Wat voer jij je hond en waarom?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 22:41

@Brinta: als je brok en kvv wil combineren is het beter geperste brokken te kiezen en de theorie zegt liever niet in 1 maaltijd. Echter voer ik mijn honden door omstandigheden (voedselallergie) een geëxpandeerde brok met kvv en zie ook geen problemen.
Af en toe wisselen tussen merken hoeft niet nadelig te zijn, kan zelfs beter zijn gezien elk merk zijn eigen manier heeft om "compleet" te zijn. Zelf voer ik vnl 1 merk wederom omdat de meeste merken niet geschikt zijn voor mijn allergische hond.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 22:54

Brinta12 schreef:
Ik heb twee vragen:
Ik ben net begonnen met KVV voeren. Hoe hebben jullie dit aangepakt? Mij werd geadviseerd om het niet te mengen van brok en KVV i.v.m. Verschillende spijsverteringsmanieren.
Vraag twee: hoe kijken jullie aan tegen het geven van twee of meerdere KVV merken aan je dier? Hier hoor ik ook gemixte verhalen over. Bijv. De ene zegt dat het voor de afwisseling goed is en de andere beweert dat het niet goed is i.v.m. Wisselende kwaliteit van de merken.

een hond zonder noemenswaardige problemen kun je gewoon in een keer over zetten. stoelgang zal mss pqar dagen wat slapper zijn maar dat is geen probleem.
smorgens brok savonds vlees is ook een optie. mengen kan ook niet echt kwaad mits die niet te gevoelig is op de spijsvertering.

ik wissel altijd merken af. ieder merk gebruikt andere calcium en mineralen bronnen. en sommige merken heb en smaken dat andere niet hebben. ik geef minstens 4 diersoorten per week. minstens eens per maand vis en eens per week pens.
tussendoor visolie, eitjes, kaas, honing, etc...

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 16:52

Ik geef tegenwoordig vn 1 kvv, nl smuldier, omdat mijn hond dat eet. Soms wissel ik wat af met kivo of lotgering of .... gewoon omdat ik alleen smuldier wat karig vind.
Soms krijgt hij kippenruggetjes en dan maak ik menuutje met smuldIer vlees of pens.

Toendertijd ben ik cold Turkey overgestapt. Of liever gezegd hij.

meiske1577

Re: Wat voer jij je hond en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 08:37

Zijn hier ook mensen met ervaring met applaws honden en/of katten voer?
Ik zag dit voer bij de intratuin voor mijn kat. De brok bevat 80% vlees. Dat leek me wel wat. Dus een zak gekocht om te proberen.

Voor de hond hadden ze alleen natvoer, dus daar even drie blikjes van meegenomen.
Ik zag dat zooplus het voer ook in het assortiment heeft. In de brokjes voor de hond zit 75% vlees.
Het natvoer gisteren een blikje van gegeven en dat is netjes opgegaan.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 09:01

applaws is een heel goed merk. ik geloof wel een van de duurdere.

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 13:07

Viel me nog mee, ik was nu 22,- kwijt voor 2kg kattenvoer.
Ik kom van Royal Canin af, dus was al niet goedkoop uit :+

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 19:21

meiske1577 schreef:
Zijn hier ook mensen met ervaring met applaws honden en/of katten voer?
Ik zag dit voer bij de intratuin voor mijn kat. De brok bevat 80% vlees. Dat leek me wel wat. Dus een zak gekocht om te proberen.

Voor de hond hadden ze alleen natvoer, dus daar even drie blikjes van meegenomen.
Ik zag dat zooplus het voer ook in het assortiment heeft. In de brokjes voor de hond zit 75% vlees.
Het natvoer gisteren een blikje van gegeven en dat is netjes opgegaan.

Wij voeren het onze katten, is prima voer. Wist niet dat ze het in de winkel ook hadden, wij kopen het bij zooplus.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 15:58

Gezien dit het meest recentste topic is, stel ik hier mijn vraag.

Mijn hond krijgt op het moment More, waar ik zeer tevreden mee ben, maar ik wil kijken of het nog nèt een stapje beter kan. Na dit topic een beetje gevolgd te hebben, was ik opzich wel weg van Purizon. Dus ik ben vanmiddag wezen kijken bij waar ik altijd het voer weg haal en dat hadden ze daar helaas niet. Geen probleem, dan bestel ik het gewoon online. Maar ik zag daar o.a. Profine en caro croc liggen. Beide geen hele gekke prijzen en daar knap ik dan direct weer op af. In mijn hoofd zit namelijk, dat een goede brok 'nooit zo goedkoop kan zijn'. Wat is jullie mening over deze brok? Want ik vind het wel een fijn idee, dat ik het gewoon in de winkel kan halen. Ik heb zelf qua ingrediënten nooit het idee wat nou goed en slecht is. Dus als iemand een antwoord voor mij heeft?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 16:02

Carocroc is een middenklasser brok, vergelijkbaar of iets lager van kwaliteit dan More. Profine heb ik vrijwel geen ervaring mee, wel wat positieve verhalen over gehoord maar weinig. Purizon wordt zover ik weet alleen bij zooplus verkocht.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 16:05

Okee, dan valt caro croc in ieder geval voor mij af. Geeft niks. Profine klinkt inderdaad wel positief als ik alles lees, maar ik heb de ballen verstand van de ingrediënten. Ik weet wel, moet me niet zo aanstellen. Maar als ik dan toch de keus heb..

