Weet je wel hoe boeren het spul voert

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
secricible schreef:Bij giardia adviseert mijn dierenarts zelfs kvv te voeren. Giardia leeft op koolhydraten, dus als jij stopt met koolhydraten voeren (dus alleen vlees) overlijdt de bacterie. Andere methodes zijn er (volgens mijn DA) niet. Uiteraard wel na volgen van protocol en de hele behandeling e.d.
Nikass schreef:Ik las hier iemand die een kilo Nature Diet koopt voor 2,50? Waar als ik vragen mag? Hier kost een pakje van 400 gram 2,50.
maralyn schreef:Evelien. Daar sta ik achter.
Grappig dat mensen beweren dat dierenartsen veel winst maken.
En jammer genoeg slecht onderbouwd met alleen 'via internet goedkoper.'
Veel praktijken zijn niet super groot. En ook niet super veel nodig.
Die bestelling is kleiner en kost veeel meer.
Op bulk van meer dan 500 kg zit korting.
Grappige is... is dat sommige praktijken zich uitten als apotheek.
Hierdoor meer verkopen en goedkoper kunen zijn.
Sites helemaal! Doordat ze geen pand naast hun praktijk magazijn beheren.
Nee... mijn mening waar de hond t goed op doet. Blijf dat geven.
Slecht brok bestaat niet. Anders mag t niet verkocht worden.
Beter en nog berer en beste voer wel.
switt schreef:geerke schreef:de inkoop prijs is de helft van dezelfde brokken(bijvoorbeeld blaasproblemen brokken) op internet verkrijgbaar...dus dat is een aardige winstmarge.
Hoe kom je hierbij als ik vragen mag?
secricible schreef:Bij giardia adviseert mijn dierenarts zelfs kvv te voeren. Giardia leeft op koolhydraten, dus als jij stopt met koolhydraten voeren (dus alleen vlees) overlijdt de bacterie. Andere methodes zijn er (volgens mijn DA) niet. Uiteraard wel na volgen van protocol en de hele behandeling e.d.
Nikass schreef:secricible schreef:Bij giardia adviseert mijn dierenarts zelfs kvv te voeren. Giardia leeft op koolhydraten, dus als jij stopt met koolhydraten voeren (dus alleen vlees) overlijdt de bacterie. Andere methodes zijn er (volgens mijn DA) niet. Uiteraard wel na volgen van protocol en de hele behandeling e.d.
Het hondje van mijn vriendin staat al jaren op Carnibest en heeft onlangs Guardia opgelopen. Hoe kan dat dan?
DatBenIkNou schreef:maralyn schreef:Briitje dat is nogsteeds n mening. Dat t slecht brok is. Want veel honden doen het er prima tot super op.
Dat het geen super brok is. Ok.
Voeding is net als met mensen. Wat voor de een werkt hoeft niet voor de ander te werken.
Heel veel zout en andere toevoegingen maken deze merken wel degelijk slecht. Er zullen heus mensen zijn die dagelijks junk food eten en toch redelijk gezond zijn, maar dat maakt junk food niet gezond natuurlijk. Kies gewoon een brok zonder al te veel nodeloze toevoegingen zoals Dogloversgold. Prima prijs/kwaliteit verhouding.
Nikass schreef:secricible schreef:Bij giardia adviseert mijn dierenarts zelfs kvv te voeren. Giardia leeft op koolhydraten, dus als jij stopt met koolhydraten voeren (dus alleen vlees) overlijdt de bacterie. Andere methodes zijn er (volgens mijn DA) niet. Uiteraard wel na volgen van protocol en de hele behandeling e.d.
Het hondje van mijn vriendin staat al jaren op Carnibest en heeft onlangs Guardia opgelopen. Hoe kan dat dan?
En over het ingewikkelde overstappen op kvv: Met mijn honden van destijds 11 en 4 jaar oud van de ene op de andere dag gedaan, zonder enig probleem. Eerste dagen poepten ze enorm veel witte ontlasting, volgens Tannetje waren ze aan het ontgiften. Daarna weinig ontlasting, donker, stevig en nauwelijks geur.
