kat op de auto van de buren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 09:19

Hier in de buurt liggen op alle auto's wel verschillende katten. Er lopen er hier in de buurt aardig wat rond. Vind het zelf wel grappig, die pootjes op de motorkap en hoor buurtbewoners ook nooit klagen. Maar goed, ik ben wellicht wat minder materialistisch ingesteld. Aan de andere kant: nu houdt TS haar kat binnen, maar ondertussen kan een andere kat uit de buurt wel op de auto gaan liggen. Ik denk dat het voor de buurman dan toch handiger is om een hoes aan te schaffen (of een hoes die alleen over de motorkap gaat, al dan niet zelf gefabriceerd). Je kunt tenslotte niet 24/7 je auto in de gaten houden.

Voor TS zelf: die paar weken kun je je kat nog wel binnen houden. Het wordt tenslotte ook winters weer en dan zijn de meeste katten toch ook liever binnen. Wat Britta al zegt: bij een nieuwe eigenaar zou hij/zij dan toch ook een aantal weken binnen moeten blijven, dus dan is wat je nu doet voor het moment de beste oplossing. Je krijgt er spijt van als je je beestje nu weg doet.

Lusitana

Re: kat op de auto van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 17:10

Je zou bij de buurman kunnen voorstellen om een garage te huren. Daar hoort een auto thuis die niet mag worden aangeraakt.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 17:13

Lusitana schreef:
Je zou bij de buurman kunnen voorstellen om een garage te huren. Daar hoort een auto thuis die niet mag worden aangeraakt.

Je auto hoort thuis op je eigen inrit, indien mogelijk in je garage. En het moet kunnen om je auto daar ongemoeid te laten staan.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 17:16

Weet niet of het al gezegd is, maar misschien kan je zo'n bewegingssensor die water spuiten voor hem kopen? Moet hij er alleen wel even aan denken hem uit te zetten als hij de auto wilt pakken.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 17:20

Lusitana schreef:

dus als ik je auto kom bekrassen en met grafitie volspuiten moet dat ook maar kunnen, want je kan je rnog mee rijden? :n :n :n

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 18:05

Zoe_97 schreef:
Lusitana schreef:

dus als ik je auto kom bekrassen en met grafitie volspuiten moet dat ook maar kunnen, want je kan je rnog mee rijden? :n :n :n

Je kent het verschil niet tussen aanraken = betasten, en vandaliseren?

Het gaat hier niet om vandaliseren, wel?
Het gaat om een extreme vorm van zuinig zijn op de auto, die je zo makkelijk op kunt lossen.

Katten liggen nu eenmaal op motorkappen. Als je dat een probleem vindt, moet je als auto eigenaar daar wat aan doen door je auto op een of andere manier te beschermen. Je kunt niet alle kattenhouders maar verbieden een kat buiten te laten, hoewel ze dat in Nederland heel gewoon lijken te vinden.

Het is echt heel erg mooi dat deze buren een oplossing zoeken, maar ik zou hem zoeken in de auto beschermen en niet de kat opsluiten.
Het gaat om een overzichtelijke periode, dat geldt ook voor de auto eigenaar. Die kan ook wel een paar weken wat moeite doen. Hij wil die kat er niet op...

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 18:12

Citaat:
Het gaat om een extreme vorm van zuinig zijn op de auto, die je zo makkelijk op kunt lossen.

Katten liggen nu eenmaal op motorkappen. Als je dat een probleem vindt, moet je als auto eigenaar daar wat aan doen door je auto op een of andere manier te beschermen. Je kunt niet alle kattenhouders maar verbieden een kat buiten te laten, hoewel ze dat in Nederland heel gewoon lijken te vinden.

Het is echt heel erg mooi dat deze buren een oplossing zoeken, maar ik zou hem zoeken in de auto beschermen en niet de kat opsluiten.
Het gaat om een overzichtelijke periode, dat geldt ook voor de auto eigenaar. Die kan ook wel een paar weken wat moeite doen. Hij wil die kat er niet op...