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 16:09

Mijn hond krijgt al een jaar of 7 ofzo carocroc en doet het er super op! Ze is nu 11,5, perfect op gewicht en zeer energiek.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 16:11

Oow maar ik bedoel ook niet dat het een slechte brok is hoor. Maar ik ben tevreden met More, alleen als het beter kan binnen een bepaald budget, waarom niet. Purizon ziet er goed uit, maar zag toevallig weer de Profine liggen in de winkel. Maar ik weet daar niks van af en op internet staan niet bijzonder veel verhalen daarover.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 17:42

Profine is prima voer. Wordt hier ook gevoerd.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 18:33

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 19:41

Mijne heeft zich, bij gebrek aan wilde konijnen, weer een kip toegeëigend.
Afbeelding

KVV noemt hij dat... of is het barf?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 21:38

Hoe noemt de eigenaar van de kip het? }>

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 22:02

Ik zou het ongehoorzaam gedrag noemen als hij die kip zelf heeft toegeeigend

Overigens heb ik zo'n kat in huis
Die wil liever vers dan brok, kvv, barf of wat dan ook

Patty91

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 22:20

Acana Grasslands. Wij geven onze chihuahua nu 2 maanden Acana Grasslands omdat hij met RC vaak moest braken. Met Acana braakt hij niet meer, minder jeuk en likken.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 22:22

Hier een Engelse Stafford pup van 9 weken.. Hij is ''groot'' gebracht met RC. Nu kregen we in het puppy pakket 1kg RC mee. Maar ik moet toegeven dat hij vanaf de eerste dag iedere dag een beetje meer vlees krijgt. En iets minder brokken. Nu is wel mijn planning om een deel brok aan te houden. Alleen niet van RC.
waarom geen RC; simpel, de eerste dagen dat hij hier was scheet ie tussen half 10 en half 1 gewoon 5 keer. En dan moet je de dag nog door.. En dan niet van die mini beetjes, maar toch wel gewoon echt flinke hopen. Nog maar niet te spreken over de lucht. Nu met het vlees is dat minder, in beide gevallen. Ook de 2 katten(kittens) krijgen hier een deel vlees en een deel brokjes.
Maar nu. Welke brok? Ik heb geen moeite met een beetje graan. Maar er zit nogal een verschil in bonzo merken en compleet vlees.
De katten hadden eerst Orijen. Dat is een merk wat zeker op mijn lijstje staat. Maar ik ben wel benieuwd wat jullie denken/vinden voor een pup.

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 09:20

Ik voer taste of the wild brok en rodi. Mijn hond is helemaal wegvan rodi. Ik heb wel eens andere kvv geprobeerd maar daar haalde ze haar neus voor op. Dus hier nog steeds rodi ze doethet er ook goed op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 09:42

ponyparadijs schreef:
Ik zou het ongehoorzaam gedrag noemen als hij die kip zelf heeft toegeeigend

Overigens heb ik zo'n kat in huis
Die wil liever vers dan brok, kvv, barf of wat dan ook

De kip ontsnapte steeds uit de ren en ging door de tuin wandelen.
Beetje moeilijk te zeggen wie er nu ongehoorzaam was, de kip of de hond.

De eigenaar van de kip (ik) noemt het jammer, maar zo is de natuur.

Zilverroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 10:21

Mijn collie doet het goed op Duck Dynamiek (granenvrij).

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 11:52

Anoniem schreef:

Ehm, wat dat ook is, in ieder geval geen "natuur"....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 13:16

Kuggur schreef:
[naam] schreef:

Ehm, wat dat ook is, in ieder geval geen "natuur"....

Zit blijkbaar toch nog meer wolf in dan men zou denken... of willen?
In deze hond zit ontzettend veel jacht, in zijn zus ook.
In mijn andere totaal niet.
Vandaag heb ik overigens geleerd dat kippen kannibalen zijn :r

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 13:28

Kippen willen ook aan de kvv? :')

Hier krijgen ze hill ' s ideal balance no grain, maar ik wissel wel eens af. Overigens vanaf pup zijnde op no grain, maar sinds hij de hele winter paardenbrok meesnoept (of gewoon van de paarden afjat), denk ik dat het wel meevalt met zn graan/glutenallergie.
Af en toe krijgen ze eens een blik vlees (ja ik ben de allerslechtste hondenmoeder ;)), lukullus, ideal balance of soortgelijk (wel altijd betere kwaliteit). Hiervoor kregen ze dog lovers gold.
Af en toe gaat er eens een zakje t/d voor het gebit doorheen (maar eigenlijk hebben ze beiden weinig tot geen last van tandsteen)
Af en toe verdwijnt er eens een muis in de grote hond, jagen mogen ze prima op ongedierte maar van wild en derg blijven ze af. Tot nu toe nooit wild aangeraakt.