Kat ziek, geen idee wat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 11:45

Casarell schreef:
In dat geval zou ik niet afwachten tot morgen.. elke keer ups en downs zijn ook niet goed voor haar lijf..
Ik zou dus vandaag nog een vochtbult gaan halen, om de boel op gang te houden. :o

Waar lees je dat ik pas morgen weer naar de dierenarts ga? :\

Zoe_97 schreef:
wat doet ze als je met zo'n klein spuitje gewoon water in haar bekje spuit. Misschien drinkt ze het dan op?

Ze laat het gewoon uit haar mondje lopen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Kat ziek, geen idee wat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 11:50

Dat zegt ze toch niet? Vind dat je soms nogal vreemd en aanvallend reageert..

Fijn dat ze nu wel eet. Hopelijk komt er snel meer duidelijkheid, want dit gekwakkel is ook niet fijn :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 11:53

Wel, in de tekst die daar staat, daar lees je toch dat ze ervan uit gaat dat ik morgen pas ga en niet vandaag?

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 12:19

Kan zijn dat ik er overheen gelezen heb maar heb je al ooit geprobeerd om het recoveryvoer even in de magnetron te zetten en aan te bieden? Toen ik bij de dierenarts werkte deden we dat vaak omdat het dan lekkerder ruikt en eerder aangenomen wordt. En katten zijn van nature ook warm-vlees eters dus wie weet kan het helpen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 12:24

Ja hoor, in de microgolf oven, met kookvocht erbij, met warm water erbij. Daarnet wou ze weer haar broekjes ipv het recovery voer, terwijl ze er deze morgen toch blijkbaar een paar hapjes van had genomen. Ik moet zeggen dat ze, ondanks dat ze weer te weinig drinkt, er helemaal niet meer zo ziek uit ziet als eerst, maar wel weer wat slechter dan gisteren.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 13:25

Misschien heel iets extra keukenzout bij het voer doen, echt heel iets, dan krijgt ze dorst en drinkt ze misschien wel en het houd het vocht wat vast.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 13:36

Flups schreef:
Kan zijn dat ik er overheen gelezen heb maar heb je al ooit geprobeerd om het recoveryvoer even in de magnetron te zetten en aan te bieden? Toen ik bij de dierenarts werkte deden we dat vaak omdat het dan lekkerder ruikt en eerder aangenomen wordt. En katten zijn van nature ook warm-vlees eters dus wie weet kan het helpen :)

Even hoor.

Katten zijn van nature geen warm vlees eters ;)

Wel rauwvlees eters.

Ik heb echt nog nooit een kat een vogel, zien vangen om hem vervolgens te gaan roosteren of bakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 13:38

waxmeltsenzo schreef:
Flups schreef:

Even hoor.

Wel rauwvlees eters.

Ik heb echt nog nooit een kat een vogel, zien vangen om hem vervolgens te gaan roosteren of bakken.

Oh god _O-

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 13:40

DeMolenhoek schreef:
Casarell schreef:
In dat geval zou ik niet afwachten tot morgen.. elke keer ups en downs zijn ook niet goed voor haar lijf..
Ik zou dus vandaag nog een vochtbult gaan halen, om de boel op gang te houden. :o

Waar lees je dat ik pas morgen weer naar de dierenarts ga? :\

Dat lees ik niet.. ik geef alleen een tip..
Maar ik zal geen tips meer gegeven.. kan je het ook niet verkeerd lezen.. ;)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 13:41

waxmeltsenzo schreef:
Flups schreef:

Even hoor.

Wel rauwvlees eters.

Hahaha :')
Niet WME? Dan moet je hier eens komen kijken.. Kampvuurtje en al :j :')

LileNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 13:43

Als ik nog een tip mag geven, pas haar kiezen laten trekken als ze er weer bovenop is. Anders heb je nu verhoogd narcose risico waar je kat misschien niet uit kan komen of er verkeerd uit komt. Wel fijn dat het beter gaat! Laat sowieso nog even vocht geven door de dierenarts. Dit om haar nieren te blijven spoelen i.v.m. eventuele vergiftiging. Het kan geen kwaad. Succes. Ik blijf je volgen.
p.s. sommige mensen geven ook klein beetje slagroom voor extra suikers/energie.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 13:43

kiwiwitje schreef:
Flups schreef:
[/quote

Hahaha :')
Niet WME? Dan moet je hier eens komen kijken.. Kampvuurtje en al :j :')

Haha ja dat vinden de mijne ook wel lekker lol.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 13:46

Zelfs slagroom wil ze niet, maar inderdaad, tanden zijn pas voor als ze wat sterker is, want heb ook schrik voor de narcose :) Maar, ze gaat weer op haar lievelingsplaatsje slapen, want ze ok al weer even niet deed, dus ben blij :)

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 13:47

waxmeltsenzo schreef:
Flups schreef:

Even hoor.

Wel rauwvlees eters.

Nee :+ maar ik bedoel eigenlijk meer dat ze hun prooi vangen en dan gelijk opeten (=warme spieren :P )

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 13:48

Mijn witjes en ik duimen dat ze er weer bovenop komt DMH! :*

En hulde voor de opmerking van de dag van WME. :')
Die van mij slepen hun bakje vlees ook naar de verwarming waarna ze het opsmullen. :')

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 13:49

Flups schreef:
Flups schreef:

Nee :+ maar ik bedoel eigenlijk meer dat ze hun prooi vangen en dan gelijk opeten (=warme spieren :P )

Ja dat is zo. Maar het vlees uit een zakje opgewarmd in de magnetron heeft niets meer met natuurlijk voer te maken en ook niet met warme spieren, totaal geen vergelijking ;)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 13:54

waxmeltsenzo schreef:
Flups schreef:

Even hoor.

