Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Jis_ schreef:Hoezo denken? Kleine honden zijn ook kwetsbaarder. Heb de mijne prima opgevoed en wordt daarnaast ook vertroeteld maar een grote mond geven naar andere honden wordt gecorrigeerd.
Denk dat het allemaal aardig gelijk op gaat wat betreft wel of geen opvoeding grote honden en kleinere honden maar het is altijd het handigst om tegen het andere aan te schoppen dan bij het eigen eens goed in de spiegel te kijken. Of het is maar net wat je eigen ervaring toevallig is geweest waardoor mensen een soort van partij trekken.
Picasso schreef:Duhelo; het is vragen om problemen... Deze kruisingen komen ook in handen van mensen die minder kaas gegeten hebben van dit soort dieren en hun natuurlijke instincten. Hetzelfde geldt voor de Staffords en vergelijkbare rassen. Kan de hond niks aan doen, maar is wel een potentieel gevaar. En eerlijk is eerlijk (heus niet altijd maar in vele gevallen wel) belanden de Stafford en zijn vergelijkbare 'broeders' in handen van een bepaald type mens.... Gevaarlijke uitspraak, dat realiseer ik me, maar de praktijk wijst het vaak wel uit. Daarnaast (en dit heb ik al eerder gezegd; is een beetje offtopic) zie je de modegrillen; een paar jaar geleden was de Ridgeback zeer geliefd onder de paardenmensen en zijn er veel honden in handen gekomen van niet bekwame opvoeders met alle gevolgen van dien. Als deze mensen een Labrador hadden genomen was het nog steeds niet goed gegaan maar dat soort honden richten nou eenmaal minder schade toe dan een Ridgeback of dito ras.
Myfairytale schreef:Ik heb een Amerikaanse Bulldog en 2 kruising Staffords, alle 3 uit het asiel.
Zij lopen wel aangelijnd, maar ik durf ze bija niet meer uit te laten vanwege alle andere loslopende honden! Hoe moet ik 2 of 3 honden beschermen tegen andere loslopende honden?
Duhelo schreef:Doe je ze gewoon deze muilkorf aan:
wedden dat niemand hun hond dichtbij laat.
https://www.google.be/search?q=werewolf ... QIIf3tM%3A
Duhelo schreef:Doe je ze gewoon deze muilkorf aan:
wedden dat niemand hun hond dichtbij laat.
https://www.google.be/search?q=werewolf ... QIIf3tM%3A
Ann99 schreef:Tja. Bij mijn moeder thuis hebben we een natuurgebied en daar hebben we een (niet afgesproken) regel dat als je zelf niet wil dat de honden naar jou honden toe komen dat je ze zelf aan de lijn doet. Dan weet de ander dat ook en diegene doet ook zijn/haar hond aan de lijn of als het een heel goed opgevoede hond is zorgt diegene er gewoon voor dat de hond ook echt niet in de buurt komt.
Als je dat nu eens probeert? Je gaat zelf stil staan op het moment dat je een andere hond en baas ziet. Je laat je honden langs je zitten en doet ze aan de lijn. Let goed op de andere baas wat diegene gaat doen en geef zo nodig een vriendelijk gebaar. Meestal doet de ander de hond dan ook wel aan de lijn. Ze zijn dan namelijk bang dat jouw hond gevaarlijk is. Jij weet voor jezelf wat je echte reden is dat je de hond aan de lijn doet.
Mijn moeder heeft ook op het moment een stafford-kruising en ik heb een wolfshond kruising gehad en die konden ook niet met alle honden even goed overweg. Ik denk niet dat je jezelf te druk moet maken dat je de krantenkoppen gaat halen omdat je eigen hond een snauw geeft. Deed ik ook nooit, en er is nooit iets ernstigs gebeurd.
higgins schreef:Myfairytale schreef:Ik heb een Amerikaanse Bulldog en 2 kruising Staffords, alle 3 uit het asiel.
Zij lopen wel aangelijnd, maar ik durf ze bija niet meer uit te laten vanwege alle andere loslopende honden! Hoe moet ik 2 of 3 honden beschermen tegen andere loslopende honden?
Is dit een optie voor je?
Misschien zorgen eigenaren dan wel dat ze hun hond bij zich houden....
[ Afbeelding ]
higgins schreef:Myfairytale schreef:Ik heb een Amerikaanse Bulldog en 2 kruising Staffords, alle 3 uit het asiel.
Is dit een optie voor je?
Misschien zorgen eigenaren dan wel dat ze hun hond bij zich houden....
[ Afbeelding ]
Resistance schreef:Ik hou ontzettend van dieren. Ook van honden. Daarom vind ik het ook zo jammer dat de hond erop aan wordt gekeken als de baas te kort schiet in de opvoeding; hondlief kan daar weinig aan doen. Ik heb er ook een hekel aan als ik ergens loop (zonder hond) en er weer zo'n beest op me af komt denderen om vervolgens hijgend tegen me op te springen en zo ongeveer in mijn gezicht begint te likken.
xMaxxiee schreef:Praat me er niet van
Onze hond houdt ook totaal niet van andere honden. Maar kan wel heerlijk los lopen, geniet ze ook echt van. Loopt in een cirkel van zo'n 5 tot 10 meter om me heen in de losloop gebieden. Maar iedere keer wordt ze omver gesprongen door een enthousiaste familiehond. En daar is ze gewoon níét van gediend. Ze wil jagen, snuffelen, rennen. Sociaal contact heeft ze geen behoefte aan in het bos.
Ik denk dat veel mensen het vooral belangrijk vinden dat de hond binneshuis luistert en in het bos laten ze de hond lekker doen wat ie wil. Maar als het dan mis gaat ligt het niet aan hun hond hoor, neuh
AmyJamess schreef:Jis_ schreef:Hoezo denken? Kleine honden zijn ook kwetsbaarder. Heb de mijne prima opgevoed en wordt daarnaast ook vertroeteld maar een grote mond geven naar andere honden wordt gecorrigeerd.
Denk dat het allemaal aardig gelijk op gaat wat betreft wel of geen opvoeding grote honden en kleinere honden maar het is altijd het handigst om tegen het andere aan te schoppen dan bij het eigen eens goed in de spiegel te kijken. Of het is maar net wat je eigen ervaring toevallig is geweest waardoor mensen een soort van partij trekken.
Ik wil niet zeggen dat alle mensen met kleine honden zo zijn,sorry als het verkeerd omschreven is. ik ken hondjes die prima opgevoed zijn.
Maar waarschijnlijk stoor ik me daar meer aan.
Mizora schreef:Grote onopgevoede honden worden ook vaker weggedaan of komen niet verder dan de achtertuin na enige tijd. Een kleine onopgevoede hond kan men (tegen)houden en is dus minder een probleem om mee te wandelen.
Daarnaast zijn de grote terriërs (op de pitbull-achtigen na) niet zo populair omdat het lastig op te voeden honden zijn. Terwijl de kleine terriërs juist wel populair zijn omdat ze niet bang zijn en willen waken.