Boxer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MightyMike

Re: Boxer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 14:56

Het zijn idd vaak drukke honden die moeite hebben met luisteren Seven, maar met opvoeding kom je ver! Hier slapen ze in huis ook altijd vrijwel de hele dag tussen hun wandelingen en speeltijd door. We hebben ook een jack en die slaapt helaas nooit lijkt het wel.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 15:22

Ik heb die ervaring met onze boxers dus totaal niet ze zijn juist zeer baasgericht en luisteren heel goed. Ze zijn wel drukker dan de meeste huis honden maar niet anders dan de andere werkhonden die we hadden (dobermann Hollander mechelaars) , wel veel sensibelere en daar moet je een fijngevoeligere trainer met geduld voor zijn, met druk en dwang kom je er niet met een boxer.

Nu train ik ook veel met ze dus echt druk zijn ze in huis nooit, geen enkele can onze honden zelfs de stafford en dwergpincher weten binnen in slapen. Maar wij hebben dan ook een ren van 14 x 30 m met kennels waar ze binnen kunnen als het evt slechter weer is en wij niet thuis zijn. Daarnaast train ik een keer per dag met 3 en wandel of fiets ik met ze. Ze hebben dus genoeg te doen

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 16:31

Onze dober sauron was erg baasgericht en luisterde enorm goed. trouwens onze rottweilers ook, binnen waren ze ook erg rustig.

Mike luistert ook erg goed en is binnen ook erg rustig alleen als hij een poos in de bench heeft gezeten is hij uitgelaten maar daar is hij ook nog jong voor. Mike is wel een gezellige huishond ik train er niet mee, maar we hebben 4 ha grond waar hij zich kan uitleven :D

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 16:59

Ik train ook graag met boxers. Wat ik tot nu toe gezien heb is best wel wat drive en willen werken. Het drukke neurotische zie ik het meest bij baasjes die niks met de hond doen of niet weten hoe ze hun aan het werk gezet krijgen. Ook best slim en leergierig.

Lizzo_RV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-16 19:00

Wat doen jullie o.a. met jullie boxers? Ik wil ook wel wat met Leia gaan 'ondernemen' als ze wat ouder is.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 19:24

Ik train ipo, ga zo weer die kant op met 3 honden.
Lekker appèl trainen op de club

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 10:16

Kort filmpje voor de geïnteresseerden.
Dit is born balderbusse aka Kido
Hij is een jaar oud in zijn tweede keer weer op het veld naar een 5 maand trainingsstop door verhuizing etc

Afbeelding

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 10:25

Mooie hond Marjolein!!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 10:30

Bedankt :D
Hij is ook heel speciaal voor me. Heb hem samen met de fokker zelf op de wereld gezet en beademd etc hij was zo blauw om te zien. Gelukkig kreeg de fokker er weer leven in.
Wij hadden al 4 en wouden er geen bij maar elke keer als ik bij de fokker kwam was het weer zo speciaal hij kwam met 3 weken al naar me toe wou bij mij slapen etc.
Toen hij met 7 week nog geen baasje had zei m'n vriend wij gaan hem over 2 week halen.
We hebben echt een band heel bijzonder, hij is daarnaast super werkwillig wat je ook in het filmpje terug ziet hij wil altijd werken heerlijk beest <3

Lizzo_RV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-16 10:50

Wat een prachtige hond? Maar wat houdt IPO precies in? Heb even gespiekt op internet, maar snap het niet echt.... :')

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 10:54

Ipo is een africhtings onderdeel waar je drie dingen doet
Appèl (volgen, apporteren)
Speuren (zoeken van spoor uitgelopen door geleider of derde, aan geven voorwerpen op spoor)
Pakwerk (bijtwerk en verdedigingswerk)

Je hebt drie gradaties, kido is nog te jong die moet eerst zijn vzh halen wat gelijkend is het is enkel het appèl en een sociaal gedeelte op straat

xsiroccox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 10:59

farahdiba46 schreef:
Lukasje schreef:
Boxers zijn leuk!
Mijn man heeft altijd boxers gehad maar op een bepaald moment hebben we toch afgehaakt van dit ras omwille van hun gezondheidsproblemen. Te veel honden te vroeg moeten afgeven. Maar op basis van karakter zou er meteen weer eentje mogen komen.
voor mij hetzelfde.

Exact hetzelfde verhaal hier :D
Maar ze zijn zo leuk! Prachtige foto's ook hier.
Wij hebben nu een kruising Herder/Golden, de perfecte gezinshond voor ons, dus ook heel blij mee ;)
Laatst bijgewerkt door xsiroccox op 16-03-16 11:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Lizzo_RV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-16 11:05

Seven schreef:
Ipo is een africhtings onderdeel waar je drie dingen doet
Appèl (volgen, apporteren)
Speuren (zoeken van spoor uitgelopen door geleider of derde, aan geven voorwerpen op spoor)
Pakwerk (bijtwerk en verdedigingswerk)

Je hebt drie gradaties, kido is nog te jong die moet eerst zijn vzh halen wat gelijkend is het is enkel het appèl en een sociaal gedeelte op straat

Oké bedankt! Ik wil met Leia ook wel wat gaan trainen, maar geen idee wat.... Agility lijkt mij ook erg leuk.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 11:12

Wat leuk! Een topic over boxers!

