Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Urielle schreef:Picasso schreef:Heb jij een Boerboel? Kan jij het?
Weet je: als je het zo stelt als jij, is dit een hond die eigenlijk helemaal niet gehouden zou moeten worden.
Dat is iig wel wat ik heb meegekregen in mijn zoektocht: Dat dit ras eigenlijk niet geschikt is voor dichtbevolkt West Europa. Dat zo'n hond echt super is voor de bewaking van een terrein van honderden hectaren grond, maar eigenlijk niet zo op onze postzegeltjes waar toch regelmatig een postbode, pakketbezorger, pizzaboy of buurman eens je erf op kan lopen met alle gevolgen vandien. Omdat het schijnbaar ook niet evident is om je enorme beer weer terug te roepen van zijn zelfbedachte taak en omdat het te klein is om hem echt een goede taak te bieden. Zo kende mijn zus weer iemand met een hond die voor het gemak ook het terrein van de buren had berekend bij het eigen terrein. Alleen waren de buren volgens hem geen roedel dus die mochten hun eigen erf niet meer op.
Lizzo_RV schreef:Ik zal even kijken naar verschillende rassen. Maar mijn ouders willen dus een teefje, omdat ze geen goede ervaringen hebben met reuen. Ik denk dat dit een persoonlijke keuze is, en dat een reu dus geen optie is.
Misschien dat jullie verder nog kunnen helpen? We willen eigenlijk een stoere hond, die wel waaks is, maar ook goed kan met vreemden. We krijgen namelijk best wat visite etc.
briitje schreef:Wat goed dat om die redenen de overige rassen afvallen TS. Gelukkig word er niet blind gekeken naar het uiterlijk.
Rassen welke ook stoer, waaks en sociaal zijn naar visite, kunnen ook een rotweiler, bullmastiff (nogmaals laat je vader hier even naar kijken, komen best overeen met een BB), bordeauxdog, mastiff, uhhh...
waarom geen herder of boxer ? Ook een optie ?
briitje schreef:Ik hou van tosa's. Machtig mooie honden ❤.
Maar deze neigen erg naar de Fila, dus nog scherper. Raad ik niet aan. Correct Tosa eigenaren ?
Lizzo_RV schreef:Daarom hebben we besloten om geen Boerboel te nemen.
@Nirvana; mijn moeder heeft haar kennis even een bericht gedaan hoe het daar gaat.