Onze Saarloos wolfhond heeft epilepsie - Update: ingeslapen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 00:33

Willemina_L schreef:
Ik kan helaas alleen maar beamen dat ikzelf geen stabiele hond heb en er ook maar eentje ken die het wel is.

Wat ik van de zogenaamde stabiele Saarlozen vind is dat ze zo gebroken aandoen, lijken super braaf en rustig maar er zit geen licht meer in hun ogen. Natuurlijk ken ik er geen tientallen maar ik had er nooit voor gekozen als ik dit karakter vantevoren had gekend.

Dit kon je toch ook niet weten van te voren en ik snap dat je voor dit ras valt het zijn erg mooie honden. Dat moet je niet als jouw fout zien als ze je het niet vertellen hoor.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 00:42

Heb niet het hele topic doorgelezen maar een buurvrouw hadden een collie met epilepsie.
Ze leerde Reikt en behandelde haar hond ermee. Vanaf dat ze reiki gebruiktehadden hij veel minder last ervan en als hij een aanval hadden was die veel minder heftig.

Willemina_L

Re: Onze Saarloos wolfhond heeft epilepsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-16 00:49

Tja, hij is echt ontzettend aanhankelijk, lief en vrolijk. Er zit werkelijk geen kwaad in. We houden zoveel van dat wolvenkleedje! Hij is erg terughoudend naar vreemden inderdaad. Tja, ik blijf erbij dat de beide verenigingen erg dol op wollen dekens zijn. Die trekken ze graag over je ogen...

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 12:54

Persoonlijk vind ik het een super ras. Wij hadden er 2 en beiden waren hele leuke honden. Ok ze waren bang voor vreemden maar net dat vond ik leuk. Voor het gezin waren het hele brave schoothonden. Je moest er wel mee bezig zijn, wandelen, uitdagen met oefeningen... Maar dat moet bij iedere hond. Ik zou er direct opnieuw voor gaan! *\o/*

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-16 13:01

Laibadji schreef:
Persoonlijk vind ik het een super ras. Wij hadden er 2 en beiden waren hele leuke honden. Ok ze waren bang voor vreemden maar net dat vond ik leuk. Voor het gezin waren het hele brave schoothonden. Je moest er wel mee bezig zijn, wandelen, uitdagen met oefeningen... Maar dat moet bij iedere hond. Ik zou er direct opnieuw voor gaan! *\o/*

Ik ben het in dat opzicht helemaal met je eens, maar het gaat mij vooral om de exemplaren die niet gezond zijn. Wat verzwegen wordt en het feit dat terughoudendheid verward wordt met angst. Je weet zelf waarschijnlijk goed genoeg dat je mazzel moet hebben met een Saarloos als het om de gezondheid gaat. En dat is anders dan wat de verenigingen de mensen willen doen geloven.

Ik ben ontzettend dol op de onze en ga voor hem door het vuur. Hij ook voor ons! En nee, ik heb inderdaad nog nooit zo'n aanhankelijke hond gehad. Dat is wel heel speciaal..

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 13:21

Ja wij wisten wel dat niet alle honden gezond waren. Wij hebben namelijk een Saarloos geadopteerd waar ze over twijfelden om in te laten slapen. Het hondje was door onze fokker opgevangen omdat hij het niet kon zien dat de Nederlandse Vereniging het hondje wou laten inslapen. Het hondje was geboren met een te lange staart, een weerborstel in de nek en een hazenlip. Het was dus een hondje met een handicap. Omdat wij 1 Saarloos hadden, wouden wij deze hond ook graag helpen. Dus toen waren er al aanwijzingen dat niet alle honden gezond geboren worden.
We hebben deze keuze nooit beklaagd. Het waren de beste familiehonden die we konden hebben!
Beide honden zijn jammer genoeg gestorven op 9 jarige leeftijd aan darmkanker.

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-16 09:54

Precies een week verder nu, update.

Een hele week aanvalvrij gebleven en gisteren op de zondag was het helaas weer raak. Hij heeft er drie gehad waarbij er één aanval echt hartverscheurend was. Hij begon echt te krijsen als een baby, verschrikkelijk gewoon! Het gekke is dat hij zich direct herstelde alledrie de keren en gewoon met zijn leven doorging. Wel vond ik hem overactief in zijn gedrag en dat hoort er ook bij.

