Kat binnen houden of naar buiten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe houd jij je kat?

Mijn kat zit alleen binnen
91 (23%)
Mijn kat kan zowel naar buiten als naar binnen ( overal )
177 (45%)
Mijn kat kan binnen en buiten alleen in eigen tuin
125 (31%)

Totaal aantal stemmen: 393

KPet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 11:25

Hier momenteel twee katten die binnen zitten, maaarrrrrrr....

Ik ben voor katten buiten. Een aantal jaar geleden hebben we zelfs een driepoot buiten gehad. Beestje was aan komen lopen (boerderij), we hebben haar geadopteerd en vervolgens betaald om haar pootje te laten amputeren toen ze op een avondje met een bungelende achterpoot thuis kwam. De dierenarts gaf ons aan dat we haar beter binnen konden houden, maar in haar hersteltijd van de operatie werd ze doodongelukkig thuis. Dus weer naar buiten. Mevrouw driepoot heeft daar nog anderhalf jaar vrolijk lopen bomen klimmen en muizen vangen en ja, toen werd ze weer aangereden. Maar liever dat dan 15 jaar opsluiten. Onze huidige katten zullen na de komende verhuizing ook weer naar buiten gaan, vinden ze geweldig!

Ik denk ook dat er een verschil zit tussen huiskatten en functionele katten zeg maar. Ik ben gek op mijn katten en was dat ook op driepoot, maar het zijn muizenjagers. Dan zijn ze in hun element en doen ze waar ze goed in zijn. Het zijn voor mij geen huisdieren. Misschien is dat ook waar het verschil zit in deze discussie. Katten zijn voor mij wat de koe voor de boer is. Een boer is gek op zijn koeien, en heeft zijn favorieten, maar hij heeft ze in de eerste plaats voor de melk. Maakt dat dat hij minder om zijn koeien geeft of minder goed voor ze zorgt? Nee, natuurlijk niet.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 07:54

Ik blijf de sotuatie kat fascinerend vinden, dat dier heeft echt een unieke positie in de nederlandse (en wellicht west-europese?) samenleving en die situatie kun je op geen enkele manier vertalen naar een ander dier. Om de 1 of andere manier is het het enige dier waar je als baas 0 verantwoordelijkheid hoeft te hebben voor je dier en andere die troep van jou dier moeten opruimen. En dan betaal je als honden-eigenaar nota bene belasting.
Alle argumentrn over "zo'n dier hoort buiten" zijn m.i. Zo kortzinnig als maar kan en gewoon een excuus. Honden horen ook buiten en paarden en geiten. Gek genoeg vind daar niemand het normaal als je paarden na een uurtje rijden aan het begin van het erf loslaat en de straat op laat banjeren, hopend dat hij nog terugkomt.
En dan de hele discussies over wie de eigenaar is, anderen mogen ze niet voeren, niet in huis nemen enz enz... Heisa als katten in het jachtseizoen loslopen en jagers somehow moeten zien te ontcijferen of ze te maken hebben met een verdwaalde huiskat of een ander dier want ohwee als hij zich vergist.

Ik kan er werkelijk waar met mijn verstand niet bij waarom de positie van de kat niet is ingeband nadat katten huisdieren werden in een woonwijk ipv ongediertejager op een boerderij. Ik neem iig niet de verantwoordelijkheid voor andermans dier. Er lopen honden in mijn tuin, als die kat er ook loopt heeft kat pech als hij niet hard genoeg rent. Het feit dat ik niet in mijn tuin kan werken zonder mijn handen vol kattenstront te hebben kan ik helaas niet voorkomen dankzij andermans beesten. Maar als hondeneigenaar moet ik wel een hoop geld betalen om zelf mijn hondenpoep op te moeten ruimen. Waanzin....

