wel eens? Sporadisch? Dagelijks? Meerdere keren per dag?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 16:50

De kat van een vriendin van mij heeft ook parasitaire bronchitis gehad en die is door de dierenarts in een zuurstofkooi geplaatst (die was ook echt heel ziek). Hij knapte er echt onwijs van op! Heeft er wel een aantal dagen in gezeten trouwens.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 16:56

fleurtjeuh schreef:
Oh god, nee tuurlijk heeft hij geen vlooien :o?

Ach, het kan hoor! Ik ken een Sphinx met wat plukjes haar en juist daarin zaten toch nog vlooien :') Je verwacht het niet..

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 17:29

Oh nee, wat erg! Sterkte met Klaaz ... <3

Enjoy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 13:56

Is zijn ontlasting onderzocht ook op longwormen? En zo ja als het parasitair is, heeft hij dan iets gekregen tegen die parasieten?

Wat is nu het plan van de arts?
Vind hem op het filmpje inderdaad nog steeds raar ademen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 14:03

Nee dat is niet onderzocht.
Hij heeft idd nu medicatie tegen de parasieten, incl ab en nog een pil om de longen rustig te krijgen.
Hij knapt nog steeds verder op, was gisteren al weer heerlijk aan het rondscheuren door de kamer :D *\o/*

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 14:04

Joolien schreef:
Nee dat is niet onderzocht.
Hij heeft idd nu medicatie tegen de parasieten, incl ab en nog een pil om de longen rustig te krijgen.
Hij knapt nog steeds verder op, was gisteren al weer heerlijk aan het rondscheuren door de kamer :D *\o/*

Dat gaat de goede kant dus op met Klaaz. :D

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 15:53

Dat is mooi nieuws Jolien, hopelijk zet het zo door en heb je straks je oude Klaaz weer terug.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 20:47

Mooi :j
Het is altijd helemaal niks als je kale baby's ziek zijn :D

Enjoy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 16:34

Joepie! Go Klaaz! Dat klinkt al een stuk beter hoor.
Wat kun je je toch zorgen maken om die beestjes he? Helemaal bij katten, die laten bijkant niks merken tot het ongeveer godsgruwelijk mis is... Hier ook een zwarte van bijna 12, gaan vrijdag voor vaccinatie, tja doe er toch maar een pre-anesthetisch onderzoekje bij, want hij drinkt wel veel laatste tijd. Maar ja ook meer binnen, dan buiten, dus misschien valt het mij gewoon wat meer op. Heb 1 keer meegemaakt met mijn andere kat, en dan ben ik paraveterinair nota bene, die nadat wij thuis kwamen van een avondje uit eten, ineens van de stoel op de grond springt, braakt, urine en ontlasting laat lopen. Torenhoge nierwaardes en kalium. Die at dus nog gewoon, was alleen ietsje slomer die dag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 16:40

Ja pff. Maar wel donders gelachen de afgelopen dagen. Heb een nieuw holletje voor hem meegenomen en hij is er niet uit weg te slaan :P Maar dat moet wel even, want ik moet zien hoe hij ademt.
Hij ademt nog steeds niet top, maar hij trekt niet meer zo erg. Maar ben er nog niet helemaal gerust op.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 15:34

Klaaz is aan het einde van de kuur nog steeds niet zichzelf. Gisteravond was hij ook erg benauwd. Nu moeten we beginnen met een kuur tegen astmatische bronchitis, maar dat moet met een masker. En nu schrik ik toch wel even hoe duur dat is -O- Dat masker kost 122 euro. Medicatie ervoor kost 40 euro. Begrijp me niet verkeerd, ik heb alles voor hem over, maar het wordt wel een dure grap zo...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 15:38

Dieren bij de da kosten altijd klauwen met geld, helaas, weet er alles van. Is zijn bloeddruk ook gemeten??

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 15:56

Jemig... past een baby-ventilatie masker niet? Die zijn een stuk goedkoper bij de apotheek?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 15:59

Mm daar ga ik eens langs Chantal om te vragen. Ik heb m inmiddels al voor 40 euro minder gevonden. Maar er zullen toch ook mensen zijn die zo'n ding hebben liggen maar niet meer gebruiken?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 16:01

ja lijkt mij wel, misschien in zo'n zoekgroep op facebook zoeken oid?
Mijn merrie had een keer pufjes nodig... moest ik toen ook met een baby geval doen en 1 neusgat dicht... het echte paarden geval was 150 euro duurder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 16:05

bigone schreef:
Dieren bij de da kosten altijd klauwen met geld, helaas, weet er alles van. Is zijn bloeddruk ook gemeten??

Bloeddruk is ook gemeten ja, die is nu goed :)

Heb al een oproep geplaatst in de sphynxgroep, maar anders kijk ik even verder. Ik ga zo ook even bij de apotheek kijken.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 16:05

Klote, Jolien... Ik zag je berichtje al voorbij komen op de lovers-groep. Heb niet echt advies voor je. Hopelijk krabbelt die knapperd weer op... :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 22:15

Dank je Chiave :) Ik heb iemand gevonden waar ik de aerokat van kan lenen. Werd me toch afgeraden om een babymasker te gebruiken en uiteindelijk zijn die ook nog zo 30 euro. :=

Enjoy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 11:14

Aan de gang met flixotide?
Rustig aan met eraan laten wennen ook.
En fijn dat je er 1 hebt kunnen lenen.
Wel echt balen dat het nog niet is opgeknapt.

Just checking:
Roken jullie in huis of hebben jullie sterke geurdingen in huis? (Van die dingen die je in t stopcontact doet of wierook oid?)