Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kriel schreef:KimD schreef:Voor een paard ook niet hoor, die breng ik dan ook naar de slacht.
Oh ik wel hoor
Vorig jaar nog bijna 5k aan mijn 23 jarige paard
Nikass schreef:En daar ben ik het dus niet mee eens. Wordt in de paarden topics ook zo vaak gezegd, ´dier weet er toch niets van´, dat vind ik dus geen argument.
Als je mijn vorige post leest weet je dat ik ook vind dat op tijd afscheid nemen hoort bij verantwoordelijkheid nemen. Alleen dat afscheid nemen doe je niet ´omdat het dier het toch niet weet´ en ´al ouder´ is (8 jaar vind ik dus helemaal niet zo oud)
Cowgirl schreef:Kriel schreef:Oh ik wel hoor
Vorig jaar nog bijna 5k aan mijn 23 jarige paard
Ik heb er een van bijna 25...dat is dan toch echt wel klaar ga ik geen 5k aan uitgeven.
Paard heeft 23 jaar bij mij een schitterend leven gehad.
Mijn andere paard is 18 en ook daar ga ik niet veel aan besteden.
As het al zo'n bedrag word dan is het wel erg ernstig en is dan ook wel de vraag of het tegenover het dier nog eerlijk is.
Fenrir schreef:Hond is blind, gedragsproblemen, 6 weken (intensief/lastig) revalideren en een kostenpot van €3000. Om heel eerlijk te zijn zou ik hier waarschijnlijk sowieso niet aan beginnen, nog los van of ik een uitkering zou hebben of niet.
Sammie schreef:8 jaar kan voor een rashond zeker wel oud zijn. Vandaar dat ik om de gemiddelde leeftijd van het ras vroeg. Een vraag die volgens mij ook niet beantwoord is. Sommigen worden gemiddeld niet ouder dan 8. Dan is dat een gemiddelde dus ook uitloop naar 9 en 10, maar sommigen sluiten de oogjes dus al voorgoed met 6 en 7.
Jes schreef:Hier idem dito, mijn oude merrie (20) krijgt geen operatie meer bij bv koliek ook al is ze in uitstekende conditie (klopt hout af, heb haar nu 14 jaar en nooit koliek gehad).
Onze twee jonkies weer wel, maar die zijn 6 & 3 en voor de sport.
In 2008 5000€ aan mijn toen 1.5 jarige uitgegeven (koliek operatie, maar bleek grass sickness) een week later alsnog in kunnen laten slapen en geen verzekering dat was wel even zuur.
Armitage schreef:Zij heeft geen makkelijk leven en de hond is bij haar op zijn plaats. Dit is echt een hartbrekend dilemma voor haar.
kimmie261 schreef:het gaat er toch niet om wat iemand uit wil geven voor zijn dieren,de een geeft er niets aan uit al hebben ze geld liggen de ander sluit er leningen voor af ( heb eens gelezen over een > 10.000 euro kostende rekening die op afbetaling afgelost wordt door iemand).
punt hier is dat iemand geen geld heeft en dat lijkt mij een heel groot probleem,hond zit prima goed als ik het lees:Armitage schreef:Zij heeft geen makkelijk leven en de hond is bij haar op zijn plaats. Dit is echt een hartbrekend dilemma voor haar.
dus is mijn advies ga een beetje rond kijken waar je evt goedkoper kan laten opereren en kijk of je dat wel kan betalen, en hou de hond gewoon in zijn eigen omgeving dan maar zelf wat meer tillen voor een paar weken,moet te doen zijn...
bedenk me nu dat wij afgelopen jaar ruim 2500 euro versleuteld hebben aan 1 van onze honden,wat een gek idee te bedenken dat ze bij vele posters hier gewoon dood gespoten zou zijn terwijl ze nu 100% genezen verklaard is en nog jaren mee kan...
Citaat:Nazorg
Na de operatie moet de hond meestal zes weken rusten en alle bewegingen beperken. Tijdens de rustperiode kunnen kleine oefeningen worden gedaan en kan de poot gemasseerd worden om stijfheid te voorkomen. Als hij moet uitgelaten worden om zijn behoeften te doen, moet dit aan de leiband. Ook in de tuin moet de hond aangelijnd blijven om te vermijden dat hij gaat rennen of springen. De hond mag ook geen trappen lopen. Er mogen geen spelletjes gespeeld worden waarbij de hond zijn poten belast.
Na zes weken mag de hond weer langzaam aan maar beperkt bewegen. Hij zal trouwens zijn verloren spieren in zijn poot en conditie weer moeten opbouwen. In een eerste fase moet de hond wandelen op vlakke ondergrond. De duur van de wandelingen zullen geleidelijk aan opgebouwd worden. In een tweede fase zal de hond opnieuw op oneffen ondergrond mogen wandelen. De dierenarts kan een revalidatieplan meegeven die de nazorg zal vergemakkelijken. In normale omstandigheden kunnen de meeste honden binnen de twee weken terug op hun poot lopen maar volledig herstel zal een paar maanden in beslag nemen. Na verloop van tijd zal, als gevolg van de operatie, artritis optreden op het behandeld gewricht. Dit is een normaal proces en kan niet vermeden worden.
Roos_M schreef:Fenrir schreef:Hond is blind, gedragsproblemen, 6 weken (intensief/lastig) revalideren en een kostenpot van €3000. Om heel eerlijk te zijn zou ik hier waarschijnlijk sowieso niet aan beginnen, nog los van of ik een uitkering zou hebben of niet.
Precies dit. Gewoon niet realistisch.
Niet minder moeilijk. Dus sterkte voor haar!