Wij staan voor een raadsel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Miranda95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-16 17:22

Cioccolato schreef:
De antwoorden op het raadsel zijn al gegeven, maar je wil er geen 1 aannemen. Wat voor een nut heeft dit topic dan nog?
2 keer per dag brokjes geven van een ander merk, hier aan kun je de hond laten wennen. Eerst brokjes aanbieden en daarna uitlaten.
Helpt het bovenstaande niet is een bezoekje aan de DA noodzakelijk.

Je hebt het al meerdere keren gelezen, maar ik kan niks anders zeggen. Niemand.
Haal je eenhoorn erbij en laat die met magische krachten de hond beter worden. Verwacht je zo'n antwoord?

Ga in gesprek met je oma, haar vriend en eventueel meerdere familieleden. Je insteek is goed. Maar. Doe. Er. Wat. Mee. Al is het alleen maar in gesprek gaan, want met die relatief goedkope oplossing maak je het hondje een stuk gelukkiger.

Zoals ik al zei ik ga met me oma overleggen voor ander voer en 2x per dag eet hij niet dus wordt hem niet laat hij eigenwijs staan tot 17:00
Blijkbaar heeft hij er voldoende aan

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 17:25

Miranda95 schreef:
Cioccolato schreef:
De antwoorden op het raadsel zijn al gegeven, maar je wil er geen 1 aannemen. Wat voor een nut heeft dit topic dan nog?
2 keer per dag brokjes geven van een ander merk, hier aan kun je de hond laten wennen. Eerst brokjes aanbieden en daarna uitlaten.
Helpt het bovenstaande niet is een bezoekje aan de DA noodzakelijk.

Je hebt het al meerdere keren gelezen, maar ik kan niks anders zeggen. Niemand.
Haal je eenhoorn erbij en laat die met magische krachten de hond beter worden. Verwacht je zo'n antwoord?

Ga in gesprek met je oma, haar vriend en eventueel meerdere familieleden. Je insteek is goed. Maar. Doe. Er. Wat. Mee. Al is het alleen maar in gesprek gaan, want met die relatief goedkope oplossing maak je het hondje een stuk gelukkiger.

Zoals ik al zei ik ga met me oma overleggen voor ander voer en 2x per dag eet hij niet dus wordt hem niet laat hij eigenwijs staan tot 17:00
Blijkbaar heeft hij er voldoende aan

Goed zo. Schrijf anders voor jezelf een samenvatting met wat tips uit het topic zodat je dat gelijk aan je oma kan uitleggen. Help haar.
Het is niet de bedoeling dat je dan 2 keer heel veel geeft. Maar 2 keer kleine beetjes. Dus z'n huidige portie, over 2 keer verdelen.
Bied het een aantal keer aan, het hoeft ook niet in 1 keer te lukken. Geef de hond ook even de tijd.

Miranda95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-16 17:27

[/quote]

Blijkbaar heeft hij er voldoende aan[/quote]

Goed zo. Schrijf anders voor jezelf een samenvatting met wat tips uit het topic zodat je dat gelijk aan je oma kan uitleggen. Help haar.
Het is niet de bedoeling dat je dan 2 keer heel veel geeft. Maar 2 keer kleine beetjes. Dus z'n huidige portie, over 2 keer verdelen.
Bied het een aantal keer aan, het hoeft ook niet in 1 keer te lukken. Geef de hond ook even de tijd.[/quote]
Ik zal het morgen doorgeven en als het niet helpt van de week bel ok gewoon de da al is het alleen over informatie

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 17:28

Het savonds pas eten zal in combinatie met het soort brok voor het probleem zorgen, er word veel poep geproduceerd in de nacht en door de leeftijd kan de hond het gewoon niet meer in houden.
Dat is mijn visie erop iig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 17:28

+:)+

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 17:29

Miranda95 schreef:
leestmee schreef:
Ik ben destijds met een golden retreiver in de bus gestapt nadat ie maar bleef kotsen. Ik vond dat het dier naar de DA moest dus zorg je er gewoon voor dat hij er komt. Niet linksom dan rechtsom. Ik had en heb ook geen auto. Dan maar met het ov. Dus dat is een banketstaaf.

Jij wilt gewoon geen geld uitgeven voor dat dier.
Ik had het geld toen ook niet. Maar afgesproken met de DA om het in termijnen te betalen en ik heb toen mijn laatste centen daar achter gelaten als blijk van goede wil.
Dan vreet ik zelf maar droog brood met een glas water.

Je blijft toch zelf ook niet met klachten doorlopen.

Het is niet mijn hond:)

Dat was de golden retreiver ook niet, die was van mijn toenmalige vriend waar ik net een week mee samen was. Hij was op zijn werk en ik bleef daar om op de hond te passen.

Miranda95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-16 17:31

Azmay schreef:
Het savonds pas eten zal in combinatie met het soort brok voor het probleem zorgen, er word veel poep geproduceerd in de nacht en door de leeftijd kan de hond het gewoon niet meer in houden.
Dat is mijn visie erop iig.