Het is toch niet zijn kat? Waarom moet hij moeite doen?
En een extreme vorm van zuinig zijn? Een auto is gewoon hardstikke duur en voor sommigen een hobby. Daar wil je niet per ongeluk krassen op van katten die te pas en te onpas overal mogen lopen :n

Goed van je dat je een oplossing zoekt ts, maar sommige reacties in dit topic }:0

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 18:17

Lusitana, en waarom is het normaal dat een kat, als zelfgekozen huisdier, buiten los mag lopen?
Andere huisdieren blijven toch ook op eigen terrein. Zou jij een buurhond willen hebben die elke keer zijn poot optilt tegen jouw voordeur? Spreek je dan eigenaar aan of ga je een extra hek voor je voordeur zetten.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 18:17

Lusitana schreef:
Zoe_97 schreef:
[quote="Lusitana"
[/quote

Je kent het verschil niet tussen aanraken = betasten, en vandaliseren?

je vind het toch ook niet normaal dat ene hond zomaar overal rondloopt? of is dat daar in Portual wel normaal? of een koe of ene geit of whatever... Een kat die krassen maakt is net hetzelfde...

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 18:29

Top TS, dat je moeite doet om ervoor te zorgen dat de overlast afneemt.
Zelf heb ik 7 katten en wil ook niet dat deze overlast veroorzaken. Ik heb stroomdraden op mijn schutting. Snap dat je voor een paar maanden niet teveel wilt investeren. Maar zo een systeem kun je iig weer meenemen naar je nieuwe woning.

Waar ik me wel over verbaas is dat zijn hond los op jou terrein loopt. Dat zou ik toch eens aankaarten als ik jou was. Want dit is met 2 maten meten, niet zo netjes van de buurman.

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 18:32

Ik heb dit allemaal meegelezen en ten eerste, toppie TS dat je idd een oplossing aan het zoeken vind. Verder walg ik van een aantal reactie's hier, zelf zou ik het geen probleem vinden als er een kat op mijn auto zou liggen.. en dat komt omdat ik een oudje heb die met ducttape aan elkaar gehouden word. Maar kan me goed voorstellen dat als je een nieuwe auto hebt, die op jou erf onder jou overkapping staat je geen poezels erop wilt hebben. Ik durf te wedden dat de mensen die de buurman met de auto afkraken zelf katten hebben.. ikzelf heb een hond die dus overgens nergens los mag als hij poept moet ik het opruimen.. en dan word hier gezecht dat de kat natuuurlijk lekker op een andermans terrein rond mag hangen x0x bah word zo misselijk van de kat hond discussies omdat katten altijd heilig lijken te zijn in de ogen van sommige mensen.. hier kakken ze ook heel de tuin vol waardoor ik een van onze hobbies ( moestuin ) op moest geven terwijl dit in mijn eigen tuin was omdat mensen hun kat s ochtens buiten gooien en s avonds pas binnenhalen. Lang niet elke kat heb je overlast van, maar vind het echt asociaal dat mensen de schuld in de buurman zijn schoenen schuiven.. ik zou ook mijn eigen terrein niet aanpassen voor iemand anders zijn huisdier en daarbij, de TS heeft helemaal niet gezecht of de buurman met hoge poten aankwam, mischien heeft hij alleen aangegeven dat hij liever geen kat op zijn auto heeft, en heeft dat mischien bij de andere katteneigenaren uit de buurt ook gedaan. Ik snap het zoiezo niet.. ik betaal hondenbelasting.. resultaat mij hond mag nergens los, mag gen blaf geven, mag zijn behoefde haast nergens doen etc.. Katten betaal je niks voor.. poepen en plassen de boel vol en lopen overal maar rond x0x Behoorlijk scheef als je het mij vraagt.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 18:58

Lusitana schreef:

Slaat werkelijk nergens op. Wie ben jij om te bepalen voor een ander dat hij `extreem zuinig is op zijn auto`? Dat is hetzelfde als iemand anders tegen jou zegt `dat je niet om je kat moet janken `want het is maar een dier`. Daarmee bepaalt die persoon namelijk wat jij voor je kat mag voelen.

Verder zijn alle kattenhouders, zoals alle dierenhouders aansprakelijk voor wat hun dier uitvreet.
Je kunt niet iemand anders opzadelen met onkosten omdat JIJ een dier moet houden. Dat is de omgedraaide wereld! Dit is nu juist de asociale instelling van kattenhouders, die maakt dat er veel mensen zijn die katten haten.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 19:23

Desiree schreef:
Slaat werkelijk nergens op. Wie ben jij om te bepalen voor een ander dat hij `extreem zuinig is op zijn auto`? .

