Paniek, hond kwijt op de hei!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SumSum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 00:40

Als het mijn hondje zou gebeuren zou ik haar echt nooit zo achter laten en erbij blijven tot ze eruit gered zou zijn..
Hoop dat het beestje er goed vanaf komt!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 00:41

OMG 8)7
Dit is echt knettergek!
Mensen thuis maken zich nog drukker om deze hond en de actie die er ondernomen moet worden dan ts zelf!
Hond gewoon 1,5 uur in het hol laten waar je bij staat zonder uitgraven of de brandweer laten komen en dan ook nog eens naar huis gaan terwijl de hond in paniek vast zit onder de grond.
Echt heel erg triest.
Gelukkig is het licht gaan schijnen bij de eigenaren en hoop ik dat de brandweer het arme beestje snel uit het hol kan halen.
Laatst bijgewerkt door Hannanas op 22-03-16 00:41, in het totaal 2 keer bewerkt

Lotus83

Elin_ schreef:
Lotus83 schreef:
Dat is niet zo heel aardig om te zeggen Elin_

Nee dat klopt, het is absoluut ook geen persoonlijke aanval, maar Ts leek verwonderd dat iedereen zo fel reageerde dus zo gek is het niet.
Daarbij geef ik duidelijk aan dat het gewoon een gedachte is die in me op kwam n.a.v. De eerdere posts en beginpost. Niet altijd alles hoef je als zoete koek te slikken als het van het ene uiterste naar het andere gaat

Ja dat is ook waar.

Alleen zoals een andere Bokker deed eerst p2000 checken kan ook voor je zoiets zegt....

Maar goed, ze zijn bezig en dat is nu voor de hond het enige wat telt.

_AB_

Benieuwd hoe dit afloopt!
Heel mn hk appgroep leeft ook al mee!

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 00:42

Ik las het. Nou gelukkig :)

Iruss94

Germ hondje, hij had zich al levend begraven. Die had je er morgen niet levend uit gehaald. Scheelt weer een gat graven. -O-

Yevrah

Ik hoop dat het hondje ok is.

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 00:43

Voor iedereen ook nog eens goed om te weten dat je de brandweer ook voor een dier in nood mag bellen.

Drico

Re: Paniek, hond kwijt op de hei!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 00:44

Alleen jammer dat ze de brandweer er pas 20 min geleden bij heeft gehaald terwijl het ook al eerder kon en beetje slim iemand had er wel zelf aangedacht en geen topic hiervoor te hoeven openen..

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 00:45

Leuk.. mensen die de mod opmerking op blz 6 gewoon negeren... ondanks dat ts laat actie ondernam zijn bepaalde reacties hier minstens net zo triest

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 00:46

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 00:46

Dierenarts is ook een goed idee trouwens. Even checken of alles goed met het hondje is. Onder andere zand of vocht in de longen is niet echt gezond.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 00:48

TS voelt zich al rot genoeg. Of ze nou wel of niet goed gehandeld heeft, is het echt nodig haar nog wat trappen na te geven?

Ik hoop dat ze je hond eruit krijgen TS.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 00:49

Laten we nou maar gewoon rustig afwachten tot nader bericht van TS.. Wij kunnen toch niets doen :)
Speculeren heeft geen nut.

Zoe_97

Vreemde modopmerking. In de boktregels staat er toch duidelijk dat dierenleed niet besproken mag worden of iets in die zin. Een hond uren in een holletje laten zitten en zelf rustig willen gaan slapen valt toch echt wel onder dierenleed.

Goed dat TS eindelijk wakker geschud is. Hopelijk is het nog niet te laat voor het arme dier.

Elin_

Selina schreef:
TS voelt zich al rot genoeg. Of ze nou wel of niet goed gehandeld heeft, is het echt nodig haar nog wat trappen na te geven?