Hij gaat nu aan 2x pillen tweemaal daags Pexion. Deze dosering mogen we na een week nog eens verhogen naar 3 pillen per keer. Als het nog steeds niet voldoende blijkt te werken willen we misschien de phenobarbital nog proberen maar met kanttekeningen. Bij erge bijwerkingen gaan we het hem niet aandoen en als deze ook geen kwaliteit van leven kunnen geven dan houdt het voor hem op. Wat een vreselijke aandoening die epilepsie!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 13:25

Oh vreselijk, het is zo'n rot gezicht, sterkte!!!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 13:26

haha, ik lees nu je onderschrift pas :)

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-16 15:01

Haha, bedankt! :D

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 14:20

Vandaag hebben we hem in overleg met de dierenarts laten inslapen. Hij leed pijn en was zichzelf niet meer.

De medicijnen sloegen niet voldoende aan en we hebben hem altijd beloofd om hem niet te laten lijden. Hij is vredig ingeslapen.

Rust zacht lieve Billy Boemsen Y;(

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 14:53

Wat verdrietig, maar zo te lezen de juiste keus.
Heel veel sterkte TS!

Dan is hij wel snel achteruit gegaan zeg -O-
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 11-05-16 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 14:53

Heel veel sterkte gewenst met dit verlies. :(:)

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 14:54

Sterkte met het verlies van zo'n mooie jonge hond.

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 15:04

Cayenne schreef:
Wat verdrietig, maar zo te lezen de juiste keus.
Heel veel sterkte TS!

Dan is hij wel snel achteruit gegaan zeg -O-

Ja, heel snel inderdaad. Zijn hersenen waren hoogstwaarschijnlijk beschadigd. Hij vertoonde ook al tekenen van ataxie.

We hebben heel goed overleg met de dierenarts gehad, vanochtend ook nog. Hij kwam niet meer uit de aanvallen. Hij had duidelijk heel erge hoofdpijn en na het inslapen kwam er ook onmiddellijk waterig bloed uit zijn bek lopen. Voor de dierenarts ook een duidelijk teken dat er van binnen echt iets danig stuk was.

Vreselijk veel verdriet nu, ik jank me gek. Wat zullen we hem missen. Hij was echt veel te jong...

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 15:05

Heel veel sterkte!!

kiki1976

Re: Onze Saarloos wolfhond heeft epilepsie - Update: ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 15:35

Ah nee toch |( wat is die epilepsie toch altijd een klote iets.
Heel veel sterkte met het gemis.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 15:41

Y;( sterkte...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 15:49

wat erg!Veel sterkte! |(

Koia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 15:49

Oh nee..heel veel sterkte met dit verlies. Voor jullie onwijs poedersuiker maar voor de hond het beste natuurlijk.

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 15:54

Allemaal heel erg bedankt. Dat doet me erg goed, voorlopig blijf ik huilen maar weet ook dat het de enige juiste keuze was. Hij verdiende het niet om te lijden.

Koia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 16:00

ik heb de mijne vorige maand moeten laten inslapen dus ik weet hoe veel pijn het doet om je maatje te moeten missen..verdriet zal wel een tijdje duren maar je hebt alles voor hem gedaan wat je kon en hem verder lijden bespaard, dat is ook een hoop waard. Hem laten rondlopen met zoveel koppijn en altijd maar die aanvallen was ook geen optie geweest. Probeer vooral aan de fijne dingen te denken en niet te veel aan hoe het voor hem was op het eind.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 16:04

Oh wat jammer voor jou en je allerliefste hond.
Missen = liefde
Verdriet = liefde

Jouw hond was en is nog steeds omringd met liefde! Hij zal altijd een plaatsje in jullie hart hebben.

Sterkte xxx Y;(

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 16:06

Ach sterkte :(:) wat een verdriet. Zat er misschien een tumor die dit allemaal heeft veroorzaakt? Als het even goed gaat en nu zo slecht opeens.

Maar helaas wel het enige dat jullie voor hem konden doen, hem zijn rust geven. ;(

AnnickT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 16:16

Nee toch. Wat ontzettend verdrietig. Heel veel sterkte gewenst!