Dat zal ik even nader verklaren.
Er wordt gedaan alsof het gaat om een heel zwaar beest met messen onder zijn poten en zelfs die zou nog moeite moeten doen om schade aan te richten met gewoon over een auto lopen of er op te gaan liggen.
Een kat loopt op kussentjes. Het enige dat kan gebeuren is dat hij vuil onder zijn poten heeft.
Maar aangezien een auto diverse beschermlagen heeft om juist tegen vuil (dat immers ook met storm en regen mee komt en opspat van straat) en zelfs krassen te beschermen, is er helemaal geen bescherming tegen katten nodig. "Gewoon vuil", op andere manieren op de auto gekomen, is minstens even erg of erger.

Als je een probleem hebt met wat korreltjes zand, dat bij de "normale agressie naar de lak" hoort, heb je het over extreem (buiten gewoon) zuinig ergens op zijn. Dan zou je er feitelijk niet mee over straat kunnen.

Daar plak ik overigens geen emotionele waarde of negativiteit aan. Extreem zuinig ergens op zijn kan soms noodzakelijk zijn en positief.
Maar dat uit zich gewoonlijk dan wel in het beschermen van het geliefde voorwerp door de eigenaar.
En beschermen kan in dit geval heel simpel met een kleed, een hoes of een garage.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 19:59

In principe is dat aan de eigenaar van de auto zelf.
Je zou dit hele verhaal kunnen vertalen in een eerder genoemd voorbeeld. Namelijk de moestuin waar iemand mee moest stoppen vanwege katten die niet van haar zelf waren.
Wat zou jij dan zeggen? Ook dan moet ze natuurlijk zelf maatregelen nemen en zichzelf op kosten jagen om de huisdieren van anderen uit haar eigen tuin te houden?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 23:16

Lusitana schreef:
Als je een probleem hebt met wat korreltjes zand, dat bij de "normale agressie naar de lak" hoort, heb je het over extreem (buiten gewoon) zuinig ergens op zijn. Dan zou je er feitelijk niet mee over straat kunnen.

Alleen kan een kat meer aanrichten dan wat korrels zand achter te laten. Nagels en wat te denken van honden die erop af komen?

Als jij een nieuwe rijbroek hebt en je hond krabt er een winkelhaak in, dan baal je daar ook van. En dan ga je ook de hond ontwijken of trek je een oude broek aan als je bij de hond komt.
Of als je paard bij een ander paard in het land staat wat nogal losse voetjes heeft.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-15 08:48

De discussie of mijn kat wel of niet op de auto van de buren "mag" wil ik niet voeren, de buurman wil het niet en begrijpelijk dus ik wil niet dat de kat daar zit.

Vanmorgen is ze ontsnapt voordat de buurman werken was dus hoop dat ze zich gedragen heeft.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 13:10

Desiree schreef:
Je zou dit hele verhaal kunnen vertalen in een eerder genoemd voorbeeld. Namelijk de moestuin waar iemand mee moest stoppen vanwege katten die niet van haar zelf waren.
Wat zou jij dan zeggen? Ook dan moet ze natuurlijk zelf maatregelen nemen en zichzelf op kosten jagen om de huisdieren van anderen uit haar eigen tuin te houden?

Je moet natuurlijk niets. Je hoeft niet perce een slot op je fiets hebben en dat gebruiken. Als jij vind dat mensen gewoon niet je fiets moeten stelen kan je immers altijd nog mopperend naar huis lopen. Je hoeft ook niet perce te stoppen als iemand doorrijd terwijl je voorrang hebt, jij hebt immers voorrang dus dan kan je achteraf mooi zeggen dat je voorrang had terwijl je naar de deuk in je auto kijkt ^) . Het kost je vaak uiteindelijk wel meer frustratie en energie als je er weigert rekening mee te houden dat anderen mensen vaak best asociaal zijn := .

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 17:45

liedje89 schreef:
Desiree schreef:

Je moet natuurlijk niets. Je hoeft niet perce een slot op je fiets hebben en dat gebruiken. Als jij vind dat mensen gewoon niet je fiets moeten stelen kan je immers altijd nog mopperend naar huis lopen. Je hoeft ook niet perce te stoppen als iemand doorrijd terwijl je voorrang hebt, jij hebt immers voorrang dus dan kan je achteraf mooi zeggen dat je voorrang had terwijl je naar de deuk in je auto kijkt ^) . Het kost je vaak uiteindelijk wel meer frustratie en energie als je er weigert rekening mee te houden dat anderen mensen vaak best asociaal zijn := .