Ik was 8 jaar toen wij onze eerste boxer kregen (nouja, kruising met stafford).
Rufus is afgelopen juni overleden op 13 jarige leeftijd.

Inmiddels een nieuwbouw huis gekocht en mijn vriend ook helemaal gek gemaakt over dit ras.
We zijn bij Balderbusse langs geweest en we staan nu 1e (na hun uiteraard) voor het nest!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 11:46

Leuk al die balderbusse honden.
Ben ook reuze benieuwd naar onze eerste balderbusse babies

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 12:44

Ik heb met Do vanalles gedaan, helaas gestopt door lichamelijke klachten. Zijn gekomen tot gg2 (cynophilia niveau), recreatief behendigheid, balans, treiball (alleen beginlessen), cirkeltraining, controle unleashed. Eigenlijk echt gewoon wat op ons pad kwam. Had graag mantrailen met haar willen doen maar is er helaas niet meer van gekomen.
Balans vond ze erg leuk, ze is ook slim en werkt graag mee. Nu ook recent aangeleerd hoe ze de flyballbak moest doen had ze zo door! en hoe trots ze dan kan reageren dat is geweldig om te zien. Ook als ik nu haar soms eens wat kleine dingen laat doen (kom hier, aan de voet, naast, appel op afstand) dan zie je haar gewoon groeien.

dynara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 15:13

Wat zijn de boxer fans opeens stil gevallen? :o
Hier alles goed met de hondjes :j
We leven gewoon het dagelijks leventje verder hahaha :=

Afbeelding

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 21:38

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nou hier dan, vooruit :+

Celine_Mirte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 22:04

Wat leuk, een topic over boxers! Wat een prachtige honden zie ik hier voorbij komen <3

Wij hebben altijd twee boxers in huis gehad, Teun en Laura heten ze. Laura is als pup mishandelt en teruggenomen door de fokker. Toen ze een half jaar oud was is ze bij ons gekomen. Wat een trouwe, mensgerichte hond was dat! ze wou alleen niet goed alleen zijn, dus hebben we toen Teun er bij geadopteerd. Hij was toen 4 en Laura ook. Teun was echt een slome, luie vreetschuur. Had wel een goede invloed op Laura :)

Teun hebben we in laten slapen toen ze 10 waren, Laura ging in haar mand liggen en is er niet meer uit gekomen. En dan ben je twee honden in één dag kwijt :\

We hebben nu een Old English Bulldog. Die is wel een stuk slimmer dan die boxers, maar even lief en mensgericht.

dynara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 22:16

@Martine: je boxer heeft wel echt een boxer instelling, nieuwsgierig, dromerig en gewoon uh nouja... hangerig hahaha
@celine_mirte dat is wel erg sneu om te horen! welkom trouwens :j

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 22:37

Afbeelding

ik heb mijn mike op canvas gekregen

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 14:31

Ik ga weer wat leven in het topic blazen!

Onze Lola <3

Afbeelding

Afbeelding

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 14:51

Wat !!
Als hond zijn Boxers al de leukste, maar als pup toch wel de allerallerleukste.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 20:06

Wat een leuke boxers komen er hier voorbij.
Wij hebben ook een boxer dame van nu 14 jaar en doet het nog goed voor haar leeftijd.
Afbeelding

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 22:39

Voor nu hebben we geen boxer meer, en twijfel of we er ooit nog weer eentje nemen. Teveel problemen, medisch gezien.

* Eerste reu van 1 jaar en 2 weken weg kunnen brengen, hij zal vol met tumoren.
* 2e Was een herplaatser teef van toen net geen 3, schat van een dier. Veel maag/darm problemen, want uiteindelijk een allergie bleek te zijn.
Toen spondylose wat haar fataal werd. Ze had zoveel pijn en zoveel woekering....Helaas net geen 8 geworden.
De 3e was een pup van 16 weken toen ze bij ons kwam. Op een auto immuun ziekte na ging het altijd goed met d'r.
Helaas net haar 8ste verjaardag moeten laten gaan ivm tumoren.

Maar het karakter is wel iets wat lijft trekken van een Boxer <3 Heerlijk blije honden, speels, leergierig, gehoorzaam, allermansvrienden.

Nu alleen nog een Franse Bulldog. Als klein pupje opgevoed door een boxer. Qua doen en laten is hij net een boxer, hij hield haar ook bij met rennen. Waren samen 2 heerlijke stuiterballen.
Zolang ze buiten goed hun energie kwijt konden waren ze in huis gewoon rustig.