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 08:18

ik heb altijd mijn katten buiten gehad. Ze hadden de beschikking over een kattenluik, dus kwamen binnen wanneer ze wilden. Ik ben ook altijd een zwaar voorstander geweest van katten naar buiten en heb altijd mijn zus een beetje veroordeeld omdat ze haar katten binnenhield.

en nu.... heb ik 2 perzen (gekregen van iemand die er niet meer voor kon zorgen) en die laat ik echt niet naar buiten. Buiten dat ze de buitenwereld niet snappen (zijn bij de vorige eigenaar ook niet buiten geweest, ze zijn nu 5), zijn ze ook een beetje dom en zullen ze zeker doodgereden of gestolen worden..
Omdat ik niet helemaal van het buiten af wil stappen, heb ik op marktplaats een kennel gekocht en daar een kattenren van gemaakt.

ik ben nu , vooral als ik weer eens een buurtkat uit mijn tuin jaag, volledig omgeslagen en vind ik eigenlijk dat iedereen zijn katten op zijn eigen erf moet houden.

maralyn

Re: Kat binnen houden of naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 08:51

Secricible... bam... precies zoals ik het ook vind!!!!

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 08:58

Ik heb een middelgroot terras overspannen met een net zodat de katten niet weg kunnen. De kattinnen zijn gechipt en gesteriliseerd, de kater is wel al gecastreerd maar wordt nu in november gechipt als we zijn inentingen gaan laten zetten. Een van de kattinnen gaat nu ook nooit meer naar de DA enkel in nood omdat dit gewoon te stressvol is voor haar.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 09:16

Wij hebben de katten binnen zitten. Maar als er een mogelijkheid was om ze naar buiten te laten, hadden we dit misschien wel gedaan.

Onze ene kat is namelijk te dik en het enigste wat ze nu doet is liggen. Laten afvallen is dus vrijwel onmogelijk. Deze kat ging vroeger wel naar buiten, maar vocht toen vaak (denken we). Ze is twee keer aan haar staart geopereerd omdat ze daar een ontstoken wondje had door het vechten.

Sinds ze binnen zit is ze een stuk relaxter geworden en zit ze beter in haar vel.

Ik snap trouwens beide kanten wel. Je zou eigenlijk geen last moeten hebben van andermans dieren, maar ik ben ook van mening dat een kat lekker buiten moet kunnen lopen. Daarbij, wat willen we dan nog meer gaan verbieden? Moeten de vogels ook maar allemaal gevangen worden en in kooitjes (want die poepen ook en eten de appels en bessen uit de tuin). Ik vind het leuk dat die dieren lekker buiten kunnen en heb er persoonlijk geen last van, dat hoort toch een stukje bij de "natuur".

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 09:52

Als je geen dieren wilt aanrijden moet je geen auto rijden.. Want er zijn zat wilde dieren die je daardoor ook kunt aanrijden. Schattige babyhertjes, misschien zelfs ontsnapte katten die normaal wel binnen gehouden worden.

Ik vind het beter om een kat binnen de omheining van je tuin te houden maar ik kan me er ook niet druk om maken als mensen er voor kiezen om hun kat los te laten lopen. Katten lopen al duizenden jaren los om onze huizen heen en het hoort er gewoon bij vind ik. Het is niet de loslopende kat die de boosdoener is maar de auto's die er opeens bij zijn gekomen. Moet alles dan maar wijken voor die alles verpestende blikken op wielen?

Je loopt wel een groot risico om je dier kwijt te raken. Hier in Zwolle zie ik echt veel aanplakbiljetten met vermiste katten. Maar ook veel vermiste honden die ergens van geschrokken of ontsnapt zijn. Een kat die je binnen houdt kan net zo goed ontsnappen, ze zijn zo snel! Als ze eenmaal weten hoe ze langs je benen naar buiten kunnen racen hou ze dan nog maar eens tegen. Of als je visite krijgt.. Kleine kinderen bijvoorbeeld. Een dikke lome raskat zou nog wel gaan om binnen te houden maar de Europese korthaar is over het algemeen een heel ander type kat die veel meer vrijheid in zijn genen heeft zitten.

Ik heb zelf geen kat en twijfel over wat ik zou doen. Hier in de buurt rijden auto's langzaam en zijn de straten smal. Er lopen echt zo veel katten, bijna ieder huis heeft er wel één of meer. Dus bang dat de buren overlast er van krijgen ben ik niet. Ook lopen er veel kleine kinderen door de straten dus iedereen weet hier wel dat je op moet passen. Het is een woonwijk dus alleen bewoners en visite komen hier. Ook heb ik nog geen aanplakbiljetten gevonden in deze buurt overigens terwijl je dat eigenlijk wel zou verwachten.

Maar om zeker te weten dat je kat niets overkomt kan je hem beter binnen houden en je tuin omheinen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 09:55

Wat een wanargument. Een vogel heeft geen eigenaar en dus ook niemand die de verantwoordelijkheid hoort te nemen voor dat dier. Dan is het dus de verantwoordelijkheid van de tuineigenaar om zijn tuin af te sluiten voor vogels als je daar last van hebt. Een kat heeft een eigenaar en dus is het de taak van de eigenaar de verantwoordelijkheid te nemen voor dat dier. En niet andersom. En hetzelfde voor Marloez, de boel omdraaien (als je niet iemands kat wil aanrijden moet je maar niet autorijden :') ), dat is echt drogredeneren. Honden hebben ook jaren los gelopen: goedemorgen, newsfact, de wereld moderniseert, we leven niet meer duizenden jaren geleden en dat is ook geen argument om iets dat krom is recht te trekken.
Idem: laat ze maar naar buiten en accepteer dat ze kwijt kunnen raken, ze kunnen binnen ook langs je heen glippen. Dat argument gaat echt alleen voor katten op. Bij honden let ik gewoon op datbze niet in de gang zijn als ik de voordeur open doe. En als ik een paard uit de wei haal let ik op de stroomdraad en waar de andere paarden zijn. "Ik laat de draad voortaan wel open, als ik hem dicht doe kunnen ze ook langs me heen glippen :') :j " maar bij een kat is het ineens een volstrekt logische reden om ze dan maar gewoon buiten te laten lopen. Tjeetje, jij doet je voordeur ook niet op slot, want ze kunnen dan ook nog steeds inbreken? Beter maar gewoon de sleutel in het slot laten zitten.

Nogmaals: ik gooi mijn paarden na het rijden ook niet de straat op en zeg dan tegen mijn buurman wiens voortuin plat gelopen wordt "tja, moet je maar een stroomdraad om je voortuin zetten, een paard is nou eenmaal gemaakt om rond te lopen"
Laatst bijgewerkt door secricible op 02-09-16 10:00, in het totaal 2 keer bewerkt

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 09:58

secricible schreef:
Nogmaals: ik gooi mijn paarden na het rijden ook niet de straat op en zeg dan tegen mijn buurman wiens voortuin plat gelopen wordt "tja, moet je maar een stroomdraad om je voortuin zetten, een paard is nou eenmaal gemaakt om rond te lopen"

Ik zie het al voor me :Y)
Zal best leuk zijn een random paard in je voortuin :j

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 10:02

Ik vind het dus juist zo raar dat er hier paarden en honden vergeleken worden met katten. Honden lagen ook vroeger over het algemeen aan de ketting en liepen niet zo maar los. Ja, misschien die kleine rattenvangertjes, maar een hond die overlast zou kunnen veroorzaken ging gewoon aan de ketting. En paarden idem dito, die hebben nooit los mogen lopen behalve dan in een omheinde wei.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 10:03

niet hele topic gelezen, maar ik snap ook niet waarom katten zomaar buiten lopen. mijn kat mag enkel in de tuin. voor 30 euro bij vancraenenbroek een stroommachine'tje en een rolletje draad op de kop getikt. een uurtje werk en de kat kan veilig in de tuin.
Waarom ten eerste je kat zomar blootstellen aan al die gevaren, een kind leer je wat ze in bepaalde situaties moeten doen, een kat niet. En dan nog waarom andere mensen last bezorgen van je huisdier. je hond zijn kakjes raap je ooi op, maar een kat mag overal in ieders tuin gaan poepen. Gewoon lekker tuin afsluiten en poeslief kan zonder gevaar en zonder iemand tot last te zijn buiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 10:06

Loopt nu ook een interessant topic op bb, bokker is haar kat al een jaar kwijt, zit ie nu bij de buren een paar straten verder. Die mensen zien hem als die van hun. Dat vind ik dan ook dubbel, als je wilt dat je je kat niet kwijtraakt, houd m dan bij je...

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 10:09

Als antwoord op je vraag: ik heb de luxe dat wij in een achterafstraatje wonen, met heeeeel veeeeeel natuur om ons heen en amper verkeer. De weg achter ons huis langs is zo smal dat, als je een tegenligger tegenkomt, één van jullie achteruit moet om een passeerplek te vinden. We wonen tegen het bos aan en aan het begin van een heuvel met alleen maar weilanden.

Hiervoor woonden we op een flat en zat hij binnen. Toen was onze kat niet zo te pruimen, hij was dan ook jong en speels en had gewoon teveel energie. Wat een opluchting voor ons allemaal, dat hij hier lekker eruit kon!

Uit zichzelf meld hij zich elke ochtend tijdens het ontbijt en gaat dan op de bank liggen slapen. 'S avonds weer naar buiten.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 10:14

Marloez schreef:
Ik vind het dus juist zo raar dat er hier paarden en honden vergeleken worden met katten. Honden lagen ook vroeger over het algemeen aan de ketting en liepen niet zo maar los. Ja, misschien die kleine rattenvangertjes, maar een hond die overlast zou kunnen veroorzaken ging gewoon aan de ketting. En paarden idem dito, die hebben nooit los mogen lopen behalve dan in een omheinde wei.

Dat zeg ik, katten hebben op 1 of andere reden een eigen postie verwoven. Maar de tijd dat dat nodig was (als rattenvanger op de boerderij en de stad) is lang geleden al verdwenen, zeker in de stad en woonwijken. De functie van de kat is verwoven tot excuus om je verantwoordelijkheid niet te hoeven nemen.
Een hond was bedoelt om mensen van je erf te weren en ze in hun benen te bijten. Maar blijkbaar hebben we ons daarbij wel gerealiseerd dat die functie tegewoordig niet meer nodig is en hebben we dat bijgeschaafd naar onze moderne tijd. Bij katten blijven we hangen in de middeleeuwen.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 10:18

Mijn kat zit binnen, dit omdat het een britse korthaar is en ik geen zin heb om mijn kat kwijt te raken! :) Plus, hij vind het dood eng buiten, hij mag wel eens aan een tuigje in de tuin enzo maar als er dan een geluid komt, dan rent hij gelijk naar binnen :')

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 10:25

Soms maak je een keuze. Na 8 jaar binnen en de laatste tijd dood ongelukkig, ze vochten en niet een klein gevecht maar het ging er flink aan toe. Katten dus moeten scheiden waardoor beide een kleine leefomgeving hebben, om de beurt in de woonkamer. Nu sinds een paar weken buiten ja het risico is er dat er iets gebeurd, maar ze lopen nu samen buiten zonder gevechten. Overigens hebben mijn buren weinig last van ze want ze zijn zo gewend aan de bak dat ze, zodra ze binnen zijn gelijk gaan poepen

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 10:26

Wij hebben een hele en halve pers

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 10:28

Secrible: ik doelde met de vogels meer op waar je je allemaal wel niet aan kan ergeren. Een kat is een kat en poept, een vogel poept ook, waarom kan je het van de een wel hebben en van de ander niet? Alleen omdat de een een eigenaar heeft? Er zijn trouwens ook heel veel duiven en vogels die buiten rondvliegen en een eigenaar hebben.

Maargoed, zoals ik al zei, ik snap beide kanten wel.
Die functies die je nu als laatste noemt hebben ze nog steeds. In mijn omgeving in ieder geval wel hoor. Zowel de hond als de kat. De hond qordt nog steeds gebruikt als waakhond of rattenvanger en de kat ook als ongediertebestrijder.

Katten kunnen over het algemeen gewoon nog goed overweg in de wijken en met het verkeer. Honden zijn wat dat betreft volgensmij gewoon minder "slim". Daar zouden echt veel ongelukken door gebeuren. Honden kunnen trouwens ook veel groter worden dan de kat. Dus als er dan een botsing is, dan zou die veel ernstiger kunnen zijn voor de inzittenden van de auto. Dat zou ook nog mee kunnen wegen.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 10:35

secricible schreef:
Dat zeg ik, katten hebben op 1 of andere reden een eigen postie verwoven. Maar de tijd dat dat nodig was (als rattenvanger op de boerderij en de stad) is lang geleden al verdwenen, zeker in de stad en woonwijken. De functie van de kat is verwoven tot excuus om je verantwoordelijkheid niet te hoeven nemen.
Een hond was bedoelt om mensen van je erf te weren en ze in hun benen te bijten. Maar blijkbaar hebben we ons daarbij wel gerealiseerd dat die functie tegewoordig niet meer nodig is en hebben we dat bijgeschaafd naar onze moderne tijd. Bij katten blijven we hangen in de middeleeuwen.

