DatBenIkNou schreef:Ik ook Cerastes, ik denk overigens dat ik een hond van 7 maanden oud aan Giardia verloren heb. Destijds was er nog weinig over bekend, dierenartsen hadden zelfs de juiste 3 dagen testen er niet voor. Toen ik ontlasting inleverde was dat van één dag. Deze hond had vanaf dag één dat ik haar kreeg met 9 weken aanhoudende klachten van het maag/darmsysteem. Achteraf bleek dat bijna alle honden uit dat nest het hadden en ook haar broertje is overleden. Ik denk dat de pups al bij de fokker besmet waren. Ik had haar ook op versvlees staan, toen wij op vakantie gingen logeerde zij bij de fokker. Zij heeft haar toen weer op brok gezet en uiteindelijk is zij daar tijdens onze vakantie overleden. Nu ik weet dat Giardia op koolhydraten leeft, besef ik nu ook dat dat voor haar de genadeklap is geweest. Was echt afschuwelijk..Ik ben er echt van overtuigd dat deze explosie van Giardiauitbraken met name komt door alle honden die uit het buitenland hier naartoe gehaald worden, voorheen kwam het hier namelijk nauwelijks voor. De ouderhonden van mijn overleden pup, kwamen overigens ook niet van origine uit Nederland maar waren geimporteerd.
Het zou idd te maken kunnen hebben met zoveel honden die uit het buitenland komen...
Een vriendin van mij woont in Spanje en werkt daar ook in een Asiel..ik zal haar eens vragen of dat in Spanje ook veel voorkomt of dat het meer uit de Oostblok landen (Oekraïne enzo) komt...
Waar kwamen die ouders vandaan?