Ongevraagd aaien

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 17:12

Ik denk dat iedereen wel tolerant is ten opzichte van een misstap tijdens het leerproces. Maar er bestaat ook nog zoiets als hardleers. Mensen en honden die het gewoon niet willen leren. Daar ben ik echt minder tolerant mee.

palousa_boy

Re: Ongevraagd aaien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 17:24

Mijn ridgeback had het niet zo op vreemden die in de buurt kwamen, laat staan aaien. Die hield de mensen dus zelf wel op afstand.

Mijn boerenfox is precies tegenovergesteld, die springt nog net niet bij iedereen in de auto

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 18:08

Ik ben tolerant. Echt wel. Maar als er keer op keer, ZONDER te vragen op af wordt gestapt. Houd het een keer op met tolerant zijn. Waarom zou ik tolerant moeten zijn, mijn hond "moeten" opvoeden (Dat is ze al... :roll: ) maar hoeven die ouders dat niet te doen?

Even, er zijn dus wel kindjes die het vragen, dan zeg ik inderdaad dat het goed is dat ze het vragen, want dit hondje kan niet goed met kleine kinderen.
Snappen ze dan ook vaak wel en gaan weer verder met wat ze aan het doen waren.

Over maxicosi induiken, er staat bijna, ik laat/liet haar nooit zelf zo op kinderen afgaan. Wel is ze met mijn ex meegegaan naar school in haar pupperiode, heeft daar op een hele rustige manier kennis gemaakt met kinderen van een jaar of 9. Ging heel goed, ze vond ze dus ook echt wel leuk tot ik denk een jar terug ongeveer, na meerdere ervaringen dat er ineens een kind boven "hangt", direct aait, luidruchtig is..

Als het een labrador was geweest, hadden mensen zelf wel meer afstand gehouden. Maar ze is schattig klein, en dan heb ik er ook nog eens 2 die er bijna hetzelfde uitzien dus het is al snel (zelfs door volwassen) aawwhhhh kijk nou!!

Afbeelding

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 22:25

Ach god. Bij deze zou ik er zelf ook niet van kunnen afblijven hoor, wat een liefies!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 22:42

Vandaag voor het eerst een vrouw die (toen mijn pup enthousiast op haar af denderde en ik haar corrigeerde) vroeg; "Mag ze geaaid worden?"

Waarop mijn antwoord was; "Ze mag absoluut geaaid worden, ze mag alleen niet springen!"

Ik had de ruimte om de pup op de grond te houden, pup kreeg aandacht en mevrouw kon even knuffelen. Perfect! +:)+

Goner

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 22:45

Tja, al die hondjes zien er zo aaibaar uit.
Haha bij mijn eigen hond begon een keer iemand te fluiten en te roepen, ik heb hem toen maar even verteld dat mijn hondje bijt.. Hij wist niet hoe snel die weg moest wezen.

Mensen die zomaar je hond aaien, tja, verschrikkelijk. Hoe lastig kan het zijn om het even te vragen? Kleine moeite volgens mij.

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 10:53

Dat fluiten en roepen had ik laatst! Heel apart. Ik was op een stuk grasveld ergens afgelegen, waar veel vissers komen. Er zat een stelletje op een picknicktafel en ik was met de honden en de werpstok aan het spelen, uit hun buurt zodat ze er geen last van hadden. Elke keer dat ik de bal hun richting op gooide begonnen ze dus te roepen en te fluiten om de honden te lokken. Gelukkig luisterden de honden naar mij, niet naar hen, dus kwamen ze elke keer braaf terug. Nu had ik ze los lopen, dus konden ze er van uit gaan dat ze lief zijn. Maar ergens vond ik het toch irritant. Ze kunnen ook naar me toe komen ipv mijn honden bij me weg te lokken.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 11:08

Ik heb alleen de beginpost gelezen.

Ik merk dus dat juist de kinderen het vaak eerst vragen voor ze de hond aaien, maar dat de volwassenen opeens naast hem op de grond liggen te knuffelen met hem.

Toen hij pup was, was het echt heel erg. Ik kon niet normaal over straat :oo Helaas is hij hierdoor zo enthousiast geworden dat hij nu vaak (probeer het hem wel af te leren, maar gaat lastig) nog heel enthousiast wordt als hij mensen tegenkomt (en dat gebeurd natuurlijk heel vaak :') ). Dat is niet altijd even leuk zegmaar.

Ik heb ook wel eens een boos iemand gehad toen ik zei dat ik niet wilde dat hij geaaid werd (ik was aan het proberen om hem weer normaal te laten reageren op mensen). Die heeft me serieus uitgescholden voor vanalles en nog wat :wow: