Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Cowgirl schreef:Ik vind een hond die mensen bijt gewoon vals en iets wat gewoon niet kan tenzij daar een echte aanleiding voor is(hond pesten). Die moeten op zijn minst een muilkorf om. Snap niet dat mensen dat normaal vinden.
In een straal van 5 km zijn hier al 6 huizen waarbij ik pertinent echt niet het erf op zal gaan. Allemaal van die valse krengen die met schuim in de bek op het hek afstormen.
Bij 1 stond vorig jaar het hek open. Beest stormt het erf af en hangt zo in het paard van een stalgenoot.
En wij gingen stapvoets en tussen hek en paard zat nog een fietspad ook.
Erg jammer dat paard niet ff goed had uitgehaald.
Maartje1990 schreef:Een hond die koste wat kost over een hek van 1,20 probeert te vliegen om iemand aan te vallen (en daar dan ook in slaagt) klinkt mij toch behoorlijk vals in de oren.
Diablo: er lijkt me dan toch een duidelijk verschil ook tussen jouw honden en deze hond
Maartje1990 schreef:Dan heb jij als eigenaar je hond niet goed opgevoed. Een goede waakhond blaft pas als iemand op het terrein komt. Aan jou als eigenaar om een hond dat te leren
Maartje1990 schreef:Dan heb jij als eigenaar je hond niet goed opgevoed. Een goede waakhond blaft pas als iemand op het terrein komt. Aan jou als eigenaar om een hond dat te leren
bruintje123 schreef:Maartje1990 schreef:Dan heb jij als eigenaar je hond niet goed opgevoed. Een goede waakhond blaft pas als iemand op het terrein komt. Aan jou als eigenaar om een hond dat te leren
Hier wordt toch echt geblaft als iemand nog buiten het hek staat.
En dat is prima. Hij mag best laten weten hier geen vreemden. En dat al voordat ze besloten hebben zo maar het erf op te willen.
Nu wonen we dus wel buitenaf. Niet in de kern van een dorp waar op alles en iedereen dan geblaft wordt.
spatter schreef:Een hond dient te waken binnen het erf en niet over de omheining proberen te bijten.
Vreemde gedachtegang van mensen.
En dan nog vind ik dat als je een erf hebt waar regelmatig mensen op moeten, je geen hond hoort te hebben los lopen die niet eens luistert naar de baas.
Als ik op mijn erf loop met mijn honden en er komt iemand aan, is het niet de bedoeling dat mijn honden vooruit rennen en diegene alvast bijten, het idee alleen al![]()
Niet op mijn erf maar ook niet als hij aan de poort staat.
Deze hond is gewoon niet betrouwbaar want zelfs met baas er bij bijt hij naar iemand op het erf of zelfs aan de andere kant van de gesloten poort.
Dit is ook geen waakhond, die handelt heel anders, dit is een gefrustreerde roedelhond die de baas speelt over het erf.
Cowgirl schreef:Als ik een erf op loop zal dat met een reden zijn. iets afleveren, iets vragen, iets melden (koe in sloot ofzo), verkeerssituatie waardoor ik even moet uitwijken.
Dan wens ik toch echt niet gelijk gebeten te worden door zo;n happer. Waakhond prima maar zet die beesten dan overdag in een kennel.
Ik vind het gewoon niet kunnen dat honden zomaar bijten.
Cowgirl schreef:Als ik een erf op loop zal dat met een reden zijn. iets afleveren, iets vragen, iets melden (koe in sloot ofzo), verkeerssituatie waardoor ik even moet uitwijken.
Dan wens ik toch echt niet gelijk gebeten te worden door zo;n happer. Waakhond prima maar zet die beesten dan overdag in een kennel.
bruintje123 schreef:Cowgirl schreef:Als ik een erf op loop zal dat met een reden zijn. iets afleveren, iets vragen, iets melden (koe in sloot ofzo), verkeerssituatie waardoor ik even moet uitwijken.
Hier is de poort altijd op slot.
Dus kom jij hier op het terrein weet ik zeker dat je er ongeoorloofd bent.
Zie ik op de vreemde overigens honden lopen kom ik het erf niet op.
Ook al zou dat mogelijk zijn.
De eigenaar hoort de honden wel en komt dan zelf wel.
Bij een huis in het dorp ga je toch ook niet achter de tuin in om iets te vragen of af te geven.