Mijn kat spaart vogels

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 14:45

Wij hebben ook diverse katten in onze voortuin die ze aanzien voor mega kattenbak. Is niet leuk voor als je de tuin gaat doen en je krijgt veel stront in je handen. Mijn vader had kattenschrik gestrooit(op natuurlijke basis) maar werkt niet :') ze kwamen diezelfde avond alsnog in de tuin.

Ik heb ook een kat en deze komt enkel bij ons binnen en in onze achtertuin. Ik wil niet dat hij tot overlast is voor buren. (En ivm zijn eigen veiligheid) Want onder overlast versta ik: in andermans tuin zitten poepen enz. En zitten schooien voor eten.

Maar ik begrijp dat niet alle katten binnen kunnen blijven. Nou is mijn kat best lomp en makkelijk en is het zo gewend. Maar je hebt natuurlijk ook echte avonturiers.

Tja dus TS, om op jouw vraag te komen waar het topic om gaat, weet ik geen antwoord. Heb heel het topic gelezen maar er zijn volgens mij best wel bruikbare tips langs gekomen.
Succes!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 14:53

Ruby1995 schreef:
Wij hebben ook diverse katten in onze voortuin die ze aanzien voor mega kattenbak. Is niet leuk voor als je de tuin gaat doen en je krijgt veel stront in je handen. Mijn vader had kattenschrik gestrooit(op natuurlijke basis) maar werkt niet :') ze kwamen diezelfde avond alsnog in de tuin.

Ik heb ook een kat en deze komt enkel bij ons binnen en in onze achtertuin. Ik wil niet dat hij tot overlast is voor buren. (En ivm zijn eigen veiligheid) Want onder overlast versta ik: in andermans tuin zitten poepen enz. En zitten schooien voor eten.

Maar ik begrijp dat niet alle katten binnen kunnen blijven. Nou is mijn kat best lomp en makkelijk en is het zo gewend. Maar je hebt natuurlijk ook echte avonturiers.

Tja dus TS, om op jouw vraag te komen waar het topic om gaat, weet ik geen antwoord. Heb heel het topic gelezen maar er zijn volgens mij best wel bruikbare tips langs gekomen.
Succes!

Mijn voortuin is ook een kattenbak...leuk..nee maar wat doe je eraan?

Ik neem het maar voor lief en schep het zo nu en dan ff weg met een schep.
Er is al genoeg onenigheid in de wereld en heb wel andere dingen om mij druk over te maken dan een paar katten drollen.

Ik heb meer overlast van kinderen die regelmatig belletje trek doen. heb een huurhuis met de meest verschrikkelijke zoemer (zo een als op een school als de pauze voorbij is) die je je maar kunt bedenken.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 15:00

De kat opvoeden.... ben een echte vogelliefhebber en woon heerlijk buitenaf. Tot hier een jong katje van 4 weken uit de auto werd gesmeten. Tja groot gebracht en gebleven. Ben eigenlijk geen kattenliefhebber maar als ze zich gedraagt prima. Tja toen begon het vogel vangen dat heb ik duidelijk gemaakt dat dat niet gewenst is. Toen ging ze naar de buren... :+ :') dus ook dat duidelijk gemaakt dat dat niet gewenst is. Resultaat een keurig opgevoede kat die op ons eigen grondstuk blijft, niet jaagt op vogels en ook onze eigen vogels met rust laat. Heerlijk. Heb zo'n hekel aan katten die overlast veroorzaken.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 15:24

Ruby1995 schreef:

Succes!

Kippengaas op de grond schijnt erg goed te helpen tegen katten tussen de planten... voelt niet lekker aan de pootjes, en de planten groeien er gewoon doorheen.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-16 21:09

Wilawander schreef:
De kat opvoeden.... ben een echte vogelliefhebber en woon heerlijk buitenaf. Tot hier een jong katje van 4 weken uit de auto werd gesmeten. Tja groot gebracht en gebleven. Ben eigenlijk geen kattenliefhebber maar als ze zich gedraagt prima. Tja toen begon het vogel vangen dat heb ik duidelijk gemaakt dat dat niet gewenst is. Toen ging ze naar de buren... :+ :') dus ook dat duidelijk gemaakt dat dat niet gewenst is. Resultaat een keurig opgevoede kat die op ons eigen grondstuk blijft, niet jaagt op vogels en ook onze eigen vogels met rust laat. Heerlijk. Heb zo'n hekel aan katten die overlast veroorzaken.

Hoe heb je dat duidelijk gemaakt?
Mario heeft dankzij belletje nummer 2 nog geen vogels/muizen meegenomen! *\o/*

Scamander

Re: Mijn kat spaart vogels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 08:43

Als het iemand lukt om mijn kat geen vogels meer (of veel minder) te laten vangen dan is het een wonder.
Geloof me, hebben genoeg geprobeerd en doen er nu niks meer aan omdat ik niet alles kan betalen en het mijn ouders niet boeit. Dus als zij het accepteren kan ik niet heel veel.

kelseyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 08:47

Mijn kat, heeft 4 belletjes aan haar halsband, werken super goed (qua geluid), zijn niet zwaar en blijven goed zitten. Muizen en vogels nooit meer gezien

Scamander

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 08:51

Willen geen halsband meer, kat is met vorige met 2 belletjes meerdere keren blijven hangen. Of ik wil het best proberen maar waar moet ik met 4 belletjes vandaan halen? :=

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 08:51

Persoonlijk vind ik het niet erg dat mijn kat muizen vangt.. Mijn buren hebben verschillende nesten zitten omdat ze te lui zijn om bepaalde dingen deftig weg te stoppen, en is het altijd een wildgroei aan muizen. Ik vind het ongelooflijk schattige beestjes om te zien, maar ik heb er liever geen 20 in mijn hof zitten. Ik vind het zielig langs de ene kant dat ze dood moeten, maar het wordt echt een overlast en dat heb ik nu liever ook niet. En de buren doen niets aan hun muizenplaag, dus ben ik al blij dat de katten de muizen vangen die besluiten om eten te komen stelen bij onze kippen.