Pardon? Ondanks slechte conditie van ts wat heel naar voor haar is , had ze veel eerder kunnen bellen.
Was het een paard geweest was iedereen in rep en roer en was de bokt brandweer brigade al opgeroepen.
Het gebeurde gewoon telaat en als ze topic niet geopend had, had ze gewacht tot morgen. punt

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 00:50

Het kan wel een honden-leven kosten. Ik denk ook dat de hond zich nog veel rotter voelt dan ts.
Je hoopt toch dat als de ernst doordringt dat er een volgende keer beter gehandeld wordt.
Opmerkingen die hard bij ts aankomen zijn echter vooral zeer sociaal: vanuit zorgen en medeleven. Als niemand het wat kon schelen waren er geen mensen geshockeerd en waren er ook geen aanbiedingen om te komen helpen.
Ik ben blij met de "harde" reacties. Toont veel medeleven en mee-denken van allerlei dierenliefhebbers.
Laatst bijgewerkt door Hannanas op 22-03-16 00:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 00:51

Elin_ schreef:
Selina schreef:

Pardon? Ondanks slechte conditie van ts wat heel naar voor haar is , had ze veel eerder kunnen bellen.
Was het een paard geweest was iedereen in rep en roer en was de bokt brandweer brigade al opgeroepen.
Het gebeurde gewoon telaat en als ze topic niet geopend had, had ze gewacht tot morgen. punt

Niks pardon. TS hoort nu al wat, 7 pagina's lang hoe slecht ze bezig is. Denk je echt dat dat nodig is? Na een paar keer weet ze het ook wel hoor.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 00:53

Blijkbaar niet ondanks de reacties heeft ze een aantal pagina's lang alsnog gewacht met brandweer bellen. Zeker wel pardon dus.
Moeten we allemaal het handje vasthouden en zeggen; wat goed dat je toch eindelijk besloten hebt om brandweer te bellen, dat je eigenlijk wou gaan slapen en dat ook nog is normaal leek vergeten we maar.
Komop zeg, tegenwoordig mag je niks meer zeggen

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 00:53

Selina er waren wel 6 pagina's nodig lees ik.
Bij actie na tip 2 op pagina 1 of 2 waren de andere 4 pagina's niet negatief geweest.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 00:54

Moderatoropmerking:
Laatste maal het verzoek om respectvol te blijven reageren, als dat niet kan tegenover TS gaat er een slotje op het topic.

Wij begrijpen heus dat situaties als deze veel emoties oproepen maar dat staat het overtreden van de Boktregels nog niet toe. TS vraagt met een reden om hulp en Bokt is een mooi medium om dat te kunnen bieden, zoals ook al blijkt in het topic. Het hoeft niet ge'sugarcoat', maar wel met respect naar elkaar. Zo zorg je er ook voor dat in een volgende situatie men ook nog om hulp durft te vragen.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 00:54

Mod opmerkingen doen er tegenwoordig ook niet meer toe. Gewoon doorgaan.

Ts. Laat je straks nog weten of het goed is gegaan?

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 01:04

Mijn oudste reu is ooit gaan lopen, ontsnapt uit de tuin.
Dat was een HEL! Gelukkig zo slim geweest om af te gaan waar ie naartoe zou kunnen.
Richting de manege was ie dus, gelukkig op tijd kunnen vangen voor ie de drukke baan op ging.

Ik zou NOOIT een hond ergens achter laten als ik wist waar ie zat.
Liever zelf terug in het ziekenhuis door me te forceren dan dat ik naar huis ging...

Bah bah... rillingen krijg ik van het gedacht!

Hoop voor het hondje dat ie niet onderkoeld is, of het wel haalt als het toch het geval is.

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 01:07

Lotus83 schreef:
Leuk.. mensen die de mod opmerking op blz 6 gewoon negeren... ondanks dat ts laat actie ondernam zijn bepaalde reacties hier minstens net zo triest

Ik vind dat je je behoorlijk aanstelt. Het is niet zomaar iets, hond kan dood gaan daar in dat hol. De reacties zijn zo fel omdat mensen erom geven. Helaas zijn sommige mensen gewoon erg laconiek. En als je geen commentaar wilt open je ook geen topic op bokt hierover maar bel je een kennis of vraag je het op app. Dit is vragen om reacties.

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 01:10

Wat ik vreemder vind is dat ts hulp vraagt aan haar moeder en dit niet voldoende krijgt. Hoop dat ze hem te pakken krijgen.