Honden worden nog steeds gehouden als huis en tuin bewakers.. Katten nog altijd om muizen en ratten te vangen.. Misschien niet bij iedereen maar ze worden er nog altijd voor gehouden. Ik heb mijn hond toendertijd oa aangeschaft omdat ik maar alleen was en me veiliger voelde met een hond aan m'n zijde.

Als er op stal geen katten waren geweest was het er een ware muizenplaag geworden. Ik denk in ons schuurtje ook, je ziet er al af en toe een muis lopen en met het hooi en stro dat ik er bewaar zou het wel een mooi muizenfeestje geworden zijn als er niet zo veel katten rond liepen.

Ik zie nu net de kat van de buren over de schutting paraderen.. Ik word er altijd blij van en vind het wel gezellig! :D

Ik ben blij dat de mensen hier in de buurt zich niet zo druk maken om katten. Waar je je al niet over op kunt winden zeg. :(:) Mijn zus heeft in haar tuin steeds jonge katjes van de buren lopen en zodra ze vervelend zijn (eten pakken van tafel of in de tuin poepen) zet ze er gewoon de plantenspuit op. Zo leren ze er ook meteen wat van en hoeven ze niet binnen gehouden te worden. Iedereen blij en mijn zus kan zich er niet boos om maken.

De kat is een eigenzinnig dier dat beter in staat is voor zichzelf te zorgen dan honden, konijnen, paarden, noem-maar-op en ik denk dat hij daarom al die tijd nog vrij rond kan lopen. Zowel in de middeleeuwen als nu. Er zullen vroeger vast ook wel veel katten gegrepen zijn door hongerige honden. De mensen die hun katten misschien iets minder betuttelen laten ze nog gewoon los lopen. En zo ieder zijn ding.

Ik vind het persoonlijk overdreven dat mensen zich zo druk kunnen maken om een kat in hun tuin. Wees eens een beetje toleranter. Maakt het leven een stukje makkelijker. :D Maar goed dat verschil zal er dus altijd wel blijven, de meningen verschillen zo erg dat er nog altijd katten los zullen blijven lopen. Het zal alleen stoppen als het verboden wordt.

PalmeraJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 10:39

Ik denk dat je mateloos storen aan stront in je tuin, kapotte planten sproeivlekken tegen je terasmeubels weinig te maken heeft met intolerantie. Het is toch pure ergernis!

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 10:43

Palmera schreef:
Ik denk dat je mateloos storen aan stront in je tuin, kapotte planten sproeivlekken tegen je terasmeubels weinig te maken heeft met intolerantie. Het is toch pure ergernis!

Dan heb je wel erg terroriserende katten in de buurt zeg.. Ik heb zoiets nog nooit gehoord en/of meegemaakt. Hier in de buurt stikt het van de katten en we hebben nergens last van.. heel af en toe een drolletje in de tuin. Daar kan ik me niet druk om maken.

Als dat massaal gebeurd kan ik me wel voorstellen dat je je er aan stoort.

PalmeraJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 10:52

Ik stoor me ook nergens aan hoor, ik heb twee uitstekende waakhonden in mijn tuin. :)

Maar als ik dit en soortgelijke eerdere topics doorlees kan ik denk ik wel zeggen dat dit tóch regelmatig voorkomt. :)

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 11:03

Onze katten mogen ook naar buiten wanneer ze maar willen. Oké als wij het huis uit zijn of gaan slapen hebben we de kat ook liever binnen. Maar het is toch geen leven voor een kat om zijn hele leven binnen te moeten zitten. Als je een afgeschermde tuin hebt en de kat kan kiezen wanneer hij naar buiten wil kan ik het ook nog wel begrijpen maar je kat zijn hele leven binnen houden vind ik sneu. Onze kat blijft overigens graag zelf binnen en wandelt mee naar buiten als wij buiten zijn. Ze slaapt liever in de vensterbank en kijkt naar buiten dan dat ze zelf naar buiten is :')

