Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Amigo_stan schreef:Het zal hier vast wel ergens al geschreven staan, maar als je geen tijd hebt voor een hond. die dus uitgelaten moet worden door een uitlaat service. Waarom neem je dan een hond? Als je de tijd niet hebt? Beestje moet hele dagen thuis zitten als jullie aan het werk zijn?
Eerlijk neem dan geen hond. Zoek zelf een oppas hond die je alleen hebt als je liefde en tijd er aan kunt besteden. Hier is de hond nooit hele dagen alleen en gaat al zeker niet naar een uitlaat service.
kirri schreef:persoonlijk vind ik dat echt te lang, 4 uur is voor mij de max. Mijn honden hun laatste ronde gaat om 1 a 2 uur snachts en dan om 5 uur uitschieter tot 6 uur weer eruit. Dus ja ik vind het erg dat jij dat je honden aandoet. Maar dat is mijn mening.
kirri schreef:Tja het is hoe ik er insta natuurlijk! ieder heeft zijn eigen visie wat een goede behandeling is tegen over hun hond/honden. Ik preek absoluut niet tis ieder zijn keuze. Het is echter de mijne niet
Nou moet ik wel zeggen ik kan makkelijk met maar 4/5 uur slaap per nacht, dat maakt het ook gemakkelijk natuurlijk
Edit: mijn honden vinden het heerlijk om in de nacht ook rond te struinen. Nu heb ik wel 2 erg actieve honden namelijk een border collie en een husky.
Sclimpre schreef:Laatst zag ik een advertentie waar ze opvanggezinnen vroegen voor hulphonden. De hond komt dan als pup bij jou en blijft tot hij aan zijn echte opleiding begint, ik dacht op 1.5 of 2 jaar. Het is de bedoeling dat je de hond een aantal basisdingen leert en hem in veel situaties brengt zodat hij al iets van de wereld gezien heeft. Natuurlijk volgt er een triest afscheid, maar je weet dat de hond een heel nuttig en hopelijk leuk leven gaat hebben. Het feit dat je bijdraagt aan een beter leven voor de persoon die de hulphond gaat krijgen verzacht dan je verdriet toch.
Hoe het precies zit weet ik niet, maar ik vermoed dat alle kosten vergoed worden. Als ik de OP lees; ga je op een heel verantwoorde manier mee om met de komst van een hond, want waarschijnlijk is er een vrij strenge screening.
kirri schreef:Wat voor soort hond had je in gedachten of heb ik daar overheen gelezen? sorry dan!
kirri schreef:Gelukkig verschilt de wereld en is iedereen en alles anders![]()
ja ik begrijp dat een heel oudje niet het beste met de kids, vind het wel een leuk type! Mijn ervaring met het asiel is dat ze over het algemeen een goede beschrijving geven. Wat ik je wel als tip kan meegeven is als het mogelijk is natuurlijk, de hond die je in gedachten hebt een paar mee neemt voor een wandeling met en zonder de kids dan ze je zelf ook al veel van een hond
NAIWHL schreef:Jeetje, moest even flink bijlezen...
Maar ergens zegt iemand dat het vreselijk is als een hond 8 uur zijn behoefte op moet houden. Hier houden ze 's nachts 10 uur hun behoefte op. Om ca. 22.00 laatste keer eruit en smorgens on 8.00 zijn ze de eerste. En het is dan dat ik zeg dat ze eruit moeten, anders hebben ze nog geen zin.
Ik zal wel een dierenbeul zijn, maar 2 dagen in de week kan een hond best alleen zijn. Je moet alleen dan wel voor en na het alleen zijn lekker met ze naar buiten om te rennen, spelen en alles. Dus na je eigen lange werkdag kan je niet gaar op de bank ploffen, dan heeft je hond aandacht nodig.