Maar op de enige plek is op de hele wereld die helemaal alleen van JOU is???? kom op! Dan nam ik strengere maatregelen! Ik liet mij niets kapot maken in mijn eigen tuin en ik liet me ook niet door anderen op kosten jagen. Dan loste ik het wel op op een manier die de katteneigenaar niet leuk zou vinden. Maar die kat raakt hij of zij dan wél kwijt.

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 17:52

Liselot schreef:
Kinke schreef:
ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom het zo vreselijk is om kattenpootjes op de auto te hebben?
Daar zou ik me nou geen seconde druk om kunnen maken, dus wie legt het me uit? :+

Kattenpootjes veroorzaken krassen ;)

Dan vraag ik me af waarom mijn auto nog geen krassen heeft. Ik heb 6 katten en ze zitten er allemaal regelmatig op, op de motorkap en het dak, en ik ben nog nooit een krasje tegengekomen. Ik irriteer me echter wel vaak aan de vuiligheid die mijn kinderen met zich mee brengen, maar beter mijn auto dan die van een ander.

Maar dat gezegd, ik vind het niet heel raar dat jouw buurman het niet zo fijn vind op zijn mooie nieuwe auto :) Maar ik snap ook prima dat het niet makkelijk is hier een oplossing voor te vinden. Katten zijn katten en zullen toch altijd wel doen wat zij zelf willen, dus als ze vrij buiten loopt kun jij er niets meer aan doen dan eventueel de kat bij huis houden op de één of andere manier. Zo'n elektrische halsband vind ik persoonlijk geen fijn idee, maar ik zou ook niet weten wat voor andere opties er zijn, behalve een ren.

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 17:56

Lusitana schreef:

Andersom: een kat mag lekker binnen blijven of in de tuin. Daar hoort een huisdier dat buurtbewoners lastigvalt.
Snap best dat dit de buren irriteert.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 17:57

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 18:06

friesam schreef:
Vanmorgen is ze ontsnapt voordat de buurman werken was dus hoop dat ze zich gedragen heeft.

Waarschijnlijk is het niet het eerste wat ze zal doen als ze buiten is lijkt me, Heeej de buurman is nog niet weg, zal eens lekker op zijn auto gaan zitten ~~}>
waarschijnlijk gaat ze erop zitten als de buurman net terug is en dus de motor(kap) nog warm

Je hebt echt geen ik-zal-de-buurman-eens-gaan-pesten-kat lijkt me :D

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 20:52

Moderatoropmerking:
Bij deze het verzoek rekening te houden met de richting waar TS haar topic heen wil:
friesam schreef:
De discussie of mijn kat wel of niet op de auto van de buren "mag" wil ik niet voeren, de buurman wil het niet en begrijpelijk dus ik wil niet dat de kat daar zit.

Die discussie (kat wel niet buiten etc.) kan wel hier gevoerd worden:
[BB] [Centraal] Discussietopic over het houden van katten

Let op, de regels van het topic staan op pagina 2: [***] @ [BB] [Centraal] Discussietopic over het houden van katten

Daarnaast de vraag of jullie niet persoonlijk naar elkaar toe willen worden, ook al zie je niets in de reactie van een ander. Reageer op de bal, niet op de man.

Alvast bedankt!
Laatst bijgewerkt door RianneH op 19-11-15 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Toevoeging

2IJsjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 21:03

Ik heb niet alle reacties gelezen, maar kun je niet afspreken met de buurman dat jullie twee wekelijks een wasbeurt betalen. De meest simpele wasbeurt is er al voor zo´n 8.00 euro. Voor 16 euro per maand heb je een tevreden buurman.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 21:15

2IJsjes schreef:
Ik heb niet alle reacties gelezen, maar kun je niet afspreken met de buurman dat jullie twee wekelijks een wasbeurt betalen. De meest simpele wasbeurt is er al voor zo´n 8.00 euro. Voor 16 euro per maand heb je een tevreden buurman.

Als de kat inderdaad geen krassen maakt, zou dit voor mij een heel interessante optie zijn.