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 11:33

Ik heb m'n katten binnen. Waarom? Omdat ik het echt vreselijk asociaal vindt om je beest zo naar buiten te gooien en ze niet van de weg wil schrapen omdat ze plat gereden zijn. Asociaal naar de buurt (en dan heb ik het niet over een boerderij of buitengebied) en asociaal naar je kat omdat je niet je verantwoording neemt. Katten piesen en poepen in andermans tuinen, slopen dingen, maken krassen op auto's door erop te gaan lopen en liggen. Met een beetje pech wandelen ze je huis binnen om daar de boel onder te piesen. En dan hoor je vaa: niemand heeft last van m'n kat. Ik hoor nooit wat. Of de kul uitspraak: mijn kkat hoort buiten te lopen of heeft het recht om daar te lopen of ik kan mijn kat niet binnen houden. Prima, niet in andermans tuin.Mijn hond zou van nature ook lekker los moeten lopen. instinct achterna. lekker in tuinen graven, op je tuinbankje liggen enz. Maar he, gek, die hebben zich in de loop van de tijd "aangepast" en hebben dat niet meer nodig. Lees als m'n hond dat zou doen, dan hebben we de poppen aan het dansen. neemt je verantwoording en houd hem in eigen huis en tuin. Blijft je kat ontsnappen dan heeft hij het duidelijk niet naar z'n zin bij jou, dan zoek je een baasje waar hij het wel naar z'n zin heeft. Met grote tuin of buitengebied waar hij wel zonder overlast buiten kan lopen. Maar in 99% van de gevallen is het pure laksheid van de baasjes. "Hij ontsnapt steeds, is niet binnen te houden bbla bla. Dan zorg je ervoor dat je hem WEL binnen kan houden? Werkt de ene manier niet dan probeer je een andere manier. Simpel.

Hier al krassen op m'n nieuwe auto omdat de buurtkatten erop gaan lliggen en zich eerst laten glijden of zich lekker uitrekken met uitgetrokken nagels. Katten op m'n balkon die alles onder gescheten hebben, wandelwagen in centrale hal kan ik weg gooien. Helemaal onder gezeken. M'n kinderen kunnen niet eens in de schoolzandbak spelen omdat die helemaal onder gescheten is. Op de schommel in de speeltuin? Uitkijken dat je er niet vanaf valt want ook daar ligt stront aan de oppervlakte van het zand. Hier zelfs kat die naar binnen kwam wandelen. Via balkonne. Buurvrouw verzocht maatregelen te nemen aangezien ik het niet prettig vond en ik een hond had die hem wel eens wat aan kon doen. Kreeg te horen dat ik zelf maar een oplossing moest verzinnen of m'n ramen maar dicht moest houden. Haar kat mocht overal komen en als m'n hond hem wat aan zou doen in MIJN huis dan zou ik het welmmerken -:(-
Buurvrouw van m'n moeder had een buurtkat die steeds naar binnen kwam en de boel onder scheet en pieste. Collega die dr schouder gebroken heeft door een kat die tegen de fiets op klapte. Jammer, baasje oonbekend want die is nergens bekennen.

En dan naar de kat toe: het risico dat je neemt door hem buiten te laten lopen. Risico dat hij vergiftigt of mishandeld wordt, verwondigen of ziektes door andere katten, wegloopt of plat gereden wordt. En dan durven ze te zeggen: Ach,, hij heeft iig een !even gehad dat hij lekker buiten had kunnen lopen *Kots*. Dit soort mensen noem ik niet eens baasjes.
Tijdje terug kat onder een auto. Voor m'n neus. beestje lag op de weg te kronkelen en na 5 minuten dood. Bij de dierenarts gebracht. Volgende dag belletje van de eigenaar met bedankje dat ik hem van de weg gehaald had. Nu kon dochtertje nog afscheid nemen. Dit was nummer 3 al in korte tijd. De vorige was niet meer toonbaar omdat ze die van het wegdek af hebben moeten schrapen dus geen afscheid voor Dochterlief. Kind was nog verdrietig van de vorige kat. Ze hadden een tuin. WAAROM Gooi je zo'n dier in Gods naam de straat op! En zeker als er al 2 plat gereden zijn. Supersneu voor de beestjes en kind omdat papa en mama zo met hun dieren omgaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 11:36

