mick75 schreef:Gewoon een volledige opleiding met diploma verplicht stellen voor iedereen die overweegt een hond te willen. Wil je dat nog steeds na een opleiding van 1 jaar waarbij je 2 tot 3 avonden per week naar school moet? Prima, dan heb je in elk geval bewezen er wat voor over te hebben. Wil je dat niet? Dan wil je dus ook de verantwoordelijkheid niet voor een hond. Dat is namelijk wel meer werk dan 2 tot 3 x per week een avondje en kost ook meer geld dan een cursusje. Ben je minder dan 90% van de tijd afwezig tijdens de opleiding zonder goeie reden? Geen hond. Geen diploma? Geen hond.
Dat is krankzinnig. Dat kan helemaal niemand. Dus dan kan niemand meer een hond hebben. Bovendien zou ik niet weten hoe die opleiding te vullen.
xxShetLover schreef:Jeetje, is het in Nederland echt zo dat iedereen die weet dat een hond 4 poten en een staart heeft een hond mag houden?
Hier in Zwitserland (is algemeen overal streng qua regels) moet je vóór je de hond krijgt een theorie cursus doen en binnen een jaar nadat je de hond hebt moet je een praktische cursus doen. Dan krijg je een officiële pas ("Ausweis", kan niet op het Nederlandse woord komen) dat je honden mag houden. Als je die niet hebt riskeer je een boete. Die cursussen móet je doen of je nou een lab, chihuahua, herder of stafford aan wilt schaffen.
Nederland is achterlijk hoor!
PinkPrincess schreef:Engelse Staffords zijn van oorsprong jachthondjes en later werden deze dieren onnodig gebruikt in gevechten en door gefokt. Maar omdat de Engelse Stafford eigenlijk niet meer interessant is kwa gevechtshond en er veel engere dingen gefokt zijn. Is dit ras nu ontwikkeld tot een gezelschapshondje.
jaja, zeker net als een cavalier charles spanieltje zeker? Ik dacht het niet!
Het is een TERRIER. Dus ze zijn heel vinnig en fel van karakter. Maar dat is het niet alleen. Qua energielevel zitten ze toch wel op het hoogste niveau, dus daar moet echt iets mee gedaan worden. De meeste mensen doen al onvoldoende met hun labrador, laat staan met een stafford.
DatBenIkNou schreef:Ik vind dat je niet alles op hondenkennis en de baas kan afschuiven. Vrienden van mij hebben ruime ervaring en inmiddels hun tweede Engelse Staf, eerste van ouderdom overleden. Toch kampen zij ook met de agressie naar andere honden toe.
Het zit in het ras. ze zijn niet hond sociaal.
En als ze nu maar een baas treffen die dat onderkent EN daarbij de nodige verantwoording neemt, is er niets aan de hand. Maar hier zit nu juist het knelpunt. De meeste bazen van staffords voldoen daar niet aan.
_CS_ schreef:Wat ik eerder al zei, het zou voor iedere hond beter zijn als ze een gedegen opvoeding krijgen en mogelijkheden om hun energie kwijt te raken.
Eens. En een vergunning die door de gemeente afgegeven kan worden wanneer je aan kan tonen dat je beschikt over raskennis, de daarbij horende eigenschappen en behoeftes, karaktereigenschappen, algemene soort eigen behoeftes, gezondheid etc.
HorseTopShop schreef:Desiree schreef:Staffords en aanverwanten zijn nu eenmaal niet hondsociaal, uitzonderingen daargelaten.
Ik vind dit toch wel een heel aparte opmerking. Ik ken geen enkele Stafford die niet hond-sociaal is. En ik ken er toch aardig wat.
Maar dat is hetzelfde als ik met mijn honden loop. Dan zijn er ook mensen die letterlijk hun hondje optillen en met een kreet wegrennen.
En dat terwijl mijn honden erg sociaal, lief en speels zijn.
Lees de krantenberichten maar. Lees de vele voorvallen van mensen hier maar op alleen dit forum, maar ook op andere fora.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-11-15 18:50, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, graag de WIJZIG knop gebruiken