BeSen schreef:Ik zou niet eens wakker worden, zelfs de wekker helpt niet bij mij
Ik heb oordopjes ervoor, ook erg handig tegen snurkende echtgenoten trouwens
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Bowen schreef:Babsiej schreef:De eigenaar heeft aangeboden het tomatenplantje te vergoeden dus eigenaar is bekend.
En als je het niet eens bent met enkeltje asiel moet je zorgen dat t niet meer gebeurd. Jouw kat, jouw verantwoordelijkheid.
Je weet dat katten van de wet gewoon buiten mogen lopen en in jouw tuin mogen lopen?
De eerste de beste die mijn kat oppakt en naar het asiel brengt (hij is zo weer terug aangezien hij gechipt is) heeft een fiks probleem met me. Dat terwijl ik prima bereid ben om mee te denken en zelfs te betalen aan een oplossing waardoor iedereen tevreden is.
Vind wel dat mensen soms erg moeilijk doen, een kat die zomaar door je tuin heen loopt, wat een ramp zeg!
Palmera schreef:speurneusc schreef:tsja je kan nu eenmaal niet tegen een kat zetten bij die mensen op nummer ... mag je niet komen. Denk toch dat je zelf verantwoordelijk bent om je tuin kat dicht te maken zodat ze er niet in kunnen en dus niet bij jouw tomatenplantjes kunnen komen.
Sorry hoor, maar het lijkt mij absurd dat TS haar tuin katdicht moet maken. Dat lijkt mij dan eerder een klusje voor de eigenaar van de kat. Hún tuin dus, niet die van TS.
Eoweyn_x schreef:Die wilde katten worden afgeschoten.
Billy schreef:Eerlijk gezegd vind ik dit vrij egoïstisch...
je buren kunnen bij het tuinieren in de stront van jouw kat grijpen, ze kunnen serenades aanhoren en gevechten, je kat kan ongelukken veroorzaken en jij vindt dat dat allemaal maar moet kunnen, want jouw poekiewoekie heeft vrijheid nodig...
Maar komt jouw kat per ongeluk in mijn tuin terecht en bijten mijn honden hem dood is het zeker mijn schuld?
maralyn schreef:_Anneruth schreef:Dan sta je vrees ik toch aardig alleen in je mening. Hoeveel katten lopen er los en vrij rond in ons land en lopen in tuinen die niet aan hun bazen behoren? En hoeveel honden lopen er los en vrij rond in ons land en lopen in tuinen die niet aan hun bazen behoren?
Het is een stuk makkelijker voor jezelf als je er gewoon mee dealt.
Het zou ook een stuk makkelijker zijn, als iedereen zijn dieren op eigen grond hield!
Was het probleem ook opgelost!
Bowen schreef:
Babsiej schreef:Ik ben t met je eens.. In mn oude woning werd ook mn hele voordeur onder gesproeid en vaak genoeg mezelf een ongeluk wakker geschrokken van dek en vechtpartijen.
Ook hierom mijn eigen kater moeten castreren, die ging ( uiteraard ) ook pissen om zijn territorium te bewaken.
Iedereen hier doet zielig om arme poekie die maar buiten moet, en iedereen tot last mag/moet zijn.
Die ongecastreerde katers gaat erg vaak over katten zonder eigenaar.

Angeliquee18 schreef:ik vind toch dat je zelf een oplossing moet bedenken zodat ze niet meer jou tuin inkunnen.
ik denk dat jou buren het net zo vervelend vinden, maar ze kunnen hun kat moeilijk binnen, of in de tuin houden als hij anders gewend is.
Angeliquee18 schreef:ik vind toch dat je zelf een oplossing moet bedenken zodat ze niet meer jou tuin inkunnen.
ik denk dat jou buren het net zo vervelend vinden, maar ze kunnen hun kat moeilijk binnen, of in de tuin houden als hij anders gewend is.
maralyn schreef:Zoe_97 schreef:dit i de spuit die ik bedoel. op "my cat from hell, gebruikte ze zo iets om een kat uit een ruimte te houden, werkte erg goed. http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... pray/27378
Dat is nog wel een idee!!
Ik weet dat de kat maar op 1 plek naar onze plateau komt. Met een bewegingssensor is dat ideaal!
Ik gooi het vanavond in de groep.
Ook tegen over de buren.
Ook zij vinden het vervelend genoeg! Ze zijn erg mee levend... dat is onwijs fijn.
denk ik... die hebben elkaar. Ragdollcat schreef:Nu snap ik het, dat is niet eerlijk naar de nieuwe hond toe nee.
Dat is ook een reden waarom ikzelf geen hond wil.
Ik dacht eerst dat je het niet wilde omdat het niet eerlijk was naar je overleden hond toe om snel weer een nieuwe te gaan nemen.
Succes en ik hoop dat het opgelost gaat worden.
Anoniem schreef:Er kunnen ook vogeltjes aan je tomatenplantjes eten, er kunnen slakken komen, wil je die ook wegsturen en terug gooien naar hun eigenaar?![]()
Leven en laten leven zeg je immers zelf in je onderschrift; ik denk dat je er wijs aan doet om dat zelf dus ook te doen. Wees blij dat ie niet je hele tuin onderschijt.
.
Lianne schreef:Anoniem schreef:Er kunnen ook vogeltjes aan je tomatenplantjes eten, er kunnen slakken komen, wil je die ook wegsturen en terug gooien naar hun eigenaar?![]()
Leven en laten leven zeg je immers zelf in je onderschrift; ik denk dat je er wijs aan doet om dat zelf dus ook te doen. Wees blij dat ie niet je hele tuin onderschijt.
.
jij verwoord precies wat ik denk!