Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Zoe_97 schreef:Lusitana schreef:Je zou bij de buurman kunnen voorstellen om een garage te huren. Daar hoort een auto thuis die niet mag worden aangeraakt.
dus als ik je auto kom bekrassen en met grafitie volspuiten moet dat ook maar kunnen, want je kan je rnog mee rijden?![]()
![]()
Citaat:Het gaat hier niet om vandaliseren, wel?
Het gaat om een extreme vorm van zuinig zijn op de auto, die je zo makkelijk op kunt lossen.
Katten liggen nu eenmaal op motorkappen. Als je dat een probleem vindt, moet je als auto eigenaar daar wat aan doen door je auto op een of andere manier te beschermen. Je kunt niet alle kattenhouders maar verbieden een kat buiten te laten, hoewel ze dat in Nederland heel gewoon lijken te vinden.
Het is echt heel erg mooi dat deze buren een oplossing zoeken, maar ik zou hem zoeken in de auto beschermen en niet de kat opsluiten.
Het gaat om een overzichtelijke periode, dat geldt ook voor de auto eigenaar. Die kan ook wel een paar weken wat moeite doen. Hij wil die kat er niet op...
Lusitana schreef:Zoe_97 schreef:[quote="Lusitana"
Je zou bij de buurman kunnen voorstellen om een garage te huren. Daar hoort een auto thuis die niet mag worden aangeraakt.
[/quote
dus als ik je auto kom bekrassen en met grafitie volspuiten moet dat ook maar kunnen, want je kan je rnog mee rijden?![]()
![]()
Je kent het verschil niet tussen aanraken = betasten, en vandaliseren?
Het gaat hier niet om vandaliseren, wel?
Het gaat om een extreme vorm van zuinig zijn op de auto, die je zo makkelijk op kunt lossen.
Katten liggen nu eenmaal op motorkappen. Als je dat een probleem vindt, moet je als auto eigenaar daar wat aan doen door je auto op een of andere manier te beschermen. Je kunt niet alle kattenhouders maar verbieden een kat buiten te laten, hoewel ze dat in Nederland heel gewoon lijken te vinden.
Het is echt heel erg mooi dat deze buren een oplossing zoeken, maar ik zou hem zoeken in de auto beschermen en niet de kat opsluiten.
Het gaat om een overzichtelijke periode, dat geldt ook voor de auto eigenaar. Die kan ook wel een paar weken wat moeite doen. Hij wil die kat er niet op...
Lusitana schreef:Het gaat hier niet om vandaliseren, wel?
Desiree schreef:Slaat werkelijk nergens op. Wie ben jij om te bepalen voor een ander dat hij `extreem zuinig is op zijn auto`? .
Lusitana schreef:Als je een probleem hebt met wat korreltjes zand, dat bij de "normale agressie naar de lak" hoort, heb je het over extreem (buiten gewoon) zuinig ergens op zijn. Dan zou je er feitelijk niet mee over straat kunnen.
Desiree schreef:In principe is dat aan de eigenaar van de auto zelf.
Je zou dit hele verhaal kunnen vertalen in een eerder genoemd voorbeeld. Namelijk de moestuin waar iemand mee moest stoppen vanwege katten die niet van haar zelf waren.
Wat zou jij dan zeggen? Ook dan moet ze natuurlijk zelf maatregelen nemen en zichzelf op kosten jagen om de huisdieren van anderen uit haar eigen tuin te houden?
. Het kost je vaak uiteindelijk wel meer frustratie en energie als je er weigert rekening mee te houden dat anderen mensen vaak best asociaal zijn
. liedje89 schreef:Desiree schreef:In principe is dat aan de eigenaar van de auto zelf.
Je zou dit hele verhaal kunnen vertalen in een eerder genoemd voorbeeld. Namelijk de moestuin waar iemand mee moest stoppen vanwege katten die niet van haar zelf waren.
Wat zou jij dan zeggen? Ook dan moet ze natuurlijk zelf maatregelen nemen en zichzelf op kosten jagen om de huisdieren van anderen uit haar eigen tuin te houden?
Je moet natuurlijk niets. Je hoeft niet perce een slot op je fiets hebben en dat gebruiken. Als jij vind dat mensen gewoon niet je fiets moeten stelen kan je immers altijd nog mopperend naar huis lopen. Je hoeft ook niet perce te stoppen als iemand doorrijd terwijl je voorrang hebt, jij hebt immers voorrang dus dan kan je achteraf mooi zeggen dat je voorrang had terwijl je naar de deuk in je auto kijkt. Het kost je vaak uiteindelijk wel meer frustratie en energie als je er weigert rekening mee te houden dat anderen mensen vaak best asociaal zijn
.
Liselot schreef:Kinke schreef:ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom het zo vreselijk is om kattenpootjes op de auto te hebben?
Daar zou ik me nou geen seconde druk om kunnen maken, dus wie legt het me uit?
Kattenpootjes veroorzaken krassen
Maar ik snap ook prima dat het niet makkelijk is hier een oplossing voor te vinden. Katten zijn katten en zullen toch altijd wel doen wat zij zelf willen, dus als ze vrij buiten loopt kun jij er niets meer aan doen dan eventueel de kat bij huis houden op de één of andere manier. Zo'n elektrische halsband vind ik persoonlijk geen fijn idee, maar ik zou ook niet weten wat voor andere opties er zijn, behalve een ren. friesam schreef:Vanmorgen is ze ontsnapt voordat de buurman werken was dus hoop dat ze zich gedragen heeft.
friesam schreef:De discussie of mijn kat wel of niet op de auto van de buren "mag" wil ik niet voeren, de buurman wil het niet en begrijpelijk dus ik wil niet dat de kat daar zit.
2IJsjes schreef:Ik heb niet alle reacties gelezen, maar kun je niet afspreken met de buurman dat jullie twee wekelijks een wasbeurt betalen. De meest simpele wasbeurt is er al voor zo´n 8.00 euro. Voor 16 euro per maand heb je een tevreden buurman.