Ten einde raad: wat heeft mijn hond?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Chippewa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 19:26

Oud topic...maar ben wel benieuwd hoe het met je hond gaat.
Wil je er wel op wijzen ook al is uit de biopt geen SA gekomen , het nog steeds SA kan zijn ( is namelijk niet altijd te traceren met een biopt helaas)
Groetjes Jennifer

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-21 13:18

Aangezien ik via PB meermaals de vraag krijg of we uiteindelijk nog een oplossing hebben kunnen vinden, maar ik niet meer actief ben op Bokt reageer ik zelf even in dit topic.

Wij hebben geen oplossing kunnen vinden en Pippa is inmiddels alweer een poosje terug bij mijn ouders. Hier is ze grotendeels buiten of in een koele kennel en dat gaat beter. Maar helemaal weg is het nooit geweest. Verder maakt ze t goed! :)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 22:31

De hond van mijn moeder had ook van die plekken, bij hem lag het aan de voeding en huis en gras mijten.

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 23:41

Wij hadden een kat met dit probleem. Dit bleek uiteindelijk een hormonaal iets te zijn en uitte zich na de sterilisatie. Zo had ze gewoon dr vacht en zo had ze de plekken. Van alles geprobeerd via da, voer, diverse vlooienmiddelen enz. Uiteindelijk hielp honingzalf bij dr tegen de jeuk, stoppen met vlooienmiddel (wel veel kammen ter controle) en verandering van voer (soms plots dat ze het weer had en zocht ik weer naar iets nieuws). Nooit echt erachter gekomen wat nou echt de oorzaak was maar ze is er oud mee geworden. Dr zusje heeft het nooit gehad. Misschien dat zoiets ook bij honden kan spelen qua hormonen en dat er steeds maar tijdelijk iets werkt. Iig succes en hoop dat ze er niet veel last van heeft.