Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Wilawander schreef:Heb ook niet gezegd dat dat in ons vlees niet ziet...En over blikvoer hadden we het volgens mij niet en ook niet over supermarkt voer.
Mizora schreef:Dat hoeft niet hoor. Lang niet alle natvoeren bevatten veel of überhaupt koolhydraten. En het zijn de koolhydraten die de tandproblemen geven.
Het natvoer dat ik geef, animonda carny (bijvorbeeld multivlees): Rund (40%, vlees, longen, nieren, hart, uier), bouillon (31%), kip (21% lever, vlees), wild (7%), calciumcarbonaat.
en dat begint bij 3.23€/kg.
Mizora schreef:Ik doelde op het feit dat ook voor luxere brokken een hoop katten nier- en blassproblemen krijgen. Niet omdat de brok kwalitatief onvoldoende is, maar omdat ze gewoon te weinig vocht binnen krijgen. Ik zou eerder kiezen voor supermarktnatvoer dan voor supermarktbrokken. Gourmet is bijvoorbeeld niet geweldig, maar de kwaliteit valt eigenlijk alleszins mee. Je betaalt je er alleen wel scheel aan.
Sinds onze kat 200g natvoer krijgt per dag drinkt zij zover we weten helemaal niet meer, maar toch krijgt zij nu meer vocht binnen dan toen ze alleen maar droogvoer kreeg. En juist dat vocht is voor katten erg belangrijk.
Mizora schreef:Hoe zeker weet je eigenlijk dat je honden geen wormen hebben kimmie? Laat je het testen of zie je alleen geen wormen?
ESSIE70 schreef:Juist niet,honden die regelmatig rauwe voeding te eten krijgen hebben doorgaans weinig last van wormen. Dit komt door het feit dat ze een zeer sterk maagzuur ontwikkelen waarbij wormen vrijwel geen kans op overleven hebben.
woppeke schreef:Ik heb altijd geleerd dat honden en paarden altijd wormen hebben. En dat je ze ontwormt om het op een aanvaardbaar level te houden. Zodat mens en dier en niet ziek van worden. Ik ontworm wel, ik wil geen risico voor mijn kinderen. Daarom voer ik ook zeker niet rauw. Bacterieën zijn mij echt te veel. En het gezondheidsrisico mij te groot. En de hondjes en paardjes worden heel oud met af en toe een wormkuurtje en gewone brokjes...Mensen denken nog steeds dat mijn hondje een pup is. Maar ze is al bijna 15 jr