Buren voeren katten uit de buurt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 17:32

anjali schreef:
Ik ben kattenfan. Maar er zijn diverse soorten katten. In een omgeving waar een kat buiten alleen narigheid gaat veroorzaken moet je naar een echte binnenkat zoeken.Bijv. een Britse korthaar,althans die ik daarvan gezien heb waren geheel aangepast aan een binnenleven.Veel Europees korthaarkatten zijn daar toch nog teveel halfwild voor.Sorry als ik fouten maak over de rasbenamingen,ik heb het allemaal van horen zeggen.Zelf alleen aanloopkatten momenteel,er mag er best een serieus worden.Maar ik heb wel een hekel aan dode vogeltjes op de stoep.19 jaar een eigen buitenkat gehad,misschien haalde die ook wel van alles uit, maar dat zag ik dan nooit.Een heel katvriendelijke buurt hier.

Er zijn ook genoeg HTK/europees korthaar katten die gewoon binnen kunnen blijven. :j
Kwestie van goed selecteren en je huis een beetje aanpassen aan de behoeftes van je kat(ten).

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 17:38

Als je niet wil dat je kat door anderen gevoerd word dan moet je er voor zorgen dat dit niet kan gebeuren
en hoe je dat doet dat is jou keuze mar zo simpel is het gewoon.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 17:39

Ik ben blij dan ik mijn tuin heb afgeschermd,als je kat los loopt is de kans groot dat ze bij iemand aanschuiven.Moet je ook niet zeuren.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 18:29

marleen_usar schreef:
Ik ben blij dan ik mijn tuin heb afgeschermd,als je kat los loopt is de kans groot dat ze bij iemand aanschuiven.Moet je ook niet zeuren.

Klopt.In mijn wijk had haast iedereen een loslopende kat en die gingen allemaal overal eten,slapen en spelen waar ze maar zin hadden.heel gezellig dus, maar dat zoiets niet overal kan dat snap ik heel goed.

Melissaaxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 18:46

lor1_1984 schreef:
Wat een bs zeg, de buren laten meebetalen aan dierenartsrekeningen omdat JIJ je kat niet bij je houdt. :')

Ik verwacht ook niet dat ze mee gaan betalen hoor maar misschien dat het hun wakker schud.

maralyn

Re: Buren voeren katten uit de buurt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 18:48

Waarom wakker schudden? This toch eigen risico als jij je wauwel buiten laat lopen?

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 18:51

VickyS schreef:
Iedereen die hier nu zegt poes binnenhouden vind het dus blijkbaar normaal om zelf te moeten opdraaien voor de kosten van een kattenomheining en dierenarts terwijl de schuld bij de buren ligt.

Dit vind ik dus zo bijzonder he. Ik neem een kat, maar ik vind wel dat ie rond moet kunnen zwerven..om vervolgens boos te worden als dingen niet zo gaan als ik wil. Ja, even zwart wit neer gezet.

Ik heb zelf ook een kat. Ik woon wel lekker in buitengebied, maar heb een drukke 80 klm-weg voor de deur liggen. dus mijn kat blijft binnen. Daar is deze op uitgezocht, en zijn voorgangers ook. In een wijk zou ik mijn kat ook zeer zeker binnenhouden, want het is 99 % kans dat een ander last heeft van jouw kat, of jij via jou kat van een ander. Zoals in dit topic voerende buren. Netjes van de buren? Nee. Maar helaas kun je ook niet voorkomen dat het gebeurt.

Dus deal with it: zorg dat kat niet verder komt dan je balkon, of bekijk of jij deze kat wel het huis kunt bieden waar ze om vraagt. Of voorzie buren van het door jou gewenste voer, voor alle katten in de buurt. Ook een optie.

Sterkte in ieder geval, leuk is de situatie niet, en hoe je het ook went of keert: aanpassing zal van jou moeten komen

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 18:55

Melissaaxo schreef:
lor1_1984 schreef:
Wat een bs zeg, de buren laten meebetalen aan dierenartsrekeningen omdat JIJ je kat niet bij je houdt. :')

Ik verwacht ook niet dat ze mee gaan betalen hoor maar misschien dat het hun wakker schud.

Waarom?
Het is jouw kat, dus jouw probleem als je je kat buiten laat lopen en vervolgens naar de dierenarts kunt omdat 'ie bij de buren heeft gegeten.
Je kiest er zelf voor om de kat naar buiten te doen dus je neemt bewust dat risico.
Heel simpel:
Als jij niet wil dat de kat elders eet moet je hem op je eigen terrein houden.
Hou je hem niet op eigen terrein dan moet je ook niet mauwen dat je kat last heeft van z'n allergie en dat je dierenartskosten hebt.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 20:27

Joanne1987 schreef:
Iemand vergeleek een kat met een kind? Serieus?!?! Kan de reactie niet meer terugvinden.
Moet niet gekker worden...

Nee hoor, ik vergelijk nergens een kat met een kind. Ik vergelijk soorten overlast met elkaar :)* en zeg dat wanneer men dicht op elkaar leeft men best een beetje tolerant mag zijn. Als voorbeeld noemde ik de buurtkinderen die vaak in mijn tuin zitten om ballen te pakken en verstoppertje te spelen en die voor overlast zorgen dmv schreeuwen. Dat vind ik vervelend, maar ik zeg daar niets van want de buren vinden katten niet leuk, maar zij snappen ook dat er zoveel katten in de straat lopen dat er weinig aan te doen valt. En als de buurkinderen weer eens de longen uit het lijf krijsen doe ik mijn raam dicht. Geven en nemen is dat.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 20:32

Het is heel simpel.
Zou gauw je kat buiten je eigen terrein komt heb je er geen controle meer over.
Dat accepteer je. Of je houd hem op eigen terrein.
Het leven is niet altijd moeilijk. :D

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 21:09

Misschien kan je de buren gratis voorzien van goed kattenvoer en speciale kattemelk zodat ze inieder geval goed spul uitdelen. Misschien komt jouw kat vervolgens nooit meer thuis komt omdat ze zo goed adres daar heeft gevonden. Tja dan heb jij weer ruimte voor een nieuwe kat die wel graag binnenblijft.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 21:21

Onze overburen hebben ook een kat die de hele dag buiten rond zwerft. Die kat bleef opeens anderhalve week weg. Uiteindelijk bleek hij bij hun naaste buren in de schuur te hebben gezeten. Die waren op vakantie gegaan en hadden dat niet gemerkt. Gevolg: kat graatmager en een gigantische zooi in de schuur.
Nog een van die risico's die je loopt wanneer je kat buiten rond hobbelt.