Mijn herder die ik met vier maanden kreeg en uit Spanje komt en hier in een opvang gezin zat en Pedigree gevoerd kreeg heb ik ook direct overgezet op Carnibest. Ging perfect. Alleen al het opruimen van die mega Pedigree-drol zag ik niet zitten haha. Ze poepte meer dan mijn volwassen Rottweiler.
Wat betreft katten: hoeveel van hebben het wel niet aan hun nieren door het eten van brokken?
Ik zou katten nog meer dan honden op vers vlees zetten.
DatBenIkNou schreef:secricible schreef:Bij giardia adviseert mijn dierenarts zelfs kvv te voeren. Giardia leeft op koolhydraten, dus als jij stopt met koolhydraten voeren (dus alleen vlees) overlijdt de bacterie. Andere methodes zijn er (volgens mijn DA) niet. Uiteraard wel na volgen van protocol en de hele behandeling e.d.
Dan is jouw da toch niet helemaal goed op de hoogte of werkt alleen via alternatieve methodes.
Giardia is een parasiet die met een intensief ontwormingsschema ( vaak Panacur) bestreden wordt. Je kan de bestrijding wel een handje helpen door de parasiet te laten verhongeren door zo min mogelijk koolhydraten (dus vers vlees) te geven.
Een kennis van mij geeft haar hond al jaren niks anders dan vers, en die is ook besmet geraakt dus ik trek bestrijden door middel van alleen versvlees geven dan ook zeer in twijfel.
De darmen van mijn hond zijn wel dusdanig aangetast door de Giardia dat ze enkel nog bepaalde soorten kvv verdraagt.
DatBenIkNou schreef:Ik ook Cerastes, ik denk overigens dat ik een hond van 7 maanden oud aan Giardia verloren heb. Destijds was er nog weinig over bekend, dierenartsen hadden zelfs de juiste 3 dagen testen er niet voor. Toen ik ontlasting inleverde was dat van één dag. Deze hond had vanaf dag één dat ik haar kreeg met 9 weken aanhoudende klachten van het maag/darmsysteem. Achteraf bleek dat bijna alle honden uit dat nest het hadden en ook haar broertje is overleden. Ik denk dat de pups al bij de fokker besmet waren. Ik had haar ook op versvlees staan, toen wij op vakantie gingen logeerde zij bij de fokker. Zij heeft haar toen weer op brok gezet en uiteindelijk is zij daar tijdens onze vakantie overleden. Nu ik weet dat Giardia op koolhydraten leeft, besef ik nu ook dat dat voor haar de genadeklap is geweest. Was echt afschuwelijk..Ik ben er echt van overtuigd dat deze explosie van Giardiauitbraken met name komt door alle honden die uit het buitenland hier naartoe gehaald worden, voorheen kwam het hier namelijk nauwelijks voor. De ouderhonden van mijn overleden pup, kwamen overigens ook niet van origine uit Nederland maar waren geimporteerd.
Nikass schreef:Vers voeren hoeft daarbij niet ingewikkeld te zijn als je KVV voert. Dan hoef je er ook niet eerst een studie voor te doen.
Ik vind het soms wel duur. Lotgering valt mee maar vind ik wel een hoop troep geven..
Tieme schreef:Nikass schreef:Vers voeren hoeft daarbij niet ingewikkeld te zijn als je KVV voert. Dan hoef je er ook niet eerst een studie voor te doen.
Ik vind het soms wel duur. Lotgering valt mee maar vind ik wel een hoop troep geven..
en wat voor een troep bedoel je?? Ik geef lotgering maar totaal geen last van troep. ik leg het bevroren in de bak zonder plastic. als het ontdooid is dan zit er een laagje bloed in de bak wat ik in de wc gooi en klaar.
Tieme schreef:Nikass schreef:Vers voeren hoeft daarbij niet ingewikkeld te zijn als je KVV voert. Dan hoef je er ook niet eerst een studie voor te doen.
en wat voor een troep bedoel je?? Ik geef lotgering maar totaal geen last van troep. ik leg het bevroren in de bak zonder plastic. als het ontdooid is dan zit er een laagje bloed in de bak wat ik in de wc gooi en klaar.
Evelien__ schreef:Waarom zou je dat bloed in de wc gooien?![]()
Hier doen ze d'r een moord voor!