Naja hij gaat om 5 uur na buiten en voor de vriend van me oma weg gaat nog een x en dan om 8 uur en om 5 uur poept ie een x en tussen 6 en 8 dus weer maar qua tijd moet het prima kunnen want snacht doet hij dus niks in huis

Miranda95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-16 17:32

leestmee schreef:
Miranda95 schreef:

Het is niet mijn hond:)

Dat was de golden retreiver ook niet, die was van mijn toenmalige vriend waar ik net een week mee samen was. Hij was op zijn werk en ik bleef daar om op de hond te passen.[/quote]

Ik werk zelf helaas hele dagen dus kan er niet bij zin

AlwaysH

Re: Wij staan voor een raadsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 17:33

Maar je werkte vandaag toch ook niet, kom op TS...

Miranda95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-16 17:34

AlwaysH schreef:
Maar je werkte vandaag toch ook niet, kom op TS...

Je leest er steeds over heenn. De da is gesloten op zaterdag!

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 17:36

Miranda95 schreef:
Beste bokkers. Wij staan voor een raadsel. Het gaat over een jack russel van 12 jaar. Sinds het overlijden van zijn baasje september 2015 doet hij het regelmatig in huis. Maar laatste tijd is het een aantal dagen achter elkaar. En hokr je gerommel in zijn maag. Hij krijgt voldoende eten dus dat is het niet. Helaas zijn wij momenteel niet in staat qua kosten voor een dierenarts wegens weinig budget. Daarom dat ik hier om misschien ideeen of tips vraag. Dus bij deze brand los maar hou het netjes

Mvg miranda

Is hij dan sinds september 2015 al sowieso wel eens bij de dierenarts geweest?
Aangezien hij al lange tijd klachten heeft.

Het is een ouder hondje, die kunnen wat gevoeliger zijn.
Maar goed, ik heb het topic een beetje vluchtig doorgelezen en ik denk niet dat ik verder tips kan geven.
Laatst bijgewerkt door mika11 op 25-06-16 17:36, in het totaal 2 keer bewerkt

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 17:36

Of jij leest er over heen; er is gezegd dat er wel degelijk dierenartsen in jouw buurt open zijn.

Miranda95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-16 17:38

AlwaysH schreef:
Of jij leest er over heen; er is gezegd dat er wel degelijk dierenartsen in jouw buurt open zijn.

Hier worden honden niet toegestaan in openbaar vervoer.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 17:39

Nou ja, het hondje heeft de problemen al een jaar, blijkbaar is daar nooit iets mee gedaan maar hij ligt niet meteen op sterven of wat dan ook.
Het is geen spoedgeval, dus als je een dierenarts zou bellen, die zou ook zeggen: kom maandag maar.
Laatst bijgewerkt door mika11 op 25-06-16 17:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Miranda95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-16 17:40

Barbet schreef:
Miranda95 schreef:
Beste bokkers. Wij staan voor een raadsel. Het gaat over een jack russel van 12 jaar. Sinds het overlijden van zijn baasje september 2015 doet hij het regelmatig in huis. Maar laatste tijd is het een aantal dagen achter elkaar. En hokr je gerommel in zijn maag. Hij krijgt voldoende eten dus dat is het niet. Helaas zijn wij momenteel niet in staat qua kosten voor een dierenarts wegens weinig budget. Daarom dat ik hier om misschien ideeen of tips vraag. Dus bij deze brand los maar hou het netjes

Mvg miranda

Is hij dan sinds september 2015 al sowieso wel eens bij de dierenarts geweest?
Aangezien hij al lange tijd klachten heeft.

Het is een ouder hondje, die kunnen wat gevoeliger zijn.
Maar goed, ik heb het topic een beetje vluchtig doorgelezen en ik denk niet dat ik verder tips kan geven.

Het is echt sinds paar dagen dat hij het doet sochtends vroeg. Voorheen ook wel is maar dat kwam dan omdat me oma laat uit bed kwam. Dit is inmiddels vroeger geworden

Miranda95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-16 17:40

Barbet schreef:
Nou ja, het hondje heeft de problemen al een jaar, blijkbaar is er daar nooit iets mee gedaan maar hij ligt niet meteen op sterven of wat dan ook.
Het is geen spoedgeval, dus als je een dierenarts zou bellen, die zou ook zeggen: kom maandag maar.

Neehoor is sinds paar dagen lees reactie hier boven

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 17:40

Miranda95 schreef:
AlwaysH schreef:

Hier worden honden niet toegestaan in openbaar vervoer.

Ik heb niks gezegd over OV, misschien wil een dichtbij zijnde bokker je van de week even brengen.

Miranda95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-16 17:43

AlwaysH schreef:
Miranda95 schreef:

Ik heb niks gezegd over OV, misschien wil een dichtbij zijnde bokker je van de week even brengen.