Tieme schreef:
Ik heb m'n katten binnen. Waarom? Omdat ik het echt vreselijk asociaal vindt om je beest zo naar buiten te gooien en ze niet van de weg wil schrapen omdat ze plat gereden zijn. Asociaal naar de buurt (en dan heb ik het niet over een boerderij of buitengebied) en asociaal naar je kat omdat je niet je verantwoording neemt. Katten piesen en poepen in andermans tuinen, slopen dingen, maken krassen op auto's door erop te gaan lopen en liggen. Met een beetje pech wandelen ze je huis binnen om daar de boel onder te piesen. En dan hoor je vaa: niemand heeft last van m'n kat. Ik hoor nooit wat. Of de kul uitspraak: mijn kkat hoort buiten te lopen of heeft het recht om daar te lopen of ik kan mijn kat niet binnen houden. Prima, niet in andermans tuin.Mijn hond zou van nature ook lekker los moeten lopen. instinct achterna. lekker in tuinen graven, op je tuinbankje liggen enz. Maar he, gek, die hebben zich in de loop van de tijd "aangepast" en hebben dat niet meer nodig. Lees als m'n hond dat zou doen, dan hebben we de poppen aan het dansen. neemt je verantwoording en houd hem in eigen huis en tuin. Blijft je kat ontsnappen dan heeft hij het duidelijk niet naar z'n zin bij jou, dan zoek je een baasje waar hij het wel naar z'n zin heeft. Met grote tuin of buitengebied waar hij wel zonder overlast buiten kan lopen. Maar in 99% van de gevallen is het pure laksheid van de baasjes. "Hij ontsnapt steeds, is niet binnen te houden bbla bla. Dan zorg je ervoor dat je hem WEL binnen kan houden? Werkt de ene manier niet dan probeer je een andere manier. Simpel.

Hier al krassen op m'n nieuwe auto omdat de buurtkatten erop gaan lliggen en zich eerst laten glijden of zich lekker uitrekken met uitgetrokken nagels. Katten op m'n balkon die alles onder gescheten hebben, wandelwagen in centrale hal kan ik weg gooien. Helemaal onder gezeken. M'n kinderen kunnen niet eens in de schoolzandbak spelen omdat die helemaal onder gescheten is. Op de schommel in de speeltuin? Uitkijken dat je er niet vanaf valt want ook daar ligt stront aan de oppervlakte van het zand. Hier zelfs kat die naar binnen kwam wandelen. Via balkonne. Buurvrouw verzocht maatregelen te nemen aangezien ik het niet prettig vond en ik een hond had die hem wel eens wat aan kon doen. Kreeg te horen dat ik zelf maar een oplossing moest verzinnen of m'n ramen maar dicht moest houden. Haar kat mocht overal komen en als m'n hond hem wat aan zou doen in MIJN huis dan zou ik het welmmerken -:(-
Buurvrouw van m'n moeder had een buurtkat die steeds naar binnen kwam en de boel onder scheet en pieste. Collega die dr schouder gebroken heeft door een kat die tegen de fiets op klapte. Jammer, baasje oonbekend want die is nergens bekennen.

En dan naar de kat toe: het risico dat je neemt door hem buiten te laten lopen. Risico dat hij vergiftigt of mishandeld wordt, verwondigen of ziektes door andere katten, wegloopt of plat gereden wordt. En dan durven ze te zeggen: Ach,, hij heeft iig een !even gehad dat hij lekker buiten had kunnen lopen *Kots*. Dit soort mensen noem ik niet eens baasjes.
Tijdje terug kat onder een auto. Voor m'n neus. beestje lag op de weg te kronkelen en na 5 minuten dood. Bij de dierenarts gebracht. Volgende dag belletje van de eigenaar met bedankje dat ik hem van de weg gehaald had. Nu kon dochtertje nog afscheid nemen. Dit was nummer 3 al in korte tijd. De vorige was niet meer toonbaar omdat ze die van het wegdek af hebben moeten schrapen dus geen afscheid voor Dochterlief. Kind was nog verdrietig van de vorige kat. Ze hadden een tuin. WAAROM Gooi je zo'n dier in Gods naam de straat op! En zeker als er al 2 plat gereden zijn. Supersneu voor de beestjes en kind omdat papa en mama zo met hun dieren omgaan.

Ohhh ik zou hier ook woest om worden :=