Seven schreef:Leuk altijd weer de puppy pret ben benieuwd welke jij krijgt
Ja ben zelf ook zeer nieuwsgierig.
Amies100. Ik zal zeker foto's plaatsen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
love_western schreef:Van schreef:Een zwarte mechel uit een zwarte mechel krijgt inderdaad geen stamboom. Een zwarte mechel uit 2 sable ouders krijgt een stamboom met een aantekening
Sable heb ik nog nooit van gehoord
anneliesdj schreef:Dat komt dus doordat er vaak verkeerde benamingen worden gebruikt. Wolfsgrauwe duitse herders worden in veel landen sable genoemd maar ze zijn genetisch wolfsgrauw(aw)Het wordt er niet duidelijker op, want als ik google op sable vind ik dezelfde kleur als wanneer ik google op wolfsgrauw. Alleen sable heb je dan weer in 3 tinten.
Van schreef:dat klopt duitse herders zijn wolfsgrauw, black/tan of (recessief)zwart. Sable komt niet voor, in sommige landen worden wolfsgrauwe duitse herders wel sable genoemd maar dat is dus niet correct.
het zadel patroon staat er inderdaad weer los van. Welke genen daar verantwoordelijk voor zijn zijn nog niet bekend
love_western schreef:Sable is helemaal geen breed begrip. Het is simpelweg de naam van een gen wat op de A locus ligt. Een gen wat aangeduid word met Ay. Een hond die genetisch Ay is is sable. Naast Ay kan een hond nog meerdere genen hebben en dat zorgt ervoor dat de ene sable hond er anders uit ziet als de andere sable hond.Je mag het vragen hoor. Vind het zelf ook intressant. In ander topic heb ik een blauwe mechel voorbij zien komen.
Ik vind de term sable maar een breed begrip. Ik hou het gewoon bij de termen die ik ken.
Van schreef:love_western schreef:Sable is helemaal geen breed begrip. Het is simpelweg de naam van een gen wat op de A locus ligt. Een gen wat aangeduid word met Ay. Een hond die genetisch Ay is is sable. Naast Ay kan een hond nog meerdere genen hebben en dat zorgt ervoor dat de ene sable hond er anders uit ziet als de andere sable hond.Je mag het vragen hoor. Vind het zelf ook intressant. In ander topic heb ik een blauwe mechel voorbij zien komen.
Ik vind de term sable maar een breed begrip. Ik hou het gewoon bij de termen die ik ken.
anneliesdj schreef:[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Dit zijn mechel/hollander kruisingen, maar verder dan dat kom ik ook niet.
Edit;
Deze pups komen uit een vader-dochter combi. Vader is een xHH-xMH (vader xMH, moeder xHH) met gestroomd uiterlijk, gestroomde moeder heeft dus xHH-xMH als vader en als moeder een zwarte xHH-xMH (moeder xHH uit vader-dochter x zwarte xMH).
Beiden hebben in de bloedlijn een xMH (Rambo) waarvan bekend is dat hij ook blauw vererfd, en in onze eigen bloedlijn (de xHH kant) zit een blauwe xHH voor (Gandor-6e generatie).