Wel rauwvlees eters.

over het algemeen is een prooi inderdaad warmer dan kamertemperatuur..

dus in de magnetron zetten tot lauw > warm (staat nergens dat het een stoommaaltijd moet worden),
is zeer zeker wel een goede tip..

daarnaast wordt de geur wat sterker op het moment dat je het met een paar druppels vocht opwarmt.

beetje bevochtigen en iets bijwarmen is een heel normaal als een dier matig of slecht eet, velen reageren daar goed op.

dus ik snap niet helemaal waarom je er zo'n lol om schijnt te hebben?
want een natuurlijke prooi van de kat met uitzondering van een kikkertje hier of daar is warmer dan waar je normaal het voer op aanbied.

----

Ts fijn om te horen dat er weer wat gegeten wordt,
hopelijk gaat ze ook snel weer zelf wat drinken.

katten hebben sowieso al de neiging om weinig te drinken,
oudere katten al helemaal.

wat je zou kunnen proberen is om het water niveau even te markeren op een bakje, zodat je zeker weet of ze wel of niet drinkt en hoeveel later. vaak merk je het niet eens op en zeker niet hoeveel er nu eigenlijk gedronken wordt (of hoe weinig). Een betere dierenarts zal ook zeker gaan vragen hoeveel de kat ongeveer drinkt in totaal en welke hoeveelheid in totaal/per keer (dit kan namelijk meegenomen worden in het stellen van een diagnose)
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 17-01-16 13:57, in het totaal 1 keer bewerkt

frisian_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 13:55

Een stille meelezen meldt zich even.
Misschien komt het vertekend over op de foto, maar het lijkt alsof de linkerkant van haar snoetje iets is opgezet?
Verder staat mij bij, dat er ook een soort bouillonachtig voer is om te herstellen.
Ik heb dat in ieder geval voor mijn hond gehad, ik weet niet of dat er ook voor katten is.
Dan heb je in ieder geval het vochtprobleem ondervangen, als ze dat wel eet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 13:57

Volgens mij vertekend het wat op de foto omdat hij ook schuin is getrokken :) De kiezen die eventueel slecht zijn zitten ook aan de andere kant, links hebben we dus helemaal niets gevonden. Ga het navragen bij de dierenarts over die bouillon :)

frisian_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 13:58

In ieder geval heel veel sterkte ermee!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 13:59

elenaMM77 schreef:
Flups schreef:

over het algemeen is een prooi inderdaad warmer dan kamertemperatuur..

dus in de magnetron zetten tot lauw > warm (staat nergens dat het een stoommaaltijd moet worden),
is zeer zeker wel een goede tip..

daarnaast wordt de geur wat sterker op het moment dat je het met een paar druppels vocht opwarmt.

beetje bevochtigen en iets bijwarmen is een heel normaal als een dier matig of slecht eet, velen reageren daar goed op.

dus ik snap niet helemaal waarom je er zo'n lol om schijnt te hebben?
want een natuurlijke prooi van de kat met uitzondering van een kikkertje hier of daar is warmer dan waar je normaal het voer op aanbied.

Om het feit dat opwarmen van zakjes vlees genoemd wordt als natuurlijk. Katten eten van nature warm vlees ;)

De magneton tip vind ik op zich niet verkeerd het eten ruikt er sterker door wat mogelijk de kat over de streep trekt om te eten.

Het heeft alleen niets met natuurlijk van dien.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 17-01-16 14:10, in het totaal 1 keer bewerkt

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 14:02

@TS boullion zou je ook gewoon kunnen proberen het ruikt heel sterk dus wellicht vind ze het lekker.
Dan heeft ze iig vocht binnen.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 14:12

waxmeltsenzo schreef:
Om het feit dat opwarmen van zakjes vlees genoemd wordt als natuurlijk. Katten eten van nature warm vlees ;)

De magneton tip vind ik op zich niet verkeerd het eten ruikt er sterker door wat mogelijk de kat over de streep trekt om te eten.

Het heeft alleen niets met natuurlijk van dien.

als je kijkt naar de temperatuur van levende prooi, is dat 37 graden..
dus is het eigenlijk onnatuurlijker om het op kamer temperatuur aan te bieden,
dan even een paar seconden (20 is meestal zat) op te warmen.

er werd lacherig gedaan over het opwarmen, maar een kat wacht echt niet met het eten van zijn prooi 'in het wild' tot het dier is afgekoeld tot kamer temperatuur.. gris, kill etenstijd > 37 graden.

het heeft zeker meer te maken met geur die beter vrijkomt bij een wat hogere temperatuur..

maar het erbij halen van bakken en braden wat niet natuurlijk is, is natuurlijk over the top..
want opgewarmd staat dichter bij een net gemold dier, dan kamertemperatuur.
Dus een beetje raar om dat argument weg te lachen. zelfs als het argument minder waarde heeft dan de geur.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 14:17

De kat eet direct omdat het gewoon direct wil eten heeft niks met de temperstuur te maken.
Wel met vers ;) Een kat eet ook gras en drinkt koud water ;)

Het voer wat wij onze katten geven heeft niets met het voer uit de natuur te maken of je moet kvv voeren en dat kan gewoon koud.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 14:29

Wil ze ook geen vis uit blik? Wij hadden in de kliniek een kat die niks wilde eten maar wel vis in tomatensaus uit blik. Raar beest. Eventueel sardines ruiken sterk