Maandag zijn ze hier open als goed is eentje op loopafstand maar ik ga eerst even met me oma overlegge voor ander voer en als dat niet helpt dan da erbij

Maar voer duurd paar dagen voor dieren er aan gewend zijn

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 17:44

Miranda95 schreef:
Barbet schreef:
Nou ja, het hondje heeft de problemen al een jaar, blijkbaar is er daar nooit iets mee gedaan maar hij ligt niet meteen op sterven of wat dan ook.

Neehoor is sinds paar dagen lees reactie hier boven

Ja dat lees ik wel, maar de klachten waren al veel eerder begonnen alleen het is nu erger geworden.
Dat is wat ik van jouw verhaal begrijp.
Het is jammer dat toen de klachten nog niet zo erg waren, er niets mee gedaan is maar is gewacht totdat je nu in het weekend een topic moet aanmaken van: wat nu?

Liezel1

Re: Wij staan voor een raadsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 17:45

Brood met leverworst?
Dat is ook niet bepaald bevorderlijk....

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 17:47

Weet je ik ontstip dit topic.

TS komt toch alleen maar met banketstaaf.
En alle tips worden zonder pardon van tafel geveegd.
Wordt eens wakker en neem je verantwoordelijkheid ook al is het niet jouw hond maar die van je oma.

Miranda95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-16 17:48

Barbet schreef:
Miranda95 schreef:

Ja dat lees ik wel, maar de klachten waren al veel eerder begonnen alleen het is nu erger geworden.
Dat is wat ik van jouw verhaal begrijp.
Het is jammer dat toen de klachten nog niet zo erg waren, er niets mee gedaan is maar is gewacht totdat je nu in het weekend een topic moet aanmaken van: wat nu?

Neehoor voorheen kwam het omdat me oma te laat uit bed kwam. Nu is ze er om 8 uur uit en haar vriend 5 uur

Miranda95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-16 17:52

leestmee schreef:
Weet je ik ontstip dit topic.

TS komt toch alleen maar met banketstaaf.
En alle tips worden zonder pardon van tafel geveegd.
Wordt eens wakker en neem je verantwoordelijkheid ook al is het niet jouw hond maar die van je oma.

Ik zeg toch ik overleg eerst met me oma voor ander voer werkt dat niet neem ik contact op met de da

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 17:54

Nou ja, ik snap sowieso niks van dit topic.
Je kan en wil niks omdat het je niet uitkomt en jijzelf en niemand in je familie heeft geld om goed voor het hondje te zorgen.

Het is sowieso de verantwoordelijkheid van je oma dus die moet beter voor haar hondje gaan zorgen.
Ik vind het al raar dat iemand geen zin heeft om z'n bed uit te komen en dan maar de hond in huis laat poepen.
Als je een hond aanschaft moet je er ook goed voor zorgen.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 17:57

jasmijn16 schreef:
Hoe ga ik dit zeggen? TS, jij opent een topic voor advies, helemaal niks mis mee. Maar op ALLES wat er voorgesteld word zeg je 'Neen wel veranderen de brokken niet, dat is het probleem niet' 'nee, want ik heb geen auto' 'nee, er is geen dierenarts open' 'nee, er is geen geld' en ga zo maar door. Als hij het advies van niemand kan waarderen, sorry hoor, maar waarom dan een topic? Iedereen helpt en denkt mee, maar alles wat er gezegt wordt is fout en je kunt niks voor de hond veranderen 'want het gaat al jaren goed' ooit van een zoutgehalte in de brokken gehoord? Te veel zout verkloot de nieren. Goedkoper brok zoals bonzo is slecht opneembaar voor een hond waardoor er dus veel uitkomt. De hond is 12, dus hardstikke senior. Maar een andere 20 cent duurdere brok of vlees kan niet want daar is geen geld voor. 1 pot pindakaas en pasta minder en je hebt je 20 cent per maand! Sorry hoor, maar geef die hond alsjeblieft een nieuw huisje en een baas die wel geld voor hem heeft.

dit dus ben ik het mee eens. TS wil advies, maar wil liefst dat we kunnen toveren op afstand dat ze niks hoeft te doen.

Of je oma of jij nu voor het dier zorgt, je bent verantwoordelijk.

Dat houdt in...

- voeding
- water
- vacht verzorging
- medische zorg
- uitlaten zonodig 10 keer per dag als dat de hond helpt

en nog veel meer dingen Kan je dit niet, of wil je dit niet dan moet je geen enkel dier nemen. Een hond heeft geen keuze, die hebben wij als mensen gemaakt,toen we een dier namen. Dus dan is het onze verantwoordelijkheid te reageren op de signalen die een hond geeft als die vertellen wil dat die zich niet goed voelt. Doe je dit niet? Dan moet je eens afvragen, moet ik wel dieren nemen...
Laatst bijgewerkt door Mioux op 25-06-16 18:00, in het totaal 1 keer bewerkt